uitslag MRI: Hernia

Moderators: Polly, Muiz, NadjaNadja, Telpeva, Essie73, ynskek, Ladybird

Toevoegen aan eigen berichten

ellenlouise

Re:

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-12-05 23:01

En ik sta nog maar aan het begin. Nou ja begin, heb al jaren af en aan last van m'n rug maar nu is het echt fout. M'n tussenwervelschijf is 'fors versmald', er zit een kronkel èn ik heb een wervel teveel.

Toevallig moet ik de 16e naar de orthopeed. Ik zal ook aan jou denken

Heike
Mede-oprichtster

Re: uitslag MRI: Hernia

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-12-05 04:12

Ik had een grote hernia tussen mijn vierde en vijfde wervel. Het deed ongelovelijk veel pijn aan ijn been. Ik had daar ook uitval. Kon mijn plas niet goed meer ophouden etc.

Ik heb mij rug ook gebroken op die plaats. En Hoewel ze nooit met zekerheid kunnen aangeven waardoor een hernia komt, denk ik dat het er wel iets mee te maken heeft.

Ik zou eigenlijk met een nieuwe methode geopeerd worden. Maar omdat ik toen met spoed geopereerd ben is het met de gewone methode ebeurt. Dus een snee in mijn onerrug. Stukje bot weghalen, zenuw aan de kant en de hernia weghalen.

Hier trouwens en hel duidelijk filmpje van de nieuwe methode
http://www.medinova.com/documents/micro ... ectomy.swf

Dit is mijn wond
Afbeelding

Ariebombarie

Re:

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-12-05 12:15

ellenlouise schreef:
En ik sta nog maar aan het begin. Nou ja begin, heb al jaren af en aan last van m'n rug maar nu is het echt fout. M'n tussenwervelschijf is 'fors versmald', er zit een kronkel èn ik heb een wervel teveel.

Kan ik die wervel van jou niet krijgen dan?

ellenlouise

Re:

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-12-05 12:21

MissArianne schreef:
ellenlouise schreef:

Kan ik die wervel van jou niet krijgen dan?

Haha kom jij er toevallig één te kort dan? Hoeveel heb je er voor over? (biedingen per pb)

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-12-05 13:28

apart zo in dat filmpje, komt me bekend voor deze methode, heb ik iets gemist? hoe heet deze methode?

Ariebombarie

Re:

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-12-05 13:36

ellenlouise schreef:
[

Haha kom jij er toevallig één te kort dan? Hoeveel heb je er voor over? (biedingen per pb)
[/quote]

Nou, die van mij zijn versleten

ellenlouise

Re:

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-12-05 13:04

Je wervels zelf of de tussenwervelschijven? En wat gaan ze er bij jou aan doen?

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-12-05 14:54

bij mij waren er 2 tussenwervelschijven zo ver doorgesleten (incl. 2x hernia) dat ze braken, ik heb 2x spondylodese operatie daaraan gehad, krijg er waarschijnlijk weer 1. en jij MissArianne?

Ariebombarie

Re:

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-12-05 16:08

ellenlouise: ik ben 6 weken geleden geopereerd aan mn 5de hernia (3de operatie). nu zit ik alweer met dezelfde symptomen als voor de operatie alleen iets minder heftig.
mn chirurg heeft trouwens geen toestemming gegeven om naar het mri centrum te gaan waar ik binnen een week aan de beurt ben. kga em maandag dus even goed stalken, want heb geen zin en tijd om tot half februari te wachten op een scan.
daarbij komt ook nog dat ik mn baan kwijt ben geraakt door die klotezooi met mn rug...

ellenlouise

Re:

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-12-05 13:08

Jeetje zeg, ik hoop niet dat mij ook zulke dingen te wachten staan... En jullie gun ik het natuurlijk ook niet!

MissArianne: je baan kwijtgeraakt? Had je nog geen vaste aanstelling? Vreemd van je chirurg. Goed stalken die hap! Ik zal voor je duimen.

Wat zijn jullie klachten trouwens? Ik kan gewoon een hele dag geen pijn hebben en dan ineens is het of ze een mes onderin m'n rug steken en zak ik erdoor; soms lig ik zelfs op de grond. Daarna heb ik ook geen pijn.

Als ik teveel doe (teveel zit, sta, loop enz) dan gaan wel alle spieren in m'n onderrug vastzitten en zak ik er ook steeds vaker door en ben ik echt doodmoe.

Ariebombarie

Re:

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-12-05 19:45

Had een jaarcontract, maar zou gewoon verlengd worden. niet dus
enneuh... ik heb mn mri al gehad heb dus goed gestalkt 4 januari de uitslag!

Anoniem

Re:

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-12-05 20:06

MissArianne schreef:
Had een jaarcontract, maar zou gewoon verlengd worden. niet dus
enneuh... ik heb mn mri al gehad heb dus goed gestalkt 4 januari de uitslag!

het das nog ns goed gestalkt ben benieuwd wat de uitslag is.

iwayalover

Re:

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-12-05 19:46

En ik zit ook weer in de ziektewet sinds deze week
Ik zal binnenkort als ik weer kan zitten wat meer vertellen wat mij nu weer is overkomen met die hernia. Staand typen is nogal lastig
Iedereen veel sterkte en hopelijk meer goede gezondheid voor 2006!

Marye78

Re:

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 30-12-05 20:40

iwayalover schreef:
En ik zit ook weer in de ziektewet sinds deze week
Ik zal binnenkort als ik weer kan zitten wat meer vertellen wat mij nu weer is overkomen met die hernia. Staand typen is nogal lastig
Iedereen veel sterkte en hopelijk meer goede gezondheid voor 2006!

ah beterschap gewenst!
en ook een goed uiteinde

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 31-12-05 09:53

van mij ook allemaal een goed uiteinde, maar vooral allemaal een beter, gezond 2006, dat het wat beter mag gaan met onze ruggen!!!!!!!!!!

Nobel01

Link naar dit bericht Geplaatst: 31-12-05 10:18

-
Laatst bijgewerkt door Nobel01 op 02-08-23 15:45, in het totaal 1 keer bewerkt

Pharlap

Link naar dit bericht Geplaatst: 31-12-05 12:07

Iedereen inderdaad een gezond 2006.

Mijn jaar begint gelukkig zonder mijn hernia.
Nog 4 weken dan mag ik als het mee zit weer paardrijden.

Groetjes Pharlap.

maggie1103

Re:

Link naar dit bericht Geplaatst: 31-12-05 20:03

Wat een herkenbaar verhaal. Zoveel lotgenoten. Ik kamp ook al enige jaren met een hernia, ben er 6 jaar geleden aan geopereeerd, en nu pas begin ik wat verlichting te krijgen. (6 jaar naar operatie) Fysiotherapie ben ik gestopt, werd alleen maar erger. Chiropraktie heb ik gehad, hielp niet werd alleen maar erger. Door de jaren heen heb ik echt alles geprobeerd helaas zonder resultaat. Tot een combinatie van masseren, steunzolen en jaarlijks een injectie van de pijnpolie begint daar nu verandering in te brengen. Waar ik erg veel last van heb en gek genoeg vindt ik dat niet terug in jullie verhalen is dat ik vreselijke krampen heb/had met name bij slapen. Echt dan stond ik rechtovereind in bed omdat ik weer zo'n krampscheut door mijn been ging. Gelukkig is dat nu wat minder. Maar zo te horen zijn er andere die het nog een graatje erger hebben. Voor een ieder heel veel beterschap en een gezond 2006!!!

Pharlap

Re:

Link naar dit bericht Geplaatst: 31-12-05 20:08

Iedereen die al een tijdje loopt te tobben, adviseer ik naar kliniek klein roosendael te gaan.
Zij helpen je zeker ( als je niet al via de oude manier geopereerd ben ), binnen 1 maand.
Ik heb me nog nooit zo goed gevoeld en ik heb maar een piepklein lidtekentje.
Voor meer info kun je pb-en.
( mijn verzekering heeft alles vergoed ).

Ik hoor wel wie interesse heeft.

Groetjes Pharlap.

justahorse

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-01-06 00:34

Mijn zus heeft waarschijnlijk ook een hernia ze kan niet lopen van de pijn
ze ligt nu in het ziekenhuis en moet een dinsdag in de MRI scan zodat ze zekerheid hebben en dan kijken zeofdat er geopereerd kan worden

iwayalover

Re:

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-01-06 15:54

Alweer een update : (ben weer positief )

Ik ben gister voor het eerst naar een osteopaat in Cuijk geweest. Ik wilde nl. eens wat verder laten kijken, dan alleen dokter en fysiotherapie.
Eerst moest ik een hele reeks vragen beantwoorden en toen ging hij aan het onderzoeken. Ik moest voor de spiegel gaan staan en mijn ogen dicht doen, en dan ging hij met zijn hand op mijn hoofd kleine draaibewegingen maken. Daarbij ontdekte hij dat ik niet ver genoeg rechts achterom kan kijken en dat er een aantal zenuwbanen geblokkeerd waren door verkeerd zittende wervels. Hij zei dat ik vast vaak hoofdpijn moest hebben hierdoor, en dit klopte idd. Ook heeft hij in mijn rug verschillende wervels scheef voelen staan waardoor ik veel pijn heb. Deze heeft hij allemaal manueel (kraken) goed gezet.
Ook in mijn buik vond hij een fout. Hij oefende druk uit met zijn hand en op een bepaalde plek deed het bij mij heel veel pijn. Dat was de plek waar een van mijn eileiders zit. Hij zei dat er een verkleving op mijn eileider zat die ooit door een bloeding ontstaan is. (Waarschijnlijk na een val van een paard) Deze heeft hij weg gedrukt.
Al deze dingen zijn in de loop der jaren steeds erger geworden, waardoor mijn lichaam nu aangaf dat het te veel was. (En daardoor had ik zo veel pijn)

Hij concludeerde trouwens uit mijn klachten dat ik geen hernia heb. Fysio en HA hebben dat wel beide geconstateerd, maar die kijken dus blijkbaar maar naar bepaalde bewegingen die je wel/niet kan en naar de klachten die je aangeeft. 100% zekerheid krijg ik pas bij een MRI. Die laat ik ws nog maken als de osteopaat ook niks voor mij kan betekenen. Maar ik moet zeggen dat ik een positief gevoel heb

Ik moet a.s vrijdag weer naar de osteopaat en dan gaat hij kijken hoe mijn lichaam gereageerd heeft op zijn handelingen. ( of mijn rug niet weer in zijn oude stand gaat staan enz. en hoe dat het verder gaat) Als het allemaal goed gaat mag ik miss volgende week weer paardrijden, want hij vind paardrijden wel goed voor de rug. Dus ik ben erg benieuwd!

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-01-06 22:35

ik heb nog niet veel te vertellen, behalve dat mijn pijn erger wordt, ik moet 16 januari afwachten, dan krijg ik te horen of het opereren wordt, waarschijnlijk wel. ik heb ook erg veel pijn in mijn rugspieren, heeft iemand een tip voor rugspieren die vastzitten, en erg pijn doen? het zijn vooral de aanhechtingen......

Ariebombarie

Re:

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-01-06 20:33

en ik ben weer in het ongelukkige bezit van een hernia. nummer 6.

ellenlouise

Re:

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-01-06 13:02

MissArianne schreef:
en ik ben weer in het ongelukkige bezit van een hernia. nummer 6.

Wat balen zeg, en nu?

De neuroloog kon bij mij geen neurologische afwijking vinden maar wist wel te vertellen dat ik een hernia heb gehad en dat er geen tumor zit Voor zover ik kun je dit soort dingen helemaal niet op een rontgenfoto zien?

Het ging rond de kerst eigenlijk best goed, weinig door m'n rug gezakt. Heb toen iets teveel gezeten en iets minder geoefend dan normaal en nu is het weer bal. Gek word je ervan.

iwayalover

Re:

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-01-06 14:52

He balen zeg MissArianne Wat gaan ze er aan doen?

ellenlouise: Op een rontgenfoto kun je idd geen tumor of hernia oid zien. Dat soort dingen zien ze alleen op een CT-scan/MRI. (dacht ik tenminste)
Veel sterkte iig!

Ook voor de rest

Met mij lijkt het de betere kant op te gaan. Morgen weer een afspraak bij de osteopaat om te kijken hoe mijn lichaam gereageerd heeft op de vorige behandeling.