Wie gaat er trouwen in 2024?

Moderators: Polly, Muiz, NadjaNadja, Telpeva, Essie73, ynskek, Ladybird

Toevoegen aan eigen berichten

ontherun

Re: Wie gaat er trouwen in 2024?

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-12-23 22:45

Ik heb vandaag nog niks gevonden. Heeeeel vreemd om jezelf in een trouwjurk te zien _O- Wel het typische ‘ik vind het niks maar mijn entourage wel’ en vice versa gehad :') Heb wel meer een idee wat ik wil en wat mij staat nu. Maar ik wil wel iets spannenders ofzo.

Koonings zal voor mij niet snel gaan ben ik bang, ik heb ‘maar’ 6 maanden :=

Niniane

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-12-23 20:30

Koonings is hier vlakbij en ken dus behoorlijk wat dames die daar hun jurk hebben gekozen. Zelf nooit geweest, maar het is echt gigantisch en denk dat de keuze zo reuze is, dat er haast wel iets tussen moet zitten. :)

Ik heb Ciel Flora (meer vintage stijl) in Heeze op het oog en ze houden eind januari sample sale, maar voelt een beetje als overmoedig om al te gaan kijken terwijl we nog geen datum of iets hebben.

November108

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-12-23 15:19

Iemand toevallig al goede tips voor schoenen? Aanrader voor winkels?
Ik heb februari mijn pasafspraak en kan natuurlijk dan kijken voor schoenen bij Koonings, maar als er niks tussen zit heb ik wel een probleem qua korter maken van de jurk en onbekende hoogte van de hakken := . Bijna bij alles wat ik online zie krijg ik zo'n net niet-gevoel. Ik wil wel echt hakken, gezien mijn vriend 30 cm langer is dan ik ben en ik voor de foto's overdag zo min mogelijk kabouterlook-a-like wil zijn :'). Savonds met dansen kan ik altijd nog platte schoenen aandoen, dan maakt het me iets minder uit als de jurk op de grond hangt.

Oh ja, vergeet ik nog wat leuks te vertellen erbij haha. Ik heb met de kerst mijn vader manchetknopen cadeau gedaan. Ze zijn gegraveerd met "Vader van de Bruid" en in de doos heb ik de tekst gezet "Papa, loop jij met mij mee?". Mijn vader heeft sowieso een klein hartje en had het dus wel verwacht, maar tweede kerst op rij dat die arme man in tranen was :+ . Vorig jaar dus ook, toen mijn vriend hem stiekem buiten voor 'toestemming' vroeg. Maar dit vind ik echt van die mooie momentjes die ik nooit meer ga vergeten!

Tucktuck

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-12-23 16:00

Ontherun, jammer dat je niks gevonden hebt. Maar er is echt wel wat voor je.

Niniane, leuk dat je al zo goed weet welke richting je op wilt gaan. Om de datum zou ik mij denk minder druk maken. Als je nu iets moois vind is dat alleen maar makkelijk.

November108, wat leuk gedaan met je vader vragen!
En qua schoenen, ik heb schoenen bij zalando gekocht. Poederroze die goed bij mijn huidkleur past en de jurk. En ik wilde juist niet heel hoog. Daar loop ik niet lekker op.

Hier is het gastenboek binnen. Ben er erg blij mee! Heel leuk dat er vragen staan die de gasten kunnen beantwoorden. En met ruimte dat we er foto's in kunnen plakken.

Morgen gaan we de bedankjes maken. We doen een simpel groen doosje met wit dekseltje en dan pepermunt erin. Mijn moeder heeft vandaag alles uitgesneden.
Nog iets meer dan 5 weken. De tijd vliegt!

ontherun

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-12-23 20:21

Ik heb mijn jurk hoor dames! Oh wat een enorm verschil zit er in winkels… ongelofelijk. Maar ik heb hem. Super mooi, wilde dat ding niet meer uit doen _O- En hij is nog op tijd ook nog, toch eentje die besteld wordt.
Vandaag ook nog bij een locatie geweest waar we eerst van dachten hmmm dat zal het niet worden, maar eigenlijk onverwacht toch wel heel leuk en heel veel mogelijk.

November108 ik heb schoenen van Dune London. Geen bruidsschoenen maar die vind ik meestal maar saai.

Angelaa2

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-12-23 21:15

ontherun schreef:
Ik heb mijn jurk hoor dames! Oh wat een enorm verschil zit er in winkels… ongelofelijk. Maar ik heb hem. Super mooi, wilde dat ding niet meer uit doen _O- En hij is nog op tijd ook nog, toch eentje die besteld wordt.
Vandaag ook nog bij een locatie geweest waar we eerst van dachten hmmm dat zal het niet worden, maar eigenlijk onverwacht toch wel heel leuk en heel veel mogelijk.

November108 ik heb schoenen van Dune London. Geen bruidsschoenen maar die vind ik meestal maar saai.

Oh wat leuk! Waar ben je uiteindelijk geslaagd?

Tucktuck

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-12-23 22:05

Gefeliciteerd Ontherun!

ontherun

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-12-23 22:54

Bij een lokale bruidsmode zaak, een jurk van Ladybird. Ook bij Wed2be geweest maar ook die veel echt tegen. Relatief weinig keus, maar eentje die ik online had gezien hadden ze, jurken vielen klein, en het advies was het niet echt. Daarna naar de andere zaak en dan weliswaar een twee keer zo dure jurk (oeps O:) ) maar ook tien keer zo mooi en super advies. En nu wordt hij besteld en dan daar op maat gemaakt. Zo blij nu.

Autumnn

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-12-23 23:00

Gefeliciteerd *\o/* wat leuk! Was het een beetje wat je in je hoofd had?

ontherun

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-12-23 23:04

Ja zeker. Ik wilde een mermaid en dat is t ook geworden. Wel andere hals lijn en toch bandjes, en zo’n ’see-through’ lijfje. Hij klinkt best ordinair maar zo staat ie totaal niet :=

Eilinora

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 28-12-23 07:48

Ik heb denk ik precies zo een aangehad tijdens mijn pas sessie.
Idd ook ladybird maar ik vond het helemaal niks voor mij haha.
Pastte niet bij mijn figuur.

Hier ligt het even wat stil ivm zwangerschap, veel wel al geregeld dus een kleine pauze kan geen kwaad.
Nu net de 36 weken voorbij dus nog maximaal 4 weken hopelijk tot ons meisje er is.

Lees wel jullie updates hoor maar reageren komt er niet altijd van.

November108

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-12-23 09:58

@Tucktuck, jullie zijn er bijna klaar voor! Alles gelukt met de bedankjes? En waar heb jij je gastenboek vandaan als ik vragen mag?

@ontherun fijn dat je je jurk gevonden hebt!

@Eilinora helemaal begrijpelijk! Hopelijk geniet je dan nu lekker van je verlof <3

Tucktuck

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-12-23 10:28

Eilinora sterkte met de laatste weken. En voor iedereen is er ook weer een andere jurk gelukkig.

November108, vandaag gaan we de bedankjes maken. 100 doosjes in elkaar zetten :')
Het gastenboek had ik via etsy gekocht. Via PB kan ik je wel de link sturen.

En het meeste is nu inderdaad wel klaar. We hebben de nummers voor tijdens de ceremonie, allemaal randzaken ook al besproken. Nu de laatste dingen doornemen met de locaties en de laatste afstemmingen doen.

Niniane

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-12-23 21:34

Wat leuk dat je geslaagd bent! *\o/* Als je de jurk niet meer wilt uittrekken, zit het goed.

Nessie

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-12-23 11:39

Leuk om hier mee te praten! Wij gaan trouwen op 24-10-24 nadat mijn liefde me in augustus op de Seychellen tijdens zonsondergang op het strand op 1 knie is gegaan.

We gaan trouwen in Las Vegas :D We hebben de Venus Garden in Caesars Palace gereserveerd.

Afbeelding

Jurk ben ik reeds voor geslaagd, moet nog wat aangepast worden. Hopelijk kan ik hem in m’n handbagage koffer proppen want het zou wat zijn als de jurk totaal ergens anders op de wereld aan komt.

We plakken er een stuk huwelijksreis aan vast. Sowieso een roadtrip maar wellicht ook nog een cruise naar de Bahama’s of een vlucht naar Hawaii.

In Nederland gaan we ook nog een feest geven in onze tuin met een partytent, datum daarvan moeten we nog even plannen daar het me leuk lijkt dat het wat warmer is en daarmee de tent open kan zodat je de paarden kunt zien/aaien.

Oktober vinden wij een mooie maand daar mijn ouders dan 45 jaar getrouwd zijn. Zo kunnen we dat jubileum ook mooi voortzetten.

Genoeg te plannen en uit te zoeken, ga eens wat ideeën opdoen in het topic.

Delaja

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-12-23 17:49

Wat goed dat jullie een jurk hebben gevonden!
En Nessie wat een bijzondere plek, prachtig!

Ik ben vandaag ook bijzonder goed geslaagd bij dreamdresses in Arnhem. Off the rack, maar prachtige pasvorm en ik hoef alleen de bovenkant van de bandjes een klein beetje in te korten.

Nessie

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-12-23 18:40

Wat fijn dat je bent geslaagd! Ik ben zelf naar Weddingworld in Oberhausen geweest, ook een aanrader.

Jolien87

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-01-24 00:21

Mag ik hier ook voorzichtig een beetje meepraten?
Mijn vriend is voor een prachtig verlichte kerstboom tijdens een lichtbeeldenroute op één knie gegaan met dé grote vraag en ik heb natuurlijk volmondig 'Ja!' gezegd.
Oftewel: wij zijn verloofd. <3

Afbeelding

Onze trouwplannen schuiven we voor nu door naar 2025, omdat we binnenkort hopen te gaan starten met ons fertiliteitstraject.
Maar we zijn al wel lekker aan het fantaseren en ideetjes op doen.
Dus ik laat me graag inspireren en adviseren door jullie verhalen. ;)
Dat het maar een liefdevol jaar mag worden voor iedereen.

Xanthippe

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-01-24 11:03

Proficiat Jolien! *\%/*

Wees zeer welkom!

Leo

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-01-24 11:14

Gefeliciteerd!!

Autumnn

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-01-24 11:24

Gefeliciteerd !

Nessie

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-01-24 11:55

Gefeliciteerd!

Hier heb ik net definitief mijn buitengewoon verlof aangevraagd en in juni wordt mijn trouwjurk opnieuw gepast en vermaakt. Maar eerst morgen de sleutel van onze koopwoning, waar later deze maand de paarden ook heen verhuizen :D

Xanthippe

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-01-24 12:35

Ik heb zonet ook mijn verlofdagen vastgelegd.
3 weken thuis vanaf 2 dagen voor het huwelijk en dan de rest erna. Heerlijk, ik kijk er al naar uit :D

November, vind je het heel erg als ik je idee steel? Ik had ook nog in gedachten om mijn vader te vragen om met me mee te lopen, maar wist nog niet goed hoe. De manchetknopen gaan het waarschijnlijk net niet worden, maar je verhaal heeft me wel aan het denken gezet over hoe dat ik dat kerstkado-gewijs toch kan vragen. Gaat hij helemaal niet zien aankomen.

Nu ik niet meer kan zeggen "volgend jaar trouwen we", heb ik vandaag op de eerste dag terug op het werk, mijn Excel er al even bijgepakt om te zien wat er nog moet gebeuren. Daar kunnen dus nu de volgende stappen van genomen worden.

- de uitnodigingen staan online klaar om besteld te worden, maar daar wacht ik mee tot in februari.
- baby-/kinderfoto's verzamelen om op de deuren van de wc te plakken.
- ik denk na over een herdenkingshoekje, waar we de overledenen kunnen herdenken die we er toch graag hadden bijgehad.
- de kaartjesdoos en gastenboek moeten we nog kiezen.
- ik moet dringend nadenken over een babysit, want iedereen die we normaal vragen, gaat daar zijn.
- voor de bedanktjes achteraf wil ik kater-water klaarzetten, waar we de etiketten zelf van maken. Daar moet dan nog iets bij, waarschijnlijk iets met/uit hout, waar we da onze laser kunnen opzetten.
- ringen moeten we nog kiezen.
- vervoer moeten we nog eens bekijken
- en ik wil iemand (niet van de té dichte familie) die 's ochtends even langs kan komen om de kindjes mee klaar te maken en te entertainen.

Lijkt nog een hele boterham, maar allemaal "klein" genoeg om nog comfortabel rond te krijgen.

Lucia88

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-01-24 14:53

Oehh ik had dit topic wel al s bekeken, maar nooit gedacht dat ik al zo snel mocht aansluiten, maar ik ben net na de jaarwisseling gevraagd en heb ja gezegd <3 ik moet het echt nog beseffen en we hebben verder nog niets bedacht, nog niet eens een datum, maar ik vind het al wel heel leuk om eens mee te kijken hier :o

jojoleinee

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-01-24 14:56

Gefeliciteerd Jolien en Lucia!