Secret Santa Surprise 2025

Moderators: Essie73, NadjaNadja, Muiz, Telpeva, ynskek, Ladybird, Polly

Toevoegen aan eigen berichten

Ineke2

Re: Secret Santa Surprise 2025

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-09-25 19:07

Ja ik heb die neiging ook om al te beginnen met shoppen, maar ja ik probeer mij nog te bedwingen tot ik weet wie mijn lootje is :D

Indrukwekkende collectie Vera, maar in het donker kom ik dat niet graag tegen.

Ik heb 1 masker trouwens, als souvenir vanuit Bali. Afbeelding

fohadie

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-09-25 19:37

Ii heb dat dan totaal weer niet. Ik ga pas kijken als ik weet wie ik heb. Zit ik anders met allerlei prullaria mocht ik iemand hebben die het als flop heeft opgegeven. :+ daar hou ik niet zo van,

Neonlight
Moderator Over Paarden

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-09-25 20:15

Ik ben nog niet in de buurt van winkels geweest dus heb die neiging nu niet. :))

Ik heb 1 masker hangen uit Mexico maar deze is van steen.

Zertab

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-09-25 20:16

Ik wacht totdat ik mijn lootje heb :)

Ik vind die maskers maar eng... :')

marleen_88

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-09-25 20:30

Wat leuk om wat van jullie inrichting mee te krijgen, al is het ook niets voor mij.

Ik ben ook nog niet aan het neuzen, komt vanzelf als de lootjes zijn verdeeld.

Charaz

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-09-25 20:52

Chanen

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-09-25 22:04

Wellicht omdat dit het eerste jaar is dat ik meedoe en ik überhaupt nog moet ontdekken hoe of wat, maar ik ben totaal nog niet bezig met het uitkijken naar cadeaus.
Met de toplijstjes die ik af en toe voorbij zie komen vraag ik me wel hoe mensen voorgaande jaren zulke bomvolle pakketten hebben kunnen samenstellen gezien het budget. Dat lijkt me een uitdaging an sich, maar misschien valt het eenmaal bezig best mee. Ik ga het ervaren.

@dieseltje: Hyrox moest ik Googlen, daar had ik tot nu nooit van gehoord. Ziet er behoorlijk pittig uit. Sowieso al respect dat je zoiets doet, maar helemaal als je net een kindje hebt gekregen. Petje af!
Daarnaast ben ik jaloers op de manen van je Haf. Ik zou willen dat de manen van mijn leasepaard zo mooi lang werden, maar daar zijn hele happen uit van het schuren en happen door de andere paarden. Zo zonde! Hoe houd je die van Amy zo mooi?

capopjekop

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-09-25 22:09

Het budget is een minimum. Ik ga er altijd wel overheen. Verder is het een uitdaging om dingen 2e hands te scoren of net tegen een leuke aanbieding aan te lopen. Met een beetje creativiteit kun je een eind komen.

Renee

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-09-25 06:27

Ik zie trouwens in de tops regelmatig zelfgemaakte dingen voorbijkomen en ik heb daar best wel wat ideeën bij (zou er een pakket van samen kunnen stellen ;) ). Maar zijn er ook deelnemers die dit absoluut niet willen?

@dieseltje: ik wilde nog op je post reageren maar zie dat ik dat helemaal niet heb gedaan! Moest even terugzoeken naar jouw ervaring maar wat moet jij op dat moment in zwaar weer hebben gezeten (heb in je berichten terug gelezen) :knuffel: . Wel ontzettend leuk voor je dat er nu een 5 maanden oude frummel naast je ligt (mijn meisje is bijna 7 maanden dus we hebben een stuk zwangerschap gedeeld). En hydrox is niet niks, welke variant doe je? Ergens lijkt het me ontzettend tof om op te trainen richting de Relay maar door fikse (invaliderende) bekken klachten in mijn beide zwangerschappen moet ik echt opbouwen vanaf een nulpunt. Had zelfs spierpijn bij kleine stukjes wandelen :=

Matheno

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-09-25 06:58

Chanen schreef:
Wellicht omdat dit het eerste jaar is dat ik meedoe en ik überhaupt nog moet ontdekken hoe of wat, maar ik ben totaal nog niet bezig met het uitkijken naar cadeaus.
Met de toplijstjes die ik af en toe voorbij zie komen vraag ik me wel hoe mensen voorgaande jaren zulke bomvolle pakketten hebben kunnen samenstellen gezien het budget. Dat lijkt me een uitdaging an sich, maar misschien valt het eenmaal bezig best mee. Ik ga het ervaren.

Daar ben ik ook nog niet mee bezig hoor. In mijn eerste edities wel gedaan, maar dan bleek meestal mijn vooraf gekochte cadeautjes toch helaas een flop. Nu wacht ik netjes op mijn lootje.

Wat betreft inhoud, het budget is inderdaad een minimum. Persoonlijk besteed ik gemiddeld wel wat meer dan het budget aan het pakket.

nevica

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-09-25 07:57

Hier ook boven het budget vorig jaar. Nu had ik ook heel erg geluk veel gemeen te hebben met mijn lootje, waardoor ik ook nog veel van thuis in het pakket kon doen. Als je alles had opgeteld zat ik er ruim overheen maar iets wat ik al heb tel ik echt niet mee. :)

Zertab

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-09-25 08:09

Ik lees iets over hyrox, dat doe/deed ik ook maar helaas een knie blessure dus het mag even niet. Ik heb geen ambitie om een wedstrijd te lopen, maar echt respect voor de mensen die dat wel doen!

Roulette_

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-09-25 08:13

Dieseltje, gefeliciteerd met jullie zoontje, hier een dochtertje van 5 maanden oud. Wat gaan ze hard hè?

Zelfgemaakte dingen is hier een top, tweedehands is voor mij ook prima.

Volgende week gaan wij op vakantie, als ik daar echt iets tegen kom waarvan ik denk dat veel mensen (inclusief ikzelf) er blij mee zullen zijn neem ik het misschien mee (en hou ik het zelf als het niet bij mijn lootje past), maar verder komt het shoppen wel als ik weet wie mijn lootje is.

Qua budget vind ik het super leuk om echt te zoeken naar goedkoop en leuk, dan kom je nog best een end. Heb een paar winkels in de omgeving waar ik alleen kom voor Secret Santa, sommige jaren vind ik er niets, andere keren hebben ze echt pareltjes, van die dingen die ik nooit had kunnen bedekken, maar zo goed bij mijn lootje passen. Verder doe ik creatief boekhouden; wat in huis ligt is gratis, als het 1+1 gratis is en ik hou de andere zelf, dan was het gratis.

KM_Ris

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-09-25 08:16

Ik vind zelfgemaakt of 2ehands ook helemaal prima :D

germie

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-09-25 08:24

Hier ook diverse maskers in huis, Mexico, Indonesie, Thailand, Sardinie, Vietnam. Maar nee, ik hoef er niet meer hoor. Huis is vol ;) En ik vind met zoiets ook dat ik het zelf meegenomen moet hebben.

Hier ook boven budget gegaan.
Heb 1 keer een stom pakket gehad, had echt hooguit de minimale waarde en was geen aandacht aan besteed. Dat was wel jammer.

Oh, een flop, iets met kaneel. Ik vind het stinken en lust het niet.

Ik loop regelmatig hard, de slechtste hardloper die er is, ben gewoon erg langzaam. Ben vaak genoeg laatste of bij de laatste 5. Maar ik zie het wel soms als wedstrijd. Heb zo bij een run binnenkort aangegeven in het wedstrijdvak bij de snelle hardlopers te willen starten, ook al doe ik er minstens 2 keer zo lang over als de winnaar (heb mijn te verwachten eindtijd 6 minuten sneller gezet dan mijn pr, en ben daarmee nog steeds traag :P ). Ik start graag vooraan. Niet in het bezit van een wedstrijdlicentie (nog niet, twijfel nog steeds), maar wel lid van de atletiekunie en soms kun je dan dus zonder licentie wel bij de wedstrijdlopers starten. Dat tot nu toe nooit gedaan, maar vorig jaar heb ik gezegd als dat een keer kan ga ik het nu eens doen. Dus dat wordt over een poosje.
Is hardlopen leuk? Nee, eigenlijk totaal niet. Maar je wordt er wel fitter van en het kan vanuit huis. Ik loop eigenlijk nooit fijn, maar na die tijd is het gevoel wel weer fijn omdat je dan wat gedaan hebt. De ene keer loop ik met gemak een halve marathon en soms ben ik na 1km al moe :+

Ik heb het hier niet zo op zelfgemaakt. De reden is dat ik al heel veel prullaria in huis heb en dat heel voorzichtig wat aan het opruimen ben. Maar ook omdat ik het ene wel leuk vind en het andere totaal niet. Gehaakte dingen bijvoorbeeld zijn leuk om te zien, maar passen niet bij de rest hier. Een kleibeeld van een vis zou bijvoorbeeld wel weer passen, maar heb eigenlijk al te veel stenen vissen. Een zelfgemaakt hoofdstel, neusriem of frontriem ofzo zou wel leuk zijn, maar valt waarschijnlijk weer ver boven het budget.

Tweedehands heb ik verder geen moeite mee.

Hier ook, wat ik in huis heb en mijn lootje leuk zou vinden is gratis. Ik ga nu nog niet op zoek, want ben ook bang dat ik anders al een flop in huis haal. Ik heb een paar jaar geleden iets gehaald wat ik leuk vond, maar 2 jaar later lag het hier nog omdat de lootjes toen het als flop hadden aangeven. Heb het dus maar weer weggegeven in het dorp aan de weggeefwinkel. :+

Wat ik een top vind, maar je moet het goed inpakken en je moet ook niet de hele dure van 15 euro nemen omdat ik dat weer zonde van het geld vind zijn glazen kerstballen van zeedieren. Ik heb zo al een zeepaard, en een krab. Als je ze in de winkel koopt betaal je soms wel 12-15 euro en dat vind ik wel heel erg zonde. Bij een restantenwinkel heb ik deze gevonden en waren ze nog geen 5 euro. Dus mocht je zoiets tegen komen in een kringloop, en dit zodanig in kunnen pakken dat het heel blijft is het een top. Als je dus zelf aan glasblazen ofzo doet en dan zelf zo'n bal kunt maken, dan is zelfgemaakt in dit geval weer welkom. :P

Keizerinnnn

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-09-25 08:42

Ik ben vorig jaar ook over het budget heen gegaan en heb het pakket weggebracht waardoor ik geen verzendkosten hoefde te betalen en ik die ook weer kon gebruiken. Maar uiteindelijk gaat het volgens mij voor de meeste erom dat er tijd in is gestopt en dat iemand zijn best heeft gedaan. Je kunt natuurlijk niet verwachten van iedereen dat ze over het budget heen gaan, maar dat is de keuze die ik zelf had gemaakt. Vond het erg leuk om te doen en heb het goed genoeg om het te kunnen missen.

En sommige mensen zijn ook goed in het vinden van leuke deals of hebben wellicht al het e.e.a. thuisliggen.

Ik haal ook nog niks, maar had vorig jaar al wel behoorlijk snel na het ontvangen van het lootje het pakket klaar en ingepakt klaar staan tot ik het kon wegbrengen :o .

Adamootje

Woonplaats: Ik woon vlakbij de stad waar dit jaar de Sinterklaasintocht plaatsvond! ;)

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-09-25 09:09

Ik kreeg heel lief een berichtje van een Bokker (shout out naar _AB_ ) met de boodschap dat er weer een Secret Santa topic is geopend. Door alle drukte was dat me even ontgaan. Nu ik me heb opgegeven, is het tijd om me ook hier nog even voor te stellen.

Ik ben 33 jaar, nog steeds docent op een middelbare school en moeder van een hele leuke, lieve, drukke (en soms ondeugende) bijna-kleuterjongen en een lieve, kleine babymeisje. Ik ben gek op lezen en ik ben graag creatief bezig (boetseren, mallen maken, tekenen, schilderen). Ook freedive en duik ik regelmatig. Verder heb ik drie katten en een enkele vogelspin.

Tops: eten (witte chocolade, Kinder), een verwenpakket, super toffe/gekke pennen, geurkaarsen (met name herfst- en wintergeuren), zelfgemaakte dingen, (losse) thee, planten. Van het laatste heb ik er inmiddels heel wat staan maar er kunnen er zeker meer bij! }:)

Flops: decoratiedingen voor in huis, zoals home deco. Ook douchespul heb ik hier veel liggen, dus heb ik liever niet. Kleding heb ik ook liever niet, maar warme huissokken mogen eventueel wel. Een uitzondering op de home deco flop zijn mooie, bijzondere plantenpotten van keramiek, die sparen we hier. :o

Met tweedehandse spullen heb ik geen probleem.

Saul

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-09-25 09:49

Ik heb reeds nieuwe oven wanten, pannenlappen en theedoeken gekocht dus die heb ik helaas niet nodig :P

De maskers vind ik heel creepy sorry haha.

Een paar leuke sokken zijn wel altijd welkom, en dat mogen gewone of huissokken zijn, ik heb maat 36 :D
En in tegenstelling tot andere jaren is hier zeep, en dan eigenlijk douche schuim <3 van welk merk dan ook een top.

Ik lees ook heel erg graag, dus mocht je zelf nog oude boeken in de kast hebben staan, kom maar op :P
Informatie boeken vind ik ook interessant ik ben nu het boek paarden taal aan het lezen, heel interessant :j

Oh en alle tips en trics omtrent een drachtige merrie, bevalling, veulen, welkom!!
Hier komt voor het eerst een veulen en vind het dood eng :=

foxy80

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-09-25 10:06

Saul, ik zou dat ook doodeng vinden. Veel succes!

Ik ben de weekvraag vergeten, maar het moment van de dag maakt mij weinig uit. Als ik genoeg geslapen heb sta ik fluitend op en anders niet. Maar ik zou eerder neigen naar ochtendmens, 's avonds is de batterij leeg hier.

Boeken zijn leuk! Hier al volle bib, maar ik word graag verrast merk ik.

Wat de kosten betreft: ik rijd ook de grens over om het pakket te posten, dat scheelt echt veel en wat al in huis ligt telt niet. En idd 1+1 acties zijn geweldig om gratis wat in het pakket te krijgen. Binnenkort is het hier weer dag van de klant, dan krijg je ook een hoop gratis. En als je jarig bent en wat krijgt in een winkel is dat ook mooi meegenomen. En onverslaanbaar hier: de kringwinkel. De boeken kosten hier 40 cent per cm dikte. Laatst zelfs met 50% korting, mensen hebben toen hele bibliotheken meegesleept. Hoorde zelfs een vrouw zeggen dat ze zo al haar vakantieliteratuur kocht om het dan op bestemming gewoon achter te laten voor nieuwe gasten ipv mee naar huis te slepen.

Chanen

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-09-25 10:25

Om binnen budget te blijven had ik al bedacht om, mits mijn lootje oké is met tweedehands, bij de kringloop te kijken. Of in een minibieb als diegene van lezen houdt. In de voorraad heb ik ook nog de wereld aan douchegel en andere verzorgingsproducten die ik zelf niet gebruik. Dat is wel een goeie.
Fijne tips al op dat vlak. Dank jullie wel.

Zijn er nog grenzen aan het budget, als €17,50 slechts een minimum is? Ik kan me ook voorstellen dat het wat ongemakkelijk kan worden als de één een pakket krijgt voor het minimum bedrag, terwijl een ander er €30,- aan besteed. Uiteindelijk gaat het natuurlijk allemaal om de gedachte en de aandacht die er aan besteed is, maar zou het ook vervelend vinden als zoiets scheve blikken geeft.

Met zelfgemaakte spullen heb ik trouwens geen probleem. Als het past binnen mijn tops en stijl. Zelf ben ik helaas niet heel creatief op dat vlak. Ik heb veel verschillende knutselprojecten geprobeerd (3D kaarten, mozaïeken, haken, stempels gutsen), maar niets is echt blijven plakken.
Laatst bijgewerkt door Chanen op 03-09-25 10:31, in het totaal 1 keer bewerkt

Zertab

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-09-25 10:27

Ik ben elk jaar nog over budget gegaan :o
Maar dat geeft niet! Dat is mijn eigen keuze :)

boeflover

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-09-25 10:50

Ik vind het altijd een sport om in de buurt van het budget te blijven en toch een divers pakket te maken. Ik struin echt meerdere dagen door winkels, kringloop, Ruilwinkel, kerstbeurs, houdt de weggeefhoek op Facebook in de gaten en ga uiteraard door mijn eigen krat met producten die ik niet (meer) gebruik. Ook op dat soort plekken is het echt niet alleen maar 2e hands, maar ook genoeg nog nieuw in verpakking.
En idd wat ik al in huis heb of 1+1 gratis tel ik niet mee voor het budget.

Renee

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-09-25 11:19

Chanen schreef:
Zijn er nog grenzen aan het budget, als €17,50 slechts een minimum is? Ik kan me ook voorstellen dat het wat ongemakkelijk kan worden als de één een pakket krijgt voor het minimum bedrag, terwijl een ander er €30,- aan besteed. Uiteindelijk gaat het natuurlijk allemaal om de gedachte en de aandacht die er aan besteed is, maar zou het ook vervelend vinden als zoiets scheve blikken geeft.

Voor mij persoonlijk: ik vind het geen probleem als ik “minder” krijg dan een ander. Aan een lieve intentie hangt geen prijs. Dus als degene die mij krijgt een klein budget heeft is dat geen probleem.

Wat voor mij wel een flop is zijn spullen die van een Chinese webshop besteld zijn. Tweede hands spullen, weggeef winkel spullen, action, wibra, zeeman (whatever goedkope winkel er nog meer is) vind ik allemaal wel leuk :) zelf gemaakt vind ik helemaal een warme gedachte.

Saul

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-09-25 11:22

Zelf gemaakt vind ik fantastisch <3.

Ik heb vorig jaar een práchtige tekening gekregen, zo blij mee.
En nu extra, gezien mijn ruintje onlangs ingeslapen is, ik krijg er weer tranen van in mijn ogen.

Wat budget betreft, ik kijk er niet heel strikt naar, maar ik vind het ook geen enkel probleem als mijn Santa een kleiner budget heeft, het gaat inderdaad om de gedachte, en de moeite die er in gestoken wordt, ik vind het gewoon echt genieten de SSS <3

Linnie050

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-09-25 11:29

Ik wacht mijn lootje nog even af voordat ik inkopen ga doen.
Budget lekker zelf weten een passend pakket vind ik zelf belangrijk.
Dat je goed naar de top en flops van je lootje hebt gezocht.

Hyrox lijkt mij erg gaaf.
Respect hoor.
Met weinig conditie en wat over gewicht... 8-) Begin ik nooit aan dit soort dingen.

Sommige maskers zijn mooi maar ik snap dat ook dat eng vinden wel ja.

Oja de hints ook altijd een ding maar wel erg leuk.