Moderators: Firelight, Muiz, NadjaNadja, Mjetterd, xingridx, Ladybird, ynskek, Essie73, Polly
pmarena schreef:Nouja volgens mij kan iedereen zelf vormgeven hoe hij/zij het eigen "vegetarische" eetpatroon vormgeeft.
Er zijn natuurlijk zat mensen die wel vis eten en geen vlees. Daar kan dan ook prima bij dat je besluit om wel insecten te eten. Of wel af en toe vlees van een dier dat echt een goed leven heeft gehad. Of kweekvlees waarvoor geen dier omgelegd werd om dat specifieke hamburgertje te maken.
Kidde schreef:pmarena schreef:Nouja volgens mij kan iedereen zelf vormgeven hoe hij/zij het eigen "vegetarische" eetpatroon vormgeeft.
Er zijn natuurlijk zat mensen die wel vis eten en geen vlees. Daar kan dan ook prima bij dat je besluit om wel insecten te eten. Of wel af en toe vlees van een dier dat echt een goed leven heeft gehad. Of kweekvlees waarvoor geen dier omgelegd werd om dat specifieke hamburgertje te maken.
Hoewel ze zichzelf wel zo noemen, zijn dat ook geen vegetariërs
BrankaZ schreef:Je bent ook geen vegetariër, je eet vegetarisch. Het is een manier van eten/dieet, niet een levensovertuiging. Hoewel veel mensen dat labeltje wel graag plakken omdat het gewoon makkelijk is.
Maar iemand die koolhydraatarm eet noem je ook geen koolhydraatarmer.
BrankaZ schreef:Je bent ook geen vegetariër, je eet vegetarisch. Het is een manier van eten/dieet, niet een levensovertuiging. Hoewel veel mensen dat labeltje wel graag plakken omdat het gewoon makkelijk is.
Kidde schreef:BrankaZ schreef:Je bent ook geen vegetariër, je eet vegetarisch. Het is een manier van eten/dieet, niet een levensovertuiging. Hoewel veel mensen dat labeltje wel graag plakken omdat het gewoon makkelijk is.
Mijn punt was dat als je geen vlees eet, maar nog wel vis je pescotarisch eet en niet vegetarisch
anjali schreef:Bij mij is het wel een levensovertuiging die veel meer inhoudt dan alleen een dieet. Je hebt bijv. ook mensen die geen vlees eten omdat ze het gezonder vinden of vanwege het klimaat. Vooral die "gezondheidsvegetariers" vallen gauw terug als ze weer een andere gezondheidsclaim zien die zou zeggen dat vlees juist wel gezond zou zijn. Bij mij is het uit dierenliefde + inwijding in het Jainisme waar ik de gelofte heb afgelegd om nooit vlees te eten (of levende wezens te doden).(Zelfverdediging of verdediging van van jou afhankelijke anderen mag wel.)