Geheime-Seizoens-Boeken-Santa

Moderators: Polly, Muiz, NadjaNadja, Telpeva, Essie73, ynskek, Ladybird

Toevoegen aan eigen berichten

Momo94

Re: Geheime-Seizoens-Boeken-Santa

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-08-23 11:46

Oeii.. zoveel heb ik nog niet gelezen om te weten wat mijn favoriete genres zijn. Hier laat ik mij in verrassen.

Sirius_

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-08-23 12:33

Ik vind het fantasy genre wel een dingetje trouwens. Weet ook niet goed wat ik daar onder moet verstaan.
Zo vond ik de Game of Thrones televisie serie geweldig maar kom ik niet door de boeken heen. Ik heb een trailer van Shadow en Bone gezien maar voel niet de behoefte om deze te kijken (al heb ik een groot zwak voor Freddy Carter) de boeken heb ik echter wel op mijn lijst staan om te lezen.
Mijn fantasy blijft denk ik beperkt tot tijdreizen en draken haha.

Ik ben van de (historische) romans en thrillers/mystery. Nederlandse literatuur trekt mij niet (a la Mulisch)
En blijkbaar ben ik fan van ‘broken Hero’ verhalen. Ik wist helemaal niet dat dat een term was.

Urbanus

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-08-23 13:35

Ik houd van literaire romans en horror. Verder lees ik alles een beetje behalve Jill Mansel achtige rotzooi en Dan Brown-ish boeken.

Eelmo

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-08-23 15:21

Ik lees graag boeken waar ik mijzelf in kan verliezen. Welk genre dat is vind ik nooit zo relevant. Meestal is dat fantasy of scifi. De meeste thrillers vind ik 'makkelijk tussendoor' maar de goede psychologische thrillers ga ik ook goed op. En soms maak ik een uitstapje naar een classic (zelden) of een meer literair boek (zoals Tomorrow and Tomorrow and Tomorrow). Ik lees echt all over the place en pak dat wat me aanspreekt op dat moment :)

Hoewel ik vroeger mijn fair share aan Jill Mansell heb gelezen op het strand pass ik nu echt voor romance (in al haar vormen). En idd de covers met goddelijke lichamen erop loop ik hard voorbij. Het is gewoon echt niet aan mij besteed.

Ik zou wel wat meer 'horror' (spookverhalen) willen lezen. Denk Haunting of Hill House oid. Al klinkt fantasy met een tintje horror ook wel goed *D

Neverland

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-08-23 15:56

Favo genre: Fantasy & Romance. Met name Dark Romance vind ik erg interessant. Hoe meer trigger warnings een boek heeft, hoe meer geïntrigeerd ik ben. := Met Fantasy lees ik meer de 'luchtige' boeken. Game of Thrones vind ik persoonlijk te zwaar vanwege alle politiek.

Liefdesverhalen over eerste schoolliefdes hoef ik weer niet te lezen. Meestal zijn die erg zoetsappig en is de hele relatie kinderlijk en niet realistisch.

Oh en een beetje spannende scènes mogen er best in zitten. <<)

Minst favoriete genre: klassiekers (ik vind ze meestal te zwaar, ik lees voor de fun & om al mijn problemen te ontlopen :+ ), historische romans, non-fictie.

Genre dat ik wil leren kennen: horror en psychologische thrillers.

Kookaburra

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-08-23 16:02

Ik heb veel van mijn gelezen boeken (wat ik in mijn kast heb staan) in mijn 'verlanglijstje' gezet. Dus het is meer een 'kijk, normaal lees ik dit..'-lijstje ;)

Joy_Mennings

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-08-23 19:08

Ik ben niet zo in de genres thuis eigenlijk. Maar ik lees vooral romantische young adult boeken.

Kookaburra

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-08-23 21:31

Kookaburra schreef:
LWDaisy schreef:

Jij wilt geen King krijgen dan gok ik zo :')

Ik zou zelf Znežanka - Bronja Prazdny met plezier op de brandstapel gooien. Afschuwelijk boek.

Ik heb gister net de Nederlandse Fairy Tale van Stephen King besteld... Ik dacht: 'ik ga eens buiten mijn comfortzone'. Oops :')
Ik houd jullie op de hoogte!

Update, ik ben nu net pagina 150 voorbij. Tot nu toe leest hij makkelijk weg!

LWDaisy

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-08-23 07:30

Kookaburra schreef:
Kookaburra schreef:

Ik heb gister net de Nederlandse Fairy Tale van Stephen King besteld... Ik dacht: 'ik ga eens buiten mijn comfortzone'. Oops :')
Ik houd jullie op de hoogte!

Update, ik ben nu net pagina 150 voorbij. Tot nu toe leest hij makkelijk weg!

Ah fijn te lezen! Ik heb Fairy Tale ook liggen maar ben er nog niet aan toegekomen.
Ik ben zelf echt fan van King, maar begrijp dat niet iedereen dat is, niet iedereen is blij met die lange(re) beschrijvingen. Mijn eerste was Het instituut, en ik was echt meteen verslaafd haha. Ik kijk vooral heel erg uit naar Under the dome, die is lekker dik ook haha.

Veel leesplezier nog!

Sirius_

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-08-23 10:25

Ik ben nu begonnen in een boek van Stacy Reid (met halfnaakte mannen op de cover :’)) maar ik moet zeggen dat de scènes erg respectvol beschreven zijn. Sterker nog, ik ben over de helft en ze zijn nog niet verder gekomen dan zoenen. Ik ben benieuwd, want of de omslag zegt niet zoveel of ze proppen zometeen een bult aan verlangen en onthouding in een hoofdstuk :’)
Het leest wel lekker weg moet ik zeggen, ik ben zeker benieuwd naar meer boeken van haar maar ik weet nog niet of ik het de moeite waard vind om fysiek aan te schaffen.

Zertab

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-08-23 10:34

Ik heb fairy tale van Stephen King ook nog liggen. Nog nooit wat van hem gelezen dus ben erg benieuwd!

Ben nu naast een leesboek ook bezig in een boek over paardentaal voor gevorderden. Ook erg interessant! :D

Marjo

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 07-08-23 12:27

Ik heb Fairy Tale inmiddels ook al een jaar op de kast staan. Komt steeds een ander boek tussendoor :')

LWDaisy

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-08-23 13:03

Arme Fairy Tale haha.
En hoezo kopen wij meer boeken dan we tijd hebben om ze ook te kunnen lezen :')

Apple

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-08-23 13:33

Het is overigens trouwens nog best wel een uitdaging om boeken te vinden die ook spelen in de Herfst of in een bepaalde maand merk ik nu :))

Horror is simpel, dat past bij het thema Halloween. Historische boeken of boeken gebaseerd op historische feiten valt ook nog wel te vinden, maar verder.........

Thrillers moet je maar net een thriller vinden die ook in oktober/november speelt, YA hetzelfde, fantasy of literatuur idem :+

Marjo

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 07-08-23 13:39

En als je ruimer kijkt naar de feestdagen? Bijvoorbeeld een romantisch verhaal rond Thanksgiving, of iets met dieren vanwege dierendag?

linoleum

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-08-23 13:42

Ik hou ook gewoon de sfeer aan. Dat kan grijs en nat zijn (de slechte kant van herfst :') ). Of juist cozy en warm (de goede kant van herfst).
Of hoe de cover eruit ziet bijvoorbeeld, in de kleuren van herfstbladeren of iets met paddestoelen. Belangrijkste is een leuk boek!

Apple

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-08-23 13:48

Ik kom er wel uit hoor :D

Sirius_

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-08-23 13:58

:') Daar loop ik dus ook tegen aan :’)
Ik zoek dus maar naar iets met mystery of zo.
Is een dusdanig goed boek dat je opgekruld onder een dekentje met een kop hete chocomelk niet herfst genoeg? Ongeacht welk genre of onderwerp? :P

Neverland

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-08-23 14:17

Dark Academia vind ik een typisch herfstig genre (voor degene die YA lezen). :j

Suliko

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-08-23 14:30

Oh, ik heb het thema herfst gewoon heel breed geïnterpreteerd en ga dat voor mijn lootje ook doen. :')
Al is het een titel of cover die me aan de herfst doet denken of echt meer inhoudelijk.

Ik heb bijvoorbeeld wat boeken in mijn verlanglijstje gezet als inspiratie of voor als degene die mij heeft het te moeilijk vindt:
- A day of fallen night —> titel klinkt herfstig
- Unlikely Animals —> er komen geesten in het verhaal voor
- The Herbalist —> gaat over kruiden en genezing en mysterieuze gebeurtenissen
- The rise and fall of the dinosaurs —> ‘fall’ in de titel
- The mad woman’s ball —> over vrouwen die worden weggestopt in gekkenhuizen omdat ze in de weg staan en een ziet geesten
- De heks van limbricht —> hekserij vind ik ook herfstig

Marjo

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 07-08-23 16:55

Halloween hoeft trouwens niet eng te zijn. Een boek over hekserij past wel in het seizoen en hoeft echt geen thriller of horror te zijn :D

Urbanus

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-08-23 18:56

Ik ga echt gillen als ik iets anders dan horror krijg :')

Joy_Mennings

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-08-23 19:27

Zoals beloofd hier mijn goodreads https://www.goodreads.com/joymennings

In alle shelves staan de boeken die ik heb of al gelezen heb. Ik heb enkel de boeken waarvan ik nog weet dat ik ze gelezen heb bij 'read' gezet.

Bij 'want to read' staan een paar boeken, maar dit is meer voor mijzelf. Ze zijn ook niet echt herfstig volgens mij hahah. Bij 'books I own but haven't read yet' en 'read' krijg je waarschijnlijk het beste idee van wat ik graag lees.

ynskek
Moderator Algemeen

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-08-23 13:01

Santa je mag je van mij gerust uitleven op wat anders dan t genre wat ik meestal lees als je een boek hebt waarvan je zegt "Die moet je gelezen hebben" sta ik daar absoluut voor open zolang het niet te veel horror is of een boek met veen in detail omschreven verwondingen/ uitgestoken ogen etc. Dat is echt niet aan mij besteed maar een goed misdaadboek is bijvoorbeeld echt wel welkom :j

YA is voor mij ook prima.

Zertab

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-08-23 13:58

Iedereen al druk bezig met zoeken en ik moet nog beginnen oeps… toch maar eens tijd voor maken volgende week!