Moderators: NadjaNadja, Essie73, Muiz, Polly, Telpeva, ynskek
Kanzi schreef:Wat ik echt vervelend vind is dat je verantwoordelijkheden naar twee kanten hebt.
Werk en kind, soms botst het enorm.
Laatst had m'n zoontje 40/41 graden koorts, en ik had nachtdienst dus moest gewoon weg.
Die kan ik niet zomaar eventjes afbellen, dat is een enorme belasting voor mijn collega's.
Maar het liefst ben ik dan gewoon thuis natuurlijk.
Andersom kan ik hem overdag ook niet naar het KDV brengen als hij ziek is, dan moeten we om beurten vrij nemen (wat uiteraard nooit gewaardeerd wordt op het werk).
jasmijn78 schreef:.Leonoor schreef:ben inderdaad alleenstaand moeder(en geniet er ook nog van) die geen bezoeksregeling en/of alimentatieregeling heeft met ex.
Maar werk je dan wel? En waarom accepteer je dan geen alimentatie? Het lijkt mij toch niet meer dan logisch dat je ex ook zijn (financiele) verantwoordelijkheid neemt voor zijn kind(eren), desnoods gedwongen. Een kind maak je niet in je eentje tenslotte. Ik vind dat vaders er zo wel erg gemakkelijk vanaf komen...
32 uur in de week (gemiddeld). Waarom mijn ex er makkelijk vanaf komt? Van een kale kip kun je niet plukken en ik wil op geen enkele wijze nog iets met hem te maken hebben 
marleen_usar schreef:Ik ben oppas moeder geweest o.a van 2 zusjes en een broer,1 zus lag een keer ziek op mijn bank.Ik zei kom we gaan naar school, met rode wangen liep ze op straat. Ik vroeg haar gaat het wel volgens mij ben je echt niet lekker.Ze begint te huilen en zegt hoe ziek ze zich voelt,ik zei toen ja maar dan had je toch thuis moeten blijven lekker in je bed.Dat gaat niet zei ze,nee zegt haar broer je weet wat mama zei.Je moet gewoon naar school want ik heb geen dagen meer, ggggggrrrrrrr.Later belde haar vader dat ze thuis was, hij had vrij genomen.
marleen_usar schreef:Ik ben oppas moeder geweest o.a van 2 zusjes en een broer,1 zus lag een keer ziek op mijn bank.Ik zei kom we gaan naar school, met rode wangen liep ze op straat. Ik vroeg haar gaat het wel volgens mij ben je echt niet lekker.Ze begint te huilen en zegt hoe ziek ze zich voelt,ik zei toen ja maar dan had je toch thuis moeten blijven lekker in je bed.Dat gaat niet zei ze,nee zegt haar broer je weet wat mama zei.Je moet gewoon naar school want ik heb geen dagen meer, ggggggrrrrrrr.Later belde haar vader dat ze thuis was, hij had vrij genomen.
dajos schreef:Niks met paps te maken wilen hebben is dan idd ook geen alimentatie. En de reden dat je hiervoor hebt gekozen, zal dan vast het beste voor jouw en je kind zijn geweest.
Helemaal top meid !!
) heb ik geen rechten echter ook geen plichten. Prima zo!Nadya schreef:Leonoor, ik vind dat ook knap van je, hoor. Mijn zusje zit in eenzelfde situatie, alleen is haar kindje 'nog maar' 3 maanden en mijn zus zelf is momenteel ziek. Allemaal best zwaar met een kleine meid, een vader die er vandoor is gegaan en die ziekte en alles er om heen. Maar zodra ze beter is (we hopen binnen een jaar of wat) gaat ze op zoek naar werk. Want ze wil die vent nooit meer zien en ook niet eeuwig 'haar handje' ophouden. Nu moet ze wel door de omstandigheden en wij helpen haar zoveel mogelijk.
Leonoor schreef:Heel krom, maar dat is dus niet waar!
Als je de 'vader' wel opgeeft als zijnde vader, heb je al recht op alimentatie. Echter kan je een bezoeksregeling heel makkelijk afketsen.
Wanneer de 'vader' het kind erkend heeft, is hij alimentatieplichtig, echter heeft hij ook recht op een bezoeksregeling.
Doordat ik de vader dus niet opgegeven heb (staat bij mijn dochter dus gewoon een streepje achter) heb ik geen rechten echter ook geen plichten. Prima zo!
Suzanne F. schreef:Erkennen of ook voogdij en recht?? Want daar zit een verschil tussen. Als de vader alleen erkend heeft staat hij als vader te boek maar heeft geen zeggenschap over het kind. Zodra hij de voogdij en recht heeft wel. Wanneer heeft hij alimentatieplicht dan?