Moderators: Polly, Muiz, NadjaNadja, Telpeva, Essie73, ynskek, Ladybird
cobiie schreef:Altijd is het goed om minder uit te geven dan er binnenkomt en je zal er inderdaad niet aan ontkomen af en toe spaargeld te moeten aanspreken (een andere auto of groot onderhoud aan je huis betalen de meeste niet van hun (die maand binnenkomende) salaris.
Maar is die bijv 100 euro die je per maand aan spaargeld overhoudt wel genoeg om opkomende grote aankopen/onderhoud (makkelijk) te kunnen opvangen.
Ik kan mij heerlijk verwennen met dagelijks broodjes van de duurste bakker en 100 euro in de maand overhouden, dan heb ik het op korte termijn goed gedaan.
Maar als over 2 jaar ik een andere auto nodig hebt en mijn CV houdt ermee op, dan kan het zijn dat mijn spaargeld niet toereikend is en sla ik mijzelf voor mijn hoofd dat ik niet gewoon thuis mijn boterham had gesmeerd.
Weten wat je maandelijks weg moet zetten aan spaargeld is ook butgeteren, niet op micro basis. Maar weten hoeveel je kan gebruiken aan "fun aankopen" is belangrijk.
Suzanne F. schreef:Ik had helaas een hele dure maand met de afrekening van een extra afvoer van de dakkapel en de grote beurt van de scooter. Dus niet grappig.
Ik ga wel voor No Buy February.
germie schreef:Prairy schreef:Ik heb me weer uitgeschreven van een zwik nieuwsbrieven, scheelt mail en prikkels.
Ik ook, maar het rare is dat 4endurance.eu ondanks uitschrijven gewoon nog stuurt. Ben ik niet happy mee. 1 bestelling gedaan en wil niet dagelijks die onzin (sowieso niet).
Alja schreef:Vanmorgen voor 20 euro aan statiegeld terug gebracht…
Helaas heeft de schoonmaakster wel gisteren m’n wattenpotje en zeeppompje kapot laten vallen maar besloten voor een kwamtumpje te gaan ipv voor weer pip studio