Happy Postcrossing!

Moderators: Ladybird, Mjetterd, xingridx, ynskek, Polly

Toevoegen aan eigen berichten
 
 
Cerosa

Berichten: 777
Geregistreerd: 04-03-12
Woonplaats: Noord-Holland

Re: Happy Postcrossing!

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-06-23 12:54

Cursebreaker, mooie kaartjes heb je weer uitgezocht! Die met die vuurtoren, mooie stijl..
Ben je overigens niet bang dat de postcard ID onder de postzegel, eventueel onleesbaar wordt als er post stempels of iets overheen gaan?

Yavanna

Berichten: 2695
Geregistreerd: 11-12-03

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-06-23 13:48

Voor geïnteresseerden, ik heb deze kaarten, een setje van 6 bloemenkaarten. 5 e incl verz bin. nld
leger serie 9 kaarten 5 euro incl verz bin nld.
en deze 3 incl envelop 5 euro incl verz bin nld

Afbeelding

Afbeelding

Afbeelding

cursebreaker

Berichten: 11644
Geregistreerd: 10-12-06

Re: Happy Postcrossing!

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 30-06-23 14:11

Ohhhh die bloemenset is echt waanzinnig mooi <3 <3

Cerosa
So far heb ik er nog geen problemen van ondervonden. Het verschilt overigens ook wel waar ik de postcard ID schrijf. Soms staat ie ook gewoon wat meer naar links toe, en vaak heb ik maar 1 postzegel geplakt ook dus dan is daar sowieso meer ruimte over ook :j

--

Voor nu ben ik even bij met kaartjes, dus ik ga nog even verder met m'n penpal brief. Dan kan die hopelijk ook nog de deur uit voor ik volgende week naar London ga. En na London ga ik al vrij snel op vakantie met het gezin, dus ik ga voorlopig sowieso wat minder mogelijkheden hebben om kaartjes te sturen - denk dat ik m'n account ook binnenkort even op inactief ga zetten totdat we bijna terug zijn van Frankrijk eind juli.

Ik kwam trouwens bij de Xenos gisteren nog 2 toffe vierkante kaarten tegen met gouden foil tekst erop. Kon ze niet laten liggen haha.

Afbeelding

Marjo

Berichten: 37358
Geregistreerd: 04-02-06
Woonplaats: Velaris, City of Starlight

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-06-23 14:21

Is het misschien leuk om via dit topic een exchange te gaan doen? Eventueel via een loting 1 op 1 of we sturen een kaartje naar iedereen die mee wilt doen?

Michelle_96

Berichten: 1863
Geregistreerd: 24-03-09
Woonplaats: Havelte

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-06-23 14:44

Oh wat heerlijk om te zien dat dit nog zo lekker actief is, eerder ook wel veel gedaan maar inmiddels te duur.

Heb nog wel veel kaarten liggen onder andere heel veel van Jetoy, dieren, nederland kaarten, bloemen, etc., voor de liefhebber heb ik overal foto's van.
Ook zit er Keith Kimberlin, Anne Gedes en Rien Poortvliet (incl. 2 postzegels) bij.

cursebreaker

Berichten: 11644
Geregistreerd: 10-12-06

Re: Happy Postcrossing!

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 30-06-23 15:25

Is zeker een leuk idee Marjo
Je kunt ook een groep swap doen, dan stuur je naar elk lid in het groepje een kaart - kan bv in een bepaald thema zijn ook. Maar kan ook gewoon 1 op 1 gedaan worden natuurlijk.

Michelle_96
Jammer dat het te duur is geworden. Je mag altijd eens foto's sturen als je wilt, leuk <3

--

Ik kreeg net m'n postzegels binnen, waar ik 10 kaarten mee kan stempelen

Afbeelding

En ik had bij de action nog 2 foto album/boekjes gekocht waar ik kaartjes in ga stoppen wanneer m'n boekenkast te vol gaat hangen tzt haha. Er is ook ruimte om te schrijven naast de kaart, dus daar kan ik dan schrijven waar ie vandaan komt e.d.

Voorin de boekjes heb ik lijstjes gemaakt waar ik de landen in heb gezet en ga turven - als ik dat tenminste consequent ga doen hahaha. Maar goed, dat blaadje kan altijd nog eruit gehaald worden als dat niet gaat werken, lol.

Afbeelding

Even als voorbeeld met nog ongeschreven kaarten van mezelf, maar zo ziet het dan uit. Je kunt de achterkant dan wel niet zien, dus wel jammer dat de pagina's niet doorzichtig zijn maar dan moet ik ze maar gewoon eruit halen als ik ze wil lezen haha.

Afbeelding

Michelle_96

Berichten: 1863
Geregistreerd: 24-03-09
Woonplaats: Havelte

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-06-23 15:45

Hierbij de foto's allemaal voor een leuke bijdrage aan de spaarpot voor de kids Afbeelding
Afbeelding
Afbeelding
Afbeelding
Afbeelding
Afbeelding
Afbeelding
Afbeelding
Deze 3 kaartjes zijn 3d
Afbeelding
Afbeelding
Afbeelding
Afbeelding
Afbeelding
Afbeelding

sans6

Berichten: 7896
Geregistreerd: 12-05-04
Woonplaats: Winkel

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-06-23 15:52

O wat leuk dit topic, ik ben in mei begonnen met postcrossing en nu geliof ik 13 kaarten binnen gekregen, 13 die aangekomen zijn elders en nog 6 onderweg.

Vind het een sport om leuke ansichtkaarten te vinden ook!
Deze kocht ik deze week:

Afbeelding

Maar heb inmiddels in anderhalve maand al een behoorlijke kaartenbak verzameld om te versturen!


Heb er een insta voor aangemaakt insta.com/sandraps_postcrossing

Marjo

Berichten: 37358
Geregistreerd: 04-02-06
Woonplaats: Velaris, City of Starlight

Re: Happy Postcrossing!

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-06-23 15:54

Zouden jullie interesse hebben in een group swap?

cursebreaker

Berichten: 11644
Geregistreerd: 10-12-06

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 30-06-23 15:59

sans6 schreef:
O wat leuk dit topic, ik ben in mei begonnen met postcrossing en nu geliof ik 13 kaarten binnen gekregen, 13 die aangekomen zijn elders en nog 6 onderweg.

Vind het een sport om leuke ansichtkaarten te vinden ook!
Deze kocht ik deze week:

[ [url=m/puH0pT.jpg]Afbeelding[/url] ]

Maar heb inmiddels in anderhalve maand al een behoorlijke kaartenbak verzameld om te versturen!


Heb er een insta voor aangemaakt insta.com/sandraps_postcrossing


Ohhh wij lopen aardig gelijk op dan haha.
Ik ben ook zo'n 1,5 maand geleden begonnen en ondertussen ook al een behoorlijke kaartenbak verzameld hahaha. Ik ben je net gaan volgen op insta, ik heb er zelf ook een voor aangemaakt begin deze maand.

Marjo
Ja op zich wel, afhankelijk van hoe en wat en wanneer.

Michelle_96
Leuke sets zeg! Wat zou je voor de 3D kaarten willen, mits ze nog beschikbaar zijn?

Melissa0304

Berichten: 4449
Geregistreerd: 13-02-05
Woonplaats: Dinteloord

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-06-23 17:29

Marjo schreef:
Zouden jullie interesse hebben in een group swap?



Ja leuk idee!

nevica

Berichten: 1092
Geregistreerd: 21-11-22

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-06-23 17:47

Marjo schreef:
Zouden jullie interesse hebben in een group swap?


Ik wel hoor! :D

Ik word eventjes gek van mijn nieuwe PostNL bezorger. Mijn nieuwe kaarten (waarvan ik er sowieso 2 naar mijn adressen wil sturen) staan al 2 dagen in de app maar ze loopt gewoon mijn huis voorbij. :roll: Kan de andere 3 al wel schrijven maar vind dit wel irritant.

Michelle_96

Berichten: 1863
Geregistreerd: 24-03-09
Woonplaats: Havelte

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-06-23 18:16

nevica schreef:
Marjo schreef:
Zouden jullie interesse hebben in een group swap?


Ik wel hoor! :D

Ik word eventjes gek van mijn nieuwe PostNL bezorger. Mijn nieuwe kaarten (waarvan ik er sowieso 2 naar mijn adressen wil sturen) staan al 2 dagen in de app maar ze loopt gewoon mijn huis voorbij. :roll: Kan de andere 3 al wel schrijven maar vind dit wel irritant.


Ligt helaas niet aan de bezorger, die heeft het dan gewoon nog niet gekregen. Ze hebben het gigantisch druk want zelfs kantoorpersoneel wordt al gevraagd te helpen op depots.

nevica

Berichten: 1092
Geregistreerd: 21-11-22

Re: Happy Postcrossing!

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-06-23 19:02

Ja ik heb geen idee. Ik heb dus sinds kort een nieuwe, heb nooit problemen gehad. Maar nu weet ik, dat als mijn post in de app staat, dat ik het voorlopig nog niet krijg. :+

sans6

Berichten: 7896
Geregistreerd: 12-05-04
Woonplaats: Winkel

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-06-23 19:05

cursebreaker schreef:
sans6 schreef:
O wat leuk dit topic, ik ben in mei begonnen met postcrossing en nu geliof ik 13 kaarten binnen gekregen, 13 die aangekomen zijn elders en nog 6 onderweg.

Vind het een sport om leuke ansichtkaarten te vinden ook!
Deze kocht ik deze week:

[ [url=m/puH0pT.jpg]Afbeelding[/url] ]

Maar heb inmiddels in anderhalve maand al een behoorlijke kaartenbak verzameld om te versturen!


Heb er een insta voor aangemaakt insta.com/sandraps_postcrossing


Ohhh wij lopen aardig gelijk op dan haha.
Ik ben ook zo'n 1,5 maand geleden begonnen en ondertussen ook al een behoorlijke kaartenbak verzameld hahaha. Ik ben je net gaan volgen op insta, ik heb er zelf ook een voor aangemaakt begin deze maand.


Ik ben vandaag door meer mensen gevolgd (op Insta dus he ;) ), wat is jouw account?

cursebreaker

Berichten: 11644
Geregistreerd: 10-12-06

Re: Happy Postcrossing!

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 30-06-23 19:08

@adutchiewholovespostcrossing :D

Siers83

Berichten: 7438
Geregistreerd: 04-08-07
Woonplaats: Oudeschild, Texel

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-06-23 20:50

Marjo schreef:
Zouden jullie interesse hebben in een group swap?

Ja leuk!

Waneer krijg je je eerste kaart? Ik heb er nu 3 verstuurd maar nog geen een ontvangen. Of is dat pas als ik er 5 verstuurd heb? Er is er trouwens pas 1 ontvangen

love_mandy

Berichten: 2980
Geregistreerd: 01-03-15
Woonplaats: Noord Holland

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-06-23 21:03

Siersma schreef:
Marjo schreef:
Zouden jullie interesse hebben in een group swap?

Ja leuk!

Waneer krijg je je eerste kaart? Ik heb er nu 3 verstuurd maar nog geen een ontvangen. Of is dat pas als ik er 5 verstuurd heb? Er is er trouwens pas 1 ontvangen


Vanaf dat jou eerst kaart is ontvangen.
Maar het kan uiteraard wel even duren als die bijvoorbeeld uit China moet komen.

Siers83

Berichten: 7438
Geregistreerd: 04-08-07
Woonplaats: Oudeschild, Texel

Re: Happy Postcrossing!

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-06-23 21:12

Ah oke. Dacht dat ik eerst mss 5 zelf moest versturen.

Ik ben nu een week op vakantie. Heb mijn spullen maar meegenomen. Mss dat ik nog tijd vind om wat te versturen. Heb wel mijn account op uit staan momenteel ivm vakantie

cursebreaker

Berichten: 11644
Geregistreerd: 10-12-06

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 30-06-23 21:24

Nee, je hoeft er idd geen 5 te versturen - maar dat maakt het natuurlijk wel makkelijker om sneller wat te krijgen want van 5 kaartjes zit er vast iets bij wat niet allemaal naar China gaat en vaker dus ook wat in Europa kortbij zodat er sneller ergens iets aankomt. Dat is dan wel sneller vaak tov als je er maar 1/2 stuurt en die met pech ver weg moeten, dan duurt het lang voordat je kaartje geregistreerd komt. En vanaf het moment dat een kaartje van jou bij iemand aan komt en geregistreerd word, dan krijgt iemand anders jouw adres (als je nieuw bent bij postcrossing dan, volgens mij als je al verstuurd hebt als lid zijnde, gaat dat iets anders en sneller als ik het goed gelezen heb ergens). En dan is het idd wat mandy zegt, afhankelijk van Waar dat kaartje vandaan komt natuurlijk, met hoe snel dat dan bij je is. Ik had laatst een kaartje naar China wat meer als een maand onderweg is geweest bv.

Bij mij duurde het voor m'n gevoel ook even voor ik die eerste kreeg. En ik had laatst ineens 3 kaartjes of 2 kaartjes in een week bv.

eclair98

Berichten: 11610
Geregistreerd: 24-09-11
Woonplaats: Overijssel en Drenthe

Re: Happy Postcrossing!

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-06-23 22:24

Count my in voor de groupsswap! Dan ga ik wel op zoek naar een specifieke kaart! Vind dat met swaps leuker ofzo, geen idee hoe m'n hoofd werkt :=

butengeweun

Berichten: 3675
Geregistreerd: 15-01-06
Woonplaats: voorne putten

Re: Happy Postcrossing!

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-06-23 22:28

Voor een groep lijkt me leuk. Jullie hebben me gewezen op dit fenomeen en dat vindt ik heerlijk.

Marjo

Berichten: 37358
Geregistreerd: 04-02-06
Woonplaats: Velaris, City of Starlight

Re: Happy Postcrossing!

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-06-23 22:55

Mijn eerste 5 waren allemaal internationaal. 2 naar Rusland en 2 naar de VS.

Ik heb ze woensdag op de bus gedaan dus ben benieuwd hoe lang ze erover gaan doen :)

tinkergirl89

Berichten: 1121
Geregistreerd: 22-01-09

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-06-23 23:30

Groepsswap lijkt me leuk!
Afhankelijk van wat er precies de bedoeling is :P

Jeeeeaajjj happy moment! Mijn eerste kaartje is gearriveerd en geregistreerd door de ontvanger *\o/*

Tancreda4

Berichten: 24210
Geregistreerd: 12-01-03
Woonplaats: ZuidHolland

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-07-23 09:52

sans6 schreef:
O wat leuk dit topic, ik ben in mei begonnen met postcrossing en nu geliof ik 13 kaarten binnen gekregen, 13 die aangekomen zijn elders en nog 6 onderweg.

Vind het een sport om leuke ansichtkaarten te vinden ook!
Deze kocht ik deze week:

[ [url=m/puH0pT.jpg]Afbeelding[/url] ]

Maar heb inmiddels in anderhalve maand al een behoorlijke kaartenbak verzameld om te versturen!


Heb er een insta voor aangemaakt insta.com/sandraps_postcrossing


Mooie zitten daar tussen zeg! Waar heb je die vandaan?