gewoon huisvrouw wat is daar mis mee?

Moderators: NadjaNadja, Essie73, Muiz, Polly, Telpeva, ynskek

Toevoegen aan eigen berichten

Anoniem

Re: gewoon huisvrouw wat is daar mis mee?

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-02-07 22:02

Zo heb ik het ook gedaan idd Ja

Kanzi

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-02-07 23:27

Wat ik echt vervelend vind is dat je verantwoordelijkheden naar twee kanten hebt.
Werk en kind, soms botst het enorm.
Laatst had m'n zoontje 40/41 graden koorts, en ik had nachtdienst dus moest gewoon weg.
Die kan ik niet zomaar eventjes afbellen, dat is een enorme belasting voor mijn collega's.
Maar het liefst ben ik dan gewoon thuis natuurlijk.

Andersom kan ik hem overdag ook niet naar het KDV brengen als hij ziek is, dan moeten we om beurten vrij nemen (wat uiteraard nooit gewaardeerd wordt op het werk).

Dat zou voor mij ook de belangrijkste reden zijn om even een paar jaar thuis te zijn.
De rust, je even kunnen richten op thuis en niets anders.
Om daarna weer lekker aan de slag te gaan.
(Gezondheidszorg, dus weer aan het werk is geen probleem).

Al zou ik niet werken, dan nog blijft mijn zoon 1 of 2 dagen in de week naar het KDV gaan.
Hij is (en blijft) enigst kind, en hier in de buurt wonen nauwelijks kinderen van zijn leeftijd.
Ik vind het prettig voor hem dat hij daar lekker met andere kinderen kan spelen, kan ik hem thuis niet geven.

dajos

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-02-07 00:02

Kanzi schreef:
Wat ik echt vervelend vind is dat je verantwoordelijkheden naar twee kanten hebt.
Werk en kind, soms botst het enorm.
Laatst had m'n zoontje 40/41 graden koorts, en ik had nachtdienst dus moest gewoon weg.
Die kan ik niet zomaar eventjes afbellen, dat is een enorme belasting voor mijn collega's.
Maar het liefst ben ik dan gewoon thuis natuurlijk.

Andersom kan ik hem overdag ook niet naar het KDV brengen als hij ziek is, dan moeten we om beurten vrij nemen (wat uiteraard nooit gewaardeerd wordt op het werk).

Dat lijkt me idd wel eens lastig ja. Gelukkig ben ik er dan weer wel (tussen de klanten door).

marleen_usar

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 20-02-07 12:50

Ik ben oppas moeder geweest o.a van 2 zusjes en een broer,1 zus lag een keer ziek op mijn bank.Ik zei kom we gaan naar school, met rode wangen liep ze op straat. Ik vroeg haar gaat het wel volgens mij ben je echt niet lekker.Ze begint te huilen en zegt hoe ziek ze zich voelt,ik zei toen ja maar dan had je toch thuis moeten blijven lekker in je bed.Dat gaat niet zei ze,nee zegt haar broer je weet wat mama zei.Je moet gewoon naar school want ik heb geen dagen meer, ggggggrrrrrrr.Later belde haar vader dat ze thuis was, hij had vrij genomen.

Poosje81

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-02-07 13:15

jasmijn78 schreef:
.

Leonoor schreef:
ben inderdaad alleenstaand moeder Ja (en geniet er ook nog van) die geen bezoeksregeling en/of alimentatieregeling heeft met ex.

Maar werk je dan wel? En waarom accepteer je dan geen alimentatie? Het lijkt mij toch niet meer dan logisch dat je ex ook zijn (financiele) verantwoordelijkheid neemt voor zijn kind(eren), desnoods gedwongen. Een kind maak je niet in je eentje tenslotte. Ik vind dat vaders er zo wel erg gemakkelijk vanaf komen...

Kom hier even heel laat op terug. Ja ik werk wel Ja 32 uur in de week (gemiddeld). Waarom mijn ex er makkelijk vanaf komt? Van een kale kip kun je niet plukken en ik wil op geen enkele wijze nog iets met hem te maken hebben Misselijk

*gaat nu weer verder bijlezen*

dajos

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-02-07 15:24

Niks met paps te maken wilen hebben is dan idd ook geen alimentatie. En de reden dat je hiervoor hebt gekozen, zal dan vast het beste voor jouw en je kind zijn geweest.

Helemaal top meid !! Knipoog

dajos

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-02-07 15:30

marleen_usar schreef:
Ik ben oppas moeder geweest o.a van 2 zusjes en een broer,1 zus lag een keer ziek op mijn bank.Ik zei kom we gaan naar school, met rode wangen liep ze op straat. Ik vroeg haar gaat het wel volgens mij ben je echt niet lekker.Ze begint te huilen en zegt hoe ziek ze zich voelt,ik zei toen ja maar dan had je toch thuis moeten blijven lekker in je bed.Dat gaat niet zei ze,nee zegt haar broer je weet wat mama zei.Je moet gewoon naar school want ik heb geen dagen meer, ggggggrrrrrrr.Later belde haar vader dat ze thuis was, hij had vrij genomen.

Wat errug!
Lijkt me dat die beslissing voor de moeder ook niet makkelijk was.
In zo'n geval had mn baas, bij mij, 3 hoog de boom in gekund, dat wel.

Twiggy2008

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-02-07 15:33

Leonoor, ik vind dat ook knap van je, hoor. Mijn zusje zit in eenzelfde situatie, alleen is haar kindje 'nog maar' 3 maanden en mijn zus zelf is momenteel ziek. Allemaal best zwaar met een kleine meid, een vader die er vandoor is gegaan en die ziekte en alles er om heen. Maar zodra ze beter is (we hopen binnen een jaar of wat) gaat ze op zoek naar werk. Want ze wil die vent nooit meer zien en ook niet eeuwig 'haar handje' ophouden. Nu moet ze wel door de omstandigheden en wij helpen haar zoveel mogelijk.

Twiggy2008

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-02-07 15:37

marleen_usar schreef:

Van mij kon die baas ook mijn rug op. Maar ik snap ook wel dat als je afhankelijk bent van dat inkomen, dat niet altijd gaat. Triest. Daarom mogen wij blij zijn, dat wij die problemen niet hebben en er gewoon voor ons zieke kind (of kinderen) kunnen zijn. Want het lijkt me vreselijk, als ze op je werk niet meewerken of geen begrip hebben voor een thuissituatie. Toen ik mijn hand had verbrand en Nikki een paar maanden oud was, kon ik ook niet alleen thuis blijven met haar (ik kon niets meer met die hand, haar niet optillen, geen luier verschonen, noem maar op). Mijn vriend kreeg zorgverlof, werd niet moeilijk over gedaan. Hij bleef gewoon een tijdje thuis.

Poosje81

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-02-07 15:58

dajos schreef:
Niks met paps te maken wilen hebben is dan idd ook geen alimentatie. En de reden dat je hiervoor hebt gekozen, zal dan vast het beste voor jouw en je kind zijn geweest.

Helemaal top meid !! Knipoog

Heel krom, maar dat is dus niet waar!

Als je de 'vader' wel opgeeft als zijnde vader, heb je al recht op alimentatie. Echter kan je een bezoeksregeling heel makkelijk afketsen.
Wanneer de 'vader' het kind erkend heeft, is hij alimentatieplichtig, echter heeft hij ook recht op een bezoeksregeling.

Doordat ik de vader dus niet opgegeven heb (staat bij mijn dochter dus gewoon een streepje achter Bloos ) heb ik geen rechten echter ook geen plichten. Prima zo!

Nadya schreef:
Leonoor, ik vind dat ook knap van je, hoor. Mijn zusje zit in eenzelfde situatie, alleen is haar kindje 'nog maar' 3 maanden en mijn zus zelf is momenteel ziek. Allemaal best zwaar met een kleine meid, een vader die er vandoor is gegaan en die ziekte en alles er om heen. Maar zodra ze beter is (we hopen binnen een jaar of wat) gaat ze op zoek naar werk. Want ze wil die vent nooit meer zien en ook niet eeuwig 'haar handje' ophouden. Nu moet ze wel door de omstandigheden en wij helpen haar zoveel mogelijk.

Ja dat zijn rotsituaties! Ik had het geluk dat mijn lichaam me alles behalve in de steek liet. Sterkte ermee in ieder geval!

marleen_usar

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 27-02-07 09:23

Ik ga voor lopig niet 100% aan het werk,ik heb nog een beetje werk buiten de deur en dat blijft nog heel even zo.Ik kom nu ik thuis ben helemaal bij, en ook starten we binnenkort met langdurige opvang van pleegzorg.En ik ga dus het kamertje op knappen,ook gaat het super met mijn paard en dat telt allemaal mee om me goed te voelen.Mijn dochter bllijft iedere dag over omdat ze in een andere plaats op school zit,en vandaag zit ze er een beetje door heen.Ik ga haar als het mooi weer wordt halen in de pauze, en dan gaan we lekker een uur naar de kinder boerderij.dat kan niet als ik werk,ik ga nu voor mezelf en voor de kinderen.

eva2

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-03-07 16:13

Met gewoon huisvrouw zijn is niets mis. Sterker nog, het is een zware baan! Ik werk omdat ik het dan gewoon makkelijker heb! Een huisvrouw die de hele dag met de kinderen thuis zit, het huishouden moet doen, brrrrr.

Als ik thuiskom is mijn huis nog steeds net zo netjes als hoe ik het de ochtend heb achtergelaten! Niet te vergelijken met toen ik nog thuis was, dan heb je gewoon meer werk!
Nee hoor, ik heb bewondering voor mensen die het kunnen! Mijn schoonzus is ook fulltime thuis, maar die heeft aan alle kanten huishoudelijke hulp, kan werken wanneer ze wil (vrij beroep), DAT lijkt mij ook wel wat!

Suzanne F.

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-03-07 21:16

Leonoor schreef:
Heel krom, maar dat is dus niet waar!

Als je de 'vader' wel opgeeft als zijnde vader, heb je al recht op alimentatie. Echter kan je een bezoeksregeling heel makkelijk afketsen.
Wanneer de 'vader' het kind erkend heeft, is hij alimentatieplichtig, echter heeft hij ook recht op een bezoeksregeling.

Doordat ik de vader dus niet opgegeven heb (staat bij mijn dochter dus gewoon een streepje achter Bloos ) heb ik geen rechten echter ook geen plichten. Prima zo!

Erkennen of ook voogdij en recht?? Want daar zit een verschil tussen. Als de vader alleen erkend heeft staat hij als vader te boek maar heeft geen zeggenschap over het kind. Zodra hij de voogdij en recht heeft wel. Wanneer heeft hij alimentatieplicht dan?

Tessebes

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-03-07 12:58

Suzanne F. schreef:
Erkennen of ook voogdij en recht?? Want daar zit een verschil tussen. Als de vader alleen erkend heeft staat hij als vader te boek maar heeft geen zeggenschap over het kind. Zodra hij de voogdij en recht heeft wel. Wanneer heeft hij alimentatieplicht dan?

Ik denk dat er hier wat door elkaar gehaald wordt.
Voogdij is alleen mogelijk door mensen die geen ouder van het kind zijn. Na geboorte kan de vader ouderlijk gezag aanvragen, als de ouders niet getrouwd zijn en geen geregistreerd partnerschap hebben (dan gaat het namelijk automatisch). Dit verzoek moet je indienen bij de rechtbank.

Suzanne F.

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-03-07 13:11

Dat bedoelde ik ja, het gezag. Heeft de vader alleen alimentatie/onderhoudsplicht als hij ook het gezagheeft of ook als hij het kind alleen erkend heeft?

Tessebes

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-03-07 14:22

Bij erkenning is er ook al een onderhoudsplicht, met gezag is de vader ook de wettelijke vertegenwoordiger die dus ook beslissingen kan nemen voor zijn kind (tot een bepaalde leeftijd). Allimentatie moet dus ook al betaald worden na erkenningen. Bezoekregelingen en allimentatie staan echter los van elkaar. Mochten de ouders daar onderling niet uit kunnen komen, dan wordt het door de rechter bepaald.

Suzanne F.

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-03-07 15:54

Oke dank je wel. Dat kan ik nergens echt duidelijk terugvinden. Had al zitten zoeken via Postbus 51 maar wist niet of er verschil zat qua onderhoudsplicht en alimentatie tussen alleen erkennen of erkennen met gezag.

AstraGirlie

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-03-07 18:11

Het lijkt mij ook wel zalig om de hele dag volgens jou normen in te plannen en fulltime met je kinderen bezig te kunnen zijn...Altans voor een tijdje dan Tong uitsteken

Helaas hebben niet alle vrouwen vandaag de mogelijkheid dat te doen. Die moet werken en dan s'avonds nog eens het huishouden doen (zoals mijn moeder) en daar heb ik meer bewondering voor. De oproep om huismoeders extra loon uit te keren vond ik dan ook pure discriminatie...

Ik zelf zou het niet kunnen, ben te ambitieus en wil zelf mijn eigen kost kunnen verdienen. Ik zou het op den duur ook vervelend vinden zo afhanklijk te zijn van je man. Ook, als je even thuis blijft als de kinderen klein zijn, maar altijd? mnnn
Wij hebben evenveel liefde gehad van onze werkende moeder, en hebben nooit iets tekort gehad doordat ze ging werken. En in de schoolopvang hebben we veel vriendjes en vriendinnetjes ontmoet en konden onze hobby uitoefenen: tekenen. Dus dat was ook al een meevaller.

Niettegenstaande ik alle respect hebt voor een andere keuze, maar sommige mama's hebben nu eenmaal die keuze niet...Maar als je die kans hebt, zou ik er zeker van genieten!

Waar ik me echt aan erger zijn die moeders die nog snel een kind erbij nemen omdat zo de bijslag ook bijgevet wordt, daar zie je toch ook veel gevallen van...
En dan maar klagen dat ze geen geld hebben, sorry, daar kan ik niet in mee Dromen