Omdat de 2 kinderen misschien totaal niet op elkaar lijken?

En welke aanpak dan ook...beide kinderen zijn nu fijn om je heen te hebben, geen last pakken met losse handjes die in hang groepen rond hangen

Moderators: Essie73, NadjaNadja, Muiz, Telpeva, ynskek, Ladybird, Polly
runningkawa schreef:Maar waarom was de spiegel en de aanpak van mijn tante bij het ene kind wel goed, bij het andere totaal niet?
Omdat de 2 kinderen misschien totaal niet op elkaar lijken?
En welke aanpak dan ook...beide kinderen zijn nu fijn om je heen te hebben, geen last pakken met losse handjes die in hang groepen rond hangen
Charaz schreef:Grietje als jij een kindje van 8 maanden al een tik moet geven ben je imo behoorlijk zielig, wie gaat er een baby nou een tik geven?
Je kan zeggen wat je wil, maar ik kan er niet bij dat je een kind van 8 maanden een tik moet geven.
xXGRIETJEXx schreef:Charaz schreef:Grietje als jij een kindje van 8 maanden al een tik moet geven ben je imo behoorlijk zielig, wie gaat er een baby nou een tik geven?
Je kan zeggen wat je wil, maar ik kan er niet bij dat je een kind van 8 maanden een tik moet geven.
Dankjewel Charaz dat je uit mijn post uitkan maken of ik zielig ben.
Je zou die dochter van mij eens een weekje moeten lenen.
Dan denk ik dat jij inelkaar zakt omdat je met je handen in het haar zit.
Ik zeg dat ik haar eerst waarschuw en als ze dat een spelletje vind dat ben ik toch verkeerd bezig dat ik na 3x nee zeggen, niks doe??
Zij krijgt het gevoel dat het mag dan.
Nee dan ben je behoorlijk goed bezig.
Weet je wat ik nog zieliger vind?
Dat jij denkt dat ik zielig ben, ik zou niet in 1 post van jou kunnen zeggen dat jij zielig bent of niet.
Het mooiste aan dit hele verhaal is.
Mijn dochter heeft 1x een tikje over de vingers gehad toen ze de afstandsbediening wilde pakken, en sindsdien hoef ik alleen nog maar NEE te knikken!!
Dus als kinderen niks snappen schiet mij dan maar lek en dan heb ik waarschijnlijk een alien op de wereld gezet :S
faye schreef:Sorry, maar ik vind het ook erg triest om een baby van 8 maanden een tik te geven. Zet het kind dan in de box, even geen aandacht, waarom op deze manier? En ja, ik heb twee zeer pittige meiden
runningkawa schreef:Omdat sommige denken dat deze kindjes niet leren om later mondeling dingen op te lossen maar om alles er meteen op gaan meppen
Ik kan ze daar gelijk in geven als er gemept wordt en als een tik niet helpt en die dagelijks 6x uitgevoert moet worden.
Maar wat ik zie in mijn omgeving is het niet anders als bij paarden. mensen die op de juiste wijze een tik geven hoeven dat geen tig keer...mensen die dat verkeerd doen..ja die kunnen blijven meppen, krijgen kopschuwe paarden en vast ook inderen die niet weten wat ze ermee moeten...
Vraag me dus ook af van de mensen die vinden dat een tik niet kan, of die ook zonder zweepje rijden en als het paard niet aan het been is, deze ook geen tik krijgt...
Qua vertand zitten die denk ik op hetzelfde nivo als een klein kindje
xXGRIETJEXx schreef:Oke ik zet dat probleem even verkeerd neer.
Maar mij werd duidelijk gemaakt dat je een kind van 8 maanden maar in een box moest kwakken als ie weer iets deed.
Maar als je kindje niet in een box wil dan heb je wel een probleem om dat te doen.
Ik heb mijn dochter nog nooit in de box gezet.
Sluit jij je man ook op als je ruzie met um hebt?
Zo komt een box op mij over, sorry voor de mensen die het een superding vinden, maar dat is mijn mening.
En wat betreft die buggy oid, mijn dochter zit ook al een tijd niet in de buggy.
Ze slentert de hele dag het huis door (op haar slaaptijden na dan voordat iedereen dat verkeerd begrijpt) is super vrolijk, onderneemt van alles, maar weet dondersgoed dat als ik nee schud dat ze er ook niet aan mag komen.
Koffie, thee, kaarsjes en noem maar op staat hier doodnormaal op tafel!! (mits er niemand in huis is, ook weer voor de duidelijkheid voordat iedereen weer begint) want daar komt ze niet aan!
runningkawa schreef:Eeten krijgt die van jou ook...luisteren en dingen leren is ook aan de orde bij een kind. Dat is bij een paard ook.
Dus er is imo, zeker op jonge leeftijd waar ze taal nog niet snappen niet zo'n enorm groot verschil
xXGRIETJEXx schreef:Oke ik zet dat probleem even verkeerd neer.
Maar mij werd duidelijk gemaakt dat je een kind van 8 maanden maar in een box moest kwakken als ie weer iets deed.
Maar als je kindje niet in een box wil dan heb je wel een probleem om dat te doen.
Ik heb mijn dochter nog nooit in de box gezet.
Sluit jij je man ook op als je ruzie met um hebt?
Zo komt een box op mij over, sorry voor de mensen die het een superding vinden, maar dat is mijn mening.
En wat betreft die buggy oid, mijn dochter zit ook al een tijd niet in de buggy.
Ze slentert de hele dag het huis door (op haar slaaptijden na dan voordat iedereen dat verkeerd begrijpt) is super vrolijk, onderneemt van alles, maar weet dondersgoed dat als ik nee schud dat ze er ook niet aan mag komen.
Koffie, thee, kaarsjes en noem maar op staat hier doodnormaal op tafel!! (mits er niemand in huis is, ook weer voor de duidelijkheid voordat iedereen weer begint) want daar komt ze niet aan!
eva2 schreef:runningkawa schreef:Eeten krijgt die van jou ook...luisteren en dingen leren is ook aan de orde bij een kind. Dat is bij een paard ook.
Dus er is imo, zeker op jonge leeftijd waar ze taal nog niet snappen niet zo'n enorm groot verschil
Ik vind persoonlijk wel verschil zitten tussen een mens en een dier, maar goed, ieder zijn mening.
faye schreef:Precies, zet haar liever in de box ook al wil ze dat niet dan een tik!
xXGRIETJEXx schreef:Ik ga nu net zoals Kiwiko heel bokt over me heen krijgen..
Maar ik schuld Kiwiko de hand..
Ik heb een dochter van nu 15 maanden, en sinds ze kan lopen (lees bij 7 maand al) ben ik zeer consequent met haar bezig geweest.
Ik ben geen softy en ik ga niet een hele dag achter haar aanhollen van NEE NEE NEE niet die afstandsbediening pakken (bijvoorbeeld).
Ik waarschuw 3x, wil ze niet horen, dan voelt ze het maar.
Zij weet waar ze aan toe is op dat moment en ze leert wat ze wel en niet mag.
Mijn dochter heeft een stel hersens mee gekregen (blijkbaar) en heb het zovaak geprobeert in het begin om alleen NEE te zeggen en verder het negatieve gedrag te negeren, maar het werkt absoluut niet bij haar.
En dan heeft de TS het over een kindje van 13 maanden, die van mij was 8 maand en had de eerste tik al te pakken, met als gevolg dat ze me nooit weer aan mn haren heeft getrokken.
Dus nu kunnen jullie allemaal wel gaan zitten van een kind van zo jong die snapt dat niet..
Maar ze snappen absoluut meer dan dat wij denken...
Nee lekker blijven negeren om vervolgens over 3 jaar maar eens alles overnieuw moeten afleren, dat helpt echt
eva2 schreef:runningkawa schreef:Omdat sommige denken dat deze kindjes niet leren om later mondeling dingen op te lossen maar om alles er meteen op gaan meppen
Ik kan ze daar gelijk in geven als er gemept wordt en als een tik niet helpt en die dagelijks 6x uitgevoert moet worden.
Maar wat ik zie in mijn omgeving is het niet anders als bij paarden. mensen die op de juiste wijze een tik geven hoeven dat geen tig keer...mensen die dat verkeerd doen..ja die kunnen blijven meppen, krijgen kopschuwe paarden en vast ook inderen die niet weten wat ze ermee moeten...
Vraag me dus ook af van de mensen die vinden dat een tik niet kan, of die ook zonder zweepje rijden en als het paard niet aan het been is, deze ook geen tik krijgt...
Qua vertand zitten die denk ik op hetzelfde nivo als een klein kindje
Ik voer mijn kind ook geen biks als het honger heeft, zit niet op hun rug, leg er geen zadel op........
Ik wil mijn kind niet met een dier vergelijken eerlijk gezegd!
MamboBeach schreef:faye schreef:Precies, zet haar liever in de box ook al wil ze dat niet dan een tik!
Ja, en dan gaan ze de box associeren als iets vervelends, daarom hebben nu veel kinderen een hekel aan de box.
faye schreef:MamboBeach schreef:
Ja, en dan gaan ze de box associeren als iets vervelends, daarom hebben nu veel kinderen een hekel aan de box.
Er zijn maar weinig kinderen die de box leuk vinden, en de box is nog altijd beter dan een tik.