Wie is er nog meer op zoek naar een huurhuis?

Moderators: Polly, Muiz, NadjaNadja, Telpeva, Essie73, ynskek, Ladybird

Toevoegen aan eigen berichten

Steenbok12

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-05-24 22:27

Wat gebeurd er na 3 jaar dan? Dat is raar.

En dat slapend inschrijven is wel apart hoor. Hier stond ik dus 11 jaar en 3 maanden ingeschreven en tot maart dus slapend. Maar varieerde gewoon afhankelijk van huis en wijk. Bij flats in slechte wijk nr 1 van een paar 100. Bij mooie tussen woningen in ons rustige dorp hier stond ik 36 van over de ruim 1000 mensen die reageerden. Ik heb nu een senioren woning gescoord en dat is mede doordat er denk ik minder interesse naar is.. jonge stellen kunnen niet door groeien of overstijgde ik met jaren, voor iets oudere te weinig kamers als je meerdere kinderen hebt. Hier stond ik op nr 3 en nr 1 en 2 zijn niet komen kijken. Buurt is wel anders als ik in eerste instantie hoopte maar het lijkt heel rustig en fijn ook. Dus gewoon een beetje geluk hebben ook? Ik kon mezelf vorige maand weer inschrijven dus direct gedaan.
Urgentie heeft wel voorrang helaas maar ook daar zitten ook regels aan.
Maar jeetje wat een ellende is het als ik jullie verhalen zo lees. Ben extra dankbaar dat het hier zo vlot is gegaan. Ik ga morgen al definitief verhuizen terwijl de stekker van mijn relatie er onverwacht 3 maart eruit getrokken is.
Ik duim voor jullie mee.

anca

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-05-24 22:33

@steenbok. Wat fijn dat je toch een huis hebt. Ik had uit het andere topic begrepen dat het niet door zou gaan.

Fitzroy

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-05-24 23:00

anca schreef:
@steenbok. Wat fijn dat je toch een huis hebt. Ik had uit het andere topic begrepen dat het niet door zou gaan.

Ben je niet in de war met Selina?

anca

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-05-24 23:12

Fitzroy schreef:
anca schreef:

Ben je niet in de war met Selina?

Oja dat zie ik nu

Bellatrix
Lid Nieuwsredactie
The Scarlet Witch 

Re: Wie is er nog meer op zoek naar een huurhuis?

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-05-24 08:01

Wat? Na 3 jaar wordt je weer uitgeschreven dan :?
Hoe kan je dan ooit jaren opbouwen?

Paardennamen

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-05-24 11:00

Niet. Ik zit bij dezelfde en ze zeggen dat je binnen 3 jaar een huis gevonden zou moeten hebben. Ik heb nu geen huis nodig, maar dacht me gewoon in te schrijven voor de jaren. Kost 17,50 per jaar en na 3 jaar stopt het. Laat maar zitten dan, ik verwacht niet binnen 3 jaar een huis nodig te hebben.

Bellatrix
Lid Nieuwsredactie
The Scarlet Witch 

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-05-24 11:07

Jeetje heel apart die constructie...

Urielle

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-05-24 12:07

Ja, zo zou je in principe binnen 3 jaar een huis moeten hebben. Na 3 jaar moet je weer op nul beginnen met een nieuwe inschrijving. Helaas nog maar een paar maanden te gaan en het huis waar ik gisteren op reageerde, staat nog twee dagen open voor reacties en ik ben nu nummer 84. Dus ik heb er een hard hoofd in deze keer.

Het huis waar ik nu woon kreeg ik na 2,5 jaar inschrijving (ik was nummer 2 toen), maar dat is te klein voor ons. En ik verdien inmiddels bovenmodaal met jaarlijkse flinke verhoging, dus bij een volgende inschrijving ben ik uit de sociale huur gegroeid. Als alleenstaande moeder heb ik echter geen inkomen voor particuliere huur van een groter huis en doordat ik nog een studieschuld afvetaal en geen meebetalende partner heb, kom ik qua hypotheek ook niet verder dan een garagebox.

Ik vind het best een benauwende positie, dat gat tussen sociale huurwoningen en particuliere huur.

Bellatrix
Lid Nieuwsredactie
The Scarlet Witch 

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-05-24 12:23

Jeetje, dat is een rot situatie zeg. :\

Hoger loon is fijn maar als je daardoor geen woning kan vinden is dat ook niet fijn.

Steenbok12

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-05-24 01:37

Jammer want als moeder ben je ook afhankelijk van de regio.. Anders kon je nog kiezen om ergens anders ingeschreven te staan. Gek hoor zoveel verschillende regels per instantie. Je zou denken dat daar landelijke regels voor zouden zijn.

veneri

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-05-24 13:14

Wij zijn onlangs verhuisd vanuit een sociale huurwoning naar een vrije sectorhuurwoning.omdat onze vorige woning maar niet geadverteerd werd, hebben we maar even gebeld.
Nu kregen we te horen dat de vorige woning via de gemeente naar vluchtelingen gaat. Daar horen we zsm meer over.
We hebben nog wat spullen ter overname in de woning. Iemand enig idee hoe dat werkt via de gemeente?

Koper

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-05-24 13:35

De gemeente kan daar weinig mee. Die geven alleen maar bij de woningbouw aan hoe veel woningen ze per jaar voor vluchtelingen nodig hebben en de woningbouw regelt dan dat die woningen er komen en dat ze worden verhuurd. Het zou ook wel heel raar zijn als de gemeente ineens zou beslissen over het eigendom van de woningbouw. Daarom kun je het beste even bij de woningbouw informeren. Zodra zij weten welke vluchteling(en) het precies wordt/worden kunnen ze dan aangeven dat er spullen ter overname zijn en je in contact brengen.

colinneke

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-05-24 13:00

Ik heb vandaag de sleutels gekregen van mijn huisje.
Nu zit ik wel een beetje met de inschrijving.
Het is namelijk een gastenverblijf wat ik ga huren.
Dus weet iemand hoe dat zit met inschrijven bij de gemeente?

Ashleytjuhh

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-05-24 13:24

colinneke schreef:
Ik heb vandaag de sleutels gekregen van mijn huisje.
Nu zit ik wel een beetje met de inschrijving.
Het is namelijk een gastenverblijf wat ik ga huren.
Dus weet iemand hoe dat zit met inschrijven bij de gemeente?

het is een huisje achterin de tuin van een bestaand huis of heeft het wel een eigen huisnummer?

colinneke

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-05-24 13:48

Ashleytjuhh schreef:
het is een huisje achterin de tuin van een bestaand huis of heeft het wel een eigen huisnummer?

Nee geen eigen huisnummer, is idd een huisje achterin de tuin.
Heb naar de gemeente gebeld en dan zou ik dus onder hun vallen.
Dus even overleggen en anders verder uitzoeken

maessie

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-05-24 15:36

Dan kun je dus idd niet inschrijven, of bij die mensen, maar dan komt ook bij hun alle post voor jou binnen oa.

Ashleytjuhh

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-05-24 16:24

colinneke schreef:
Ashleytjuhh schreef:

Nee geen eigen huisnummer, is idd een huisje achterin de tuin.
Heb naar de gemeente gebeld en dan zou ik dus onder hun vallen.
Dus even overleggen en anders verder uitzoeken

Daar was ik al bang voor.

Precies wat Meassie zegt dan kun je je niet op dat adres inschrijven. Mocht je kwa inkomen huursubsidie kunnen krijgen is dat helaas ook niet mogelijk.

Els1984

Link naar dit bericht Geplaatst: 31-05-24 13:47

tiwi1969

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-06-24 13:24

Ik heb een uitnodiging gekregen om een huisje te krijgen. Nummer 12 op de lijst naar nummer 6 van deze groep kijkers. Dus al 6 afzeggers.

Ben benieuwd hoe het van binnen uitziet.

Bellatrix
Lid Nieuwsredactie
The Scarlet Witch 

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-06-24 14:33

Oh wat leuk! Ben benieuwd!!

Koper

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-06-24 14:57

Spannend tiwi! Per wanneer is dat huisje beschikbaar?

Steenbok12

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-06-24 18:25

Leuk! Wanneer mag je gaan kijken.

tiwi1969

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-06-24 22:04

Huisje is 15 juli beschikbaar, zou precies passen bij de vertrekdatum van mijn dochter en kleinzoon.
Er zijn natuurlijk wel 5 mensen voor mij en de locatie is niet helemaal wat ik graag wil en op Google maps lijkt de tuin klein.
Ik moestuinier, huidige tuin net weer vol staan, en ik heb een scootmobiel en die past niet handig in de berging dus daar moet een extra schuurtje/blokhutje voor komen. Dat moet allemaal wel passen.

Niet helemaal ideaal maar het geeft mij sowieso de kans om dit type woning eens op mij in te laten werken. Het is precies zo’n huisje als mijn opa en oma in woonden in de jaren 80. Toen een prima huisje, maar ik merk dat wat ik als kind groot vond nu heel anders op mij overkomt.

Koper

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-06-24 22:35

Ga gewoon kijken, en als jij 't niet wordt heb je in elk geval dat huisje gezien en heb je een beeld :)

Oskarrino

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-06-24 06:34

Even een vraagje want ik er heb er geen verstand van. Ik mag misschien bij een huisje kijken maar zit te bedenken of ik rond kan komen (incl paard natuurlijk). Als ik €800 per maand “over” heb red je dat? Wat moet er nog af: abonnement voor internet/tv, elektra/water (gas zit bij de prijs in), boodschappen en andere belastingen die erbij komen als je uit huis gaat (je moet dan toch ook belasting voor je afval etc betalen).

Paard, benzine, alle vaste lasten heb ik er al afgetrokken. Ik ben alleen, vrij zuinig, shop niet veel en ga niet uit. Is €800 dan genoeg? Ook nog een beetje sparen natuurlijk of als ik wel wat leuks wil doen :+