Hoi lieve mensen, weer een berichtje van mij. Vorige week hebben we te horen gekregen dat er een nieuwe tumor is ontdekt. Twee centimeter groot, bij de lever. Er was weer een CT-scan gemaakt en die is vergeleken met de scan die zo'n negen weken eerder was gemaakt. Daar was nog niets op te zien. Het is dus erg snel gegaan... Papa heeft de laatste tijd ook wat meer klachten, voornamelijk een enorm futloos gevoel. Het kost duidelijk heel veel energie. Op zich gaat het eten nog wel goed, maar hij kan geen heftige dingen meer eten (bijv. sterk gekruid ofzo). Komt waarschijnlijk door de operatie die hij vier maanden geleden heeft gehad, daarbij is ook een omlegging van de maag gemaakt. Gisteren een gesprek gehad met de 'chemokuur verpleegkundige'. Mijn vader gaat nu namelijk beginnen met een lichte chemokuur. Deze is niet om de levensduur te verlengen maar om de kwaliteit zo lang mogelijk te behouden. Want in principe, ondanks soms slechte dagen, gaat het - voor de situatie - nog wel goed. Vandaar dat er nu mee wordt gestart, nu heeft het nog zin zeg maar. Deze kuur kan bijwerkingen hebben, maar niet zo ernstig zoals haaruitval e.d. Het is nog niet zeker dat het aanslaat, kans van 25 á 30 procent. Het kan zo'n zes keer gegeven worden (zijn we half jaar verder geloof ik).
Hoe dan ook, we blijven positief!! Mijn vader heeft ups en downs, maar we richten ons vooral op de goede dagen. Hij is iedere avond bij ons thuis (ouders zijn gescheiden) en dat is hartstikke fijn. Af en toe werkt hij zelfs een beetje. Gisteren is het bedrijf officieel op naam gezet van mijn broer. Als ik nu terugkijk, ben ik echt enorm dankbaar voor de tijd die we er al bij hebben gekregen. We zijn bijna 4,5 maand verder. Wat we allemaal al hebben kunnen zeggen en doen... super gewoon! Hopelijk mogen we, ondanks het slechte nieuwe van vorige week, nog een hele tijd samen zijn.
Heb papa net weer gesproken en hij klonk goed (kan je héél goed horen aan zijn stem). Straks even naar het dorp, beetje rondscharrelen.
Hier nog een foto van mijn verjaardag. Niet zo goede kwaliteit helaas, maar gaat om het idee.