H&M: Absurde maatvoering...

Moderators: Polly, Muiz, NadjaNadja, Telpeva, Essie73, ynskek, Ladybird

Toevoegen aan eigen berichten

Anoniem

Re:

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-11-05 17:53

Een keer kijken
of echt na staren
Gemene opmerkingen maken

En ja mensen zijn zo lomp omdat te doen.
En dan idd bij iedereen die wat anders heeft, dan wat wij in onze maatschappij als normaal opgelegd hebben gekregen.

ik snap Laura ook, daar gaat het niet om, maar wel op de manier hoe ze het brengt
En dat er wat grotere maten hangen, fijn toch, niet iedereen wil naar big en Beautifull.
verder waren de kleine maten op, dus toch meer "gezonde" mensen dan gedacht, anders waren de grote maten wel op geweest, niet?

verder wil ik van de mensen die hier dun zijn en zogenaamd gezond, ook de BMI wel eens weten, want eronder zitten is net zo slecht
alleen daar hoor je niemand over.
dat is dus tipisch onze maatschappij
onze manier hoe wij geleerd hebben naar mensen te kijken, door die sprietjes op tv en in de modebladen.
Maar die zijn niet gezond, dus bij vele van ons het denkbeeld ook niet.
TE dik is niet gezondmaar TE dun ook niet
waarom is TE dun wel geaccepteerd?

SAKKIA

Re:

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-11-05 18:03

Kieffertje schreef:
Sakkia: een roker mag dan per direct kunnen stoppen, hij is niet direct van zijn rokershoestje af en zijn trek naar sigaretten is ook zo snel niet weg . Voor beide geldt dus eigenlijk hetzelfde.

Klopt heb je helemaal gelijk in maar je zegt zelf al dat je dikke mensen na staart op straat. Je maakt pas een opmerking tegen een roker (meestal die je ook nog eens kent) dat roken ongezond is en dat ie een rokershoest heeft ed. Maar dikke mensen krijgen van alle mensen dus ook onbekenden opmerkingen naar hun hoofd geslingerd of worden nagekeken op straat en ik denk dat daar het verschil zit.

blackheart

Re:

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-11-05 18:14

runningkawa schreef:
Een keer kijken
of echt na staren
Gemene opmerkingen maken

En ja mensen zijn zo lomp omdat te doen.
En dan idd bij iedereen die wat anders heeft, dan wat wij in onze maatschappij als normaal opgelegd hebben gekregen.

ik snap Laura ook, daar gaat het niet om, maar wel op de manier hoe ze het brengt
En dat er wat grotere maten hangen, fijn toch, niet iedereen wil naar big en Beautifull.
verder waren de kleine maten op, dus toch meer "gezonde" mensen dan gedacht, anders waren de grote maten wel op geweest, niet?

verder wil ik van de mensen die hier dun zijn en zogenaamd gezond, ook de BMI wel eens weten, want eronder zitten is net zo slecht
alleen daar hoor je niemand over.
dat is dus tipisch onze maatschappij
onze manier hoe wij geleerd hebben naar mensen te kijken, door die sprietjes op tv en in de modebladen.
Maar die zijn niet gezond, dus bij vele van ons het denkbeeld ook niet.
TE dik is niet gezondmaar TE dun ook niet
waarom is TE dun wel geaccepteerd?

Nou je mag me BMI wel uitrekenen, maar ik denk niet dat dat zo via internet goed gaat, er is me altijd gezegd dat ik een gezond gewicht heb.

Ik wil overigens ook niet aankomen, ik ben tevreden zo.

Ik ben 1.68m
en ben 44 kg

alhoewel mn kilo's wel heel erg schommelen, dan ben ik weer 45 en dan weer 43, snap er niks meer van.

Maar ik switch ook regelmatig van eetgewoonte

Anoniem

Re:

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-11-05 18:19

komt uit op 16
wat volgens die teller ondergewicht is

Ik zeg niet dat jij ongezond bent, maar volgens de BMI wel.

en dat is net het punt wat ik wilde maken.
Denk dat jij weinig te horen krijgt dat je ongezond bent, maar juist er goed uitziet.

Terwijl iemand die volgens de BMI te dik is, meteen ongezond is en de ziektekosten omhoog jaagd en al dat gedoe.

waar is het verschil?

juist ja, tussen onze oren
doorwat wij door de tv geleerd hebben wat gezond is en wat niet.

Equira

Re:

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-11-05 18:23

Je BMI is 15,59. Dat betekend dus dat je volgens je BMI behoorlijk wat ondergewicht hebt. Een "normaal" BMI zit namelijk tussen de 20 en de 25. Je zou zo ongeveer 57 kilo moeten wegen voor een BMI van 20.

Anoniem

Re:

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-11-05 18:25

blackheart

Re:

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-11-05 18:36

Ja maar het ligt ook aan je bouw, bij mij is het allemaal wel in verhouding.

Ik weet wel dat ondergewicht heb, maar dat komt van een verleden, maar daar werk ik aan dat te veranderen en het lukt !

Maar die topsporters zijn ook vet mager, maar die zijn vaak wel heel gezond!

Anoniem

Re:

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-11-05 18:39

topsporters zijn vaak zo gezond, dat ze niet eens ongesteld meer worden...

blackheart

Re:

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-11-05 18:40

Had ik ook hoor toen ik nog op RG zat, was ook op het hoogste niveau wat ik deed. Je lichaam moet dan gewoon energie voor de trainingen opbrengen, en niet vor groeien
Toen ik stopte werd ik ongesteld.

Sily

Re: H&M: Absurde maatvoering...

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-11-05 18:45

Weet je wat ik raar vind?
Ik heb maat 40/42, de meeste mensen vinden me stevig maar niet dik (of durven het niet rechtstreeks te zeggen kan ook) en volgens dat draai ding ben ik veeeeeeeelste zwaar, alhoewel ik wel toegeef dat ik gewicht gegokt heb omdat ik altijd naar mijn broeken kijk en niet naar de weegschaal.

Ships.....ik ben dus veelste zwaar....snel naar H&M dan maar

Anoniem

Re:

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-11-05 18:48

x4you schreef:
Had ik ook hoor toen ik nog op RG zat, was ook op het hoogste niveau wat ik deed. Je lichaam moet dan gewoon energie voor de trainingen opbrengen, en niet vor groeien
Toen ik stopte werd ik ongesteld.

Geen idee wat RG is

Maar het is toch ongezond als je lijf stopt met wat het eigenlijk hoort te doen?
dat is gewoon een overlevings procedure opstarten

blackheart

Re:

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-11-05 18:50

Sita_

Re:

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-11-05 18:52

Ik heb maat 44/46 van broek.. En 40/42 van truitjes..
Kheb dus een wat je noemt peer-figuur alles zit zowat op mijn kont en benen..

En ik ben 1.80 en weeg rond de 80/85 kilo..

Dat ding geeft aan BMI 26.54
U bent iets te zwaar. Het advies is om in ieder geval niet in gewicht aan te komen.. , uw eetpatroon te verbeteren en meer te bewegen..

Kijk hier kan ik wel iets mee.. Sporten doe ik al.. Rijd 5 á 6 keer paard.. En fiets iedere dag naar mijn paard heen en trug = zo'n 7 km.. En dan loop ik nog heel wat af, van bus naar boot, van boot naar trein, van trein naar school.. en weer terug.. En dan nog de honden uitlaten.

Verder eet ik normaal.. Gewoon 3x per dag.. Ontbijt, lunch, warme maaltijd.. En snoep niet al te veel.. Ik ben blij met hoe ik ben.. Maar ik zou wel lichter willen zijn.. Ik heb ook medicijnen gehad (pretnison & cortisonen) daar werd ik dik van en nu gaat dat gelijdelijk af.. Een paar jaar terug zat ik nog in de gevaren zone maar nu ben ik blij dat ik er 'bijna' uit ben..

En aan de slanke/magere meisjes.. Ik snap jullie allemaal best en vind ook stom dat de dikkere mensen jullie allemaal lelijk wegzetten.. jullie hebben je (net als ik, dan wist ik het wel) ook niet zelf gemaakt.. Als dat kon zou de wereld, en het ideaalplaatje er denk ik heel anders uitzien

Anoniem

Re:

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-11-05 18:53

Veel mensen met een wat te hoog BMI hebben er ook geen last van.
maar daar word wel van alles over gezegd en bij jou niet (heb net je foto's gekeken en ik vind je er ook mooi uit zien)
Maar dat is dus wel het kromme van onze maatschappij en hoe sommige reageren

ja, nu weet ik wat RG is
Heel mooi

Sita_

Re:

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-11-05 19:46

runningkawa schreef:
Veel mensen met een wat te hoog BMI hebben er ook geen last van.
maar daar word wel van alles over gezegd en bij jou niet (heb net je foto's gekeken en ik vind je er ook mooi uit zien)

Haha bedankt.. Zo zie je aan 1 kant ook maar dat dikkere mensen niet altijd superlelijk hoeven te zijn..
Niet dat ik zo onwijs knap ben hoor.. Dat hoor je me niet zeggen..
Maar toch word soms dik ook met lelijk geasocieerd..

Zoals ik al zei.. Ik vind nog steeds stom dat mensen elkaar op uiterlijk (lees, dik en dun) beoordelen.. Iedereen is zoals ie is toch

Kijk waar dit topic eigenlijk over gaat, de H&M, en kledingmaten.. De wat slankere meiden kunnen weer (meestal) makkelijk naar de ONLY en de Gsus.. Daar kan ik dan niet in
Maar dat boeit mij echt niet..

Laat mij maar lekker iets te zwaar wezen.. Heb ik een extra vetlaagje tegen de strenge winter die eraan komt
Haha nee gekkigheid..

Anoniem

Re:

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-11-05 19:50

innerlijk dat telt
en mensen die ofwel dunnere, dikkere, brildragers, mensen met flaporen of een grote neus of wat ook met lelijke kreten bestoken, moeten maar eens na gaan denken of ze zelf wel zo perfect zijn.
En innerlijk moegen die iig wel eens flink gaan schaven..

En dat mogen er hier in dit topic ook wel enkele
want steken onder water zijn net zo gemeen, al dan niet gemener

visje

Re:

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-11-05 20:30

BMI zegt ook wel niet zoveel. Het is slechts een indicatie. De BMI kan er ook naast zitten. Je moet naar meer dan enkel de BMI kijken om te weten of iemand een gezond gewicht heeft is of niet.

(Dit dus om even te melden dat je je niet te veel zorgen hoeft maken als je - ochot - bvb 18 of 19 of 26 of 27 hebt.)

Spetterlover

Re:

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-11-05 21:28

Ik ben het eigenlijk wel met Laura eens.
Heb het hele topic doorgelezen, jeetje wat voelen sommige mensen zich snel aangesproken zeg.
Ik snap RK ook zeker wel.
Ik vind ook dat 46 niet als 'normaal' moet worden aangenomen, maar ik vind het WEL leuk dat mensen met een maatje meer ook gewoon leuke kleren kunnen kopen.
Ben het er mee eens dat je tegen een dun iemand wel mag zeggen 'zooo jij hebt anorexia, zou je niet eens gaan eten?!' maar als je tegen een dikker iemand zegt 'misschien zou je eens een beetje moeten afvallen' nou dan heb je het helemaal gedaan hoor
En over psychologische oorzaken, al een stuk terug in het topic..
Jullie zeggen dat dikke mensen niet altijd dik zijn door psychologische problemen.
Maar dunne mensen zijn toch ook niet altijd dun door psychologische problemen?
Maar volgens mij wordt dun door sommigen gelijk gesteld aan anorexia en dat slaat nergens op.

Dat met maten veranderen vind ik ook slecht.. dan denken mensen opeens, goh ik ben afgevallen, ik hoef er niets meer aan te doen want het gaat vanzelf.
En omgekeerd natuurlijk ook, dat mensen denken.. ooh ik ben aangekomen, laat ik maar even op dieet gaan..
Terwijl er in beide gevallen misschien helemaal niets aan hun lichaam/figuur veranderd is.

Zelf heb ik een BMI van 20,5 maar ik ben absoluut niet dun en ik heb ook geen lijf waar je geen grammetje vet op vind hoor. Ik zou makkelijk aan kunnen wijzen waar er nog een paar kg af kan.
Heb van broeken 36/38 want ik heb echt wel een dikke kont en stevige bovenbenen. Van shirtjes kan ik maat 34 vaak aan, of 36 als ze van boven strak zitten, maar dat wil nog niet zeggen dat ik dun ben, want ik heb net zo goed een laag vet over mijn buik.
Dus om nou de kledingmaat als maatstaf voor overgewicht te nemen vind ik een beetje slecht.

Bestek

Re:

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-11-05 21:31

WendyK schreef:
Je BMI is 15,59. Dat betekend dus dat je volgens je BMI behoorlijk wat ondergewicht hebt. Een "normaal" BMI zit namelijk tussen de 20 en de 25. Je zou zo ongeveer 57 kilo moeten wegen voor een BMI van 20.

Noou wil niet zeuren Maar mijn BMI is 17.3 en ik val ook nog in de cathegorie 'Gezond gewicht' ..
En al zou het te laag zijn, ga ik echt geen waarde aan hechten. Ik voel me goed.

visje

Re:

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-11-05 21:35

Ik ben het 100% eens met spetterlover.

Spetterlover

Re:

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-11-05 21:57

visje schreef:
Ik ben het 100% eens met spetterlover.

Uums

Re: H&M: Absurde maatvoering...

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-11-05 00:31

Hoe dan ook: vandaag weer een lovely broek geshopt bij Hennes!

Equira

Re:

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-11-05 01:01

Dieuwke1989 schreef:
WendyK schreef:

Noou wil niet zeuren Maar mijn BMI is 17.3 en ik val ook nog in de cathegorie 'Gezond gewicht' ..
En al zou het te laag zijn, ga ik echt geen waarde aan hechten. Ik voel me goed.

Daar gaat het toch om, dat je je goed voelt.....

Spetterlover

Re:

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-11-05 09:35

Ja tuurlijk gaat het daar in de eerste plaats om.
Maar als je veel ondergewicht of veel overgewicht hebt kan dit toch niet gezond zijn in de meeste gevallen.

Equira

Re:

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-11-05 15:04

Spetterlover schreef:
Ja tuurlijk gaat het daar in de eerste plaats om.
Maar als je veel ondergewicht of veel overgewicht hebt kan dit toch niet gezond zijn in de meeste gevallen.

Nee, maar in de meeste gevallen voel je je er dan ook niet meer goed bij.