Dingen die je je afvraagt deel 5

Moderators: Polly, Muiz, NadjaNadja, Telpeva, Essie73, ynskek, Ladybird

Toevoegen aan eigen berichten

Marleen_L

Link naar dit bericht Geplaatst: Gisteren, 19:24

Yom schreef:
ja hoor in Engeland is vast genoeg te koop, maar iets Nederlands vind ik dan net wat leuker.

Misschien kan je wat inspiratie halen uit die filmpjes waarin buitenlanders Nederlandse producten proberen. Pas zag ik er een waarbij de jodekoeken kaneel, patatje joppiechips, stroopwafels (natuurlijk) en pepernoten (met en zonder chocola, liggen net weer in de winkels) goed in de smaak vielen. Er zijn super veel van dit soort filmpjes en er zitten best vaak dingen bij waarvan ik niet eens had bedacht dat ze zo speciaal zouden zijn.

Maddy_Paola

Link naar dit bericht Geplaatst: Gisteren, 19:25

Yom schreef:
wat zou ik mee kunnen nemen naar een picnic? die picnic is wel in Engeland zondag en we gaan er vrijdag al heen met de auto. Daarom moet het iets zijn wat ik morgen kan halen, goed blijft in de auto en op de hotelkamer (weet niet of er een koelkastje is) en geen stroopwafel is :D

Kaas? Van die kaas die je bij de kaasboer haalt.
Vacuum verpakt kan je die ook buiten de koelkast bewaren dacht ik.

friezenfan2

Link naar dit bericht Geplaatst: Gisteren, 19:29

Yom

Link naar dit bericht Geplaatst: Gisteren, 19:33

Foaly schreef:
Dubbelzoute drop? :')

kwam net al op hagelslag, vind ik net wat meer bij een lunch passen :D

auto zit propvol, daar past geen koelbox meer bij :o

friezenfan2

Link naar dit bericht Geplaatst: Gisteren, 19:44

En iemand anders zorgt voor brood en boter?
Op zich zijn boterhammen met hagelslag wel echt nederlands en de hagelslag is best goed houdbaar ook zonder koelbox.

Yom

Link naar dit bericht Geplaatst: Gisteren, 19:47

we gaan het zien, we gaan meedoen aan een kattenshow en alle deelnemers mochten wat meenemen voor een gezamelijke lunch. En anders zien we wel waar de hagelslag op belandt :D

friezenfan2

Link naar dit bericht Geplaatst: Gisteren, 19:51

Brood en boter verkopen ze ook in Engeland dus op zich moet dat goed komen.
Klinkt als een leuk uitje.

Lay_D

Link naar dit bericht Geplaatst: Gisteren, 19:51

Yom schreef:
we gaan het zien, we gaan meedoen aan een kattenshow en alle deelnemers mochten wat meenemen voor een gezamelijke lunch. En anders zien we wel waar de hagelslag op belandt :D

Eierkoeken,houdbare slagroom in spuitbus, 'versieren met de hagelslag?

Jet

Link naar dit bericht Geplaatst: Gisteren, 22:03

Yom schreef:
wat zou ik mee kunnen nemen naar een picnic? die picnic is wel in Engeland zondag en we gaan er vrijdag al heen met de auto. Daarom moet het iets zijn wat ik morgen kan halen, goed blijft in de auto en op de hotelkamer (weet niet of er een koelkastje is) en geen stroopwafel is :D

Volgens jouw onderschrift kom je uit Helmond: https://ditishelmond.nl/helmond-heeft-n ... ds-rondje/ . Mij lijkt dat ook heerlijk bij een lunch.

kosseh

Link naar dit bericht Geplaatst: Gisteren, 22:09

Sheran schreef:
Weet iemand een leuke (paardvriendelijke) plek waar je last minute buitenritten kan maken?
Ik zit een beetje in een bluh-stemming, ik zou morgen op vakantie maar degene met wie ik zou gaan zag het toch niet meer zitten en heeft gecanceld. Dat is al de tweede deze week.

Dus in plaats van thuis sippen ben ik op zoek naar leuke dingen om zelf te doen en weer eens lekker paardrijden of buitenrijden lijkt me wel heel fijn. Maar het zou dan echt gaan om morgen, zeg maar ;')
Ik woon in Leiden maar ben flexibel qua reizen. 1.78 en 60 kilo, 37 jaar (mocht dat uitmaken).

Ik hoop op een beetje Boktmagie!

In Noordwijk/Noordwijkerhout zaten altijd aardig wat maneges die buitenritten deden, maar of die paardvriendelijk zijn weet ik niet.

Verder in Zandvoort De Baarshoeve, al zijn die meestal wat minder flexibel in plannen. Je hebt kans dat er al een buitenrit is en je mee kan rijden.
Heb daar jaren gereden en gingen voor een manege erg goed met hun paarden om!

Mocht je wandelen in het duin ook leuk vinden? Ik ben morgen (kan vanaf 18:00-22:00) op stal (Vogelenzang) voor de 2 paarden.
Kunnen wel samen gaan wandelen.
Rijden gaat wat lastiger, omdat ik geen eigenaar ben maar bijrijder. Maar met iemand erbij wandelen mag altijd :).

Jet

Link naar dit bericht Geplaatst: Gisteren, 23:16

Sheran schreef:
Weet iemand een leuke (paardvriendelijke) plek waar je last minute buitenritten kan maken?
Ik zit een beetje in een bluh-stemming, ik zou morgen op vakantie maar degene met wie ik zou gaan zag het toch niet meer zitten en heeft gecanceld. Dat is al de tweede deze week.

Dus in plaats van thuis sippen ben ik op zoek naar leuke dingen om zelf te doen en weer eens lekker paardrijden of buitenrijden lijkt me wel heel fijn. Maar het zou dan echt gaan om morgen, zeg maar ;')
Ik woon in Leiden maar ben flexibel qua reizen. 1.78 en 60 kilo, 37 jaar (mocht dat uitmaken).

Helaas is vandaag al voorbij, maar wie weet hen je in je vakantie nog meer tijd om paardrijdend door te brengen?
Dan kan ik in Noord-Holland Afke Bakels met haar IJslanders aanraden, die zit in Oudesluis. https://www.facebook.com/Icelandichorses .
Of anders van Haaster en de Jong in Julianadorp/Den Helder: https://strandrit.com/ of https://www.facebook.com/stalvanhaaster ... cale=nl_NL .

Yom

Link naar dit bericht Geplaatst: Vandaag, 08:07

Jet schreef:
Yom schreef:

Volgens jouw onderschrift kom je uit Helmond: https://ditishelmond.nl/helmond-heeft-n ... ds-rondje/ . Mij lijkt dat ook heerlijk bij een lunch.

Hee dat is een goeie, daar ga ik straks even achteraan. Thanks!

Sheran

Link naar dit bericht Geplaatst: Vandaag, 09:24

Jet schreef:
Sheran schreef:

Helaas is vandaag al voorbij, maar wie weet hen je in je vakantie nog meer tijd om paardrijdend door te brengen?
Dan kan ik in Noord-Holland Afke Bakels met haar IJslanders aanraden, die zit in Oudesluis. https://www.facebook.com/Icelandichorses .
Of anders van Haaster en de Jong in Julianadorp/Den Helder: https://strandrit.com/ of https://www.facebook.com/stalvanhaaster ... cale=nl_NL .

De Facebookpagina van de IJslanders stuurt me niet goed door, maar dat lijkt me wel super leuk! Als ik niet te lang ben voor de wat grotere :)
Dank je voor de tips!

Britta31

Re: Dingen die je je afvraagt deel 5

Link naar dit bericht Geplaatst: Vandaag, 10:32

Welke koekjes zijn lekker en geschikt voor een cholesterol arm dieet? De havermoutkoekjes worden ook wat saai en niet zo lekker.

Picopico

Link naar dit bericht Geplaatst: Vandaag, 11:17

Yom schreef:

Krentenbrood? Dat blijft goed en kennen ze in het buitenland vaak niet echt.
Ik zou gewoon even langs een lokale bakker gaan :)

Palmera

Re: Dingen die je je afvraagt deel 5

Link naar dit bericht Geplaatst: Vandaag, 11:25

Ik zeg nu ontbijtkoek! Na 16 jaar emigratie nog steeds wat ik af en toe mis,samen met stroopwafels

Marocje

Link naar dit bericht Geplaatst: Vandaag, 12:01

Palmera schreef:
Ik zeg nu ontbijtkoek! Na 16 jaar emigratie nog steeds wat ik af en toe mis,samen met stroopwafels

Goeie! Pak ontbijtkoek s makkelijk meenemen, lekker vers en de meeste mensen lusten dit wel..

Yom

Link naar dit bericht Geplaatst: Vandaag, 12:11

hele goede, scheelt me weer een ritje naar die bakker :o