Staking op school!!

Moderators: Polly, Muiz, NadjaNadja, Telpeva, Essie73, ynskek, Ladybird

Toevoegen aan eigen berichten

Achmeddie_

Re: Staking op school!!

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-11-07 18:14

Hitime schreef:
kirri schreef:
@Hitime ik snap het niet hoor, ze lopen altijd te zeuren eerst zijn er te weinig uren en nu te veel. Het word zo alleen maar erger, ze schoppen hun eigen glazen in. Alhoewel ik wel had verwacht dat hier ook stakingen zouden zijn, een aantal scholen zijn geen lieverdtjes hier Nagelbijten / Gniffelen. Als hun ruzie hebben wil je daar dus echt niet tussen lopen. maar ot weer: school bereid je voor op het echte leven, zonder papiertje ben je nergens meer. Geloof me waarneer je 40 uur in de week moet werken, dan verlang je terug naar school Knipoog maar hellaas zijn de meeste nog niet wijs om dat in te zien *dit is dus niet aanvallend bedoeld tegen mensen*

Precies, dat zegt iedereen, dat de schooltijd je mooiste tijd van je leven is.. Helaas maak je dat als scholier zelf niet mee.. Huilen van het lachen
Maargoed, wij zitten nu 33 uur per week op school, maar dan ook nog 2 uur of meer per dag aan ons huis werk, dan zit je ook al aan de 43 uur.. En dan ook nog paardrijden, en voetballen.. 'De jeud van tegenwoordig is ook veel te druk..' Huilen van het lachen

Achter de laatste zin moet nog:

met op straat hangen. Huilen van het lachen

Joonsel

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-11-07 18:14

Clienn schreef:
we zijn kinderen, vind je het normaal als je (zoals ik nu al heb) van kwart over 8 tot kwart voor 4 ops chool zitten, dan nog geacht worden om ons huiswerk (zo'n+/- 2 uur) te maken? we hebben bijna geen vrije tijd meer. e kinderen uit mijn klas die in bleiswijk of wat dan ook wonen, zijn pas om half 5 thuis.. als er dan ook nog is een uur bovenopkomt word het dus half 5, dan ben je pas 5 uur thuis, en dan is het al donker. dan heb ik dus geen tijd meer op paard te rijden hoor Scheve mond

Ik zit liever nu wat langer op school dan dat ik straks een rotbaantje heb bij de AH.
Dan maar even wat minder tijd voor mijn paard. Vork

KarmaChansy

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-11-07 18:15

Hitime schreef:
kirri schreef:
@Hitime ik snap het niet hoor, ze lopen altijd te zeuren eerst zijn er te weinig uren en nu te veel. Het word zo alleen maar erger, ze schoppen hun eigen glazen in. Alhoewel ik wel had verwacht dat hier ook stakingen zouden zijn, een aantal scholen zijn geen lieverdtjes hier Nagelbijten / Gniffelen. Als hun ruzie hebben wil je daar dus echt niet tussen lopen. maar ot weer: school bereid je voor op het echte leven, zonder papiertje ben je nergens meer. Geloof me waarneer je 40 uur in de week moet werken, dan verlang je terug naar school Knipoog maar hellaas zijn de meeste nog niet wijs om dat in te zien *dit is dus niet aanvallend bedoeld tegen mensen*

Precies, dat zegt iedereen, dat de schooltijd je mooiste tijd van je leven is.. Helaas maak je dat als scholier zelf niet mee.. Huilen van het lachen
Maargoed, wij zitten nu 33 uur per week op school, maar dan ook nog 2 uur of meer per dag aan ons huis werk, dan zit je ook al aan de 43 uur.. En dan ook nog paardrijden, en voetballen.. 'De jeud van tegenwoordig is ook veel te druk..' Huilen van het lachen

och ze mogen blij zijn dat ze hier uberhaubt naar school kunnen, als je kijkt naar afrika en zo die mensen die willen zo graag naar school, zo graag leren. En hier staken ze voor te veel uren Clown , sorry hoor maar ik vind het echt triest. Maar ik vind wel dat ze de kwaliteit van de lessen mogen verbeteren.

xManon_

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-11-07 18:16

Ik heb 36 uren, waarvan 3 tussenuren.
Maarja ik ben het wel met Hitime eens.
Ik ben ook neit blij met mn rooster, maar dit helpt niet.

Conny_

Clienn schreef:
miek140 schreef:
Denken jullie nu echt dat de regering gaat denken:
ah jee, de kinders willen niet naar school, laten we ze maar halve dagen les gaan geven!

Kom op man, wacht maar, toen ik in het 5e en 6e middelbaar zat was iedereen juist book omdat er geen les gegeven werd. Echt waarvoor ik toen schoolgeld betaalde, kweet niet...

we zijn kinderen, vind je het normaal als je (zoals ik nu al heb) van kwart over 8 tot kwart voor 4 ops chool zitten, dan nog geacht worden om ons huiswerk (zo'n+/- 2 uur) te maken? we hebben bijna geen vrije tijd meer. e kinderen uit mijn klas die in bleiswijk of wat dan ook wonen, zijn pas om half 5 thuis.. als er dan ook nog is een uur bovenopkomt word het dus half 5, dan ben je pas 5 uur thuis, en dan is het al donker. dan heb ik dus geen tijd meer op paard te rijden hoor Scheve mond

wat dacht je van mij op het MBO.. heb soms dagen dat ik van half 9 tot 5 uur op school zit hoor, ben ik om 6 uur thuis en dan moet ik ook nog leren en paardrijden.. Wen er maar vast aan, wordt straks nog veel erger!!! Middelbare is nog best relaxt hoor.. En straks met je werk van 8 uur tot 5 uur zijn gewoon standaard tijden ga je dan ook maar even staken omdat je in het donker moet paardrijden of iets anders??

Exit13

Waarom zijn jullie dan zo bang voor al die tussenuren, dan kan je toch prima je huiswerk maken?

Ik vind dit echt een beetje kansloos en al helemaal als je dingen gaat doen als op auto's staan enzo. Het is juist goed dat ze dat soort scholieren wat langer 'vast' houden Haha!.

Ilsex

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-11-07 18:17

Joonsel schreef:
Clienn schreef:

Ik zit liever nu wat langer op school dan dat ik straks een rotbaantje heb bij de AH.

Kijk ik ga echt niet tot 5 uur op school zitten, dan moet ik in het stikdonkere naar huis nog huiswerk maken dan is het 7 uur en dan nog paardrijden komt er nu niet van. Ik kijk nog niet naar de toekomst zit op vwo, dus hoop wel dat ik een aardig goed baantje hoop te krijgen met de moeite die ik nu er allemaal voor doe ! Vork

missyissy

whahaha wij ook op school Haha!
was zooooo vet ik smse met mijn vriend want hij was ook aankt staken op een andere school Tong uitsteken
ik vond het zo gaaf..!!!

Conny_

Joonsel schreef:
Clienn schreef:

Bij de AH werken is wel leuk hoor Tong uitsteken (maar niet voor je hele leven...)

Ilzjuh

Ik vind het allemaal maar overdreven. Bij ons is er ook niet gestaakt volgens mij.
Nu vind iedereen het allemaal nog leuk, maar als je hoort hoe het eraan toe gaat op sommige plaatsen? Op de school van een vriendin van mij is er met stenen gegooid, op een andere school zijn er messen getrokken, er wordt met etenswaren en vuurwerk gegooid (een vriendin van mij heeft bijna zo'n ding in haar gezicht gekregen) en iedereen relt maar wat af. Sommigen gaan zelfs zo ver dat ze tegenover elkaar beginnen.
Nee, een staking is best leuk en aardig, maar dit is gewoon een zooitje ongeregeld dat staakt om het rellen. Als het zometeen goed fout gaat vind iedereen het een stuk minder leuk vrees ik.
Laatst bijgewerkt door Ilzjuh op 23-11-07 18:19, in het totaal 1 keer bewerkt

Spritz

Ook bij ons! Haha! We komen vanavond op tv Cool

Joonsel

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-11-07 18:18

Ilsex schreef:
Kijk ik ga echt niet tot 5 uur op school zitten, dan moet ik in het stikdonkere naar huis nog huiswerk maken dan is het 7 uur en dan nog paardrijden komt er nu niet van. Ik kijk nog niet naar de toekomst zit op vwo, dus hoop wel dat ik een aardig goed baantje hoop te krijgen met de moeite die ik nu er allemaal voor doe ! Vork

Je kunt op school ook best je hw maken, tenminste in onze klas wel.
En in het donker, na 7 uur kan je best nog paardrijden, lijkt me.

Als je later een baan hebt, is dat waarschijnlijk ook van 8 tot 5, zit je ook in 't donker. Knipoog

xManon_

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-11-07 18:18

Kijk daar doen mensen het om, 'cool' zijn en op tv komen..

Toogfilosoof

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-11-07 18:19

kirri schreef:
Hitime schreef:

och ze mogen blij zijn dat ze hier uberhaubt naar school kunnen, als je kijkt naar afrika en zo die mensen die willen zo graag naar school, zo graag leren. En hier staken ze voor te veel uren Clown , sorry hoor maar ik vind het echt triest. Maar ik vind wel dat ze de kwaliteit van de lessen mogen verbeteren.

Alsof wij er wat aan kunnen doen dat de kinderen in Afrika niet naar school kunnen.Ik vind het heel erg naar voor ze en we mogen blij zijn dat we uberhaupt school hebben maar toch ben ik er tegen.

Fleur_Laura

bij ons waren alle poorten op slot, dus je kon niet eens weg Huilen van het lachen
soms werd er wel wat vuurwerk afgestoken maar geen rellen enzo...

Spritz

Wij hebben ook echt gestaakt, zoals wat Ilzjuh zegt noem ik geen staken meer, en je bereikt er niets mee
Als je gewoon normaal blijft doen misschien wel Lachen

Ilsex

Joonsel schreef:
Ilsex schreef:

Je kunt op school ook best je hw maken, tenminste in onze klas wel.
En in het donker, na 7 uur kan je best nog paardrijden, lijkt me.

Als je later een baan hebt, is dat waarschijnlijk ook van 8 tot 5, zit je ook in 't donker. Knipoog

Nee dat kan bij ons niet, was dat maar dan had ik het echt niet erg gevonden ! Lachen

Joonsel

Lavien schreef:
Alsof wij er wat aan kunnen doen dat de kinderen in Afrika niet naar school kunnen.Ik vind het heel erg naar voor ze en we mogen blij zijn dat we uberhaupt school hebben maar toch ben ik er tegen.

En waarom dan wel? Je loopt wel te roepen dat je ertegen bent, maar volgens mij nooit onderbouwd met een argument. Vork

Scotty__

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-11-07 18:20

De school in bergen viel verschrikkelijk mee zoals het meisje zegt, er werd niet op de muren en ramen gebonkt, maar op een rokers huisje, kinderen zongen liedjes als het is stil aan de overkant, er werden geen rotjes maar nitraten en lawinepijlen afgestoken, congierge deed het gebouw niet op slot maar de kinderen met scoooter sloten, ook haddne kinderen zich vast gebonden, de politie kwam alleen aangezien er vuurwerk werd afgestoken.

helaas kreeg ik net deze melding weer over msn:

Zoals op veel scholen, het al goed gelukt is, zijn wij van plan maandag de staking voort te zetten, rond de klok van 11, na de eerste pauze, op het schoolplein zitten, neem de gastoeters mee, en STAKEN MAAR!

Stuur dit door zodat iedereen het te weten komt.

RoCKyLoVE

bij ons werd ook gestaakt maar ik vond het een grote onzin staking. Met al dat hersenloze gerel wordt er weinig bereikt en iedereen loopt als een kudde mee te doen terwijl de helft niet eens weet waarom ze staken, echt belachelijk!

Celiien

Ilsex zegt precfies wat ik wilde zegge

Anoniem

Misser schreef:
Waarom zijn jullie dan zo bang voor al die tussenuren, dan kan je toch prima je huiswerk maken?

Ik vind dit echt een beetje kansloos en al helemaal als je dingen gaat doen als op auto's staan enzo. Het is juist goed dat ze dat soort scholieren wat langer 'vast' houden Haha!.

Met 31 leerlingen in je klas, kan je geen huiswerk maken ben ik van mening.. (Helemaal niet als het 31 drukke leerlingen zijn.. Huilen van het lachen )

Margoooo

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-11-07 18:21

Bij ons is ook gestaakt. Eerst wouden we om 10 uur gaan, maar niemand durfde. Toen hadden we pauze. Daarna gingen we op het plein staan. Na een poosje toch maar naar de les gegaan. Toen kwamen opeens allemaal kinderen van de andere scholen. Iedereen opgefokt en wij de klas uitgerend. Maar heel veel waren in de klas gebleven Vork (wij waren met ong 7) Wij weer op het plein. De poort werd gesloten en de kinderen van andere scholen werden weggestuurd. Wij zijn toen weggerend door de nooduitgang. Wij naar andere school. Worden we gebelt door klasgenoot: " Ja hallo, *piep* De politie komt!!!" Wij rennen en doen. (achteraf bleek dat er een raam was ingegooid. Wij weer naar school maar we mochten de les niet meer in. Wij zijn toen handtekeningen gaan verzamelen en hebben er al meer dan 300! Haha! Erg leuke dag dus Tong uitsteken

Joonsel

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-11-07 18:21

Hitime schreef:
Misser schreef:

Met 31 leerlingen in je klas, kan je geen huiswerk maken ben ik van mening.. (Helemaal niet als het 31 drukke leerlingen zijn.. Huilen van het lachen )

Dan moet je juist iets doen aan de te volle klassen, niet aan teveel uur, lijkt me! Lachen

KarmaChansy

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-11-07 18:22

Lavien schreef:

nou op de lange weg kun je er wel wat aan doen Vork ga naar school, zorg voor een goede baan en doneer geld aan de goede doelen.

Maar afin ik zeg toch niet dat jullie er nu wat aan kunnen doen, ik haal het alleen maar aan. En ja ik vind inderdaad dat je blij oet zijn dat je naar school kan, want zonder papiertje kom je nergens.