Moderators: Polly, Muiz, NadjaNadja, Telpeva, Essie73, ynskek, Ladybird
prompter schreef:Ik denk dan wel eens, hoe moet dat voor die beesten zelf zijn binnen? In feite is een varken een heel schoon dier, vroeger stonden we met de dravers naast een varkensboer die ze buiten had, dat stonk nooit.
DuoPenotti schreef:Maar goed. Ik hou er over op.
Benzz dat jij die stank en alles over boeren anti ervaart is duidelijk.
Dat ik het anders ervaar ook.
Nog altijd meer mensen in de buiten gebieden die geen last ervaren dan wel.
DuoPenotti schreef:De rechter gaat er ook in mee dat een wolf niet gezenderd mag worden. Tja.. Dat zegt niks meer in Nederland
Benzz schreef:DuoPenotti schreef:Misschien kun je mijn artikelen dan ook lezen en lezen dat mensen blijven zeiken ook als het de helft minder is.
.
Ik heb het gelezen, maar het staat haaks op wat Zembla zegt.
En als het met de helft is afgenomen, betekent eigenlijk dat het nog velen malen erger was.
Silly, in Friesland zitten volgens mij voornamelijk melkveehouders. Die stinken niet dag in dag uit. En die stinken anders. Alleen met gieren, maar ja....dan moet je gewoon de was ff binnen drogen.
DuoPenotti schreef:Maar goed. Ik hou er over op.
Kom je bij de OP uit.
Ben je iemand die dat snel heeft.
Weg blijven.
Hier wonen boeren en vee.
"genoeg" andere huizen in Nederland.
Langs het spoor klaag je ook niet over de trein
Achterom schreef:DuoPenotti schreef:Maar goed. Ik hou er over op.
Kom je bij de OP uit.
Ben je iemand die dat snel heeft.
Weg blijven.
Hier wonen boeren en vee.
"genoeg" andere huizen in Nederland.
Langs het spoor klaag je ook niet over de trein
Uh, nee, "hier" wonen geen boeren en vee
Er wonen allerlei mensen, mét en zonder dieren. En die dieren worden al dan niet beroepsmatig gehouden.
En jij bepaalt niet wie ergens "mag" komen wonen.
Het moet toch niet gekker worden zeg.
juval schreef:er zijn ook wel mensen die van bezwaarmaken hun levenswerk maken, al dan niet terecht. Hier in de polder zijn er hele actiegroepen opgericht tegen de mogelijke plaatsing van windmolens. En die zijn heel fanatiek, ze kijken ons als grondeigenaar erop aan dat er plannen zijn.
Diezelfde mensen zijn ook tegen de uitbreiding van het geitenbedrijf dat hier al heel lang zit, gesteund door de berichten in de media van de laatste tijd. sommige mensen hebben ook te veel tijd (zijn hier veel gepensioneerden)
Silly1972 schreef:Ik ben heel benieuwd, ik ga van Almere naar een dorp met 275 inwoners in Friesland, vrijstaand en paarden aan huis.
Ik kijk er super naar uit, maar zal ook best wennen zijn.
Supermarkt zit op 10 min., maar ik haalde altijd al zoveel mogelijk in 1x omdat ik een hekel heb aan boodschappen doen ( hopenlijk bezorgen ze haha)
Zal voor mijn vriend wel wennen zijn, die doet elke dag boodschappen.
Maar we hebben een restaurant op 50m afstand dus eten kunnen we makkelijk even doen bij de buren.
moonsparkle schreef:Geeft wel een beetje mixed feelings, in de stad voel ik me niet thuis, mijn wieg stond helaas niet op het platteland of in een klein dorp, maar ik heb altijd al wel het gevoel gehad dat het platteland beter bij me zou passen. Maar als ik het zo lees is het op het platteland of in dorpen bijna hopen dat je ooit wordt geaccepteerd.
Maar wat als je niet geaccepteerd wordt? Wat zul je ervan merken?
moonsparkle schreef:Geeft wel een beetje mixed feelings, in de stad voel ik me niet thuis, mijn wieg stond helaas niet op het platteland of in een klein dorp, maar ik heb altijd al wel het gevoel gehad dat het platteland beter bij me zou passen. Maar als ik het zo lees is het op het platteland of in dorpen bijna hopen dat je ooit wordt geaccepteerd.
Maar wat als je niet geaccepteerd wordt? Wat zul je ervan merken?