Geesten oproepen, doen of niet?

Moderators: NadjaNadja, Essie73, Polly, Muiz, Telpeva, ynskek, Ladybird

Toevoegen aan eigen berichten

Verosjaak

Re: Geesten oproepen, doen of niet?

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-04-07 12:59

ik denk dat niemand dat vanaf de computeren kan vertellen.

milo

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-04-07 16:34

@precious20: het zou kunnen dat als je vol woede sterft dat je Het Licht niet kan vinden. zelfmoord is ook geen goede manier om van je zorgen af te komen. je leeft om lessen te leren en zelfmoord onderbreekt dit.
Ik vind het een heel tragisch verhaal, echt heel treurig. die man moet vol verdriet of wrok zijn geweest. maar hij moet deze aardse gevoelens loslaten om naar Het Licht te kunnen gaan.
Het is niet standaard zo dat je blijft rondspoken, het kan natuurlijk goed wezen dat de man allang naar Het Licht is.
toch ken ik de verhalen dat je niet in zo'n huis moet gaan wonen en vind ik het zelf ook geen prettig idee.

Precious20

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-04-07 17:33

Dank je voor je antwoord Milo Lachen ben al wat wijzer. Ik vind het ook een heel triest gebeuren. Zeker omdat ik die man een paar maanden voordien nog gezien en hij was zo dolgelukkig met zijn gezin, niet wetende dat zijn schijnheilige vrouw hem toen al bedroog. Toen hij het te weten kwam en zij de scheiding inzette (en de kinderen bij hem wegnam), werd zijn verdriet te groot en pleegde hij dus zelfmoord.
Het kan idd zijn dat hij al naar het Licht is hoor. Ik weet niet of hij nog in de schuur 'ronddoolt'. De volgende vragen zijn dan ook puur hypothetisch Knipoog
Stel dat mijn vriend en ik daar zouden zijn gaan wonen en de man doolde er nog rond. Zou het dan kunnen dat hij ons geen kwaad zou gedaan hebben omdat hij ons gekend heeft? Of kunnen (slechte) geesten dat onderscheid niet maken?
Blijven goede entiteiten ook ronddolen op aarde of is dat alleen karakteristiek voor negatieve entiteiten?

Jaimyliefje

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-04-07 17:37

milo schreef:
Citaat:
deze 'kwade' geesten hebben er meestal geen vrede mee dat zij zijn dood gegaan (bijvoorbeeld omdat ze te vroeg dood zijn gegaan..)

dat is niet zo.

kwade geesten zijn negatieve entiteiten die wrok met zich meedragen, die heel negatief zijn.
het is niet per definitie zo dat alle mensen die plotseling overlijden gaan spoken of 'kwaad' worden.
soms zoeken ze hulp inderdaad, maar dan zijn het nog geen kwade geesten.

het was een voorbeeld, dus niet als 'altijd'bedoeld Knipoog wat jij zegt klopt ook. ik weet dat niet alle spoken per defintitie 'slecht' zijn, er zijn genoeg geesten met goede wil. maar hetgeen dat je oproept met glaasje draaien en dergelijke vaak wel Knipoog

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-04-07 17:40

Daar zou ik niet zo bang voor zijn Precious20
Of jou vriend moet vreemd zijn gegaan met die vrouw Tong uitsteken Clown

Jaimyliefje

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-04-07 17:42

casperrr schreef:
Citaat:
Aan de ene kant geloof ik er heel sterk in, aan de andere kant vind ik het gi-gan-tische onzin.... Vraag me niet waarom, dat weet ik zelf ook niet dat zegt mijn gevoel.

Knipoog lezen!
edit: zoals ik al eerder zei, aan de ene kant geloof ik er wel in, aan de andere kant totaal níét, je hoort alleen maar verhalen "ja de vader een van een vriendin, de nicht van een kennis, de oom van de achterburen"
En dan komen er foto's waarop ze zeggen; zie je die lichtbollen? dat zijn geesten, ja whatever ik geloof er niet meer zo snel in, je hoort en ziet zo vaak dat het gewoon met de computer gedaan is!

je hoort ook mijn zus.. (mijn zus heeft er ook ervaring mee) zij daarintegen. heeft het al heel vaak gedaan. haar vriendin was erg gediend van de bovenwereld. dus gingen zij dit samen doen. ze hebben een keer een slechte geest opgeroepen. de rest van de keren ging het ze goed af! de geest heeft hen zelfs geholpen om de dekbedden te vinden want ze konden die niet vinden. hij heeft verteld wanneer ons veulen geboren zou worden (klopte) en hij vertelde hoe haar overleden oppas heette nadat ze dat vroeg. het was heel speciaal. jammer genoeg hoor ik vaker slechte ervaringen. ook paranormale mensen raden het af..

Precious20

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-04-07 17:44

Haha RK Clown neenee, dat was niet het geval. Haha!
We kunnen trws niet meer in dat huis gaan wonen want het is al verkocht aan een ander koppel...

milo

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-04-07 17:45

ja, met glaasje draaien krijg je vaak de 'boefjes', omdat je alle luiken openzet.
dan krijg je het snelst degenen binnen die hier nog rondhangen, dus de enteiten die Het Licht nog niet hebben gevonden.
daarom is het zo gevaarlijk.

precious20: entiteiten zijn gewone mensen, alleen zonder hun stoffelijke lichaam. natuurlijk kent die man jullie nog. als jullie een goede band met hem hadden lijkt het me raar als hij jullie kwaad zou willen doen. wat wel zo kan zijn is dat sommige entiteiten contact proberen te leggen d.m.v spullen verplaatsen, met licht spelen etc.

Halina

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-04-07 17:56

Precious20 schreef:
Dank je voor je antwoord Milo Lachen ben al wat wijzer. Ik vind het ook een heel triest gebeuren. Zeker omdat ik die man een paar maanden voordien nog gezien en hij was zo dolgelukkig met zijn gezin, niet wetende dat zijn schijnheilige vrouw hem toen al bedroog. Toen hij het te weten kwam en zij de scheiding inzette (en de kinderen bij hem wegnam), werd zijn verdriet te groot en pleegde hij dus zelfmoord.
Het kan idd zijn dat hij al naar het Licht is hoor. Ik weet niet of hij nog in de schuur 'ronddoolt'. De volgende vragen zijn dan ook puur hypothetisch Knipoog
Stel dat mijn vriend en ik daar zouden zijn gaan wonen en de man doolde er nog rond. Zou het dan kunnen dat hij ons geen kwaad zou gedaan hebben omdat hij ons gekend heeft? Of kunnen (slechte) geesten dat onderscheid niet maken?
Blijven goede entiteiten ook ronddolen op aarde of is dat alleen karakteristiek voor negatieve entiteiten?

Wat een sneu verhaal zeg. Zielig.

Als iemand blijft ronddolen hoeft hij niet slecht te zijn en mensen lasig te vallen.
In principe blijven ze dezelfde mensen als ze hier op aarde waren.
Er zijn ook mensen die gewoon weg niet door hebben dat ze zijn overleden.

Stel dat die man er nog is kan hij wel in de war of verdrietig/boos zijn wat je kan voelen. Dan hangt er een negatieve sfeer.
Hopelijk is die man toch naar het licht gekomen.

Soms kan zelfmoord ook een levensles zijn. Maar het is inderdaad geen goede oplossing. Je problemen zijn daar namelijk niet mee over. Je moet ze nog steeds oplossen, daar ontkom je niet aan.

Op mijn werk was ook een vrouw die zelfmoord gepleegd had daar. Zij was depressief.
Ze was in mijn buurt en dat merkte ik doordat ik ineens ontzettend moe werd (zo moe dat ik soms in slaap viel) en een beetje down.
Ik had al het idee dat zij dat was en een medium bevestigde dat. Hij vertelde mij dat zij contact zocht en dat zij de weg kwijt was.

Nu moet ik er even bij zeggen dat ik daar 2 dagen per week werkte en ik alleen daar moe was. Niet thuis of ergens anders. Alleen maar op die plek. Ook als ik goed geslapen had.

Ik heb toen in mijn hoofd tegen haar gepraat (eerst bescherming gevraagd en wit licht om me heen) Gezegd welke datum het was, of ze een papier kon optillen (kunnen ze niet) en gezegd dat ze naar het licht moest gaan. Dat ze niet bang hoefde te zijn voor straf.

Na een paar keer dat gedaan te hebben had ik geen last meer van die moeheid. Ik zou dit trouwens niet zomaar zo snel doen hoor, maar ik voelde dat ze goed was.

milo

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-04-07 18:46

jeetje Halina, ook een triest verhaal. wel fijn dat je haar hebt kunnen helpen. heeft ze op het werk zelfmoord gepleegd?

soms weten geesten niet dat ze dood zijn, dit gebeurd vaak als ze heel plots overleden zijn. ( bijv. ongeluk) dan kan het zo zijn dat ze gewoon blijven 'leven' voor hun doen. dit kan heel verwarrend zijn, omdat niemand hun meer kan zien of zelfs dat er andere mensen in hun huis komt wonen.
dat is bij je buurman niet het geval, omdat hij zelf zijn leven genomen heeft.

ben je van plan het huis te kopen dan?
( nieuwsgierig Knipoog )

Halina

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-04-07 19:07

milo schreef:
jeetje Halina, ook een triest verhaal. wel fijn dat je haar hebt kunnen helpen. heeft ze op het werk zelfmoord gepleegd?

Ja dat heeft ze op het werk gedaan. Ik werkte er toen trouwens nog niet.

Ja voelde medelijden met haar toen ik er achter kwam dat zij het was. Niemand had door dat zij er nog was. Moet voor haar ook frustrerend geweest zijn.

milo

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-04-07 19:21

ja, jeetje zeg. wat een aparte plek om het te doen.

Precious20

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-04-07 20:57

milo schreef:
ben je van plan het huis te kopen dan?
( nieuwsgierig Knipoog )

Is deze vraag aan mij gericht?

Zo ja: Euhm mijn vriend en ik hebben er over nagedacht omdat het huis gewoon perfect is in onze ogen. Helemaal onze stijl, veel weilanden rondom (horen bij het huis en zitten ook in de verkoopprijs) en een grote schuur waar je gemakkelijk 6 paarden in kan stallen. Maarja, het idee dat daar iemand zelfmoord heeft gepleegd... Nagelbijten / Gniffelen Ik vind het maar een akelige gedachte. Daarom dat we die plannen maar weer hebben opgeborgen. Vorige week zag ik dat er nieuwe mensen in het huis wonen. Ergens vind ik het wel jammer mja langs de andere kant.
Binnen een jaartje gaan we ons eigen stekkie bouwen dan zijn we tenminste zeker dat daar niemand zelfmoord heeft gepleegd.

Verosjaak

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-04-07 08:06

dat kan je nooit weten precious, niemand weet wat er op die gronde plaats heeft gevonden. En dat is overal zo. Alleen het verschil is dat je er dan niet bewust van bent.

milo

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-04-07 09:43

zit d'r lekker bang te maken Knipoog

ik kan haar heel goed begrijpen, het is toch geen fijne gedachte, zeker ook niet omdat je die man kent.

Somebitch

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-04-07 09:45

Wij hadden een heel leuk huis gezien in Duitsland.
Mijn ouders hadden het bijna gekocht, een wei erbij enz.
Totdat ze hoorden dat er iemand begraven lag in de achtertuin.
Nou daar zou ik dan ook niet willen wonen hoor. Het idee alleen al..

Verosjaak

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-04-07 09:46

dat zeg ik ook, en ik zit niemand bang te maken hoor. Maar wat ik wil zeggen dat overal wel iets kan zijn maar dat je er meestal niet bewust van ben. Zelfs op de stoel waar ik op zit op dit moment kan iets geberud zijn.... Dat is geen reden om nergens meer naar toe durven te gaan.

En dat ze nou daar niet wil wonen omdat ze die man kende kan ik begrijpen, maar het hoeft niet perse te zeggen dat het meteen spookt daar.

Als iedereen die gruwelijk aan zijn einde komt zou blijven hangen dan was rotterdam nu een spookstad, aangezien die ernstig was gebombardeert in de 2e wereldoorlog.

Precious20

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-04-07 09:50

verography schreef:
dat kan je nooit weten precious, niemand weet wat er op die gronde plaats heeft gevonden. En dat is overal zo. Alleen het verschil is dat je er dan niet bewust van bent.

Ja daar ben ik me bewust van hoor Lachen Maar dan weet ik tenminste wel zeker dat er nooit iemand zelfmoord heeft gepleegd in mijn schuur. Ik vind niet fijn om ergens te gaan wonen waar een kennis van de familie zelfmoord gepleegd heeft. Ook al kende ik die man... Ik blijf het maar luguber vinden.

Enne Milo, zo snel word ik niet bang hoor Knipoog Maar het is zoals je zegt geen fijne gedachte.

milo

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-04-07 20:11

ja, hier in lelystad is bekend dat er onder sommige huizen schepen liggen die hier vroeger gezonken zijn. ik heb het al een aantal keer ergens gelezen of gehoord.

maar toch, áls je het dan weet, dan zou ik het ook niet doen hoor. ook al hoeft het niet te spoken, ik ben er gewoon een beetje hysterisch in misschien Knipoog

mijn nichtje woonde in een oud huis in Bussum, daar spookt het ook gezellig. dan ging ze naar bed, deed ze de lichten uit, even later was het licht weer aan en hoorde ze beneden borden en bestek en mensen.
nu woont ze op zichzelf in Utrecht in een oud huis wederom, dus ik zei voor de grap: 'en, spookt het?'
en ja hoor, mijn nichtje hoort mensen over de gang lopen s'nachts Lachen en ze is er absoluut niet bang voor. komt ook omdat ze er verstand van heeft en goed down to earth is.
brrrr, niks voor mij Knipoog

Verosjaak

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-04-07 20:56

nou als ik echt mensen over de gang zou horen lopen zou ik het wel freaky vinden hoor.. Maar ik denk ook dat als ze me met rust laten en zich niet laten zien ik er vrede mee zou hebben

passieX

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-04-07 12:05

iel, wat ik toch allemaal lees, ik kreeg weer net dat gekriebel over m'n hand, en nu weer m'n rechterhadn! de zelfde als een week geleden!

Claudia__

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-04-07 12:14

milo schreef:
ja, hier in lelystad is bekend dat er onder sommige huizen schepen liggen die hier vroeger gezonken zijn. ik heb het al een aantal keer ergens gelezen of gehoord.

maar toch, áls je het dan weet, dan zou ik het ook niet doen hoor. ook al hoeft het niet te spoken, ik ben er gewoon een beetje hysterisch in misschien Knipoog

mijn nichtje woonde in een oud huis in Bussum, daar spookt het ook gezellig. dan ging ze naar bed, deed ze de lichten uit, even later was het licht weer aan en hoorde ze beneden borden en bestek en mensen.
nu woont ze op zichzelf in Utrecht in een oud huis wederom, dus ik zei voor de grap: 'en, spookt het?'
en ja hoor, mijn nichtje hoort mensen over de gang lopen s'nachts Lachen en ze is er absoluut niet bang voor. komt ook omdat ze er verstand van heeft en goed down to earth is.
brrrr, niks voor mij Knipoog

Brr, dat lijkt me wel eng.
Gelukkig maar dat ze er zo nuchter onder blijft Ja

Verosjaak

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-04-07 12:27

passieX schreef:
iel, wat ik toch allemaal lees, ik kreeg weer net dat gekriebel over m'n hand, en nu weer m'n rechterhadn! de zelfde als een week geleden!

dat komt gewoon omdat je eraan denkt. Gister had ik een mug in mijn kamer en opeens voelde ik op mijn benen prikjes en dan weer op mijn handen. Dat komt omdat je weet dat er ergens een mug is, maar je weet neit waar

Steef_

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-04-07 14:43

Ik zou het niet doen!
ik heb het vroeger 1x gedaan
en dat ging opzich normaal
maar we hadden kaarsjes staan, en die stond gevaarlijk dicht bij me dus wilde ik hem weg schuiven
en dat waren van die theelichtjes in glaze houdertjes
dus ik branden mijn hand aand ie glazen gloeiend hete dingen door de kaars Ja
dikke brandblaren Ja
dus voor mij zeker nooit meer!

Somebitch

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-04-07 15:20

^^ Als je het alleen daarom niet meer doet? Verward