RobinQuibus schreef:Hoii
Ik ben zelf Christelijk,
Ik ben dat geworden omdat we met mijn zorgboerderij elke zondag naar de kerk gaan,
Ik begon steeds meer te respecteren,
Ik vond het ook steeds meer interessant te vinden en te lezen uit de bijbel en te bidden.
Ik ging mijzelf afvragen geloof ik in de Here God en de Here Jezus, ik dacht op een gegeven moment, jaa ik geloof erin.
Ik ben benieuwd geloof jij in de Here God en de Here Jezus?
En hoe is dat zo ontstaan?
Groetjes
Je hoeft niet Christelijk te zijn om te geloven, want christelijk is slechts één van de drie religies die geloven in dezelfde god. De Joden en de Moslims hebben namelijk dezelfde god en in hoofdlijnen hetzelfde scheppingsverhaal.
De moslims komen uit dezelfde lijn van Abraham en zijn de nakomelingen van zijn oudste zoon Ismaël, waar de Joden de nakomelingen zijn van de jongere zoon, Izaak.
Dan komen vele eeuwen later de Christenen er nog achteraan hobbelen, die geen bloedverwanten zijn, maar volgelingen van de leer van Christus (Jezus).
Waar Jezus door de Moslims wordt gezien als een profeet, wordt hij door de Joden gezien als een wijze, maar niet als Messias of als “zoon van God”.
Alle drie de religies geloven in hun eigen versie van dezelfde god en alle drie zijn ze overtuigd van hun eigen gelijk en doen zij verschrikkelijke dingen uit naam van hun god sinds mensenheugenis tot aan het heden. Kijk maar eens wat er in de VS allemaal aan de hand is uit naam van de christelijke god.
Ik geloof dat als hun god echt bestaat, dat deze zich niet laat conformeren naar slechts één van hun versies. Als er werkelijk een god is die de hemelen (het heelal) en de aarde gemaakt heeft, wie zijn wij als nietige mensen om in te vullen wie die god is en wat de mening is van die god?
Ik vind religie verschrikkelijk vernietigend en verstikkend. Maar ik geloof wel, ik geloof dat er iets groter is dan wat wij mensen voor mogelijk kunnen houden en hoe meer dat (noem het “god” of noem het “iets”) in een hokje proberen te duwen - een hokje dat vooral onszelf goed uitkomt - hoe minder ik denk dat men werkelijk in de buurt kunnen komen van wat het/iets/god eigenlijk is.
Maar goed, dat is mijn mening.