Staan of zitten op de tribune?

Moderators: Polly, Muiz, NadjaNadja, Telpeva, Essie73, ynskek, Ladybird

Toevoegen aan eigen berichten

Ineke2

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-07-23 09:24

Naja het percentage mensen die niet kúnnen staan is altijd lager dan mensen die niet willen staan en de rest.
Tenminste bij pop en rockconcerten om de simpele reden dat daar voornamelijk jonge mensen naar toe gaan en de 50 plussers in de minderheid zullen zijn.

Celebi

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-07-23 09:26

Cer schreef:
Uiteindelijk kom je op hetzelfde probleem dat kleine mensen op het veld dan weer niks kunnen zien..
de mooiste accomedaties zijn die waarbij de vloer iets oploopt richting het einde.
(in tegenstelling tot bijv (uit mn hoofd) goffert park waar kuilen in het veld zitten :+ )

Daarom zou zo'n hybride vak in de hoeken van de tribunes wellicht een idee zijn. Daar heb je wel de verhogingen per rij, en als je de stoeltjes vervangt door een smalle reling met nummer bordjes heb je sta plekken. De echt kleintjes die dan nog niks kunnen zien zoals ik willen waarschijnlijk toch wel zitten. :')

Of bijvoorbeeld de achterste rij van elke tribune de stoelen weghalen en daar sta plekken van maken die niet in de mensenmassa zit op de vloer. Ik zie wel potentie eigenlijk als pro zitter.

Fitzroy

Re: Staan of zitten op de tribune?

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-07-23 09:48

37 % sta is ook wel heel weinig vind ik. Dat zou op zijn minst andersom moeten zijn.
Wat is dat voor vooroordeel dat50+ wil zitten ? >;) Ik ben juist een voorstander van staan.

Ineke2

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-07-23 09:55

Fitzroy schreef:
Wat is dat voor vooroordeel dat50+ wil zitten ? >;) Ik ben juist een voorstander van staan.

Ik zeg niet dat 50+ wil zitten, wel dat 50+ in de minderheid zijn bij pop en rockconcerten :')

Cer

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-07-23 09:59

Ineke2 schreef:
Fitzroy schreef:

Ik zeg niet dat 50+ wil zitten, wel dat 50+ in de minderheid zijn bij pop en rockconcerten :')

Ligt eraan welke artiest denk :')
bij Rolling Stones enzo wint 50+ wel misschien :D

Ineke2

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-07-23 10:11

Uitzonderingen zullen er altijd zijn :D

Naath86

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-07-23 10:42

@Jildau hoe was het bij jou in het vak bij Coldplay?

Ik heb nog wel aan dit topic gedacht gisteravond! Na de eerste 10 seconden stond de hele Arena volgens mij, bij ons in het vak in elk geval wel. En niemand is meer gaan zitten :+

Maar het zal uiteraard per concert verschillen..

Jildau

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-07-23 12:36

Naath86 schreef:
@Jildau hoe was het bij jou in het vak bij Coldplay?

Ik heb nog wel aan dit topic gedacht gisteravond! Na de eerste 10 seconden stond de hele Arena volgens mij, bij ons in het vak in elk geval wel. En niemand is meer gaan zitten :+

Maar het zal uiteraard per concert verschillen..

Wij hadden niemand voor ons zitten dus eigenlijk de perfecte plek voor mensen die het hele concert willen zitten:

Afbeelding

Maar inderdaad eigenlijk ging bij het eerste nummer het hele vak al staan inclusief de mensen achter ons (terwijl wij nog zaten). Ik heb tegen de mensen achter ons gezegd dat als ze willen zitten ze het gewoon moeten zeggen maar ze zeiden nee joh wij blijven lekker staan! Wij zijn bij misschien twee of drie rustige liedjes gaan zitten.

Het was fantastisch he?

mylittlejoy

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-07-23 13:19

Loopt dit nog steeds? :')

Er wordt enorm gehamerd op 'zitplaatsen', maar als ik kijk bij bijvoorbeeld Ziggo Dome en de Arena, worden er geen 'zitplaatsen' verkocht. Slechts 'staanplaatsen' en plaatsen op de tribune met een stoel. Zoals iemand in dit topic al had nagevraagd bij de Ziggo Dome is het niet verboden om te gaan staan.

Kortom, je kan een ander niet opleggen zich zo te gedragen zoals jij dat graag wil, als dat niet tegen de regels is. Dan hou je onderlinge communicatie over. Spreek elkaar aan bij overlast en maak er voor iedereen een leuke avond van. Dit betekent in mijn visie een gulle middenweg waarbij de 'zitter' tolereert dat de 'staander' soms even opstaat en danst en dat de 'staander' zorgt dat de 'zitter' ook van het concert kan genieten door niet het zicht (grotendeels) te blokken. Heel veel moeilijker dan dat hoeft het niet te zijn toch?

Sanet

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-07-23 14:46

Bij Ziggodome koop je een kaartje op een bepaalde stoel.

secricible

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-07-23 15:09

Afbeelding
Ik klik willekeurig wat aan...

En als ik willekeurig een poging doe om bijv nog tickets voor Coldplay te scoren staat daar toch ook
"Je zal naast elkaar zitten
En niet "je staat naast elkaar met toevallig een stoel achter je die zuiver optioneel bedoelt is"

Naath86

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-07-23 16:37

secricible schreef:
[ [url=m/jaMbdP.jpg]Afbeelding[/url] ]
Ik klik willekeurig wat aan...

En als ik willekeurig een poging doe om bijv nog tickets voor Coldplay te scoren staat daar toch ook
"Je zal naast elkaar zitten
En niet "je staat naast elkaar met toevallig een stoel achter je die zuiver optioneel bedoelt is"

Gelukkig is de Arena zo stijl dat je gewoon kan zitten zonder dat je last hebt van degene die voor je staat. :+

Zoals ik al zei, het verschilt per publiek. Ik heb bij Coldplay niemand zien zitten en iedereen ging staand helemaal uit zijn dak. Ook heb ik niemand geërgerd gezien omdat diegene juist wilde blijven zitten.

Sanet

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-07-23 16:48

Ik moet denk ik maar blij zijn dat we te laat bedachten naar Coldplay te willen en niet de hoofdprijs voor kaarten wilden betalen.

DuoPenotti

Woonplaats: Tussen de Limburgse velden met uitzicht op de Brabantse.

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-07-23 17:25

Nee natuurlijk is het niet verboden om te staan want dan zou er een boa moeten gaan staan om bekeuringen uit te delen :+
Dus dat antwoord was wel te verwachten.

Is het aso om lekker te doen wat je zelf wilt en iemand die niet lang kan staan over de grenzen te jagen omdat die ook moet staan wil die meer dan een kont zien : ja

Maar stel je voor dat je als lichamelijke gezonde je dansen moet laten voor een ander omdat je naast de sta kaartjes viste...

friezenfan2

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-09-23 11:15

En wat vinden jullie van dit dan? https://www.instagram.com/p/CwnXQ4tIUAW/
Als er iemand tegen mij zou zeggen je moet ook gaan zitten omdat iedereen anders zit dan zou ik de hele tijd blijven staan. En waarom raken ze hem allemaal aan. Mensen moet echt niet mij gaan aanraken tijdens een concert. Blijf lekker met je handen van me af. Er staat blijkbaar bij de ingang dat ondanks dat je een stoel hebt je best mag gaan staan. Dus waarom zouden mensen dan iemand vertellen dat hij moet gaan zitten.

Kaitlyn

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-09-23 11:51

De laatste keer toen ik vroeg of mensen voor ons wilden gaan zitten want wij konden echt niets zien. Kreeg ik terug dat ik mijn bek moest houden en maar thuis moest blijven voortaan.
Die waren overigens met een hele groep, in hetzelfde vak, maar overal verspreid. Wij zaten aan het gangpad en zij hadden net de stoelen voor ons en met de rest van het clubje gingen ze in het gangpad staan. Heel vervelend, want wij konden zo ook de schermen niet zien. En toen ze er nog bij gingen roken was het feest helemaal compleet.
Die kregen toen wel een grote bek terug, alsjeblieft zeg. 8)7
Heb overigens de organisatie erbij gehaald uiteindelijk, ik wil in zo'n ruimte niet in de rook van iemand zitten. Maar toen werden ze meteen aangesproken dat ze naar hun eigen plekken moeten.

Als ikn zitplaatsen heb ga ik meestal enkel staan bij de toegift.

Risxx

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-09-23 12:08

_San87_ schreef:
Ineke2 schreef:
Is wel een zure reactie zeg. Ze zal vanaf haar staplaats alleen mensen hebben zien staan, dat is toch niet zo gek dat ze dan zegt.

Maar het is toch logisch dat iedereen die een staplaats heeft staat, en je dus iedereen ziet staan |( .

je kan niet om je heen kijken naar alle vakken als je op de vloer staat? :?

Sanet

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-09-23 12:15

Ja, leuk dat Adèle zegt dat hij mag staan, maar als zo’n hysterisch iemand voor mij had gestaan en ik had willen zitten, dan zie je toch de hele show helemaal niets?

Fitzroy

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-09-23 12:58

Tja, de artiest heeft het laatste woord denk ik. Als haar show zo verstoord wordt door diegenen die hem de hele tijd daar weg willen hebben, kan ik me voorstellen dat je daar klaar mee bent.

Off-topic, waar treedt Adèle eigenlijk op?

DuoPenotti

Woonplaats: Tussen de Limburgse velden met uitzicht op de Brabantse.

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-09-23 13:35

Maar eigenlijk word hij niet verstoord door wie hem wil laten zitten.
Dat doet meneer over de flos.
Maar gezien daar geen land mee te bezeilen is is de rest dan maar de dupe te laten zijn de makkelijkste weg..

secricible

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-09-23 13:36

Fitzroy schreef:
Tja, de artiest heeft het laatste woord denk ik. Als haar show zo verstoord wordt door diegenen die hem de hele tijd daar weg willen hebben, kan ik me voorstellen dat je daar klaar mee bent.

Off-topic, waar treedt Adèle eigenlijk op?

Volgens het filmpje in het colosseum at caesars palace. Las vegas is dar denk ik?

friezenfan2

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-09-23 14:50

Adele staat al een tijdje met een show in Las Vegas.