Trouwen in 2026!

Moderators: Essie73, NadjaNadja, Muiz, Telpeva, ynskek, Ladybird, Polly

Toevoegen aan eigen berichten

CobCowgirl

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-01-26 15:53

Amber_anne schreef:
Het schijnt heel Nederlands te zijn om mensen niet voor het eten uit te nodigen. Ik zou denk ik ook niet meer teruggaan daarna

Als je voor de ceremonie uitgenodigd bent dan ook voor het eten. Als je ze niet persoonlijk genoeg vindt voor een diner, waarom dan wel bij het intieme moment zijn. Laat ze dan gewoon voor het feest komen

Same, ik zou dan naar de ceremonie gaan en dan naar huis of enkel naar het feest..

Wat ik zelf ook wel vervelend vind op bruiloften is als er te lang niks gebeurd omdat het bruidspaar nog foto's maakt o.i.d. en de bar/buffet ofzo nog niet open is. Dus dat je dan gerust 1 of 1,5 uur aan het wachten bent.

Wij kiezen er daarom voor om in de namiddag te trouwen en direct het programma van ceremonie, receptie, eten en feest achter elkaar te doen. En de paar mensen die alleen voor het feest zijn uitgenodigd krijgen gewoon een apart kaartje met 'welkom vanaf 20.00 uur'

Douce

Re: Trouwen in 2026!

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-01-26 19:23

Wij hebben heel lang getwijfeld maar de keus is dus geworden om de ceremonie niet klein te maken, dus als je wilt ben je welkom. Dus het is niet vanuit: je bent uitgenodigd voor de ceremonie maar mag niet blijven eten maar meer: je mag komen feesten en als je het leuk vindt mag je ook naar de ceremonie mogen kijken. Is in onze omgeving best normaal. Vind het zelf ook altijd leuker dan wanneer alleen het feest open is, omdat ik dan altijd het gevoel heb naar een groot verkleedfeest te zijn gekomen :'). Omdat ik deze keuze zelf als gast altijd het leukste vindt, besloten het zelf ook zo te doen.

Jildau

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-01-26 21:23

CobCowgirl schreef:
Amber_anne schreef:
Het schijnt heel Nederlands te zijn om mensen niet voor het eten uit te nodigen. Ik zou denk ik ook niet meer teruggaan daarna

Als je voor de ceremonie uitgenodigd bent dan ook voor het eten. Als je ze niet persoonlijk genoeg vindt voor een diner, waarom dan wel bij het intieme moment zijn. Laat ze dan gewoon voor het feest komen

Same, ik zou dan naar de ceremonie gaan en dan naar huis of enkel naar het feest..

Wat ik zelf ook wel vervelend vind op bruiloften is als er te lang niks gebeurd omdat het bruidspaar nog foto's maakt o.i.d. en de bar/buffet ofzo nog niet open is. Dus dat je dan gerust 1 of 1,5 uur aan het wachten bent.

Wij kiezen er daarom voor om in de namiddag te trouwen en direct het programma van ceremonie, receptie, eten en feest achter elkaar te doen. En de paar mensen die alleen voor het feest zijn uitgenodigd krijgen gewoon een apart kaartje met 'welkom vanaf 20.00 uur'

Wij doen precies hetzelfde. Foto’s maken doen we voordat de daggasten komen. Ze zijn welkom vanaf 15:00 en de ceremonie is 16:00. En de andere gasten krijgen inderdaad ‘welkom vanaf 20:00’ op de kaart.

Ik ga maandag jurken passen - zo benieuwd! Hoop dat ik mezelf uberhaupt ergens toonbaar in vind. :D

Spaansepony

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-01-26 23:30

Wij hebben inderdaad 2 kaarten verstuurd met 2 verschillende programma’s.

1 voor de dag gasten en 1 voor de overige.
Onze vriendengroep maakt er geen probleem van om tussendoor even weg te gaan.

Nu trouwen wij inderdaad 15 u middags. Om 16.30 word verwacht dat ze vertrekken tot 19.30.
Wij trouwen op strand, in het dorp waar iedereen vandaan komt. De overige gasten die bij ons niet mee eten die gaan met z’n alle een hapje eten gezellig.

Wij hebben dit puur gedaan wegens de kosten overigens. Ik vind 4250 euro gewoon veel centjes op een bruiloft nog van 10.000 euro.
We zijn net verhuist en zitten nog in verbouwing etc maar wilde het toch graag vieren en nog eens op huwelijksreis.

Tja dan moet je iets schrappen in het programma.

Dit waren bijvoorbeeld onze kaartjes die verstuurd zijn

Afbeelding

Afbeelding

Afbeelding

Afbeelding

DemDeempel

Link naar dit bericht Geplaatst: Gisteren, 10:03

Wij gebruiken een bruiloft app en per groep kun je een aparte QR code printen. Dan kun je online ook een verhaaltje erbij schrijven.

Ik zie trouwens bij meer mensen dat jullie "laat" beginnen. Wij hebben een redelijk uitgebreid diner van 4 gangen en hebben hier minimaal 2,5 uur voor uit getrokken. Ook rekening houdend dat dit het moment gaat zijn dan mensen speeches gaan geven enzo. Daarnaast willen wij ook met vrienden en familie op de foto dus daar hebben we een uurtje voor uitgetrokken, tijdens het foto moment gaan er drankjes en amuses rond.

Dit is voor nu onze planning maar twijfel over de start tijd maar ben zo bang voor uitloop dat ik liever te ruim zit dan rennen.
Groep 1 is bij de ceremonie groep 2 is vanaf het proost moment.

13.00 - 13.15 Ontvangst Groep 1
13.30 - 14.15 Ceremonie
14.30 - 14.45 Ontvangst Groep 2
15.00 - 16.00 Proost en taart
16.00 - 17.00 Foto's met gasten tegelijkertijd borrels en amuses
17.00 - 20.15 Diner (4 gangen luxe) met tijd voor speeches
20.30 - 23.59 Feest

heidiLOVER

Link naar dit bericht Geplaatst: Gisteren, 10:11

Als trouwfotograaf zie ik inderdaad ook vaak 2 delen, maar steeds vaker is er geen receptie en is er dan een ceremonie, borrel en diner met alleen daggasten en komen andere gasten gewoon echt pas voor het avondfeest en niet voor een klein deel overdag. Als je niet iedereen bij het diner wil hebben zou ik dit overwegen.

Verder vooral niet teveel nadenken over wat een ander ervan zou vinden: het is jullie dag en niet die van Pietje van de overkant. :)

Rienn

Link naar dit bericht Geplaatst: Gisteren, 14:28

Wij (vooral ik denk ik) hebben het idee om eind van de ochtend/begin van de middag een foto moment te hebben samen en dan rond een uur of 14:30/15:30 de ceremonie. Verder moeten we nog even kijken na de indeling qua toost en diner.

Rienn

Link naar dit bericht Geplaatst: Gisteren, 14:30

Jildau schreef:
CobCowgirl schreef:

Wij doen precies hetzelfde. Foto’s maken doen we voordat de daggasten komen. Ze zijn welkom vanaf 15:00 en de ceremonie is 16:00. En de andere gasten krijgen inderdaad ‘welkom vanaf 20:00’ op de kaart.

Ik ga maandag jurken passen - zo benieuwd! Hoop dat ik mezelf uberhaupt ergens toonbaar in vind. :D

Wat ontzettend leuk! en vooral ook spannend denk ik dan weer

miccamaaike

Link naar dit bericht Geplaatst: Gisteren, 16:35

Wij doen einde van de middag de ceremonie, dan een proostmoment en daarna aan tafel voor het diner. Slaan de receptie en de taart over want voegt voor ons niet zoveel toe.

Morgen trouwjurken passen, heel benieuwd!

CobCowgirl

Link naar dit bericht Geplaatst: Gisteren, 17:05

Bij ons is het sowieso allemaal niet heel formeel, dus we doen eind vd middag ceremonie. Daarna receptie, diner (streetfood uit foodtrucks) en dan het feest. We doen geen groepsfoto's, sowieso weinig geposeerde foto's van onszelf ook (meer reportage, dus de fotografen gaan hun eigen gang). Alles gewoon achter elkaar, zonder echte wachttijd.

Spaansepony

Link naar dit bericht Geplaatst: Gisteren, 22:07

Wij slaan dus inderdaad receptie over.
Taart doen we wel maar pas bij het avond feest als iedereen er is. Taart krijgt iedereen gewoon.
En of we nou middags taart eten of in de avond, dat maakt voor ons gevoel niet uit. Haha

Wij hebben wel alles strak gepland, had daar achteraf gezien iets meer rekening mee willen houden. Maar was zo enthousiast dat de kaarten eerder de deur uit gingen zonder goed en rustig na te denken.
Maar hey, thats my zo impulsief als maar kan :+ :+

Nu de datum meer nadert krijgt het wel steeds meer vorm. Draai boek zit in elkaar, welke dingen willen we nog meer.

Zo doen wij een candybar voor de kinderen met daarop een tasje met wat spulletjes.
Hebben een cartoon tekenaar gereserveerd
Hebben een fotobooth gereserveerd
Doen aparte tafel met een leuke box voor de enveloppen en bedankjes erop en 2 soorten kaarten met “taakjes” 1 met qr code en opdrachtjes die ze kunnen doen. En de andere om in te vullen wat ze denken plus de gastenboek waar ze een foto kunnen indoen vanuit de fotobooth met een verhaaltje.