Kopen & verkopen op Vinted #2

Moderators: Essie73, NadjaNadja, Muiz, Telpeva, ynskek, Ladybird, Polly

Toevoegen aan eigen berichten

Lisitano

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-08-25 15:25

Zertab schreef:
Er is een pakketje naar kij onderweg maar ligt al drie dagen bij het sorteercentrum...

Het is maandag, dus zo gek is dat niet :D

Zertab

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-08-25 15:35

Terwijl een ander pakketje drie dagen geleden op de post is gegaan en er al is. Dus ik maak me toch zorgen over dat andere pakketje...

Marjo

Re: Kopen & verkopen op Vinted #2

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 18-08-25 16:45

Zegt niks hoor :D Ligt ook heel erg aan de verzenddienst :j

upendo

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-08-25 17:29

Als het er over twee weken niet is zou ik er eens achteraan gaan.

iirrssjjee

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-08-25 19:01

Zertab schreef:
Terwijl een ander pakketje drie dagen geleden op de post is gegaan en er al is. Dus ik maak me toch zorgen over dat andere pakketje...

Hier laatst een pakketje gehad (verkocht) deed er een maand over!

tengeltje11

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-08-25 19:57

Zertab schreef:
Er is een pakketje naar kij onderweg maar ligt al drie dagen bij het sorteercentrum...

Dat is nog niets….
Hier 7 pakketjes die respectievelijk van 31/7,2/8,5/8 en 9/8 op het sorteercentrum liggen zonder enige beweging

Heb nog altijd goeie hoop dat ze allemaal aankomen… pakketpunt was dicht en dan loopt het elk jaar in de soep.

AnnoNiemand

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-08-25 07:14

Ik wil iets uit België kopen, maar heb als verzendmogeljkheid alleen DHL voor 9euro. Nu is dat wel vaker zo in de avond, maar meestal zijn er in de ochtend weer nieuwe opties bij. Nu dus niet. Iemand een idee hoe dat kan? Zelfs verzenden naar m'n huis is goedkoper, 6 euro. Maar alsnog vind ik dat ook te duur.

Yonker

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-08-25 08:17

Het kan zijn dat de verkoper middel pakket heeft aangevinkt ipv klein. Je zou de verkoper een berichtje kunnen sturen :)
Ik heb dit ook een keer gehad met iemand uit NL, had alleen maar dure verzendopties.

_Lorette_

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-08-25 08:22

Ik heb een zadel verkocht via Vinted. Het wordt opgehaald door UPS. Ben echt heel benieuwd hoe het gaat. :=

Eske_B

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-08-25 08:38

Ik heb iets gekocht via Vinted uit België via DHL. Verkoper heeft het netjes afgeleverd, maar staat niet in de DHL-app dat het is aangemeld. Ze is zelfs navraag gaan doen bij het pakketpunt en volgens hun systeem is het in het sorteercentrum. Dus hoop dat ik m'n pakketje nog krijg en het niet kwijt is, was toch iets van 50 euro -O-

Marjo

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 19-08-25 10:02

Eske_B schreef:
Ik heb iets gekocht via Vinted uit België via DHL. Verkoper heeft het netjes afgeleverd, maar staat niet in de DHL-app dat het is aangemeld. Ze is zelfs navraag gaan doen bij het pakketpunt en volgens hun systeem is het in het sorteercentrum. Dus hoop dat ik m'n pakketje nog krijg en het niet kwijt is, was toch iets van 50 euro -O-

Heeft zij geen T&T gekregen?

Ania

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-08-25 10:25

_Lorette_ schreef:
Ik heb een zadel verkocht via Vinted. Het wordt opgehaald door UPS. Ben echt heel benieuwd hoe het gaat. :=

Ik heb dat 2 weken geleden gedaan. Duur zadel naar portugal verzonden. Was bloedjezenuwachtig want ging bijna om 1000 euro.. en een goedkoper zadel binnen Nederland. Ook via UPS.
Maar is echt heel soepel gegaan en alles is mooi afgerond. Viel me achteraf reuze mee. :j Hoop dat het bij jou ook zo soepel loopt

_Lorette_

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-08-25 10:29

Hoe ging het ophalen met UPS? Ik vind het best lastig dat het tijdvak zo ruim is (hele dag).
Ook een uitdaging om grote dozen te vinden voor het verpakken. :=

Ania

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-08-25 10:32

_Lorette_ schreef:
Hoe ging het ophalen met UPS? Ik vind het best lastig dat het tijdvak zo ruim is (hele dag).

Ik heb 2 grote dozen, een stanleymes en taperoller gepakt en daar een grote doos van gemaakt. Anders paste het ook niet.
Bij mij kwamen ze redelijk vroeg op de dag, maar ik vond het ook vervelend dat de tijsdframe de hele dag was. Gelukkig kon ik thuis werken en was mijn vriend verder in de avond thuis dus had er verder geen last van.
Ze scannen de dozen en leggen ze in de bus en dan zie je al op je app dat ze opgehaald zijn. Dus viel me allemaal heel erg mee.

Justme_Lisaa

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-08-25 10:44

Eske_B schreef:

Via je account en bij die bestelling moet je even kijken naar de traceergegevens, die wijzen je vervolgens door naar Bpost. Bpost verzorgd het tot de grens en pas daarna neemt dhl het over. Op die manier kan je het wel volgen :)

Eske_B

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-08-25 13:55

Marjo schreef:
Eske_B schreef:

Heeft zij geen T&T gekregen?

Jawel, maar bij haar staan ook geen updates.

Eske_B

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-08-25 16:17

Justme_Lisaa schreef:
Eske_B schreef:

Via je account en bij die bestelling moet je even kijken naar de traceergegevens, die wijzen je vervolgens door naar Bpost. Bpost verzorgd het tot de grens en pas daarna neemt dhl het over. Op die manier kan je het wel volgen :)

Ik kom dan steeds bij DHL uit, of kijk ik dan verkeerd?

Justme_Lisaa

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-08-25 16:50

Eske_B schreef:
Justme_Lisaa schreef:

Ik kom dan steeds bij DHL uit, of kijk ik dan verkeerd?

Als je naar die betreffende bestelling gaat, klik je vervolgens op ‘pakket volgen’ om daarna op ‘trackingpagina van de pakketdienst’ te klikken, dat kan je vinden bovenaan de pagina, onder het trackingsnummer. Doe je dat, kom je vanzelf op de website van Bpost :)

Eske_B

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-08-25 23:13

Dan kom ik nog steeds op DHL en krijg ik melding dat hij retour gaat, maar wel naar mij. Denk dat ik nu alleen kan afwachten, want de DHL chatbot weet ook niks :=

Konstantine

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-08-25 08:11

DHL had gisteren een storing, misschien ligt het daaraan.

Suzanne F.

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-08-25 15:08

DHL geeft geen updates bij mij. Had pakketje moeten krijgen maar geen updates en geen pakket vandaag.

maitestar23

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-08-25 17:19

Suzanne F. schreef:
DHL geeft geen updates bij mij. Had pakketje moeten krijgen maar geen updates en geen pakket vandaag.

Je weet heel zeker dat het verzonden is? Had laatst ook iemand aan de balie die gescamd werd. Is het volgens Vinted wel verstuurd?

Ania

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-08-25 18:21

_Lorette_ schreef:

En? Zadel al opgehaald?

C_arola
Moderator Over Paarden & Markt

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-08-25 18:53

Bij boeken kun je nu op taal selecteren mochten meer mensen dat handig vinden. De subgenres zijn jammer genoeg niet meer te selecteren zag ik maar hopelijk komt dat weer terug.

Eske_B schreef:
Dan kom ik nog steeds op DHL en krijg ik melding dat hij retour gaat, maar wel naar mij. Denk dat ik nu alleen kan afwachten, want de DHL chatbot weet ook niks :=

Zie je in de chat met de verkoper wel dat het verstuurd is? Zo ja dan krijg je via Vinted ook bericht wanneer het voor je klaar ligt.

Eske_B

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-08-25 19:11

C_arola schreef:
Bij boeken kun je nu op taal selecteren mochten meer mensen dat handig vinden. De subgenres zijn jammer genoeg niet meer te selecteren zag ik maar hopelijk komt dat weer terug.

Eske_B schreef:

Zie je in de chat met de verkoper wel dat het verstuurd is? Zo ja dan krijg je via Vinted ook bericht wanneer het voor je klaar ligt.

Nee, wel verzendlabel aangemaakt. Ze is zelf navraag gaan doen bij pakketpunt en die konden wel de status zien (bij sorteercentrum), maar dat was maandag. Heb gelukkig wel thuisbezorging gekozen, dus het zal niet ergens opeens op een pakketpunt liggen.

Handig van de boeken!