wat vinden jullie van het rookverbod in de horeca??

Moderators: Polly, Muiz, NadjaNadja, Telpeva, Essie73, ynskek, Ladybird

Toevoegen aan eigen berichten

Splinter

Re: wat vinden jullie van het rookverbod in de horeca??

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-04-08 14:47

Nadya schreef:
Alcohol mogen ze van mij ook aanpakken.

Ziek is dat ook al slecht voor JOUW gezondheid?? Clown

In het verkeer mogen ze alcohol aanpakken Ja

Maar helemaal verbieden Scheve mond

Kom op beetje leven Haha! IK heb af en toe echt een borrel nodig Haha!

050206051012

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-04-08 14:48

Splinter schreef:
Nadya schreef:

Kijk en nu zou ik dus als niet-drinker en dochter van een alcoholist finaal los kunnen gaan Clown

Yinari

Verslaving is een duurzame gedragsstoornis waarin de betrokkene op een zodanige manier verlangt en op zoek gaat naar én gebruik maakt van de betreffende stoffen (en streeft naar de realisatie van de aan het gebruik gerelateerde handelingen) dat deze niet meer functioneel is voor de individuele adaptatie aan de relevante levensomstandigheden en bovendien schadelijk is voor zowel de betrokkene alsook zijn of haar sociale omgeving.

Hierin staat niets over het steeds erger worden. Ik denk dat men dan van een progressieve verslaving spreekt?

Anoniem

Jeps: toevallig staat er vandaag in de spits een artikel over het aanpakken van 'meedrinken'. Over de slachtoffers van dronken mensen. Ja

Splinter

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-04-08 14:49

Quellian schreef:
Kijk en nu zou ik dus als niet-drinker en dochter van een alcoholist finaal los kunnen gaan Clown

Haha!
Laatst bijgewerkt door Splinter op 24-04-08 14:49, in het totaal 1 keer bewerkt

Twiggy2008

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-04-08 14:49

Splinter schreef:
Nadya schreef:

Ik bedoel de echte problemen met alcohol. Knipoog
Ik hou zelf ook van een drankje op zijn tijd, hoor. Haha!
Leven doe ik echt wel. Knipoog

slimmerik

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-04-08 14:50

Splinter schreef:

Zolang je het net als bij roken niet in mijn ogen spuugt of in mijn longen vind ik het prima Haha! Maar niet teveel drinken hè Knipoog
Laatst bijgewerkt door slimmerik op 24-04-08 14:50, in het totaal 1 keer bewerkt

Splinter

O Nadya, schrok al Clown

edit: Ben blij dat je niet in het kabinet zit Nagelbijten / Gniffelen ROFL
Laatst bijgewerkt door Splinter op 24-04-08 14:50, in het totaal 1 keer bewerkt

Yinari

Ja maar er wordt toch al best veel gedaan aan de alcoholproblematiek. Maar geen alcohol in de horeca.....dat lijkt me niet echt nodig Haha!

Sabin_e

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-04-08 14:51

Hierr is (bijna) elke roker niet blij mee...en bijna elke niet-roker is er wel blij mee!! Clown

Ik ben er tenslotte wel blij mee omdat ik zelf in de Horeca werk. Vaak wanneer ik aan tafel een bestelling opneem heb ik last van de rook van rokers. Traanogen/hoesten als gevolg,, en dan sta je daar aan tafel....... Nagelbijten / Gniffelen Huilen van het lachen
Ik geloof niet in een verlies wat de Horeca zal gaan lijden vanaf 1 juli. Dit omdat de horeca landelijk in 1 keer rookvrij wordt. Ik geloof wel dat de restaurants in Nederland die vanaf de jaarwisseling rookvrij geworden zijn, het nu even "zwaar" te verduren hebben. Als roker kies je er niet voor om daar uit eten te gaan. En als niet-roker ga je daar ook niet heen wanneer je uit eten gaat met vrienden die roken.

Toch hebben wij de asbakken van tafel en denken veel mensen dat wij al een rook-vrij restaurant zijn. Deze mensen komen er dan pas later achter dat er nog wel gerookt mocht worden... Vork
Langzaam zullen we er wel aan gaan wennen denk ik!

Splinter

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-04-08 14:51

slimmerik schreef:
Splinter schreef:

Zolang je het net als bij roken niet in mijn ogen spuugt of in mijn longen vind ik het prima Haha! Maar niet teveel drinken hè Knipoog

Ja hele dronken mensen kunnen je weer onderkotsen, loop je dat risico weer No Cheer

Haha!

Twiggy2008

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-04-08 14:52

Hoezo niet, Splinter? Haha!

Splinter

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-04-08 14:54

omdat wij heel andere kijk op zaken hebben Haha!

Maar goed, dat discussieert des te beter Ja

050206051012

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-04-08 14:55

Het land mag inderdaad blij zijn dat ik hier op kantoor senioren op internet aan het begeleiden ben ipv dat ik regels zit te bedenken op het binnenhof Haha! Haha! Haha!

Twiggy2008

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-04-08 14:55

Hoezo andere kijk? Omdat ik vind dat echte problemen met alcohol ook aangepakt mogen worden? Ik volg je niet helemaal, maar goed...... Knipoog

Splinter

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-04-08 14:56

ach ik volg mezelf al jaaaaren niet meer Haha!

Splinter

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-04-08 14:56

Quellian schreef:
Het land mag inderdaad blij zijn dat ik hier op kantoor senioren op internet aan het begeleiden ben ipv dat ik regels zit te bedenken op het binnenhof Haha! Haha! Haha!

Nagelbijten / Gniffelen

Twiggy2008

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-04-08 15:02

Hmmm, ik zou best wel wat regeltjes willen verzinnen voor dit land, zo idealistisch ben ik wel. Maar heb er absoluut geen tijd voor. Haha!

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-04-08 15:02

Yinari schreef:
Nou, ik denk toch echt niet dat in de definitie van verslaving thuishoort dat je steeds meer van het verslavend middel nodig hebt. Ik zal eens zoeken...

Nee om hetzelfde effect te hebben snap je....is al genoeg naar gekeken iig.
Daarom is antidepressiva niet verslavend, maar wel de benzo's, daar heb je ook steeds meer van nodig.

Quellian schreef:
Ik denk dat Chiqa met dat topic bedoelde hoe gefrustreerd een niet-roker zich kan gedragen tegenover een roker.

Presies, jij heb goed gelezen en daarom zei ik ook hoe gefrustreerd een niet roker kán zijn Knipoog

Ik snap het probleem daarom ook niet zo, 15 jaar geleden wezen ze naar hun voorhoofd als je je zo uitliet Knipoog

Mer1980

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-04-08 15:09

Ach in restaurants enzo ben ik er wel blij mee dat het verboden wordt. Niets zo ranzig dat ik van mijn eten zit te genieten terwijl een ander dat ruwweg verstoord door een peuk op te steken.

In uitgaansgelegenheden heb ik mij als niet roker erop ingesteld dat er wordt gerookt. Ik heb er dan ook geen moeite mee. Je kleding en haar gaan toch stinken door de rookmachines en het zweet, dus douchen moet ik toch. Ergens wel fijn dat mijn hara niet meer zo stinkt dan, maar verbieden vind ik vrij ver gaan.

Wat ik wel erg jammer vind is dat alle rokers straks buiten gaan staan voor de deur van alle uitgaans gelegenheden. Als je in de zomer s'avonds en s'nachts je raam open wilt zetten en je woont in de stad wordt dat ondraaglijk. Ik heb in het centrum van Hilversum gewoond en daar had ik er al vreselijke last van en stonden er nog maar enkele mensen. straks worden dat hele groepen. Je moet dus alle ramen hermetisch afsluiten om die vieze lucht buiten te houden. dat vind ik erg jammer. Om over de extra herrie nog maar te zwijgen.

Ik denk niet dat het invloed gaat krijgen financieel gezien voor de horeca...

pluche_pluus

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-04-08 16:21

tjah voor de niet-rokers onder ons, vinden het natuurlijk geweldig,
maar de rokers onder ons, die denken daar natuurlijk heel anders over.

Ik vind het in restaurants wel fijner, maar ik denk dat ze het beter kunnen oplossen om een rokers-en een niet-roker ruimte te maken. (zoals het in sommige restaurants al is)
met uitgaan, je stelt je erop in dat je naar rook gaat stinken, daardoor vind ik het belangrijker dat ze de afzuiging moeten gaan regelen ipv alles maar te gaan verbieden!

@merilyn: als je idd in de binnenstad woont, dan word je door de buitenrokers gewoon je huis uitgerookt als het ware...

secricible

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-04-08 16:55

ik ben er echt verschrikkelijk blij mee. Ik ben nu bijna 19 en ben in mijn leven 2x uitgeweest. Beide keren heb ik daarna een week ziek op bed gelegen. Het is voor mij gewoonweg onmogelijk om uit te gaan, vanwege de vele sigarettenrook. Door mijn astma word ik hier echt heel ziek van, iets wat echt heel erg vervelend is.
Als eindelijk dat rookverbod is, kan ik ook lekker uit gaan 's avonds.
In restaurant zou ik er geen problemen mee hebben als ze een rokerszone instellen en een niet-rokerszone, mits deze twee goed van elkaar gescheiden zijn, zodat de rook niet alsnog mijn kant op komt.
Heb ook geen problemen met de geur, maar gewoon de rook van veel mensen die roken, daar kan ik niet tegen. Ben dus absoluut voor!

luxx

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-04-08 17:04

bedacht me dat de nederlandse regering wel erg 'lief' voor jullie is, weet niet of dat voor de rokers of voor de horeca-uitbaters is, maar de datum is wel een stuk plezieriger om eraan te wennen als hier in frankrijk.
1 juli, lekkere temperatuur, wij stonden hier vanaf 1 januari buiten te blauwbekken, dat is toch wel andere koek...

lesilla

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-04-08 17:13

Chiqa schreef:
Yinari schreef:
Nou, ik denk toch echt niet dat in de definitie van verslaving thuishoort dat je steeds meer van het verslavend middel nodig hebt. Ik zal eens zoeken...

Nee om hetzelfde effect te hebben snap je....is al genoeg naar gekeken iig.
Daarom is antidepressiva niet verslavend, maar wel de benzo's, daar heb je ook steeds meer van nodig.

Quellian schreef:
Ik denk dat Chiqa met dat topic bedoelde hoe gefrustreerd een niet-roker zich kan gedragen tegenover een roker.

Presies, jij heb goed gelezen en daarom zei ik ook hoe gefrustreerd een niet roker kán zijn Knipoog

Ik snap het probleem daarom ook niet zo, 15 jaar geleden wezen ze naar hun voorhoofd als je je zo uitliet Knipoog

Dacht het niet sinds twintig jaar geleden het eerste verbod in openbare plaatsen kwam Clown

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-04-08 18:02

Dat zal best Katiavl (in timboektoe zeker) kan me alleen niet heugen dat er zo werd gemekkerd Knipoog
Het was de normaalste zaak van de wereld dat je gezellig met je huisarts een peukie rookte tijdens een bezoekje Lachen