Nu op Ned 1. Rondom 10 over 'kindervrijen'

Moderators: Polly, Muiz, NadjaNadja, Telpeva, Essie73, ynskek, Ladybird

Toevoegen aan eigen berichten

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-10-04 19:41

Allemaal prima hoor Lachen.
Maar ik wil geen kinderen en ik ga ze ook niet willen.

mobick

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-10-04 19:42

ieder z'n feessie, maar laat een ander in zijn waarde.

Justy

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-10-04 19:44

mobick schreef:
ieder z'n feessie, maar laat een ander in zijn waarde.

En dat is weer de moraal van dit verhaal Haha!

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-10-04 19:52

Lovely schreef:
Allemaal prima hoor Lachen.
Maar ik wil geen kinderen en ik ga ze ook niet willen.

Met alle respect, daar ben je misschien ook al een beetje te oud voor..

796285

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-10-04 19:59

faye schreef:
Maar een paard is ook wel eens vervelend, en ook niet altijd hallelujah, dus dat is hetzelfde

Hey, nu opeens wel? Je kan ze wel even vervelend vinden, maar niet even lief? Knipoog Tong uitsteken

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-10-04 20:02

Nee het principe is hetzelfde. Maar het verschil zul jij nooit weten!

796285

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-10-04 20:06

isabelle schreef:
alle moeders BLIJVEN hier maar zeggen hoe zeer wij het respecteren dat jullie kinderloos willen blijven

Ja, dat zeg je inderdaad. En in de zelfde adem kleineer je mensen hun gevoelens door te zeggen dat ze nooit hetzelfde zullen voelen, nooit zulke diepe gevoelens zullen hebben.

Da's eigenlijk best een rare manier van denken. Voor JOU is het misschien het mooiste wat je ooit meegemaakt heb.
Misschien heb ik ook wel iets indrukwekkends, prachtigs, adembenemends moois meegemaakt. Hoe kan jij nou beoordelen dat kinderen krijgen mooier is? Hoe kan je uberhaupt een ander z'n gevoelens en ervaringen vergelijken met de jouwe en bepalen dat het ene mooier is als het andere?

Ik zou je kunnen vertellen over mijn ervaring, want ik ben er nog steeds vol van, het was en is ontzettend bijzonder. Maar waarschijnlijk zou je denken "Nou ja, is DAT nou zo bijzonder? Kinderen hebben is veeeeeeel mooier"

En dat is nou juist het verschil. Ik sta open voor het feit dat mijn ontzettend indrukwekkende en mooie ervaring voor een ander misschien wel niet zo veel betekend, maar ik blijf maar steeds te horen krijgen dat jullie mooie en speciale ervaring echt het ALLERMOOISTE is en dat alles wat ik ooit meemaak daarbij in het niet valt. Terwijl, net als omgekeerd, jullie ervaring met het moederschap mij gewoon niet zo veel zegt, en niet zo vreselijk veel interesseerd ook.

Je zou ook respect voor een ander z'n gevoelens kunnen hebben.

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-10-04 20:08

Nou Arwen, zo open sta je niet hoor. Dat denk je misschien, maar dat valt wat tegen Lachen

mobick

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-10-04 20:09

nog maar een keer: ieder z'n feessie en JULLIE is jodenvolk Knipoog

796285

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-10-04 20:13

faye schreef:
Nou Arwen, zo open sta je niet hoor. Dat denk je misschien, maar dat valt wat tegen Lachen

Misschien wel het ergerlijkste aan sommige moeders is dat ze nogal eens denken dat omdat ze kinderen hebben, ze de rest van de wereld ook als kind kunnen behandelen.

Waarom sta ik niet open voor het feit dat mijn ontzettend indrukwekkende en mooie ervaring voor een ander misschien wel niet zo veel betekend en waar maak jij dat uit op? Leg even uit? Ik heb mezelf namelijk nog niet horen zeggen dat jullie ervaringen verbleken bij mijn mooie ervaring.

796285

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-10-04 20:16

marel schreef:
Wat mij verbaasd is dat de bewuste kinderloze mensen kinderen lijken te zien als monstertjes

In groepen wel ja. Niets in de wereld is zo hard, zo koud en zo wreed als een groep kinderen in een treiterbui.

Ik ben niet voor niets gestopt met de lerarenopleiding.

mobick

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-10-04 20:16

ArwenLune schreef:
Misschien wel het ergerlijkste aan sommige moeders is dat ze nogal eens denken dat omdat ze kinderen hebben, ze de rest van de wereld ook als kind kunnen behandelen.

Waarom sta ik niet open voor het feit dat mijn ontzettend indrukwekkende en mooie ervaring voor een ander misschien wel niet zo veel betekend en waar maak jij dat uit op? Leg even uit? Ik heb mezelf namelijk nog niet horen zeggen dat jullie ervaringen verbleken bij mijn mooie ervaring.

Word ik wel benieuwd naar jouw ervaring, vertel eens?

mobick

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-10-04 20:17

ArwenLune schreef:
In groepen wel ja. Niets in de wereld is zo hard, zo koud en zo wreed als een groep kinderen in een treiterbui.

gelukkig beval je al vrouwzijnde niet gelijk van een groep, waarschijnlijk vinden daarom de meeste moeders het nog leuk!

796285

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-10-04 20:21

mobick schreef:
Word ik wel benieuwd naar jouw ervaring, vertel eens?

Zodat je 'm kan vergelijken met het moederschap? Knipoog

Eerlijk gezegt denk ik dat het mijn punt beter illustreert (illustreerd? illustreerdt? Ik schaam mij diep) als ik het niet vertel.

mobick

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-10-04 20:24

ArwenLune schreef:
Zodat je 'm kan vergelijken met het moederschap? Knipoog

Eerlijk gezegt denk ik dat het mijn punt beter illustreert (illustreerd? illustreerdt? Ik schaam mij diep) als ik het niet vertel.

illustreert is goed.
Ik vraag het niet om een vergelijk te maken, maar puur uit belangstelling.
Ervaringen zijn zo persoonlijk dat je dat niet kan vergelijken dat slaat helemaal nergens op.
Ik vind dat je je mooie ervaringen moet koesteren en zorgen dat ze een betekenis in je leven krijgen, of dit nou een bevalling is (wat ik me niet kan voorstellen), je kind of een paar nepnagels, dat is echt ieder voor zich.

Lennon

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-10-04 20:35

Pfoe, het heeft even geduurd eer ik de hele discussie ben doorgeworsteld, maar ik ben er geraakt... Haha!

Ontopic... Is het zo moeilijk om elkaars meningen en gevoelens te waarderen zonder elkaar ervan te willen overtuigen van elkaars gelijk?
Als iemand me zegt kindervrij te willen blijven kan ik dat begrijpen en respecteer ik die keuze, en je zal mij nooit horen zeggen 'dat komt nog wel'. Maar langs de andere kant, iemand die bewust voor kinderen heeft gekozen, respecteer ik evenzeer, want het is niet simpel om in deze tijd je kinderen op te voeden en degenen die dit proberen zo goed mogelijk te doen vind ik dat ook een pluim verdienen.

Of ik zelf kinderen wil? Geen idee... In ieder geval nu (nog) niet. Ik zie er voorlopig de 'meerwaarde' niet van. Misschien verandert dat, misschien verandert dat niet en wil ik nooit kinderen... Dat is dan mijn keuze en dat is een keuze die ik niet moet/wil verantwoorden t.o.v. een ander. Waarom niet? Het is mijn keuze, niet die van een ander.

isabelle

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-10-04 20:54

ArwenLune schreef:

dat zegt al genoeg toch!

vind jij in deze wereld niks zo hard, zo wreed of zo koud als een groep kinderen in een treiterbui, jij was toch degene die nieuws kijkt? ik zou zeggen, kijk nog es Bloos

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-10-04 20:55

ArwenLune schreef:
.

Heel verstandig Ach gut

796285

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-10-04 21:06

faye"]
Heel verstandig Ach gut
[/quote]

Ik heb wel een beetje genoeg van die betuttelende toon, 'mamsie'.

Edit: je hebt mijn vraag nog niet beantwoord..

[quote="ArwenLune schreef:
Laatst bijgewerkt door 796285 op 15-10-04 21:10, in het totaal 1 keer bewerkt

Lielle

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-10-04 21:09

dat wilde ik nou net gaan zeggen. WEDERZIJDS respect hadden we het toch over?

lies

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-10-04 21:13

Ik zie het van beide kanten niet hoor

maja01

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-10-04 21:16

lies schreef:
Ik zie het van beide kanten niet hoor

ben het met je eens... Knipoog

ellenlouise

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-10-04 21:23

Dit topic houdt de gemoederen aardig bezig en de draad ben ik al een tijdje terug kwijt geraakt .....Knipoog

Justy

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-10-04 21:25

Het gaat al een tijdje nergens meer over Haha!

isabelle

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-10-04 21:34

het gaat erover dat de bewust kindvrije mensen spugen op onze kinderen en wij als moeder zijnde daar heel veel respect moeten voorhebben en owja dat wij als moeders moeten respecteren dat die mensen geen kinderen willen!