Moderators: Polly, Muiz, NadjaNadja, Telpeva, Essie73, ynskek, Ladybird
Palma_Dees schreef:Ik ben op mijn 21e bevallen van mijn dochter Vanity die nu 4,6 jaar oud is en op mijn 25 ben ik bevallen van Melody die nu 14 maanden oud is.
turbotinker schreef:Poeh,je merkt duidelijk dat sommigen van ons zich duidelijk vernedert voelen.Heel begrijpelijk.
Jammer dat we elkaar zo moeten aanvallen
Maargoed,ik ben in ieder geval blij dat iedereen 'slecht' over me denkt,omdat ik 18 ben en zwanger,maar dat ikzelf er wél blij mee ben.Gelukkig heb ik niks met anderen te maken,en heb ik ook geen toestemming nodig
Ddees schreef:
Dus jij vind dat je ouders maar voor je moeten beslissen of je een abortus moet plegen of niet. Ik hoop niet dat je ooit als ouder er zo voor komt te staan!! 16 jaar is nog jong, maar ik vind dat je best je eigen beslissingen kunt nemen. Op die leeftijd kies je toch ook al zelf wat je later wil gaan doen, qua studie en werk en dergelijke. Daar ben je dan wel oud genoeg voor, maar om over iets te beslissen wat in je eigen lichaam gebeurd ben je niet oud genoeg?
lies schreef:turbotinker schreef:Poeh,je merkt duidelijk dat sommigen van ons zich duidelijk vernedert voelen.Heel begrijpelijk.
Maargoed,ik ben in ieder geval blij dat iedereen 'slecht' over me denkt,omdat ik 18 ben en zwanger,maar dat ikzelf er wél blij mee ben.Gelukkig heb ik niks met anderen te maken,en heb ik ook geen toestemming nodig
Ook al ben je nog jong, ik vind dit al een heel ander verhaal dan dat van Joyce. Jij bent niet 16 en woont niet meer bij pap en mam in huis. Je hebt een baan en een vriend en ook nog eens een plek om een gezin te vormen.
Verder vind niemand hier iemand slecht. Ik kan je alleen maar veel geluk wensen en ben zeker blij voor je (net zoals ik blij ben voor Joyce dat ze een geweldige zoon heeft gekregen en er gelukkig mee is).
turbotinker schreef:Poeh,je merkt duidelijk dat sommigen van ons zich duidelijk vernedert voelen.Heel begrijpelijk.
En met 16 heb je geen relatie,maar enkel verkering???
Ik zal je sterker vertellen,ik was 15!
Hij is mijn eerste vriend,ik hou superveel van hem,en we zijn nu al meer dan drie jaar samen.
We worden nu zelfs ouders,met een eigen huis en een baan.
Onee,maar we hebben nog steeds 'alleen maar verkering'
En dat je tegenwoordig ongelukjes kunt voorkomen?
Klintk wel erg makkelijk,tot het je zelf overkomt!
Ik draag altijd een gordel in de auto,mijn vriend rijdt altijd netjes,
maar dat betekent niet dat we geen ongeluk kunnen krijgen hoor! (was dat maar waar).
Ik heb het altijd netjes met voorbehoedsmiddelen gedaan,en ik was aan de pil,heel netjes.
Maar na drie jaar relatie,samenwonen en trouwen op vooruitzicht,gooi ik echt het condoom wel aan de kant,het spijt me.
Dat het dan alsnog gebeurt,is dan voor mij een teken dat wij dit aankunnen.Je krijgt wat je aankan zei mijn moeder altijd.
@vanity...het is dus toch goed gekomen met je vriend toen?
Joyckuh schreef:Beloved: Uitwonend met kind dan krijg je ongeveer 950 euro aan stufi, dan krijg je nog kinderkorting en alleenstaande ouderkorting
vanity schreef:Palma_Dees schreef:Ik ben op mijn 21e bevallen van mijn dochter Vanity die nu 4,6 jaar oud is en op mijn 25 ben ik bevallen van Melody die nu 14 maanden oud is.
mooie naam hebben jouw kinders!![]()
ik was 18 toen ik zwanger werd, en ik heb met mjin vriend een appartement gezocht en ik was aan het werken...
Ik weet niet hoe het bij jullie zit, maar waarom zou iemand van die leeftijd niet aan een job kunnen geraken?
Het is lange tijd niet duidelijk geweest of mijn vriend bij mij zou blijven of niet, maar ik heb er geen seconde aan getwijfeld of ik het dan ook zou houden of niet...
Dan had het veel moeilijker geweest; maar het was gelukt! En ik zou nog steeds even gelukkig zijn met mijn prinsessen als nu! want geld maakt echt niet gelukkig!
BeLoVeD schreef:er gebeuren wel heel veel ´onbedoelde ongelukjes´.Ddees schreef:
Dus jij vind dat je ouders maar voor je moeten beslissen of je een abortus moet plegen of niet. Ik hoop niet dat je ooit als ouder er zo voor komt te staan!! 16 jaar is nog jong, maar ik vind dat je best je eigen beslissingen kunt nemen. Op die leeftijd kies je toch ook al zelf wat je later wil gaan doen, qua studie en werk en dergelijke. Daar ben je dan wel oud genoeg voor, maar om over iets te beslissen wat in je eigen lichaam gebeurd ben je niet oud genoeg?
Jij trekt nu uit mijn woorden hele andere conclusies!! Dat heb ik namelijk nooit gezegd. 16 jarigen horen gewoon NIET zwanger te raken,