Veel chronisch zieke bokkers

Moderators: Polly, Muiz, NadjaNadja, Telpeva, Essie73, ynskek, Ladybird

Toevoegen aan eigen berichten

Anoniem

Re: Veel chronisch zieke bokkers

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-10-07 09:21

Idd
Het werk wat ik gedaan heb had je alleen pauze, in de pauze
De rest stond je continue op je benen
i-net, ja op kantoor bij de baas...daar kon je dus niet bij Lachen

rijden is bij mij dus hoofdzakelijk stappen...ik moet dus ook gaan zien of ik met Zanda meer op kan bouwen...zoals ik al eerder heb aangegeven in dit topic.
Anders is er maar 1 uitweg voor mijn maatje...fijn idee Hopla...weet je dat...de achterliggende gedachte dat je je maatje moet verkopen omdat je KL0TE lijf het vertikt.
En KL0TE idd met hoofdletters WANT IK WIL DIT NIET!!!! Verdrietig Verdrietig Verdrietig

snap je het nu misschien hopla!!!
Ik heb hierover al eens met je over gepb't...maar waarom??
Je wil het niet begrijpen!!!

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-10-07 09:23

Rosita, vertel mij 1 instrukteur die in je buitenbakkie gaat staan, belasting betaald over de centjes die hij/zij heeft gevangen met het lesgeven. Dan heb je ze voor 10 euro per uur, daar kan je lekker elke week van lessen, of van 30 euro per uur en dat doet pijn elke week lessen, maar zullen die het opgeven?

Hoevelen komen in de avond omdat ze overdag werken?? Dan die ene die een paar uurtjes per week les geeft zwart verdiend en toch niet kan werken, daar heb je een probleem mee? Het mes snijdt van 2 kanten, de leerling doet het wat graag voor die prijs of met die persoon.

Anya

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-10-07 09:26

Hopla wil niet begrijpen hoeveel 'wilskracht' al nodig is om op de been te blijven. Te blijven werken zolang je ook maar kunt. En daarbij dan het geluk te hebben een baan te hebben die GEEN lichamelijk werk vereist. Want dan zou ik dus niet meer kunnen werken.

Hopla heeft geen idee hoe naar de nachten zijn, dat je met meer pijn dan overdag (want je bent alleen met je pijn) wakker ligt en je afvraagt hoeveel grenzen je nog moet verzetten. Pijngrenzen.. maar die zijn makkelijk. Psychiche grenzen vooral. Bij mij de angst dat los van spieren en gewrichten die rotbacterie langzaam mijn aderen opvreet. En dat kun je niet zien. Bij mijn vriendin de angst dat de kanker die weggehaald is toch is achtergebleven en uitzaait. De angst dat je misschien wel lang leeft, maar dat je dan nog 30 jaar toenemende pijn moet. De angst toch op enig moment je paarden te moeten verkopen. De angst dat het je partner toch een keer te veel wordt om te leven met iemand die veel minder kan.

Tuurlijk. Met wilskracht kom je ver. Scheve mond

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-10-07 09:28

Met wilskracht heb ik 15 jaar door geploeterd..maar mijn kracht is op.....hoop hem binnenkort weer te vinden...

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-10-07 09:34

Mensen hebben geen idee. Ze opperen wel "ik moet er niet aan denken heel mijn leven pijn", maar als ze iemand ontmoeten die dat heeft en kennelijk toch wel een "normaal" mens is, dan zal het wel meevallen.
Als je ziek bent, mag je niks.

Je kan beter een gebroken been hebben dan is het duidelijk, maar met die gebroken been kan je moeiteloos elke ochtend op tijd achter je bureautje zitten en dat vinden ze dan misschien knap en wilskrachtig.

Mij gaat het nu heel stuk beter, maar ik ben heel erg depressief geweest en ik zei vaak, ach al ga ik gauw dood wat maakt het uit, nu denk ik dat niet meer omdat ik mij beterder voel. Elke dag verder gaan en proberen alles zo goed mogelijk te doen is al een wilskracht, maar dat snap je pas als je er zelf in zit.

__Esther__

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-10-07 09:44

Eigenlijk zijn chronisch zieken slappelingen volgens TS?

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-10-07 09:55

ja..zonder doorzettingsvermogen
Ook lui en liever thuis achter de pc...heb bijna het idee dat ze jaloers is....ze wil namelijk ook lekker thuis achter de pc zitten...alleen vergeet ze 1 ding...voor de fun of noodgedwongen thuiszitten...
Een lijf als het hare dat de meeste tijd wel wil...of een lijf wat de meeste tijd niet wil

050206051012

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-10-07 09:57

Achilles schreef:
Quellian schreef:
Het ligt er absoluut aan hoe erg je je hecht aan de opgedrukte stempel op je voorhoofd, ik denk persoonlijk dat mensen vaak meer kunnen dan ze zeggen. Wilskracht doet een hoop met een mens!

Wilskracht doet zeer zeker een hoop met een mens en in mijn geval vergiftigt het me.
Ik draai de helft van de dag op adrenaline omdat ik voor mezelf een heel veeleisend persoontje ben.

Dat geldt aan deze kant ook, maar zo blijkt dat niet iedereen hetzelfde in het leven staat.

Soms leef ik op enerydrink en sigaretten (met een hartkwaal), gaat ie flink van tekeer hoor! Krijg ik een enorme boost, schuif bijna onder de tafel van het hoge ritme, maar ik leef en kan doen wat ik moet doen.

marleen_usar

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-10-07 09:59

Mensen die zelden iets mankeren en dan op een dag zelf iets krijgen zijn dan de grootste klagers.Chronisch zieke mensen klagen zelden omdat ze weten dat dat niet werkt,ook hebben ze ongetwijfeld al veel geprobeerd om zich beter te voelen.Natuurlijk hebben we allemaal wel eens een dipje, maar bij de ts zal dat waarschijnlijk sneller verdwijnen dan bij iemand die chronisch ziek is.Vaak wordt er gezegd bv ga iets leuks doen dat helpt,moet je daar wel de energie voor hebben.

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-10-07 10:00

Dt gevoel van een raceauto-tje in je lijf dat ook niet stopt als je ff rustig zit herken ik ook... Lachen

Anoniem

Ja, maar ik denk dat ze het te rooskleurig afspiegelen.

Natuurlijk zijn er wel werkzaamheden te bedenken, kunnen we een lijstje mee vullen, maar waar zitten die baantjes?? Niet hier hoor. De realiteit is anders, hypothetisch kan alles.

Thuiswerk is zo een leuke. Weten ze wel wat dat inhoudt? Dat je per stuk wordt betaald, dat het vaak priegelwerk is en dat je heel veel van die kleine priegeldingetjes in elkaar moet zetten om een doos te vullen en dat dat een vingervlugge handigheid is die je in een heel rap tempo moet doen en dat je na een paar uur werken idd op ongeveer 10 tot 11 euro per uur kan komen. 12,50 e/pu werkhuizen die ken ik niet hoor, werd ook al geopperd. Voor thuis werk moet je wel fit zijn hoor, is gewoon voor mensen die thuis willen zijn of kinderen hebben en geen oppas. Wellicht idd in een rolstoel zitten maar wel actief werk kunnen doen.

Maar als je 23 bent, denk je volgens mij nog rooskleurig over alles. Als je dan al pak hem beet 10 jaar ziek bent dan is de rek er al uit en dat is iets wat niet te overzien is als je in de bloei van je leven zit en denkt, ach baantjes zat hoor, je kan dit en je kan dat en ditte en datte. Waar en hoe en of het echt uitvoerbaar is, is niet belangrijk...

Anoniem

Maar ga je iets leuks doen als ff hobbelen op je knol mag het weer niet..kun je ook wel werken Ja...het is gewoon nooit goed Lachen

marleen_usar

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-10-07 10:02

Je hebt naast je werk ook nog een sociaal leven, en je huis en je paard en kids en ga zo maar door.Vergeet niet dat werken sommige mensen zo moet maakt dat ze daarna niks meer kunnen.

superwoman

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-10-07 10:04

hopla schreef:
Nogmaals @holly, Ik heb het over bokkers die niet werken maar wel de hele dag op bokt zitten of paarden kunnen rijden.
En nu ga ik te bed.
Ik moet morgen ook weer werken.

Ik vraag me af hoeveel dat er zijn? En ja, ik ken er ook wel 1 die IMO niet slim om gaat met z'n beperkingen en er dus meer uit kan halen. Dat is er 1! Dat is dus geen maatstaf voor hoeveel dat nu euigenlijk voorkomt.
Maar hoeveel gezonde mensen halen er niet uit wat erin zit. Hoeveel gezonde mensen zijn "profiteurs"...
Ookal weet ik wel dat iedere chronisch zieke beter wil worden en alle dingen wil doen die ze nu niet kunnen.

Ik voel me iig niet aangesproken en sommige blijven hun best doen om te bewijzen dat zij dat ook niet zijn.
De reden van het bewijzen komt volgens mij omdat mensen zich gekwetst voelen door jou opmerkingen.
Die willen jou laten begrijpen dat je ze kwetst, want je heb het niet door.
Het kleine deelte wat jij ziet van iemand = een piekje van z'n energie, de slechte periode zie jij niet en wil je ook niet zien. Ik weet zeker dat jij er anders over denkt als jij eens een weekje met iemand me mag lopen. Hoe z'n leven eruit ziet en dan kun jij je weer richten op hoe geweldig je eigen leven is....hoeveel keuzes jij kan maken.

marleen_usar

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-10-07 10:05

sorry moet is moe.

nickyu

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-10-07 10:05

koffie en zuiker doen wonderen ..voor die paar minuten voordat je weer instort

heb ts uitgenodigd hier een weekje mee te lopen ..aanbod blijft staan
kan ze zien hoe fijn het is als je eindelijk de tijd hebt om "leuke"dingen te doen
en je niet eens de energie of kracht hebt om de dagelijkse dingen te volbrengen

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-10-07 10:06

Quillian, jij bent een slimme meid, hebt een goede opleiding en je hebt nu een baan. Voor jouw meer mogelijkheden vanwege je koppiekoppie dan iemand met weinig opleiding en kundigheid. Maar als je een paar jaar er tussen uitvalt, weet ik niet of je dan weer aan de bak komt.

Mijn ervaring is wel dat als je eind 30 wordt, dat het lijf wat "op" gaat worden en dat de wilskracht wellicht nog even groot is, maar de motor slijtage gaat laten zien en langzamer gaat draaien en sneller wat meer hapert. De tol van de roofbouw.

Nou weet ik niet hoe oud jij bent, en hersenwerk nog steeds zijn vruchten blijft afwerpen, maar die man met de hamer komt ook voor jouw eens als je een lijf hebt dat 10 keer harder moet werken dan een gezond mens omdat alles idd met adrenaline en wilskracht in gang gezet moet worden.

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-10-07 10:06

Dat is wat ik dus heb gedaan
werken..slapen..werken..slapen..ook nog gedwongen paardrijden..was namelijk leuk Ja Verward (vooral op die manier)
Sociaal leven? Was da? Genieten van dingen buiten je werk om...kan niet, dan sliep je....
Nu ga ik genieten van dingen merk ik...genieten van de kleine dingen om me heen...kan ze nu waarnemen omdat ik geen zombie ben...
Had ik eel eerder moeten doen Ja

nickyu

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-10-07 10:08

marleen_usar schreef:
Je hebt naast je werk ook nog een sociaal leven, en je huis en je paard en kids en ga zo maar door.Vergeet niet dat werken sommige mensen zo moet maakt dat ze daarna niks meer kunnen.

sociaal leven ROFL ROFL
man ik kom gemiddeld 1 x per week van mijn erf af
en blij dat de zaak aan huis is zodat mensen soms hier komen
dat vrienden de weg naar on huis nog weten te vinden
dat er een BOKT BESTAAT dan banketstaaf je ook nog eens tegen andere mensen Cool
onee das waar ts vind als je kan bokken kan je ook werken ..

vind mij die baan ts ! begin ik vandaag nog Knipoog

050206051012

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-10-07 10:09

russel schreef:
Nou weet ik niet hoe oud jij bent, en hersenwerk nog steeds zijn vruchten blijft afwerpen, maar die man met de hamer komt ook voor jouw eens als je een lijf hebt dat 10 keer harder moet werken dan een gezond mens omdat alles idd met adrenaline en wilskracht in gang gezet moet worden.

Daar ben ik me van bewust inderdaad, mijn moeder roept ook altijd: 'doe nou eens wat rustiger aan, denk nou eens aan jezelf'. Maar het is niet mijn kopje thee om rustiger aan te doen. Het is of mentaal of fysiek vastzitten en waar kies je in dat geval voor.. Ik weet het niet!

marleen_usar

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-10-07 10:10

ach je kan hier nou wel alles gaan uitleggen maar de mensen die zelf gezond zijn snappen het toch niet,de mensen die je begrijpen of dat proberen daar heb je veel meer aan.

Anya

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-10-07 10:11

runningkawa schreef:
Dat is wat ik dus heb gedaan
werken..slapen..werken..slapen..ook nog gedwongen paardrijden..was namelijk leuk Ja Verward (vooral op die manier)
Sociaal leven? Was da? Genieten van dingen buiten je werk om...kan niet, dan sliep je....
Nu ga ik genieten van dingen merk ik...genieten van de kleine dingen om me heen...kan ze nu waarnemen omdat ik geen zombie ben...
Had ik eel eerder moeten doen Ja

Dat lijkt wel akelig veel op wat ik aan eht doen ben. Sociaal leven... heb ik niet zoveel van.
Ik zombie wat rond en door de vrijdagen nu niet meer te werken (uren ingeleverd) kan ik af en toe wat meer om me heen kijken.

En nu ga ik aan het werk. Er moet een rapport af.

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-10-07 10:14

Je zit in de tredmolen en adrenaline is verslavend, het houd je scherp, het laat je gaan, het geeft een kick, maar als de adrenaline uit je bloed is, dan ontspant het lichaam en dan voel je hoe je lichaam overuren heeft moeten maken. Rust is dan onprettig.

Je komt dan in een vicieuze cirkel en dat is best moeilijk, want het is verleiderlijk om te kiezen voor een leven dat snel, dynamisch, resultaatgericht is. Bij de pakken neerzitten is overgeven en overgeven is overleven, het leven zelf in de hand hebben is kracht, jeugd, leven en zelfstandigheid.

nickyu

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-10-07 10:16

mijn ma zei dat ook , had toen zo iets van zeur niet
uiteindelijk ook hier het ritme van werken slapen werken ziekenhuis werken slapen enz enz
tot dat het van ziekenhuis naar huis werd en niet terug werken
meis jij hebt het ook aan je hart
vorig jaar heb ik en mijn familie mogen meegenieten van 2 hart aanvallen ..geloof mij wil je helemaal niet meemaken ! na een operatie op sterven na dood liggen een operatie die ze liever niet wilden ivm je hart maar moest om een poging te maken om te overleven ..weet nu dat dood bloeden niet zo'n slechte dood is (gezien de andere opties en ervaring met alle)
dat zijn hele harde awakening calls !
echt heeft even geduurd maar sinds vorig jaar doe ik stukje
rustiger aan ..immer doorgaan leid niet tot meer vreugde
maar tot meer pijn minder kunnnen doen en een eerdere (niet per definitie leukere) dood

had veel eerder naar mijn moeder moeten luisteren
(zeg ik nu nu mijn moer bijna 1,5 jr dood is ..die ging ook maar door en door en door terwijl ze dat ook niet meer kon)

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-10-07 10:20

Pas daar dus mee op Anya Ach gut
Denk aan jezelf...

...tot dit jaar heb ik dat ook niet gedaan
Blikken redbul en aleve's hielden me aan de gang...je zelf wegcijferen...en waarom?
Juist ja door mensen als in dit topic te bewijzen dat je geen aansteller bent..dat je mee kunt draaien in de maatschappij..maar doe je het voor jezelf??
Als je diep in je hart kijkt?

Ik wist heel goed van binnen dat ik het niet meer wilde...kon eigenlijk niet meer...maar wat dan?
Toegeven dat ik ziek was..neeeeee echt niet...toegeven is voor zwakke zeikerds...die aanstellers die hunzelf geen schop onder de kont konden geven. profiteurs..ja dat zijn het Ja
En nu denk ik...ik had veel eerder in de ziektewet moeten gaan...echt héél veel eerder....nu ga ik met kleine beetjes pas leven...15 jaar heb ik niet geleefd omdat je mee moet met de maatschappij 15!!! jaar... en dat ook nog eens na een k..jeugd vanaf dat ik 9 was, waar ik leerde dingen te verbergen, niet te tonen...emotie was voor zwakke mensen... eigenlijk heb ik dus van mijn 33 jaar maar 9 jaar geleefd....
Maar dat is nu veranderd...ik ga NU leven en heb schijt aan de rest!

Hopla dank je voor dit topic...besef dit bovenste nu pas terwijl ik het schrijf..thanks Kusje