Sunrise_ schreef:En toch vind ik het jammer dat er zo negatief wordt geschreven over christenen. Ook soms wel
positief natuurlijk, maar meestal negatief. Dat we bijvoorbeeld 'naïef' worden genoemd, oké, dat kun je vinden, maar ik hoor hier bijna alleen maar negatieve verhalen, erg jammer vind ik dat, omdat je eigenlijk als christen (en heus niet alleen specifiek als christen) toch juist zo goed mogelijk wilt zijn voor je leefomgeving, medemens etc. Maargoed, als ik het zo lees, wordt dat dus niet altijd ook
daadwerkelijk in de praktijk gebracht.
Maar veel mensen hebben het idee van een boos oog, die op je neerkijkt. Jij bent zondig, je doet dit niet goed, je bent minder, je bent klein, enz. Dat verteld de bijbel heel concreet eigenlijk, daarom is het iets waarom veel mensen afhaken. En dat is heel begrijpelijk. Het is niet meer van deze tijd, niet tastbaar, en het is alleen maar; je moet dit, je moet dat. Want er staat ook nergens in de bijbel: 'Draag een rok'. (Sorry, ben allergisch voor rokken, ik woon namelijk vlakbij Kootwijkerbroek, de zware kerk, de zwarte kousen kerk enz.)
*edit: Ik heb er gewoon een afkeer voor gekregen. Het is zo'n massa-iets. Dat kan nooit goed zijn.