Moderators: Polly, Muiz, NadjaNadja, Telpeva, Essie73, ynskek, Ladybird
Telpeva schreef:ORS heb ik niet in huis, maar dat heb ik ook sowieso nog nooit gebruikt voor mijzelf dus ik zie het nut er ook niet zo van. Is er een reden waarom het verstandig kan zijn om het in huis te hebben?
DuoPenotti schreef:Telpeva schreef:ORS heb ik niet in huis, maar dat heb ik ook sowieso nog nooit gebruikt voor mijzelf dus ik zie het nut er ook niet zo van. Is er een reden waarom het verstandig kan zijn om het in huis te hebben?
Ik moest Googlen wat het was
Dus ook ik heb het niet in huis.
En heb het ook nooit gemist.
Ik heb ook de vraag waarom dat standaard in huis hebben?
Morrie schreef:Altijd in huis sinds ik een paar jaar geleden in Wenen het noro virus opliep. Maar waarom zou ik het nu gebruiken?
VuurVleugels schreef:Ik ben echt snip- en snipverkouden. Hoe dan met dit weer??
Suliko schreef:Pollen zijn inderdaad erg extreem dit jaar. Ik heb er meestal maar een beetje last van, maar heb dit jaar al vaker gehad dat ik binnen moest gaan zitten, omdat buiten mijn keel dicht bleef slaan. Je kan anti-histamine halen bij de drogisterij en het een paar dagen slikken, dan weet je of dat het is.
Of zit je veel met de airco aan de in auto of thuis? Daar word ik altijd enorm verkouden van.
VuurVleugels schreef:Ik ben echt snip- en snipverkouden. Hoe dan met dit weer??
Zoolgangster schreef:Ors is om zout en suiker binnen te krijgen ondanks ziekte, zoals bij flinke diarree en misselijkheid. Als je namelijk "leegloopt" verlies je in korte tijd veel vocht maar ook zouten, die je lichaam nodig heeft. Je kunt zelfs misselijk worden door tekort aan zouten, en met ORS kun je dat tegengaan.
Met ORS vul je dus zouten aan; omdat het gewoon in koud water oplost, is het makkelijk te drinken.
Maar... je kunt ook gewoon een kop bouillon drinken. Kleine beetjes tegelijk als je anders misselijk wordt.