Moderators: NadjaNadja, Essie73, Muiz, Polly, Telpeva, ynskek
_Karlijn schreef:Ik liep gister de AH uit langs het plantenassortiment en mijn oog viel op een plant waarvan ik dacht: was dat nou een strelitzia variegata? Vandaag was ik er weer dus ben even gaan kijken, het is een Alpinia zerumbet variegata, ik vind het een prima dupe voor de strelitzia![]()
[ Afbeelding ]
[ Afbeelding ]
Hij is iets van 60/70 cm hoog en was maar 8,50!
, ook bij de ah
lisanne87 schreef:_Karlijn schreef:Ik liep gister de AH uit langs het plantenassortiment en mijn oog viel op een plant waarvan ik dacht: was dat nou een strelitzia variegata? Vandaag was ik er weer dus ben even gaan kijken, het is een Alpinia zerumbet variegata, ik vind het een prima dupe voor de strelitzia![]()
[ Afbeelding ]
[ Afbeelding ]
Ik heb vandaag precies dezelfde gekregen van mn oma, ook bij de ah
_Karlijn schreef:Ik liep gister de AH uit langs het plantenassortiment en mijn oog viel op een plant waarvan ik dacht: was dat nou een strelitzia variegata? Vandaag was ik er weer dus ben even gaan kijken, het is een Alpinia zerumbet variegata, ik vind het een prima dupe voor de strelitzia![]()
[ Afbeelding ]
[ Afbeelding ]

_Karlijn schreef:Aah leuk, die zou zo in de film Madagascar kunnen
Sunshinedaan schreef:Wat een leuke combinatie Jis!
Mijn kalanchoe met schimmel heeft het helaas niet overleefd. Ik heb 4 minitakjes afgeknipt, in water gezet (dank voor de tip!) En ik zie miniblaadjes!![]()
Eergisteren overgezet in potgrond en ik hoop dat ze groeien.
Mijn orchidee heeft het ook zwaar, die verliest de bladeren![]()
Ik heb 3 maanden in een koude, heel vochtige kamer gewoond. Ik had elke ochtend zo'n irritant rokerskuchje (en ik rook niet), mijn hond heeft daar een lichte luchtweginfectie opgelopen en mijn planten hebben dus ook een behoorlijke klap gehad.
Kun je nagaan hoe slecht dat voor je is!
Ik woon nu aibds een maand in een fatsoenlijk huis, niet vochtig of koud. De orchidee staat in het raamkozijn op een licht plekje en laat ik even drogen. Ik denk dat die wel weer bijtrekt.
[ Afbeelding ]
Ga/moet je daar wel weer naar terug?
xxxmh schreef:Ik woon sinds kort op mezelf en totaal geen plantenkenner maar toch wat planten gekocht en hopen dat ik ze in leven hou. Als het goed is zijn het makkelijke planten haha
[ Afbeelding ]
[ Afbeelding ]
[ Afbeelding ]
[ Afbeelding ]
[ Afbeelding ]
[ Afbeelding ]