Staking door scholieren

Moderators: Polly, Muiz, NadjaNadja, Telpeva, Essie73, ynskek, Ladybird

Toevoegen aan eigen berichten

Sophiee

Re: Staking door scholieren

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-11-07 19:48

Uit mijn omgeving, en vooral uit andere fora op internet. Daar hoor ik ontzettend veel gezeur erover.

En daar is naar mijn weten de laatste tijd niet voor gedemonsteerd, in ieder geval niet grootschalig.

Only_Kiekie

Re: Staking in het Noorden door scholieren

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-11-07 19:48

Faelivrin schreef:
Euh. Laat ze eerst maar eens wat aan KWALITEIT en MINDER TUSSENUREN veranderen ipv alleen maar meer nutteloze lessen uit te delen. Scheve mond

Psies wij hebben nu al 44 uur uitval gehad! Slapen Duivel

CtjeLief

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-11-07 19:50

Citaat:
Wat ik in al die jaren al naar m'n hoofd geslingerd gekregen heb (ik ga namelijk NIET opzij voor pubers die 4 breed fietsen!)... sowieso alle ziektes die je bedenken kunt plus lege blikjes, lollies, ijsballen etc.

Helaas is dit de trieste waarheid.. Maar het is inderdaad OOK triest dat de goede leiden onder de slechte.. Zoals ook Sophieee al aangaf.. Maar goed, zulke stakingen helpen daar inderdaad niet aan.. gemiste kans weer..

Toogfilosoof

Re: Staking in het Noorden door scholieren

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-11-07 19:51

Faelivrin schreef:
Euh. Laat ze eerst maar eens wat aan KWALITEIT en MINDER TUSSENUREN veranderen ipv alleen maar meer nutteloze lessen uit te delen. Scheve mond

helemaal mee eens!

Jimb0o

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-11-07 19:54

Ja het wordt op sommige plaatsen wel erg aangedikt, er gingen over onze school geruchten dat er 2 leerlingen en een leraar waren neergestoken en bij een andere school zouden ze op het dak staan. Dit was allemaal niet waar.

Baileys

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-11-07 19:55

CtjeLief schreef:
Maar het is inderdaad OOK triest dat de goede leiden onder de slechte..

Zeker!
Sprak net een vriendin (docent Engels aan diezelfde school); een hoop kinderen waren na de pauze alweer terug, zoals de bedoeling was.

smurffie

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-11-07 20:11

overgens. het zijn geen stakingen meer
het zijn ondertussen rellen waar ze mee bezig zijn.. en daar los je helemaal niks mee op Knipoog

staken en rellen zijn verschillende dingen. maar dat schijnen mensen niet in te zien

MissJ

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-11-07 20:16

smurffie schreef:
overgens. het zijn geen stakingen meer
het zijn ondertussen rellen waar ze mee bezig zijn.. en daar los je helemaal niks mee op Knipoog

staken en rellen zijn verschillende dingen. maar dat schijnen mensen niet in te zien

Precies. En waarschijnlijk weet het overgrote deel van die pubers niet eens waarom ze daar staan. Ik vind het diep triest, die stakingen.

lesilla

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-11-07 20:21

Komt hier nu op tv, beelden zijn schandalig. Waar ze fietsen en autos vandaliseren, en dan dingen zoals dan moet ik tot vijf uur op school zitten, schandalig toch...

MissJ

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-11-07 20:23

katiavl schreef:
Komt hier nu op tv, beelden zijn schandalig. Waar ze fietsen en autos vandaliseren, en dan dingen zoals dan moet ik tot vijf uur op school zitten, schandalig toch...

Nou inderdaad. En dan gaat het LAKS een klacht indienen tegen de politie? Voor mijn part slaan ze dat soort tuig keihard terug de schoolbanken in. Lijkt toch nergens meer op!

lorelei

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-11-07 20:24

katiavl schreef:

idd,als ik ouder was van die kinderen zouden ze een enorme schop onder de kont krijgen!

Jiill_

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-11-07 20:24

Ze schreeuwen op het filmpje van onze school ;
IEDEREEN NAAR HUIS .. IEDEREEN NAAR HUIS Huilen van het lachen Geeen idee waarom maargoed Tong uitsteken .. ik vond het wel zielig voor de directeur Huilen van het lachen

smurffie

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-11-07 20:25

staken : OKE
rellen : NEE

rellen los je helemala niks mee op Knipoog
en die stakingen zo dicht achter elkaar ook niet.

K_im

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-11-07 20:28

katiavl schreef:

Er komen trouwens wel alleen de erge beelden op tv. Ok, het mag helemaal niet gebeuren, maar de meeste kranten en tvzenders zenden dan ook wel de ergste beelden uit.

Jiill_

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-11-07 20:29

lesilla

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-11-07 20:31

K_im schreef:
katiavl schreef:

Er komen trouwens wel alleen de erge beelden op tv. Ok, het mag helemaal niet gebeuren, maar de meeste kranten en tvzenders zenden dan ook wel de ergste beelden uit.

Waren ook normale bij hoor, maar natuurlijk beelden van studenten die hekken vernielen fietsen vernielen, en autos blijven je bij

K_im

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-11-07 20:35

Dat weet ik wel, maar VAAK gebeurd dit wel

K_im

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-11-07 20:37

Zelf ben ik niet buiten geweest tijdens de staking. Maar ik zit nu een paar filmpjes te kijken op youtube, maar dit had ik niet verwacht Clown Een lerares die met een megafoon op een omgegooide prullebak staat...

MissJ

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-11-07 20:39

K_im schreef:

Maar hoeveel massabetogingen ken jij die niet op relletjes uitdraaien? helemaal dit soort dingen, als mensen elkaar opstoken en mee gaan doen omdat dat "stoer" is.

K_im

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-11-07 20:41

Hmm... ja daar heb je helemaal gelijk in

lesilla

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-11-07 20:43

K_im schreef:

feit, vond het wel schokerend van die leerlingen die naar andere scholen rellend trekken om mensen te overtuigen Bloos! En dan kan je niks doen, zijn jou leerlingen inderdaad niet

stephanie09

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-11-07 20:45

natuurlijk los je met rellen niks op, maar lijkt erop alsof jullie zeggen dat elke school dit doet.

Mijn school heeft dan ook echt gestaakt. We zijn weggelopen uit de les en in de aula gaan zitten. Handtekeningen gaan zetten er was een muziekje gemaakt die had de concierge opgezet en een jongen hield een toespraak. Toen de pauze over was gingen wij alle weer naar onze les en klaar.
we hadden een lesuur gestaakt.

Mijn engelse les is helemaal niks doen! leer je daarvan nee en waarom doen wij niks omdat wij een lerares hebben die niks is gewend en dan ook alles toelaat en geen controle heeft over de klas en dan heb ik het niet over mijn klas waaraan ze les geeft maar over elke klas die ze lesgeeft. Ze vind het zo erg dat ze ontslag heeft genomen. Ik vind dit jammer want je kon wel wat van haar leren (dan heb ik het over waar ze allemaal naar toe is geweest enzo) en ze was een gezellige vrouw. Voordat ze wegging deelde ze nog aan ons uit. Ik heb haar samen met mijn beste vriendin bedankt voor de tijd. De rest niet en dat vond ik echt belachelijk!

Maar daarmee bedoel ik ook dat de kwaliteit van de lessen echt slecht is. Ik zit in de derde en maar nu al een deel van me examen. Hoe moet ik dit jaar over aan als ik waarschijnlijk al geen tijd heb om mijn hw te doen.

Mijn school probeert de 1040 uren te halen door opvang lessen waarin we ook niks en die opvanglessen zijn er ook alleen maar om aan te tonen dat ze toch les hebben gegeven.

Er zijn tekort aan leraren en dus nemen sommige scholen mensen aan die totaal geen les kunnen geven en dit vind ik dan ook diep triest! als wij zonodig een toekomst met een mooie baan willen hebben hebben wij ook goed les nodig met een goede inhoud en dat is er niet!

Wij staken voor betere lessen met meer inhoud een les wat ons bij blijft! niet van die lessen waarvan je denkt goh ik heb dus echt totaal niets gedaan deze les!

K_im

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-11-07 20:53

Ik heb vandaag trouwens ook nog een brief thuis gestuurd gekregen. Over vrijdag. Die is de zelfde dag nog gemaakt door de directeur. Daar staat in dat ze in verband met de veiligheid van de leerlingen, de leerlingen naar huisgestuurd hebben. Nou daar heb ik dan geen problemen mee.

stephanie09

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-11-07 21:02

dat hebben ze bij ons niet gedaan. Maar wij hadden ook geen relletjes Tong uitsteken

Guuus

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-11-07 21:02

Ik zit nu het journaal te kijken, maar het politie optreden is ook niet om over naar huis te schrijven. Inslaan op jongeren met een wapenstok..