Woning die herhaaldelijk is afgewezen

Moderators: Polly, Muiz, NadjaNadja, Telpeva, Essie73, ynskek, Ladybird

Toevoegen aan eigen berichten

PeerAppel

Re: Woning die herhaaldelijk is afgewezen

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-12-23 18:28

Ik heb respect voor je toekomstgerichte blik, Koper. Ik duim heel erg dat 2024 je inderdaad een fijn nieuw huisje biedt. Hopelijk gewoon rechtstreeks en zonder tijdelijke tussenoplossingen.

Lief dat je mij noemt, maar ik zit eigenlijk heel goed hoor. Wil alleen naar een andere plaats en een woning op de begane grond voor de katten. Ik kijk dus vanuit een luxepositie. Toch mooi dat je me noemt, dankje :)

tiwi1969

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-12-23 18:37

Echt zorgen maken dat doe ik niet, maar ik vind je in dit topic en elders op Bokt een fijn mens. En inderdaad als ik alleen in mijn dan te grote huis had gewoond had ik je voor tijdelijk een kamer aangeboden, wel met de afspraak dat je er alles aan doet om snel weer op eigen benen te staan. Dit heb ik eerder gedaan met een vriendin van mijn zoon, die heeft hier een paar maanden geleefd.

Mijn dochter blijft nog een half jaar hier om haar opleiding af te maken.

Koper

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 28-12-23 07:59

Zoiets zou inderdaad perfect zijn tiwi, en eigenlijk hoop ik dat iets dergelijks zich aandient. Want ik weet niet meer wat ik zelf nog kan doen, en ook niet waar het dan vandaan moet komen.

Dank je wel voor het compliment <3

tiwi1969

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-12-23 10:53

Als het bewuste huis er nog op staat, weer bellen!
Verder misschien flyers maken en die ophangen op lantaarnpalen, bij supermarkten en in brievenbussen gooien bij grotere huizen/eengezinswoningen of iemand een kamer over heeft.
Benadruk je sterke punten, zoals rustig en netjes en niet (binnen) rokend.
Koop een simpele telefoon met prepaid kaart voor dit doel zodat je niet je gewone nummer op de flyer zet. Voorkomt dat je later wordt lastiggevallen.
Ga naar de eerste afspraak bij voorkeur niet alleen.

Biebz

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-12-23 10:59

Mijn ervaring is dat huizen soms lang in de lopende reacties blijven staan. Soms wel een half jaar nadat de nieuwe huurder er in is gegaan. Dus daar zou ik mij niet op blind blijven staren.

Koper

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 28-12-23 11:28

Tja. Een andere direct te huur woning waar ik een week later op reageerde stond wel binnen een week bij mijn reacties die het niet geworden zijn ;) En ze zijn zo te zien ook gewoon aan het werk deze week, gisteren en vandaag stond er gewoon nieuw aanbod op. Onder andere een woning die binnen mijn budget valt.

Gisteravond bedacht ik mij dat het best wel eens slim kon zijn om mijn hulpverlener te laten bellen. Wie weet wat ze voor elkaar krijgt, urgentie zou bij voorbeeld mooi zijn O:) Maar dan zou ze natuurlijk ook namens mij nog eens kunnen informeren naar deze woning. Mínder ver dan ik zal ze niet komen gok ik zo.
Vandaag is ze er niet. Morgenochtend bel ik haar op. 't Is helaas niet anders/eerder.

tiwi1969

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-12-23 12:13

Heel goed om je hulpverlener te laten bellen, dat geeft toch nog meer idee van urgentie.
En ondertussen op alle passende woningen reageren.

Juut

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-12-23 21:56

Koper, heb je al wel een noodplan voor maandag? Of zijn huidige verhuurders alsnog bereid je langer te laten huren?

Koper

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 28-12-23 22:05

Er is een noodplan tot stand gekomen vandaag en dat gaat zaterdag in.

En mogelijk wijzigt het plan nog. Maar er is een oplossing voor nood gekomen.

Vandaag belde ook mijn hulpverlener, die wel aan het werk bleek te zijn op donderdag ivm aanpassingen rondom de feestdagen :+ Zij heeft ook geen ingang bij de woningbouw omdat ik daar nog niet van huur en daar dus niet bekend is dat ik bij haar hoor :+

Dus de oplossing voor langere termijn is er nog niet.

Melzazu

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-12-23 10:14

Wat fijn Koper dat er morgen toch in ieder geval een noodoplossing beschikbaar is voor je. Dan van daaruit weer rustig verder voor de prachtige lange termijn oplossing die echt ergens op je wacht!

prompter

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-12-23 10:42

Jouw fijne woning komt echt wel :j. Wel even zuur, de komende dagen, ik hoop dat je er je draai kan vinden!

tiwi1969

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-12-23 15:00

Fijn dat er in ieder geval een noodoplossing is en hopelijk brengt 2024 je snel een definitieve eigen plekje.

Met je huidige plek, hou de eer aan jezelf en lever het netjes en schoon op. Maak overal foto’s als bewijs, dat kan je later ten goede komen. Vraag aan je verhuurder een verklaring dat je altijd netjes de huur betaald, geen overlast hebt veroorzaakt en dat je netjes met het huis bent geweest. Daar kan een nieuwe verhuurder om vragen.

Koper

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 29-12-23 15:17

Ik lever het schoner op dan het was toen ik hier kwam :j

tiwi1969

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-12-23 18:15

Topper ben je!

paars

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-12-23 19:13

Vind dat je een heel positieve instelling hebt! Hoop voor je dat de noodoplossing snel plaats maakt voor een mooi vast thuis!!

Koper

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 29-12-23 20:33

Dank je wel, dat hoop ik ook...

Zo heel positief vind ik mijzelf niet hoor. Vind mijzelf vooral een ontzettende mislukkeling. Op sommige dagen dan.

prompter

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-12-23 20:44

Je lijkt me juist een geweldig iemand! En waarom mislukt soms? Het leven zou niet aan status en succes moeten worden afgemeten :)

Koper

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 29-12-23 21:20

prompter schreef:
Je lijkt me juist een geweldig iemand! En waarom mislukt soms? Het leven zou niet aan status en succes moeten worden afgemeten :)

Dat laatste ben ik met je eens. En dat is het 'm ook net. Want ook ik ben maar iemand die is geconditioneerd in een systeem wat niet altijd even goed bij mij past. Dus dat het voelt alsof dat systeem mij niet waardeert, en dan zo stelselmatig dat ik dat zelf uiteindelijk ben gaan geloven. En minder geloof in mezelf want je past niet in het patroon.

Over het algemeen vind ik mijzelf tegenwoordig redelijk okee hoor. Er zit een stijgende lijn in. Maar die is niet recht, er zitten piekjes en dalletjes in. En je hebt van die dagen dat je ineens beseft hoe je jezelf tekort hebt gedaan, en ook dat anderen dat hebben gedaan. En dat is gewoon ruk.

tiwi1969

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-12-23 21:38

Bij iedereen gaat er weleens wat niet zoals je zou willen, dat maakt je juist mens.
Het gaat erom hoe je ermee omgaat, ga je in een hoekje zitten huilen, wat zo nu en dan goed en nodig is, of stap je uit dat hoekje om aan het negatieve een positieve draai te geven.
Dat laatste zie ik vooral bij jou en dat maakt je een mooi mens.

Koper

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 29-12-23 21:48

Ik zit nu in een hoekje Wolvega Live te kijken want dat is nu even goed en nodig :+ En straks ga ik weer verder met inpakken en heb ik hopelijk ook nog even tijd voor mijzelf. De externe support (jullie <3 ) is fijn, het zou natuurlijk heel mooi zijn als ik ook weer de interne support aan de praat krijg.

En dan graag in rap tempo naar een nieuw jaar toe. Heb 't behoorlijk gehad met 2023.

prompter

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-12-23 22:46

2024 wordt een goed jaar, ook voor jou :j

Koper

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 30-12-23 08:21

Spullen inpakken duurt altijd langer dan je denkt. Fitnessbal leeg laten lopen: een half uur van m'n leven :')

Maar heb nog een uurtje slaap kunnen pakken (niet op die bal, hoewel wel bijna).

prompter

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-12-23 08:42

Ik hoop dat je op je noodplek een beetje tot rust kan komen, succes vandaag!

Koper

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 30-12-23 09:20

Dank je wel :)

Melzazu

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-12-23 09:30

Veel succes dit weekend Koper.
Ik hoop dat je straks wat rust hebt en ook dat je noodplan lang genoeg werkt tot jouw lange termijn oplossing zich aandient.