Christelijk

Moderators: Polly, Muiz, NadjaNadja, Telpeva, Essie73, ynskek, Ladybird

Toevoegen aan eigen berichten

linsy

Re:

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-05-06 11:53

Maar welke ziekte heeft die persoon. Een griepje gaat in de regel vanzelf over als je die goed uit ziekt. Maar er zijn ziektes die niet zo makkelijk over gaan.

Jantine05

Re:

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-05-06 12:12

Verlamden die weer kunnen lopen. Is dat ziek genoeg?

Ik had het natuurlijk niet over een griepje

pinksheep

Re:

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-05-06 13:00

Hoi,
Ik geloof ook in God, ben Christen. Niet zo opgevoed maar zelf een keuze gemaakt.
Ja genezingen zijn echt zo cool vooral als je zelf voor iemand gebeden hebt. Dat bouwt echt enorm je geloof op. Ik vind het ook gewoon fijn om het over God te hebben. Niet echt de wel-niet discussies maar enigzins onderbouwt is altijd wel leuk.
Groetjes,
Sheep

linsy

Re:

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-05-06 21:25

@Jantine Jomanda deed dat ook. Jammer genoeg wordt zij door velen bekritiseerd en verdoemd.

milo

Re:

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-05-06 21:28

linsy schreef:
@Jantine Jomanda deed dat ook. Jammer genoeg wordt zij door velen bekritiseerd en verdoemd.

vind je het echt gek?

ze loopt de hele dag in een blauwe jurk rond, 'kijk mij eens paranormaal zijn.'

ik vind het raar dat je zo massaal bezig gaat, en veel geld vraagt.

net als char overigens, die vraagt ook 500 dollar voor een telefoongesprek.

ik geloof in deze dingen, char weet dingen te vertellen die ze niet kan weten en bewijs heb ik al voor mezell, maar staat er niet beschreven dat je geen hoge vergoedingen mag vragen voor deze praktijken?
dit omdat het een gave is waarmee je mensen helpt.

zeg het maar alsi k het fout heb, maar zo zat het geloof ik.

linsy

Re:

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-05-06 21:44

Maar hoeveel geld vraagd ze? En wat doet ze daar mee? Over hoe ze er bij loopt: dit is haar keus dat respecteer ik.

Een Dominee of Pastoor verdient ook geld. En kijk eens naar de Rooms Katholieke kerk. Eenenal pracht en praal.

Ik vindt het wel een beetje kort door de bocht om zo over iemand te oordelen terwijl je niet weet wat er allemaal achter zit. Jomanda heeft naar mijn mening nog nooit iemand kwaad gedaan. (kom nou niet met dat verhaal over Sylvia Millekamp)

Van Char weet ik helemaal niets dus daar kan ik helemaal niet over oordelen. Zal ik ook niet zo heel snel doen als ik het wel wist want ik ben ervan overtuigd dat geld dat je niet eerlijk hebt verdient niet van jou blijft.

malie

Re: Christelijk

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-05-06 21:53

Citaat:
Jomanda heeft naar mijn mening nog nooit iemand kwaad gedaan. (kom nou niet met dat verhaal over Sylvia Millekamp)

tja..... :|

Jantine05

Re:

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-05-06 22:12

In geen enkele godsdienst zie je dat. En waag het niet om mij te vergelijken met Jomanda!

Jantine05

Re:

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-05-06 22:13

linsy schreef:

Jomanda geneest ook niet in Jezus' naam.

linsy

Re:

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-05-06 23:08

Jantine05 schreef:
In geen enkele godsdienst zie je dat. En waag het niet om mij te vergelijken met Jomanda!

Ik zou niet durven!!!

beantsje

Re:

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-05-06 23:13

Och ik heb laatst een documentaire gezien over Jomanda.
Ze was eerst lieftallige assistente van een soort showman die hypnoseshows gaf. Zo'n soort Rasti Rostelli of hoe heet hij ook alweer?
Die werd na afloop zo vaak gevraagd of hij ook bijv. hoofdpijn kon wegnemen, dat Jomanda maar even bijsprong wegens de drukte...

Nou, ze heeft inmiddels haar eigen act opgebouwd...volgens mij is het idd pure hypnose.

pinksheep

Re:

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-05-06 07:59

Op zich is Jomanda ook eerst allemaal genezingsdiensten bij evangelische gemeenten gaan bezoeken. Een hoop van de dingen die je bij haar ziet lijken een beetje op wat je in sommige kerken ziet gebeuren tenminste als buitenstaander lijkt dat wel zo. Ik heb het allebei wel gezien en het verschil zit hem in de bron. Waar Jantine het over heeft is genezing van God. Dat is puur vanuit God. Hij wil de mensen graag genezen. Wat Jomanda doet is niet vanuit God. Wat Char doet ook niet. Ja inderdaad de dingen kloppen. Er is een geestelijke wereld dat zal ik niet ontkennen. Er is God, Jezus en zijn engelen, maar ook satan en zijn demonen. Zou satan willen genezen? Zeker weten als dat zijn doel dient. Als mensen namelijk naar Jomanda gaan om genezen te worden in plaats van naar Jezus kan hij mensen van Jezus afhouden. Wat mensen niet direct zullen merken is dat ze uiteindelijk misschien die ene ziekte kwijt zijn maar er iets anders voor terug krijgen wat vaak veel erger is. Misschien niet altijd een lichamelijke ziekte (al heb ik dat wel bij een aantal familieleden van me gezien, maar uiteindelijk heeft het ook veel verdere gevolgen die op zich belangrijker zijn dan welke ziekte dan ook)
Ik snap best dat als je het niet van beide kanten hebt gezien het best op elkaar lijkt maar doordat de bron zo verschillend is is het eigenlijk niet meer te vergelijken.
Groetjes,
Sheep

Nymeria
Helen Langehanenberg fan

Re:

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-05-06 08:25

Ik ben ook gelovig, zo opgevoed maar uiteindelijk zelf voor gekozen Ik ga vrijwel nooit naar de kerk, omdat we momenteel een dominee hebben waar ik niks mee kan, dwz de dingen die hij verteld kan ik zelf ook wel verzinnen
Ik geloof voor mijzelf, het geeft mij rust en ik bid gewoon regelmatig om het contact te onderhouden zeg maar, haha dat klinkt gek, maar dat is net zoals naar de kerk gaan.

Met jomanda en al die paranormale dingen enzo heb ik niet zoveel. Er was een tijd dat ik God afgezworen had en al die andere dingen érg interessant vond, maar dat is nu geheel over. Ik laat zulk soort dingen liever links liggen, overigens no offence voor de mensen die er wel in geloven.

linsy

Re:

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-05-06 09:09

Het is niet zo dat ikzelf naar Jomanda ga ofzo. Het enige dat ik ermee wilde zeggen is dat sommige dingen niet alleen zijn voorbehouden aan Christenen. Ik vind de manier waarop hun denken, dat allees wat in naam van Jezus wordt gedaan is goed en de rest is de duivel, vind ik erg bekrompen.
Er zitten zoveel dingen in het Christelijk geloof die door mensen zijn verzonnen om zichzelf boven alle andere mensen te zetten, terwijl Jezus zelf zich niet boven mensen zette. Hij is toch een voorbeeld geweest voor de Christenen, wanneer gaan zij dan (er zijn er al wel die het doen) in navolging van hem leven.
Met het excuus; we zijn zondige mensen, en Jezus is voor onze zonden gestorven, dus hoeven wij alleen maar in Jezus te geloven om in de hemel te komen is wel erg kort door de bocht. (en volgens mij niet de bedoeling van Jezus)

Maar goed, we zullen het pas weten als het zover is.

Jantine05

Re:

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-05-06 10:03

Maar zo is het wel... zeg JA tegen Jezus, geef je leven aan Hem en het is oké! Volg Hem gewoon in alles wat je doet

linsy

Re:

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-05-06 11:10

Maar dan moet je ook wel leven zoals hij dat als voorbeeld heeft gegeven lijkt mij.

vivaldi15

Re:

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-05-06 11:13

ja dat lijkt mij ook he en wat had jij zelf ingedachten met jet leven naar zijn voorbeeld?? ben wel benieuwt... ik zie het als, de dingen die Hij in de bijbel heeft gezet die te volgen, zoals geen seks voor het huwelijk geen ongelijk span aangaan (christelijk onchristelijk in een liefdes relatie) en je netjes te gedragen en niet elk weekend stom dronken thuis komen.. en zo kan je nog wel even verder gaan

Jantine05

Re:

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-05-06 11:31

nou, is dat zo'n probleem dan? Ik kom niet elk weekend dronken thuis, heb nog geen vriend, gedraag me best netjes (volgens mij :p) en heb er totaal geen hinder van

vivaldi15

Re:

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-05-06 11:33

nee dat is geen probleem maar dat zie ik als leven na Gods beeld, natuurlijk kan je nooit helemaal naar Gods beeld leven maar dit kan een begin zijn

Jantine05

Re:

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-05-06 11:34

Tja, ik doe gewoon wat ik kan en vind het prima zo

vivaldi15

Re:

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-05-06 11:38

ja dat kan natuurlijk ieder zijn ding he

linsy

Re:

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-05-06 11:44

Je hoeft ook niet perse Christen te zijn om zo te leven. De leefregels van het Boedisme zijn even goed zo. En de leefregels van de Islam ook en van de Hindoe's en de Joden, noem maar op. Ze hebben allen dezelfde uitgangspunten.

Jantine05

Re:

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-05-06 12:03

Is dat zo? Volgens mij zit er wel verschil in, eigenlijk.

linsy

Re:

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-05-06 12:34

Zoals....

milo

Re: Christelijk

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-05-06 12:56

allemaal hebben ze dezelfde boodschap: liefde.

liefde voor elkaar, de natuur, etc.

het wordt alleen door de verschillende geloven anders geinterpreteerd. in de koran staat helemaal niet dat je je vrouw moet slaan, daar staat juist dat de mannen hun vrouw moeten beschermen en goed moeten behandelen, zodat als de bij allah komen beloond worden.

dat wij allemaal vrouwen zien rondlopen die de nederlandse taal niet beheersen en geen geld verdienen, dat is volgens mij een verkeerde interpretatie van het geloof.

net zoals dat ik het een beetje vreemd vinden dat katholieken denken dat ze jezus eten, omdat hij in die koekjes zou zitten. (hij zei: mijn lichaam is dat koekje) hoe heten die koekjes ook alweer? soort brood was het.