Moderators: Polly, Muiz, NadjaNadja, Telpeva, Essie73, ynskek, Ladybird
SuperMacho schreef:ik heb ook een tijdje gehad dat ik me zelf wilde ophangen..
Nu is dat niet meer zo ..
Nu kan ik mijn ex wel ophangen
Nouks schreef:SuperMacho schreef:ik heb ook een tijdje gehad dat ik me zelf wilde ophangen..
Nu is dat niet meer zo ..
Nu kan ik mijn ex wel ophangen
Lekker inhoudelijke, veel toevoegende, respectvolle reactie...
frisiangirl schreef:Ik moet eerlijk zeggen dat ik, als ik met iemand praat waarvan een familielid een paar maand is overleden, ook moeite heb om het thema aan te snijden. Meestal vraag ik of het goed met diegene gaat en met het thuisfront. Als diegene er over wil praten merk je dat dan welen dan kun je er op inhaken. Maar om zo rechttoe rechtaan te vragen hoever diegene is met het verwerkingsproces: nee, dat durf ik niet, ben te bang op een emotionele reactie en daar kan ik niet goed mee omgaan...
Ik probeer dus eigenlijk diegene erover te laten beginnen...maar het blijft een moeilijk thema...
SuperMacho schreef:ik ben er door me vriendin over hene gekommen die heeft me heel erg gesteunt en ben toen bij mijn oma gaan wonen.
Omdat het door me ex kwam en hij wist niet waar mijn oma woont .
En hij kwam steeds bij mijn huis en school.
Me oma haar buurman haalde me op bij school en bracht mij.
AnneOmie schreef:Snoevie, met een klein beetje inlevingsvermogen moet het toch niet zo heel moeilijk zijn om je voor te stellen hoe iemand zich moet voelenals je jezelf bijvoorbeeld bedenkt hoe jij je zou moeten voelen als je je vader/moeder of broer of zus aan zelfdoding zou verliezen. Ik bedoel het niet als persoonlijke aanval naar jou hoor, maar meer in het algemeen
En buitenstaanders vind ik altijd nog wat anders dan familieleden en goede vrienden! Het gekke is dat ik trouwens juist van buitenstaanders nog meer steun heb gekregen dan van familieleden en goede vrienden! Steun komt vaak juist uit onverwachte hoeken en dat is ook wel weer heel mooi
Rinske schreef:Zo bedoel ik het niet hoor AnneOmie![]()
. Maar het kan wellicht wel helpen met de verwerking. Iemand "verplichten" om "hier" te blijven omdat anderen dat zo graag willen vind ik altijd zo cru. Dat hoor je toch ook vaak gezegd worden.