Moderators: NadjaNadja, Essie73, Polly, Muiz, Telpeva, ynskek, Ladybird
ben al wat wijzer. Ik vind het ook een heel triest gebeuren. Zeker omdat ik die man een paar maanden voordien nog gezien en hij was zo dolgelukkig met zijn gezin, niet wetende dat zijn schijnheilige vrouw hem toen al bedroog. Toen hij het te weten kwam en zij de scheiding inzette (en de kinderen bij hem wegnam), werd zijn verdriet te groot en pleegde hij dus zelfmoord. 
milo schreef:Citaat:deze 'kwade' geesten hebben er meestal geen vrede mee dat zij zijn dood gegaan (bijvoorbeeld omdat ze te vroeg dood zijn gegaan..)
dat is niet zo.
kwade geesten zijn negatieve entiteiten die wrok met zich meedragen, die heel negatief zijn.
het is niet per definitie zo dat alle mensen die plotseling overlijden gaan spoken of 'kwaad' worden.
soms zoeken ze hulp inderdaad, maar dan zijn het nog geen kwade geesten.
wat jij zegt klopt ook. ik weet dat niet alle spoken per defintitie 'slecht' zijn, er zijn genoeg geesten met goede wil. maar hetgeen dat je oproept met glaasje draaien en dergelijke vaak wel
casperrr schreef:Citaat:Aan de ene kant geloof ik er heel sterk in, aan de andere kant vind ik het gi-gan-tische onzin.... Vraag me niet waarom, dat weet ik zelf ook niet dat zegt mijn gevoel.lezen!
edit: zoals ik al eerder zei, aan de ene kant geloof ik er wel in, aan de andere kant totaal níét, je hoort alleen maar verhalen "ja de vader een van een vriendin, de nicht van een kennis, de oom van de achterburen"
En dan komen er foto's waarop ze zeggen; zie je die lichtbollen? dat zijn geesten, ja whatever ik geloof er niet meer zo snel in, je hoort en ziet zo vaak dat het gewoon met de computer gedaan is!
neenee, dat was niet het geval.
Precious20 schreef:Dank je voor je antwoord Miloben al wat wijzer. Ik vind het ook een heel triest gebeuren. Zeker omdat ik die man een paar maanden voordien nog gezien en hij was zo dolgelukkig met zijn gezin, niet wetende dat zijn schijnheilige vrouw hem toen al bedroog. Toen hij het te weten kwam en zij de scheiding inzette (en de kinderen bij hem wegnam), werd zijn verdriet te groot en pleegde hij dus zelfmoord.
Het kan idd zijn dat hij al naar het Licht is hoor. Ik weet niet of hij nog in de schuur 'ronddoolt'. De volgende vragen zijn dan ook puur hypothetisch
Stel dat mijn vriend en ik daar zouden zijn gaan wonen en de man doolde er nog rond. Zou het dan kunnen dat hij ons geen kwaad zou gedaan hebben omdat hij ons gekend heeft? Of kunnen (slechte) geesten dat onderscheid niet maken?
Blijven goede entiteiten ook ronddolen op aarde of is dat alleen karakteristiek voor negatieve entiteiten?
) milo schreef:jeetje Halina, ook een triest verhaal. wel fijn dat je haar hebt kunnen helpen. heeft ze op het werk zelfmoord gepleegd?
milo schreef:ben je van plan het huis te kopen dan?
( nieuwsgierig)
Ik vind het maar een akelige gedachte. Daarom dat we die plannen maar weer hebben opgeborgen. Vorige week zag ik dat er nieuwe mensen in het huis wonen. Ergens vind ik het wel jammer mja langs de andere kant. 
verography schreef:dat kan je nooit weten precious, niemand weet wat er op die gronde plaats heeft gevonden. En dat is overal zo. Alleen het verschil is dat je er dan niet bewust van bent.
Maar dan weet ik tenminste wel zeker dat er nooit iemand zelfmoord heeft gepleegd in mijn schuur. Ik vind niet fijn om ergens te gaan wonen waar een kennis van de familie zelfmoord gepleegd heeft. Ook al kende ik die man... Ik blijf het maar luguber vinden.
Maar het is zoals je zegt geen fijne gedachte. 
en ze is er absoluut niet bang voor. komt ook omdat ze er verstand van heeft en goed down to earth is.
milo schreef:ja, hier in lelystad is bekend dat er onder sommige huizen schepen liggen die hier vroeger gezonken zijn. ik heb het al een aantal keer ergens gelezen of gehoord.
maar toch, áls je het dan weet, dan zou ik het ook niet doen hoor. ook al hoeft het niet te spoken, ik ben er gewoon een beetje hysterisch in misschien
mijn nichtje woonde in een oud huis in Bussum, daar spookt het ook gezellig. dan ging ze naar bed, deed ze de lichten uit, even later was het licht weer aan en hoorde ze beneden borden en bestek en mensen.
nu woont ze op zichzelf in Utrecht in een oud huis wederom, dus ik zei voor de grap: 'en, spookt het?'
en ja hoor, mijn nichtje hoort mensen over de gang lopen s'nachtsen ze is er absoluut niet bang voor. komt ook omdat ze er verstand van heeft en goed down to earth is.
brrrr, niks voor mij
passieX schreef:iel, wat ik toch allemaal lees, ik kreeg weer net dat gekriebel over m'n hand, en nu weer m'n rechterhadn! de zelfde als een week geleden!