Declaraties werk worden niet vergoed

Moderators: Polly, Muiz, NadjaNadja, Telpeva, Essie73, ynskek, Ladybird

Toevoegen aan eigen berichten

verootjoo

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-01-25 15:37

Tieneke schreef:
verootjoo schreef:
Nee hoor, ik breek regels voor iedereen :') niet voor een select groepje mensen.

Iedereen? Echt iedereen?

Niet alles zo letterlijk nemen.
Voor criminele activiteiten natuurlijk niet. En voor fouten die zeer grote consequenties hebben ook niet als het duidelijk verwijtbaar is.
Maar voor een declaratie die paar maanden te laat is wel.
Laatst bijgewerkt door verootjoo op 06-01-25 15:38, in het totaal 1 keer bewerkt

Miran

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-01-25 15:37

Ik snap dat regels regels zijn, maar als ik in deze situatie zou zitten zou en ik krijg het niet alsnog, dan zou mijn nieuwe regel zijn dat ik niets meer voorschiet, dan geven ze maar een creditcard mee.

DuoPenotti

Woonplaats: Tussen de Limburgse velden met uitzicht op de Brabantse.

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-01-25 15:38

_Lorette_ schreef:
Ik lees het bericht van Verootjoo als: 'ben jij die voorbeeldige werknemer die een keer veel te laat is met een declaratie, dan zie ik dat door de vingers en ook voor alle andere voorbeeldige werknemers die een keer veel te laat zijn met een declaratie'. Niet alsof er allemaal misdadige toestanden worden gedaan voor jan en alleman. Niet overdrijven. :P

Maar als die niet voorbeeldige werknemer dan te laat is?
En daarmee het voor iedereen geen regel meer word?

Ik lees het ook niet als in extreme dingen.

senna21

Re: Declaraties werk worden niet vergoed

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-01-25 15:47

Er zijn medewerkers die zich heel goed aan de regels kunnen houden... maar dat zijn niet altijd de beste medewerkers.
p.s. zelf ben ik er ook niet zo handig in. Het heeft mij wel vaker geld gekost, maar geen grote bedragen.
TS, ik hoop dat je man er is uitgekomen met zijn werkgever.
Als in een bedrijf de regels voor menselijke maat gaan, is het wat mij betreft geen match.
Het hangt helemaal van de context af

Tiggs

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-01-25 21:25

DuoPenotti schreef:
_Lorette_ schreef:
Ik lees het bericht van Verootjoo als: 'ben jij die voorbeeldige werknemer die een keer veel te laat is met een declaratie, dan zie ik dat door de vingers en ook voor alle andere voorbeeldige werknemers die een keer veel te laat zijn met een declaratie'. Niet alsof er allemaal misdadige toestanden worden gedaan voor jan en alleman. Niet overdrijven. :P

Maar als die niet voorbeeldige werknemer dan te laat is?
En daarmee het voor iedereen geen regel meer word?

Ik lees het ook niet als in extreme dingen.

En wat is een voorbeeldige werknemer; wie bepaalt dat?

_Lorette_

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-01-25 21:38

In de hypothetische situatie dat ik werkgever zou zijn, zou elke werknemer dezelfde kans krijgen. Alleen voor die zogenaamd voorbeeldige werknemer (ik bedoel het positief, zoals de TS vertelt over haar man) zou ik daar ook echt geen seconde over na hoeven te denken. En die werknemer die niet helemaal lekker gaat, maar ook eens een keer veel te laat is met declaraties, kan rekenen op dezelfde coulance. Zelfs als ik er stiekem van zou balen. :P Als iedereen te te laat is met declaraties, dan is er misschien een ander probleem. Ook als die ene werknemer die extra hard werkt structureel te laat is met declaraties.
Laatst bijgewerkt door _Lorette_ op 06-01-25 21:42, in het totaal 1 keer bewerkt

DuoPenotti

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-01-25 21:42

Tiggs schreef:
En wat is een voorbeeldige werknemer; wie bepaalt dat?

Dat bedoel ik dus.
Daarom zijn gelijke regels voor iedereen belangrijk.

Want een die zich een burn out werkt door werk voor 2 te doen is die beter dan die zijn grenzen kent?
Maar daardoor wel kan declareren?

Het leven kan soms erg makkelijk zijn en iedereen weet waar hij aantoe is..

_Lorette_

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-01-25 21:55

Voorbeeldige kon in mijn post gewoon weggelaten worden. Ik snap dat je daar geen onderscheid in kon maken. Stel dat bijna niemand te laat is met een declaratie, maar toevallig een werknemer (die niet meteen op de nominatie staat voor ontslag) wel, dan zou ik daar netjes uit willen komen. Maar ja, op mijn afdeling werken we graag aan een goed imago en een goede reputatie. Arbeidsmarktcommunicatie doen we samen met p&o. Je kunt maar beter bekend staan als sociale werkgever. Vind ik. :P

LWDaisy

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-01-25 22:13

verootjoo schreef:
LWDaisy schreef:
Nee. Als het over (mijn) geld gaat, probeer ik oplettend te zijn, en wel degelijk "de regels" te volgen.
Daar maak ik tijd voor.

Chapeau voor jouw georganiseerde leven.
En als iemand daar een keer een fout in maakt, gelijk zo strak op afrekenen.
Niet mijn stijl :) je kan er niet over oordelen waarom dit nu mis is gegaan.

Mijn leven is één en al chaos haha. Net daarom zijn er een aantal dingen waar ik (voor mijzelf en voor mijn vriend) streng(er) op toezie - als het over geld gaat, wil ik mezelf niet in de voet schieten. En ik wil ook niet dat mijn vriend in mijn voet schiet, of ik in de zijne. Het leven is echt te duur om zoiets te doen. En bij TS haar man gaat het zo te lezen niet over een paar tientjes.

En ik reken helemaal niemand af, het gaat niet over oordelen (hoewel je op een forum als bokt in zowat elk topic ook persoonlijke meningen als reactie zult krijgen) - ik probeer enkel duidelijk te maken dat TS haar partner met bepaalde regels is akkoord gegaan, en die zelf niet heeft gevolgd. En ik weet dat het leven chaos kan zijn, dat je het ontzettend druk kunt hebben - 3 maanden zou echter (toch?) voldoende tijd moeten zijn je eigen financiën in orde te krijgen? Het is jouw geld, waarom zou je daar geen werk van/tijd voor maken?

Ik ben het wel eens met Miran hoor!
Ik ben vandaag met mijn nieuwe baan begonnen, en zit ook al meteen in de situatie van "voorschieten" (parkeertickets voor hele dagen). En ruim 800km in nog geen 3 weken tijd met mijn eigen auto - ik rij normaal nog geen 2000km per jaar :') Ik schiet niet graag voor, maar ik wil het wel een kans geven. Ik kreeg vandaag natuurlijk ook te horen "geef die kosten door" - en daar ben ik vanavond al voor aan de slag gegaan.

Het gaat om mìjn geld. Als ik daar niet streng op toekijk - wie dan wel?
En ik kan er best ook inkomen dat een bedrijf daar een bepaalde termijn aan vastknoopt, dat lijkt me niet heel onlogisch. Een termijn van 3 maanden is toch best redelijk, of zit ik daar fout?

pateeke

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-01-25 23:47

Waarom deze discussie terug opentrekken? TS geeft aan dat ze het topic liever zou verwijderen en niet verder wil uitwijden…
Ieder heeft zijn mening, dat is normaal en prima toch? Je moet anderen niet overtuigen van jou mening, ieder zal wel een reden hebben voor zijn of haar mening en zolang ieder doet wat goed voelt voor hem/ haar, is het toch ok?
TS en haar man kunnen nu enkele dingen doen:
- ze laten het erbij.
- man laat het erbij maar geeft aan niet meer voor te zullen schieten in de toekomst
- man gaat gesprek aan met werkgever en vraagt coulance
- TS en man zoeken juridisch advies
Het is aan TS en haar man om te bepalen wat zij hiermee willen en zullen doen

Brainless

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-01-25 23:51

pateeke schreef:
Waarom deze discussie terug opentrekken? TS geeft aan dat ze het topic liever zou verwijderen en niet verder wil uitwijden…

TS is degene die na een week het topic weer ophoog haalt.

_Lorette_

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-01-25 08:27

pateeke schreef:
Ieder heeft zijn mening, dat is normaal en prima toch? Je moet anderen niet overtuigen van jou mening, ieder zal wel een reden hebben voor zijn of haar mening en zolang ieder doet wat goed voelt voor hem/ haar, is het toch ok?
TS en haar man kunnen nu enkele dingen doen:
- ze laten het erbij.
- man laat het erbij maar geeft aan niet meer voor te zullen schieten in de toekomst
- man gaat gesprek aan met werkgever en vraagt coulance
- TS en man zoeken juridisch advies
Het is aan TS en haar man om te bepalen wat zij hiermee willen en zullen doen

Je hebt gelijk. Dit is ook het enige zinnige wat ervan te zeggen valt + de jurisprudentie die werd gedeeld. Met alleen die 2 berichten had het topic meteen gesloten kunnen worden.

Maar Bokt is een discussieforum en persoonlijk vond ik het heel interessant om de verschillende meningen te lezen. Juist omdat we er als bokkers verder niet echt iets mee kunnen. De lengte van dit topic geeft weer dat het iets in mensen losmaakt. En ik ging ervan uit dat de TS met name de persoonlijke reacties in de trant van 'je man is niet beter dan een ander door zijn werk' en soortgelijke berichten vervelend vond, niet de algemene discussie die is ontstaan.

Malle_meid

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-01-25 11:22

Ik snap de reactie van TS wel. Ik vond dit topic ook interessant om de meningen te volgen, iedereen heeft hier een (sterke) eigen mening in, maar voor iedereen geldt (ook voor mijzelf), dat die mening ook gekleurd is door de eigen (werk-)ervaringen.

Sommige reacties vind ik dan ook best onaardig en onnodig fel richting de man van de TS.

paars

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-01-25 15:18

TS vraagt zelf om ervaringen of raad dus niet heel gek dat mensen dan gaan reageren. Vind persoonlijk ook niet dat er gekke opmerkingen zijn gemaakt. Op vragen gaat TS verder niet in; dat is een keuze die ze maakt omwille van privacy en dat is natuurlijk haar goed recht. Duidelijker maakt het dat niet voor de lezers, dus als dan iemand dan toch advies wil geven en goede raad; dan er komen allerlei scenario’s voorbij. Interessant topic wel. Al zullen we ws nooit weten hoe het afloopt…

Muppett

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 08-01-25 20:57

Ik kan zeker tegen een mening die afwijkt van de mijne of tegen tegengas. Maar sommige meningen vind ik ronduit onaardig. Dan weet ik weer waarom ik weinig actief meer was op bokt. Blijkbaar vinden sommige mensen het prettig om zich ver verheven te voelen boven anderen op een forum.
De meeste reacties vind ik prima, fijn dat veel mensen wilden meedenken, dank daarvoor! Mijn man zijn leidinggevende gaat een goed woordje voor hem doen, maar kan geen garanties geven.

Nogmaals, via PB wil ik wel wat meer details geven. Dus mocht iemand geïnteresseerd zijn, voel je vrij ;)

Tieneke

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-01-25 21:08

Waarom zou je per pb meer details willen geven?

Goed dat hij het gesprek is aangegaan. Dat was sowieso de enige mogelijke piste, nu ligt het niet meer in zijn handen.

nikkel

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-01-25 21:59

Muppet, zelfs al zou ik meer informatie hebben, wat ik niet wil, dan heb ik daar als outsider helemaal niets aan ergo ik kan er niks mee. In gesprek gaan is de enig logische kant bezien vanuit jouw man.

hedwig1

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-01-25 22:11

Brainless

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-01-25 23:25

TS woont in België en dat werkt haar man ook.

paars

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-01-25 23:47

Die link deelde ik eerder al. Maar als TS in BE woont dan werkt het daar ws anders.
Ik hoef ook geen details. TS vroeg raad en advies, heb m’n best gedaan.
Succes TS, of althans, je man dan.

Dingen in BE werken vaak totaal anders. Mss is het een idee om land codes voor zulke topics in de topictitel erbij te zetten.
Hoe moet ik weten dat TS uit België komt….

_San87_
BKB 2024 winnaar 2D

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-01-25 07:40

Wonen in BE betekent niet ook automatisch werken voor een BE bedrijf.

Brainless

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-01-25 12:02

_San87_ schreef:

TS haar man heeft een baan in België en daarom zijn ze daarheen verhuisd.

Petpa

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-01-25 12:04

Brainless schreef:
_San87_ schreef:

Dan nog betekent dat niet automatisch werken voor een Belgisch bedrijf.
Ik heb ook een tijdje in het buitenland gewerkt + gewoond.
En dat werk deed ik voor een Nederlandse werkgever.

DuoPenotti

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-01-25 12:07

Brainless schreef:
_San87_ schreef:

Je kan ook voor een Nederlands bedrijf in het buitenland werken.
Hoe het dan zit met de regels weet ik niet

_San87_
BKB 2024 winnaar 2D

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-01-25 13:07

Brainless schreef:
_San87_ schreef:

Ook in het buitenland kun je voor een NL werkgever werken. Denk aan journalisten, correspondenten, diplomaten, oid.