Alles maar regelen in relatie

Moderators: NadjaNadja, Essie73, Muiz, Polly, Telpeva, ynskek

Toevoegen aan eigen berichten

pmarena

Link naar dit bericht Geplaatst: Vandaag, 13:52

996981 schreef:
Bloodymary schreef:

Heeft dat niet vooral te maken met het feit dat bepaalde religies steeds sterker vertegenwoordigd zijn?

Nee. Ook onder Nederlandse jongeren leeft dit.

Mwoah ik weet niet, het hangt vaak wel hand in hand in mijn beleving.... en niet dat Google heilig is, maar ik was er vrij zeker van dat er wel een religieuze link uit zou komen, als ik zou vragen 'is Andrew Tate religious?' en het antwoord verbaasd niet eigenlijk....

Citaat:
What religion does Andrew Tate follow?

Andrew Tate announced his conversion to Islam in October 2022, moving away from his previous, self-described upbringing as a Christian and a period of atheism. He has praised Islam for its strictness, traditional values, and perceived strength, while criticizing contemporary Western Christianity.

In hoeverre het antwoord correct en up-to-date is dat is wel de vraag natuurlijk, ik ken de man verder niet.

Elisa2

Link naar dit bericht Geplaatst: Vandaag, 14:04

996981 schreef:
Cer schreef:

Vrouwen willen toch ook gewaardeerd worden? Ik denk dat mensen het fijn vinden als ze gewaardeerd worden.. of dat nou op werk of privé is ..

Het verschil is dat een vrouw zich niet enkel gewaardeerd voelt als ze meer verdiend dan de man en voor hem kan zorgen. Of als het om “vrouwelijke energie” gaat, dat ze zich enkel gewaardeerd voelt als het gezamenlijke huishouden compleet door haar gerund wordt.

Vrouwen hoeven mannen niet te overtroeven om zich gewaardeerd te voelen. Bij mannen lijkt dat wel zo te zijn. Dat ze zich pas gewaardeerd voelen als ze beter presteren dan vrouwen.

Precies, ik denk dat waardering niet het goede woord is.
Natuurlijk wil iedereen gewaardeerd worden maar mannen lijken dan hun bestaansrecht en eigenwaarde van bepaalde zaken af te laten hangen.

En dat zie je eigenlijk in de manosphere ook, ze doen het allemaal voor image en ego voor andere mannen.

Bloodymary

Link naar dit bericht Geplaatst: Vandaag, 14:06

996981 schreef:

Dan nog, heeft dat niet te maken met het feit dat bepaalde religies steeds sterker vertegenwoordigd zijn? Jongeren die hier geboren zijn zijn ook Nederlandse jongeren, ook al hebben ze andere roots.

Bloodymary

Link naar dit bericht Geplaatst: Vandaag, 14:07

prompter schreef:
Zie de opkomst van Andrew Tate en consorten, dat heeft niets met geloof te maken.

Leeft dat echt zo groots ja? Ik ken het uiteraard, maar heb in real life echt nog nooit een jongere meegemaakt die zo denkt. Maar dat wil niet zeggen dat het niet bestaat natuurlijk.

Kimbers

Link naar dit bericht Geplaatst: Vandaag, 15:42

journee schreef:
Kimbers schreef:
Ik sta niet te kijken van het artikel. Vind hem wel heel duidelijk verwoord! Is imo al zolang bekend hoe anders jongens worden benaderd en hoe anders verwachtingen zijn tov meisjes. Jongens zijn stoer en meisjes zijn lief. Tot op een zekere hoogte niet gek, we zijn gelijkwaardig maar niet gelijk dus verschil in opvoeding zal er altijd zijn. Het verschil is nu alleen te groot. We zitten over het algemeen best vast in een keurslijf met z'n allen.
Gelukkig leven we in een tijd waar iets meer bewustwording gecreëerd wordt maar we hebben nog een lange weg te gaan.

Ik zie persoonlijk eigenlijk weinig verschil in opvoeding tussen jongens en meisjes. Ook genoeg jongens die lief zijn, bijvoorbeeld graag knutselen en tekenen en meisjes die stoer zijn en liever actief zijn en graag voetballen. (Om even in de bubbel te blijven die vaak aan de begrippen lief en stoer gegeven worden.) In mijn optiek ben je vooral stoer als je weet wat je wilt en het zelfvertrouwen hebt om voor jezelf (en een ander) op te komen, en lief als je alles over je heen laat komen en vooral conflict vermijdend bent. Dan heb ik persoonlijk toch het idee dat vrouwen over het algemeen tegenwoordig best stoer zijn, alleen al gezien veel reacties in dit topic. Degene die alles regelt is over het algemeen degene die veel beslissingen neemt en bepaald wat er moet gebeuren. Die heeft zo te zeggen 'de broek aan'. :D

Het verschil in opvoeding zit hem denk ik vooral in de puberteit. Maar dan eerder met het idee dat meisjes meer beschermd moeten worden. In bepaalde situaties is dat natuurlijk ook zo. Dat je je 15 jarige dochter moet uitleggen op een feestje geen drankjes aan te nemen van vreemden of nachts niet alleen terug te fietsen.

Wat ik vooral lees is dat sommige mannen tegenwoordig het gevoel krijgen dat ze nutteloos zijn voor vrouwen, omdat vrouwen het over het algemeen ook prima doen zonder man. Ergens is dat best sneu natuurlijk. Dat iemand zijn eigen waarde hangt aan het idee nodig te moeten zijn. Het komt erop neer dat veel mannen blijkbaar een gebrek hebben aan zelfvertrouwen en niet meer zo 'stoer' zijn als vroeger. Misschien is het ook wel lastig voor mannen om het juiste niveau van stoerheid te hebben om nog te voldoen aan de eisen van veel vrouwen tegenwoordig. Zowel teveel als te weinig levert duidelijk issues op.

Ik heb het ook verkeerd verwoord. Ik bedoel niet dat jongens stoer zijn in gedrag en meisjes lief. Ik bedoel dat dat is wat ze vaak te horen krijgen. Bij meisjes gaat het over lief/mooi/schattig zijn, bij jongens over stoer/cool. Meisjes krijgen anders complimenten dan jongens, de nadruk ligt op andere thema's.
Als jongens van jongs af aan dezelfde opvoeding en dezelfde waarden meekrijgen als meisjes kan ik me best voorstellen dat er minder waarde wordt gehangen aan het 'mannelijk' moeten zijn. Moet wel de hele maatschappij daarin meebewegen natuurlijk want invloeden van buitenaf zijn enorm. Neemt niet weg dat o.a. hormonale verschillen altijd zullen zorgen voor verschillend gedrag bij mannen een vrouwen. Nature en nurture enzo.

BigOne

Re: Alles maar regelen in relatie

Link naar dit bericht Geplaatst: Vandaag, 15:57

Mijn partner en ik zijn al decennia samen en hebben in het begin gewoon gezegd , buiten voor jou, binnen voor mij.
En dat werkt prima, moet er niet aan denken om elke dg te vragen iets te doen. Het is wel zo wanneer een van de twee wat minder goed voelt de ander het gewoon overneemt. Hij had een heel drukke baan met verantwoording over paar 100 man personeel maar gebeurde er iets dan was het, kom eraan en doe wat je moet doen. Gebroken armen bij de kids bvb. Hij kon zelfs breien, misschien het voordeel van opgroeien in groot gezin waar iedereen z’n taken had en voor elkaar door het vuur ging, nog steeds.
Komt toch weer neer op je opvoeding, vind ik.

Benzz

Link naar dit bericht Geplaatst: Vandaag, 16:09

996981 schreef:
Want gelijkwaardige partner zijn aan de gene waarvan je houdt is niet voldoende? Wat is dat met mannen en hun ego’s dat ze belangrijker willen zijn dan een vrouw, terwijl vrouwen juist massaal op zoek zijn naar een gelijkwaardige partner?

Daarom blijven veel vrouwen na hun relatie liever single, en daar zijn mannen weer gefrustreerd over.

Benzz

Link naar dit bericht Geplaatst: Vandaag, 16:21

Bloodymary schreef:
996981 schreef:

Dan nog, heeft dat niet te maken met het feit dat bepaalde religies steeds sterker vertegenwoordigd zijn? Jongeren die hier geboren zijn zijn ook Nederlandse jongeren, ook al hebben ze andere roots.

Nee, dat verband met religie klopt niet. De opkomst van Andrew Tate‑aanhangers is geen religieus fenomeen. Als het echt aan ‘bepaalde religies’ zou liggen, hoe verklaar je dan dat de eerste grote banga‑lijsten in Nederland juist uit volledig seculiere, witte middelbare scholen kwamen? Dat waren geen religieuze jongens, maar Nederlandse tieners die in dezelfde online mannencultuur zaten.

Het patroon is overal hetzelfde: algoritmes die extreme mannelijkheid pushen, groepsdruk, online misogynie en een toxische prestatiecultuur. Dat heeft niets te maken met afkomst of religie. Jongeren met migratieroots zijn gewoon Nederlandse jongeren, en hun mediagedrag verschilt niet wezenlijk van dat van witte Nederlandse jongens. Het probleem zit in de digitale cultuur, niet in religie.

Azmay

Link naar dit bericht Geplaatst: Vandaag, 19:14

Bloodymary schreef:
prompter schreef:
Zie de opkomst van Andrew Tate en consorten, dat heeft niets met geloof te maken.

Leeft dat echt zo groots ja? Ik ken het uiteraard, maar heb in real life echt nog nooit een jongere meegemaakt die zo denkt. Maar dat wil niet zeggen dat het niet bestaat natuurlijk.

Mijn man geeft les op het middelbare onderwijs. En een deel van die pubers ziet vrouwen echt als minderwaardig en heeft geen enkele respect voor de vrouwelijke medewerkers. Ouders vinden het ook maar prima vaak. Ik vind het bizar.

Deels gelinkt aan geloof, maar geloof is breed. Deels ook zeker aan het haantje willen(moeten?) zijn.