DuoPenotti schreef:moonsparkle schreef:Ik snap ook echt niet hoe het kan dat restaurants volgeboekt zijn, ik ga denk ik eens per jaar uit eten in Nederland en dan maar proberen met die ene keer niet te schrikken..
Als ik op vakantie ben met de tent en auto dan wel wat vaker maar ook dan kook ik regelmatig.
Ik heb het geluk dat ik heel soms wordt uitgenodigd door familie of met het werk voor een etentje.
Ik snap persoonlijk ook niet dat er zoveel afhaal en thuisbezorg dingen bestaan, maar dat is omdat ik ook daar misschien eens per jaar gebruik van maak.
Omdat de tweedeling rijk en arm bestaat.
Rijk zegt vrolijk pak je toch een ijsje minder.
Wat natuurlijk prima kan als je er 5 in een week haalt.
Zonder empathie want snappen niet dat dat het hoogtepunt van de maand was.
Of die zeggen dan pak je toch goedkopere producten in de supermarkt. Wat niet meer kan bij 35 euro.
Zien niet dat het vaste lasten zijn die bij een hele groep niet meer veranderd kunnen worden.
Die 30 potten pindakaas leuk, maar als iemand al jaren de goedkoopste pakt heeft die niks aan die andere 29.
En die mensen zitten op het terras te verkondigen dat er niets mis is in Nederland.
Want het zit er vol.
Mwm thuis zien ze niet.
En die persoon die een jaar heeft gespaard en eens gaat uiteten valt dan ook onder kijk het zit toch vol.
Daarnaast hebben we bijna 19 miljoen mensen. Dan is vol ook maar relatief
Dat is ook te kort door de bocht.
Ik ga ook meerdere keren per maand uit eten of terrasje pakken en ik kan gewoon eten wat ik wil, ik hoef niet op te letten in de supermarkt.
Maar ik vind ook de prijzen tegenwoordig belachelijk, bijna € 6 voor geraspte kaas. Ik weet hoeveel mensen het financieel slecht hebben en hulp kunnen gebruiken.
En ik begrijp zeker dat mensen niet kunnen rondkomen met de huidige prijzen.
Mijn vader is pas overleden en in zijn flat wonen zelfs mensen op een kale vloer.m, die hebben niet eens geld om vloerbedekking te leggen.
Wij hebben alles weggegeven, van meubels, wasmachine, glaswerk, schilderijen, electrische pannen, enz.
Ik gun het liever mensen, die weinig hebben, dan het voor een paar tientjes te verkopen op Marktplaats.