Wonen in een chalet-Tiny house?

Moderators: Polly, Muiz, NadjaNadja, Telpeva, Essie73, ynskek, Ladybird

Toevoegen aan eigen berichten

BeFunny

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 04-02-25 14:01

Vandaar dat er sowieso nog een aannemer mee moet kijken en het geen wat de aankoopmakelaar heeft ingezien komt binnen enkele weken bij de bewoners en kan ik dat ook inzien :j

Ik heb trouwens een contract met de aankoopmakelaar waar het e.a in staat dat hij een probleem heeft als hij mij onzin verkoopt ;)
Ik heb een contract voor 6 maanden dus de makelaar verdiend zijn geld ook als ik niks koop. Hij hoeft dus mij geen broodje onzin te verkopen.

Goof

Re: Wonen in een chalet-Tiny house?

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-02-25 15:18

Vwb de schimmel; check even heel goed of dit zwam is!!

Little_Gift

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-02-25 15:33

BeFunny schreef:
Vandaar dat er sowieso nog een aannemer mee moet kijken en het geen wat de aankoopmakelaar heeft ingezien komt binnen enkele weken bij de bewoners en kan ik dat ook inzien :j

Ik heb trouwens een contract met de aankoopmakelaar waar het e.a in staat dat hij een probleem heeft als hij mij onzin verkoopt ;)
Ik heb een contract voor 6 maanden dus de makelaar verdiend zijn geld ook als ik niks koop. Hij hoeft dus mij geen broodje onzin te verkopen.

Ik heb geen flauw idee wat een aankoopmakelaar is dus weet niet hoe die werkt.
Vandaar mijn vraag.
Blij dat het wat dat betreft "safe" is!

BeFunny

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 04-02-25 15:42

Goof schreef:
Vwb de schimmel; check even heel goed of dit zwam is!!

Ja
Ik heb hier sowieso 0,0 verstand van.
Dus er moet iemand mee die het huisje volledig kan bekijken en vocht kan meten en ook alles kan aanpakken en daar de prijs van kan geven.
Want wat aangepakt moet worden moet gelijk helemaal gedaan worden anders is het dweilen met de kraan open.

De pest is gewoon dat de locatie echt wel heeel erg leuk is.
En het huisje echt weinig voorstelt zo kun je het gewoon wel stellen. En toch wil ik kijken of het haalbaar is met het budget wat ik heb en zie ik me er wel echt helemaal wonen. Een beetje mijn lonely paradise wordt het dan.

Goof

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-02-25 15:58

Ik heb daar helaas alle verstand van.

BeFunny

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 04-02-25 16:02

O ja?

daantjuhhh

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-02-25 17:35

BeFunny schreef:

Wet gaat boven een contract.

Ik heb verder niets bijgelezen of ergens verstand van.
Maar wilde je er op wijzen dat een contract niet altijd wettelijk is en dat je bij een eventuele rechtszaak toch bot kan vangen ondanks een contract.

BeFunny

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 04-02-25 17:44

Wat ik ook aangaf is dat de aankoopmakelaar niet meer verdient als ik een huis koop.
Hij krijgt zijn geld toch wel omdat ik hem voor 6 maanden betaal ;)
Hij heeft er dus geen baat bij om mij onzin te verkopen en mij iets aan te smeren wat eigenlijk slecht is.

Als hij dat wel doet riskeert hij de problemen die het contract met zich mee brengen. Terwijl zijn werk is mij te behoeden voor een slechte aankoop en te helpen bij een goede aankoop.

Als dit huisje niks wordt helpt hij dus bij een volgend huisje. Dat kan er èèn zijn die hij weet en nog niet op funda staat. Maar ook èèn die ik zelf aandraag zoals dit huisje. Ik ben zelf nu heel erg into dit huisje en wil echt kijken naar wat haalbaar is vind de locatie gewoon te leuk. Maaaaar de makelaar die is er echt om mij te behoeden en die is echt zo van laat er wel goed naar kijken. En wil dat ook horen die bevindingen en ik mag in principe pas een bod doen als de aankoopmakelaar het daar mee eens is. Anders vervalt het contract als hij niet achter dat bod staat.

Hij gaat mee naar huisjes door heel NL. In andere plaatsen dan Brabant komt er wel een bedrag bij omdat het voor hem lastiger is. Maar dit vind ik geen probleem.

Ik ben dus niet verplicht huisjes uit zijn bestand te kiezen of huisjes die hij aandraagt.

Prairy

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-02-25 18:31

Misschien een out of the box idee, maar je zou ook kunnen denken om het huidige huisje plat te gooien en een nieuw prefab (Tiny) house te plaatsen. Als je nog 50k in je budget hebt kun je daar best wat mee.

Dan weet je iig zeker dat het goed is en ben je niet de zooi van iemand anders aan het oplossen, als het al lukt. Soms is renoveren niet altijd de beste optie.

BeFunny

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 04-02-25 19:00

Dat mag niet.

Deze twee opties zijn er

Huidig huisje laten staan en renoveren.

Huisje plat en stenen huis opzetten.
Dan mag er op een oppervlakte van 90m2 gebouwd worden en er mag ook een verdieping op.

Er mag dus geen nieuw of tweedehands chalet op. Ja tijdelijk.

Helaas staat dit wel al omschreven er zijn al heel veel vorderingen omtrend woonbestemming incl bouwvergunningen etc.

Anders was het idd simpel ;)

Optisch heel leuk

Afbeelding

Afbeelding

Zo ziet het ook echt eruit. Badkamer en keuken vrij nieuw.

En weggetje naar het huis

Afbeelding

De locatie is echt mijn droomplek.

Maarja schimmel is funest.

BeFunny

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 05-02-25 11:19

Reactie aankoopmakelaar gehad.

Hij gaat in gesprek met makelaar om verkoper te kneden om de prijs omlaag te krijgen.
En hij gaat navragen of een nieuw/tweedehands chalet echt niet mag. Het laatste heb ik zelf het idee van dat het echt niet mag maar niet geschoten altijd mis.

Verder gaat hij in zijn netwerk waar ook wat tiny house en chalet bouwers in zitten navraag doen bij wie we moeten zijn om dit professioneel te bekijken en kan vertellen wat er moet gebeuren.

Als er ook nog wat van de prijs af kan dan heb ik een ruim renovatie budget voor een renovatie van chalet en ook budget voor een compleet nieuw/tweedehands chalet dus mogelijkheid om echt wel wat te kunnen.

prompter

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-02-25 11:29

Het blijft nog even spannend dus! Ik kan me voorstellen dat je verliefd bent geworden op de plek, jammer dat de bewoner er nu zelf weer zit af te wachten.

BeFunny

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 05-02-25 11:48

Ja. Maar hij kon dat andere appartement niet kopen zonder dit eerst verkocht te hebben.
En een recreatie woning (want dat is het nog) voor de prijs van een woning krijg je nou eenmaal niet zo snel verkocht. Dan kan je makelaar nog zo'n gladde jongen zijn daar trapt niemand zomaar in.

BeFunny

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 19-02-25 16:36

Inmiddels stond er een tweede bezichtiging gepland maar aannemer kon dan niet dus die afspraak wordt verzet maar is iig duidelijk dat de verkopende partij dit iig toe laat met een aannemer dus ga ik binnenkort voor de tweede keer kijken en dan om te kijken of de schimmel verwijderd kan worden en wat het gaat kosten.

Uiteraard hoop ik dat er nog wat budget overblijft na verbouwing want ik zou graag een veranda willen en een pallet kachel maar als dit niet lukt dan is het jammer. Maar ik zie me echt zitten met een boek daar op een veranda met een glaasje wijn erbij. Het zou echt mijn paradijsje kunnen worden dus hopen dat het lukt.

AdemoJoey

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-02-25 17:01

Het klinkt inderdaad heel erg leuk!! Ik blijf voor jou duimen!

BeFunny

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 21-02-25 13:34

Dankjewel... Ik ben nou zo'n tijdje ermee bezig dat ik ook echt zin krijgt. Ook omdat het voorjaar begint te komen, om daar gewoon lekker naartoe te kunnen zeg maar.
En dat het van mij wordt. Het is echt wel een droomplek je geworden en zou echt tof zijn als het mijn plekje zou worden.. Het moet gewoon!

Little_Gift

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-02-25 14:47

Dan duimen we volop dat het dit mag worden voor jou!
Succes! En stiekem ook een beetje genieten van de voorpret, dat is ook fijn hoor!

Cayenne
Crazy Bird Lady en onze Berichtenkampioen!

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-02-25 20:55

prompter

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-02-25 21:01

Dat klinkt positief!

BeFunny

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 21-02-25 21:06

Cayenne schreef:
Dit stond vandaag in de wekelijkse nieuwsbrief van ons dorp en lijkt me dus ook top nieuws voor jou!
https://haareneen.nl/berichten/volgende ... -de-noenes

Ja ik wist dit al en er komt ook een brief bij de huisjes bezitters. Misschien is dat er inmiddels al dat echt de woonvergunning er op zit kan nog even duren maar in die brief staat o.a dat de provincie mee is en dat de bezwaren zijn ingrediënt en afgewikkeld ofzoiets dus in principe staat niks het dan meer in de weg alleen dan duurt het nog even voor het rond is en durf ik zelf de stap tot aankoop wel te maken. Dus nu gaat het voor mij om wat het kost de verbouwing als dat binnen mijn budget geregeld kan worden dan ga ik er gewoon voor.

Bellatrix
Lid Nieuwsredactie
The Scarlet Witch 

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-03-25 10:36

Weet je al wanneer je weer gaat kijken?

BeFunny

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 03-03-25 10:57

Ik wacht op reactie van de makelaar. Dus ik weet nog niks.

Hoop wel dat de aannemer dan wel kan want anders blijft dat zo natuurlijk.

Maar ik wil liever niet dat de aankoopmakelaar dingen gaat regelen met de aannemer zeg maar. Daarom geef ik niet de gegevens van aannemer aan makelaar.

Bellatrix
Lid Nieuwsredactie
The Scarlet Witch 

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-03-25 11:19

Nee, dat begrijp ik. Hopelijk reageert de makelaar snel.

pmarena

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-03-25 11:53

Ik vind het wel spannend hoor dat het toch allemaal best lang duurt. En duim dat het niet achter je rug om verkocht wordt.... :(:)

BeFunny

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 03-03-25 12:07

Ik heb reactie van de makelaar inmiddels.

De bezichtiging staat gepland voor vrijdag 7 maart. Ik heb net de aannemer een bericht gestuurd. Ik hoop dat hij kan. Zou fijn zijn want dan weet ik wat. En als ik een duidelijk beeld heb en het binnen mijn budget verholpen kan worden dan denk ik dat ik dan wel een bod durf te doen.