Secret Santa 2025 - The Dog Edition

Moderators: Essie73, NadjaNadja, Muiz, Telpeva, ynskek, Ladybird, Polly

Toevoegen aan eigen berichten

nardxash

Re: Secret Santa 2025 - The Dog Edition

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-09-25 16:45

Laatste cadeau besteld voor het lootje *\o/*

VillaNeusjes

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-09-25 19:34

Beter laat dan nooit

#SNUFFELSANTA WEEK #37 woensdag schreef:
Wat vind jij zelf belangrijk bij het geven van een cadeautje aan een andere hond? (Bijvoorbeeld: duurzaam, praktisch, grappig of unieks of iets anders?)

Zelf vind ik het leuk ook iets toe te voegen speciaal voor de persoon/hond zelf, zelf gemaakt of origineels iets wat beetje bij het lootje past buiten het standaard snack en snoep gedeelte.
In de afgelopen jaren is dat eenbadjas die ik zelf heb gemaakt voor een lootje. En een jaar een herinnering boekje voor foto's en verhalen die ze zelf konden vullen. Het geeft wat meer dan gewoon een pakket met snackjes ofzo.

Maaaarije

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-09-25 19:58

VillaNeusjes schreef:
Beter laat dan nooit

Hee, het is nog woensdag! :D

Wat vind jij zelf belangrijk bij het geven van een cadeautje aan een andere hond? (Bijvoorbeeld: duurzaam, praktisch, grappig of unieks of iets anders?)

Dit is het eerste jaar dat ik meedoe maar ik probeer er wel een origineel iets van te maken, door toch ook wat “persoonlijkere” dingetjes er bij te doen.
Verder probeer ik wel goed te kijken naar wat de hondjes wensen zodat ik hoop geen miskoop te doen. Want je kan nog zo duurzaam kopen als mogelijk, als je lootje er niks mee kan helpt dat ook niet.

Ik hoop vooral dat ik aan het eind van de rit iemand blij kan maken met de cadeautjes die ik verzameld heb!

Ineke2

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-09-25 20:09

Ik doe voor het eerst mee en heb gelet op wat mijn lootje heeft geschreven en daar mijn cadeautjes wel op uitgezocht zodat er geen miskoop bij zit.

nardxash

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-09-25 20:22

VillaNeusjes schreef:
Beter laat dan nooit

Wij doen voor het eerst mee aan ss dog edition.
Wat ik zelf belangrijk is om om ook echt iets te kunnen geven wat de hond kan gebeuren denk aan een speeltje of denkspelletjed die de hond leuk vind naast het verlanglijstje.
Verder kijk ik graag wat op het verlanglijstje staat op het getrokken lootje om er een leuk en verrassend pakket van te maken

Konstantine

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-09-25 21:16

Ik heb altijd veel plezier in het bij elkaar scharrelen en inpakken van cadeautjes en vind vooral belangrijk dat de ontvanger straks blij is met het pakket :)

Ik probeer met name van de top lijst / aanwijzingen in het topic te shoppen, zodat er niet teveel kans is dat er dingen ongebruikt de kliko in gaan.

Stel diegene heeft alleen maar dingen op het verlanglijstje die ik zelf niet zou willen hebben dan leg ik dat ook naast me neer, ik vind het belangrijker om de ander blij te maken dan om mijn idealen op te leggen.

Damelza

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-09-25 21:25

nardxash schreef:
Laatste cadeau besteld voor het lootje *\o/*

Wat ben jij snel :oo

Ik heb wel een excel sheet waarin ik alles aan het verzamelen ben incl ideeën haha

Ik vind het zelf altijd wel leuk om iets rondom het thema kerst/winter toe te voegen.

En het binnen budget blijven is toch ook altijd wel een uitdaging, dus ik probeer wel voordelig te kopen zodat we er een leuke divers pakket van kunnen maken :D

Nala

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-09-25 21:36

VillaNeusjes schreef:
Beter laat dan nooit

Een mix uit duurzaam, praktisch, en uniek als het even kan :+ maar het liefst praktisch / op te gebruiken!

Luna2006

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-09-25 21:48

Ik zoek zelf heel graag de balans tussen de lekkere snoepjes en speeltjes dat vooral voor de hond heel leuk is en naar iets wat baasje ook zeker kan gebruiken. Dan is de doos misschien iets minder "vol" maar heb je er wel langere tijd wat aan.

Daarnaast speur ik graag het internet af naar de beste deals om toch zoveel mogelijk te vinden binnen budget

Eloya

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-09-25 22:02

Ik ben op dit moment erg druk met een verhuizing!

Ik hoop vlot weer aan te haken met alle vragen. Mocht mijn lootje een specifieke weekvraag graag beantwoord hebben. Stuur dan gerust een anonieme vraag in lootjestrekken!

draaakje

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-09-25 22:15

Ik vind het leuk om er een beetje een gevarieerd pakket van te maken en het mooi te verpakken. Zelf ben ik wel van tweedehands en zelfgemaakt, maar ben hier wel voorzichtig in naar een ander, dus ook met nieuwe dingen.

kanjerroos

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-09-25 07:07

Ik vind het allereerst belangrijk dat de ontvanger er mega blij mee is. In de eerste twee edities van Santa had ik een lootje die mega ver bij mij en mijn hond vandaan lag qua wensen en rastype. Vond het wel heel leuk om dus buiten de box te moeten denken om een leuk pakket te maken, wat volgens mij goed is gelukt! Ik keek dan vooral naar de wensen bij de toplijst en vulde dat aan met dingen waarvan ik dacht dat ze goed zouden passen

Qua kleding: Marlo heeft een badjas en een regenjas. Beide meer voor mij dan voor hemzelf :)
Ik heb booties voor als we gaan wandelen in de bergen of soms met sneeuw en we gebruiken een zwemvest bij langere stukken zwemmen of suppen

love_mandy

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-09-25 09:14

Ik probeer ook een gevarieerd pakket te maken. Met snacks en speeltjes en eventueel andere dingen die op het lijstje staan. En ik vind het altijd leuk er iets gepersonaliseerd in te doen. Ik ben blij met mijn cricut :j

Bo_Y

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-09-25 09:51

WEEK #37 woensdag schreef:

Ik probeer goed de tops/flops te lezen en na te leven. En wat hits zijn bij mij honden erbij te doen. Ik ben niet zo van het zelf maken van honden dingen. Dus dat zal je niet in mijn pakketten vinden. Ik probeer ook nuttig met lekker en leuk tr combineren. Dus een afwisselend pakket.

Luna2006

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-09-25 17:02

Dames ik heb even een eerlijke mening nodig. Ik weet dat er al heel veel bedrijfjes bestaan die snackboxen verkopen maar ik wil mijn concept iets breder nemen.

Het baasje die een box wilt bestellen geeft x budget in en maakt een top en flop lijst (een beetje gelijk hier dus) en krijgt dan een box met zowel speeltjes, snacks en evt dus een handig item voor baasje zelf (bv badjas voor hondlief). Afhankelijk van budget uiteraard, ik kan ook geen wonderen verkopen.

Zou dit aanslaan?

VillaNeusjes

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-09-25 17:22

Ik denk dat dat meer sporadische verkoop is dan dat je dat regelmatig verkoopt. Daarnaast bestaan zulke boxen ook al zoals de woef/miauwbox. Erg vernieuwend is het dus niet tenzij je elk pakket uniek voor elke klant af stemt
En ik denk dat als je het winstmakend wilt maken je afhankelijk bent van grootverbruik inkopen om op die manier de kosten laag te houden. Als je voor iedere box apart speeltjes moet gaan aanschaffen dan is dat gewoonweg niet rendabel. Als je als eigenaar voor dezelfde kosten het zelf ook kunt aanschaffen dan is de motivatie al weg. Denk ik dan.
Dus of het aan slaat? Ik denk dat er te veel alternatieven al op de markt zijn. Dus nee

Konstantine

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-09-25 17:30

Dat vind ik als eenmalig iets met het verrassingseffect wel echt heel leuk (vandaar ook mijn deelname hier :D), maar het lijkt me niet iets wat een persoon vaak opnieuw zou kopen, dus misschien moeilijk winstgevend te maken.
Als je het naast een lijn met wat meer standaard snackboxen zou doen, en dan bijvoorbeeld als speciale december / dierendag / verjaardag van de hond box misschien?

KimD

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 11-09-25 18:00

Luna2006 schreef:
Dames ik heb even een eerlijke mening nodig. Ik weet dat er al heel veel bedrijfjes bestaan die snackboxen verkopen maar ik wil mijn concept iets breder nemen.

Het baasje die een box wilt bestellen geeft x budget in en maakt een top en flop lijst (een beetje gelijk hier dus) en krijgt dan een box met zowel speeltjes, snacks en evt dus een handig item voor baasje zelf (bv badjas voor hondlief). Afhankelijk van budget uiteraard, ik kan ook geen wonderen verkopen.

Zou dit aanslaan?

Als je daar goed op tijd op inspeelt dan zijn zulke boxen echt een hit, zelfs zonder al teveel keuze opties. En voor ieder budget wat wils zeg maar.

AfricanLady

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-09-25 18:22

Dat er niet random een speeltje gekocht wordt maar dat die ook echt past bij het type hond
Dus niet een mini balletje bij een grote hond en materiaal, rubber werkt niet bij een poedel en rottweiler dat is zo kapot

AfricanLady

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-09-25 18:23

Luna2006 schreef:

Zou dit aanslaan?

Ik zou zoiets wel bestellen en evt ook wel vaker als de inhoud bv per maand/kwartaal wisselt

Maaaarije

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-09-25 07:55

Ik kreeg de vraag van mijn Santa {:) of ik ook open sta voor tweedehands en zelfgemaakt als aanvulling in het pakket.

Dat sta ik zeker! Zelfgemaakt vind ik juist hartstikke leuk, zelf ben ik helaas niet zo creatief om dingen zelf te kunnen maken.
En ook tweedehands is helemaal geen probleem! Ik koop zelf ook vaak tweedehands dus vind ik geen probleem voor in het pakket.

Mandarijn

Link naar dit bericht Geplaatst: Gisteren, 08:02

Citaat:

Vooral dat de ontvanger het leuk vindt en het iets is dat bij de hond past, waar die blij van wordt en wat aan heeft. :)

Sastaic

Link naar dit bericht Geplaatst: Gisteren, 09:45

Sorry ik had wat hectische weken thuis! Dus ben niet heel actief hier :o

Ik vind doet leuk om iets persoonlijks te geven en goed te kijken naar de voorkeuren van de baas. Daarnaast probeer ik altijd wel kwaliteit te geven. Dus geen snacks van de action bijv.