Ten einde raad. Problemen thuis *Help*

Moderators: Polly, Muiz, NadjaNadja, Telpeva, Essie73, ynskek, Ladybird

Toevoegen aan eigen berichten

Manon 2

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-06-04 16:18

Ik ben zo verschrikkelijk blij om te lezen dat je niet mee gaat. Als hij geen geld achter laat om te eten, PB me dan, dan maak ik geld naar je over. Waarschijnlijk durf je dat niet te vragen maar mocht de nood echt hoog zijn, doe het dan toch! Geld is niet iets waarom jij je nu druk moet maken.

Ik wens je heel veel sterkte en ik zal je eerlijk zeggen dat ik me afvraag of hij uberhaupt wel gaat als jij niet meegaat! Hou ons op de hoogte, blijf praten en vertellen hier zodat er mensen kunnen reageren die niet worden beinvloed door het feit dat het jouw vader is waar je heel veel gevoelens voor hebt. Wij kijken er toch net wat objectiever tegen aan.

angelke

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-06-04 20:55

Superbeslissing lotte Lachen. Hoe reageerde je vader? Gaat hij nu nog met je broer op reis?

Arabsrulezz

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-06-04 22:19

Ik ben blij dat je toch de misschien moeilijke beslissing hebt genomen om voor je eigen veiligheid te kiezen Lachen

Jamy

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 02-06-04 22:19

Ja dat wel. Mijn tante belde net en ze vond dat ik wel gelijk had met bepaalde punten. Wel is ze ervan overtuigd dat die echt het beste voor heeft met me. Maar ze snapte wel dat ik 2 en halve week te lang vind. Ze belt morgen met hem en stelt voor dat het niet 10 dagen kan worden omdat ik dat in eerste instantie wel wou.. alleen zie ik dat ook niet meer zitten maar ja ik durf zo slecht nee te zeggen Scheve mond Maar nu zie ik er echt zo tegenop. Na al die site ook te hebben gelezen van Sypheron, alles klopt gewoon Huilen

DubbelFun

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-06-04 22:22

Misschien een tipje:
Geef je paspoort ruim voor vertrek in bewaring bij een goede vriendin Cool

Wanneer is eigenlijk het vertrek geplanned?

Nog een tipje: laat je vriendinnen je rond die tijd veel bellen Schijnheilig

Gewoon je poot stijf houden en niet mee gaan.

Als je vader om je geeft zoals een vader hoort te doen en ook wil dat de situatie verbeterd dan zal hij respect voor je beslissing moeten hebben en je thuis (en met rust) laten.

Als de grond je echt te heet wordt, ga je best op tijd je paspoord achterna Haha!

ThePast03

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-06-04 22:22

Gelijk je tante terugbellen en eerlijk vertellen dat je helemaal niet meer mee wilt.
Hoe langer je dit uitstelt hoe moeilijker het wordt.
Sterkte en blijf alsjeblieft bij je beslissing om helemaal niet mee te gaan.

Jamy

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 02-06-04 22:32

Pffff ik wordt echt gek hoor van deze situatie ik wil gewoon dat het een tijde normaal gaat net zoals bij andere Boos! Verdrietig

Sjimmy

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-06-04 22:35

Manon 2 schreef:
Ik ben zo verschrikkelijk blij om te lezen dat je niet mee gaat. Als hij geen geld achter laat om te eten, PB me dan, dan maak ik geld naar je over. Waarschijnlijk durf je dat niet te vragen maar mocht de nood echt hoog zijn, doe het dan toch! Geld is niet iets waarom jij je nu druk moet maken.

Dat mag je van mij ook verwachten.

Verder wil ik je veel sterkte en wijsheid wensen met deze "zacht gezegd" zéér vervelende situatie.

Sterkte.

shariyerke

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-06-04 22:37

ik ben het eigelijk met alle bokkers eens, en al heb je geen geld of eten..pb me dan kan ik ook wat over maken!
sterkte..en blijf bij je beslissing door thuis te blijven, ga naar familie(evntueel van je moeders kant) of naar vriendinnen maar blijf hier niet alleen mee zitten

Ing__

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-06-04 22:38

klote he nee zeggen tegen mensen waar je wel mee verbonden bent...

maar soms is het echt beter om je eigen gevoel te volgen, en als mensen ook om jou geven respecteren ze dat..

Ethelate

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-06-04 22:53

Je paspoort "onderbrengen" bij een vriendin is een heel slim idee, want zonder paspoort kan jij niet inchecken. 16 en internationale vlucht buiten europa, kan je niet mee op je vaders paspoort of ID kaart Knipoog

Snap dat het heel moeilijk is, en ook heel dapper dat je het durft, maar het moet nou eenmaal Scheve mond

Jamy

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 02-06-04 23:03

Ik moet dus morgen mijn paspoort ophalen. Maar als ik dus zeker weet dat ik niet wil gaan doe ik dat denk ik niet Verward

Ing__

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-06-04 23:08

Jamy schreef:
Ik moet dus morgen mijn paspoort ophalen. Maar als ik dus zeker weet dat ik niet wil gaan doe ik dat denk ik niet Verward

waar moet je die ophalen?
en als jij het niet ophaald, dan kan niemand anders het ophalen?
want als alleen jij die kunt afhalen zou ik dat niet doen...

maar als je vader het met hetzelfde gemak anders zou kunnen ophalen dan zou ik hem ophalen en desnoods in de eerste de beste sloot gooien of afgeven, zodat je dat ding iig niet thuis hebt liggen

lies

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-06-04 23:13

Ja, wel ophalen en afgeven aan iemand die je vader niet kent!

biepp

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-06-04 23:39

pffff meid... wat erg zeg! (lees het nu pas Bloos )
Ik weet bijna niet wat ik moet zeggen....
wat een afschuwelijke situatie zeg! maar goed dat je niet meegaat!

Ik zou bijna zeggen: kom maar een tijdje bij mij wonen en je mag diva rijden zo vaak je wilt etc.
Maarja daar schiet jij ook niet veel mee op

Ik hoop écht dat er snel een oplossing komt voor je!
en echt supersuper veel sterkte gewenst...
Ik wil er trouwens even bij zeggen dat ik ontiegelijk veel bewondering heb voor je houding tov je vader en jezelf.. volgens mij wil ik niet eens waten waartoe ik instaat was geweest waneer mijn vader zich zo zou gaan gedragen...

nickyu

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-06-04 00:25

Paspoort ophalen en afgeven aan iemand waarvan je zeker bent
dat ze die niet afgeven aan je vader bv!
en ik denk niet dat je je over een logeer adres of geld of eten
druk hoeft te maken er staan veel mensen voor je klaar (ik ook)

Ik denk dat jouw vader je handschrift wel kent
hij zou in het ergste geval een briefje kunne schrijven met daarop
jouw handtekening voor een volmacht en kan hem dan dus wel
ophalen voor je
Laatst bijgewerkt door nickyu op 03-06-04 00:35, in het totaal 1 keer bewerkt

nickyu

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-06-04 00:31

Jamy"]
[quote="FlairS"][quote="Jamy schreef:
Ik blijf gewoon thuis nu.
Ik hoop dat die geld achterlaat voor eten Verward

Gaan we toch gewoon barbequen
[/quote]
Mag het wel wat beter weer worden Tong uitsteken Knipoog
[/quote]

Jeah ze kan nog lachen

he waar ik net aan denk , familie van mij zijn vorig jaar naar Brazil
gegaan en hadden ook nog ff wat entingen moeten halen!!(een paar weken van te voren)weet je zeker dat dat de bestemming was?heb je je oom al geprobeerd te bereiken ?

persoonlijk zou ik toch voor de datum al ergens logeren (niet het zelfde adres als waar je je paspoort achterlaat)
als je je vader kunt wijsmaken dat je niet mee wilt en hij daarmee accoord gaat dan kan je m ook wijsmaken dat je dan liever
bij vriendin zo en zo wilt blijven logeren
en dan daar al minimaal 1 dag van te voren heen gaan

Chrystal-gek

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-06-04 02:36

Meid, alsjeblieft, ga NIET mee.
Het klopt van geen kanten.

Wat in dit verhaal bij mij boven komt, is dat het ook nog eens zo kan zijn, dat hij jou daar achterlaat op een plek waar je niet weg kan net zolang tot jij ook 'gehersenspoeld' bent.
Een sekte heeft vaak op vele plaatsen toevluchtsoorden en misschien daar ook wel.
En dat zullen ze heus niet op de site zetten, of dat je vader het jou zal vertellen oid.
Dat hij jou daar mee naar toe neemt, en dan achterlaat bij de sekte, net zolang als ze jou hebben waar zij jou willen hebben qua gedachtengang.
En dan zelf weer terug gaat naar Nederland en vertelt dat jij daar in Brazilië wou blijven bij je oom.

Waarom wil hij eerst dat jij daar alleen naar toe gaat en als jij dat niet wilt, jullie dan samen gaan, en je broer weer eerder terug gaat en wat hij vlak van te voren nog heeft gezegd, ineens weer heel anders is?
Wat betreft je paspoort, haal hem wel op en geef hem dan in bewaring bij iemand.

HET KLOPT NIET, GA NIET MEE, KIES VOOR JEZELF!!!
Wanneer gaat je vader weg? Welke datum? En wanneer zouden jullie terug komen?
Jij bent trouwens ook al aardig in de ban, je vader heeft zijn werk goed gedaan, je twijfelt aan jezelf, bedenkt voor alles een excuus, en twijfelt of je wel of niet mee moet gaan, terwijl je diep van binnen wel weet dat je dat absoluut niet moet doen (maar voor de lieve vrede wel mee wilt, maar dan nog, het gaat niet helpen) en ga maar door.
Meid, dat is niet goed.

Blijf thuis, ga naar vrienden of familie of waar dan ook heen, maar ga niet mee en vertrouw hem niet!
Hoe jammer het ook is.

obelix

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-06-04 06:50

Jamy schreef:
Ze belt morgen met hem en stelt voor dat het niet 10 dagen kan worden omdat ik dat in eerste instantie wel wou.. alleen zie ik dat ook niet meer zitten maar ja ik durf zo slecht nee te zeggen Scheve mond Maar nu zie ik er echt zo tegenop. Na al die site ook te hebben gelezen van Sypheron, alles klopt gewoon Huilen

Zeg alsjeblieft gewoon nee..Desnoods ga je al een week eerder weg naar een vriendin ofzo?!
Maar alsjeblieft ga niet mee naar het buitenland!!

Het werd hierboven ook al gezegd..Je hebt idd entingen nodig toch?Heeft je vader het daar over gehad of?
Ik vind het allemaal maar een eng verhaal.. Als je je ei kwijt wilt of je hebt wat dan ook nodig moet je pben hoor

KiWiKo

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-06-04 08:01

Als ik wat voor je kan doen, graag hoor.

je mag van mij best hier logeren Haha!

Jamy

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 03-06-04 09:19

Mijn pa vind Bokt ook een sekte *LOL*

hij heb dit topic gelezen.. nahjah moet die zelf weten maar hij vind dat jullie geen eigen mening hebben en niet durfen tegen te spreken, tpyisch sekte dus Tong uitsteken

Vannochtend begon die er weer over maar wat ik zeg dringt volgens mij niet eens door, of doet er niet toe. En ik leg mijn wil op als ik niet ga. Yeah right als ik niet doe wat hij wil dan ben ik opeens weer mijn wil aan het opleggen Verward Klopt niet.. Gelukkig moest ik naar school dus snel weggegaan.

Ethelate

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-06-04 09:22

Hij probeert jouw onzeker te krijgen, maar blijf er alsjeblieft zo sterk voor, dat je het je niet aantrekt.

En als je vader dit leest: doe er wat mee!

leentje

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-06-04 09:23

Dat was te verwachten dat hij "ons" van hetzelfde zou beschuldigen. Past ook weer typisch in het plaatje, ben er niet eens verbaasd om.

Dennis

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-06-04 09:41

Wij zijn ook een sekte Tong uitsteken. Maar wel een hele goeie en gezellige Knipoog.

Ik vertrouw zo'n tripje niet hoor. Laat je iig niet om praten, als ik je reacties zo lees probeert hij je op je onzekeren momenten over te halen.

Jamy

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 03-06-04 09:42

Hoe gaat dat spreekwoord?
De pot verwijt de ketel? Haha!