Moderators: Polly, Muiz, NadjaNadja, Telpeva, Essie73, ynskek, Ladybird
geerke schreef:kasparonda schreef:Ik geloof hier dus gewoon echt niet in.
Ik ben wel gedoopt, communie en het vormsel, dit moest helaas van mijn ouders.
Ik geloof niet in dat hele god en jezus-gedoe.
Even voor alle duidelijkheid ik heb niks tegen mensen die dat wel doen.
Ik ben van mening dat als dat echt bestond er veel minder ellende op de wereld had moeten zijn.
Ik kom nooit in de kerk en alleen in heel uitzonderlijke gevallen, zoals een begrafenis van een familielid.
Zelfs bruiloften ga ik niet naar de kerk en als ik er ben pak ik geen hosti en bidden en zo doe ik ook niet.
Mijn mening is dat door dat gezeik met die geloven er ook veel ellende in de wereld is.
Moslims bouwen een mokee en meteen staan er een hoop man te protesteren en ineens staat de moskee alweer in de fik met alle gevolgen vandien.
Ik respecteer ieders keuze wel of niet gelovig, dit is alleen mijn mening.
ik ben het helemaal met je eens,maar ik respecteer ,net als jij ook mensen die wel een geloof aanhangen.
Bijvoorbeeld z'on EO jongeren dag,om te zien geweldig,gewoon allemaal blije mensen,fijn !!!!
Maar ja,dat is bij popconcerten ook...
Verder vind ik het bewonderenswaardig hoeveel discipline sommige gelovigen hebben,heel knap!!!
Tieneke schreef:Ik zie de 10 geboden nu ook niet echt als iets typisch christelijk, want ik vind die "regels" eigenlijk allemaal logisch en algemeen van toepassing, of je nu christen bent of niet. Alleen het woord 'God' kan je er dan uitlaten.
lottehorse schreef:Talisa schreef:Jezus = God?
Jezus is de zoon van God ..
God's rechterhand ja, een engel die in menselijke vorm op aarde is geweest voor de mensheid, maar Jezus is geen God.
Niet zomaar dingen roepen!
God is een drie eenheid..
Jezus is dus de zoon van God en daarbij God zelf
(allemaal heeel ingewikeld ik weet het
http://nl.wikipedia.org/wiki/Drie-eenheid schreef:Vanwege onder andere het letterlijke ontbreken van het woord Drie-eenheid in de Bijbel zijn er diverse groeperingen (zoals de Jehovah's getuigen) die het begrip van een goddelijke drie-eenheid verwerpen. Nog enkele redenen daarvoor zijn dat Jezus herhaaldelijke keren aangeeft dat de Vader groter is dan Hijzelf, zoals in Johannes 14:28: Gij hebt gehoord dat ik tot U heb gezegd: Ik ga heen en Ik kom tot u [terug]. Indien gij liefhadt, zoudt gij u verheugen dat Ik heenga naar de Vader, want de Vader is groter dan Ik.
Tieneke schreef:detour schreef:Skipper, dat is helemaal geen bullshit, mensen hebben elkaar vermoord en gemarteld, juist vanuit hun geloof, als mensen fundamentalistische trekjes krijgen gebeuren er hele zieke dingen, kijk maar naar de aanslagen op 9/11 en oorlogen en veldslagen worden er al eeuwen gevoerd uit naam van "hun Vader...
Ze zeggen dat ze het in naam van ... doen. Daarom is dat nog niet echt zo. Bij mijn weten draaien alle oorlogen op dit moment vooral om domheid, geld en olie. Olie = geld, dus geld![]()
Geloof wordt enkel gebruikt om oorlog te rechtvaardigen, maar is helemaal niet de oorzaal van oorlog, nu toch niet meer.
Tieneke schreef:Ik zie de 10 geboden nu ook niet echt als iets typisch christelijk, want ik vind die "regels" eigenlijk allemaal logisch en algemeen van toepassing, of je nu christen bent of niet. Alleen het woord 'God' kan je er dan uitlaten.
Tieneke schreef:En dat bedoel ik ook
Talisa schreef:Talisa schreef:Jezus = God?
Jezus is de zoon van God ..
God's rechterhand ja, een engel die in menselijke vorm op aarde is geweest voor de mensheid, maar Jezus is geen God.
Niet zomaar dingen roepen!
God is een drie eenheid..
Jezus is dus de zoon van God en daarbij God zelf
(allemaal heeel ingewikeld ik weet het
Mystica schreef:...maar dat hoeft niet te betekenen dat het ook de waarheid was.
Mystica schreef:Hij heeft het misschien wel gezegd, maar dat hoeft niet te betekenen dat het ook de waarheid was.
Skipper schreef:De kruistochten van vroeger zijn onder het mom van bekering en geloof gevoerd. Maar het ging om macht, grondbezit en geld. Altijd al geweest en zal ook altijd zo blijven.
Talisa schreef:Ingewikkeld, valt wel mee. Maar jij 'roept' ook maar gewoon jouw mening.
Ik geloof niet in de drie-eenheid, ben geen katholiek![]()
Dus ga mijn niet vertellen dat ik zomaar dingen roep
Shadow0 schreef:Talisa schreef:Ingewikkeld, valt wel mee. Maar jij 'roept' ook maar gewoon jouw mening.
Ik geloof niet in de drie-eenheid, ben geen katholiek![]()
Dus ga mijn niet vertellen dat ik zomaar dingen roep
Talisa: in het eerdere bericht bracht je het als feit, niet als mening. En dan is het een verkeerd feit, want de christelijke leer stelt het geloof in Jezus als de zoon van God en de drie-eenheid centraal.
Juist omdat de Jehova's Getuigen die drie-eenheid niet erkennen worden ze door de overige Christenen meestal niet tot de Christelijke stromingen gerekend. (En ik denk dat dat terecht is. Dat lijkt mij een kwestie van 'per definitie'. De term 'christelijk' wordt gebruikt voor de leer waarin Jezus als zoon van God erkend wordt. Niet meer, niet minder. Je kunt die term niet zo maar lenen en er je eigen betekenis aan geven.)
Talisa schreef:Jehovah's Getuigen, trouwens.
blokje schreef:Ik heb niet alles door gelezen daar heb ik ff geen zin in
Als je de bijbel geloofd en dat is het Christelijke geloof de bijbel geloven, dan geloof je in Gods Drieënheid.
God de vader
Jezus de Zoon
En Christus de Heilige Geest.
Samen zijn ze één, één God.
Ze hebben allemaal hun taken, Jezus als verlosser hij bevrijd ons van de zonde en verlost ons zo dat wij weer gerechtig zijn voor God. De Heilige Geest werkt het geloof in ons waardoor wij de opstanding van Jezus geloven en het aannemen. Door het werken van Christus in je hart kun je het geloof aannemen. JIJ kiest dus niet voor God maar God voor JOU!
God is koning en regeert alles door zijn scheppende hand. Samen horen deze drie bij elkaar, samen zijn ze één God. één God met alleen een taak.
Hogeprieser, Profeet en Leraar, Koning.
Je bent alleen Christen als je Jezus zijn verlossing aanneemt.
Je kan niet in één van drie geloven. Je gelooft in ze alle drie of in geen.
(het kan zijn dat ik dingen vergeet maar jah ik ben moe en druk met school. Als ik tijd heb wil ik het misschien nog wel een keer duidelijker uitleggen)