Welke “unpopular opinions” heb jij? Deel 2

Moderators: Polly, Muiz, NadjaNadja, Telpeva, Essie73, ynskek, Ladybird

Toevoegen aan eigen berichten

Captain

Re: Welke “unpopular opinions” heb jij? Deel 2

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-04-23 15:41

:')

Fly_high

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-04-23 15:43

_San87_ schreef:
Aan de andere kant, in de tuingaan de bloemen ook dood. Dan maakt t imo niet uit of je ze op tafel zet, of aan de plant laat. Ik zie de bloemen als een ongesteldheid bij de vrouw, zeg maar. Van verwelking van de bloemen gaat de plant of de bol niet dood.

Ik hoef ook geen ongesteldheid op mijn tafel hoor :+ _O-

Ja huisdieren (en kinderen) gaan uiteindelijk ook allemaal dood, maar iets in huis halen puur om actief op hele korte termijn te laten doodgaan vind ik toch meer storend. Maar goed het is het stukje (gebrek aan) milieu vriendelijkheid dat IMO einde van bloemenindustrie zou moeten betekenen, dat anderen geen moreel bezwaar hebben tegen langzame dood van een bosje tulpen kan ik me iets bij voorstellen ;)

secricible

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-04-23 15:47

Oh ik lees mee maar echt: ja!
Ik heb dus ook zo niks met bloemen krijgen.
Ik blijf het ook ironisch vinden hoe we bloemen geven als iemand dood gaat.
Lief gebaar en de intentie waardeer ik maar de bloemen zelf word ik niet blij van.

Avalanche

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-04-23 15:49

Dwaas topic is dit :')

Telpeva
Moderator Algemeen

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-04-23 15:50

Niobe schreef:
_San87_ schreef:
Aan de andere kant, in de tuingaan de bloemen ook dood. Dan maakt t imo niet uit of je ze op tafel zet, of aan de plant laat. Ik zie de bloemen als een ongesteldheid bij de vrouw, zeg maar. Van verwelking van de bloemen gaat de plant of de bol niet dood.

Wat diepzinnig voor de zondag!

Eigenlijk is dat met kinderen ook zo, je zet ze op de wereld om te sterven. Al is dat over het algemeen niet binnen een paar dagen

_O-

_San87_
BKB 2024 winnaar 2D

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-04-23 15:52

Fly_high schreef:
_San87_ schreef:

Ik hoef ook geen ongesteldheid op mijn tafel hoor :+ _O-

Ja huisdieren (en kinderen) gaan uiteindelijk ook allemaal dood, maar iets in huis halen puur om actief op hele korte termijn te laten doodgaan vind ik toch meer storend. Maar goed het is het stukje (gebrek aan) milieu vriendelijkheid dat IMO einde van bloemenindustrie zou moeten betekenen, dat anderen geen moreel bezwaar hebben tegen langzame dood van een bosje tulpen kan ik me iets bij voorstellen ;)

Nee, okay. Maar ik bedoel meer te zeggen dat mijn planten niet dood gaan wanneer ik bloemen afknip en op tafel zet, dat idee :D.

Die hele industrie achter bloemen is idd niet milieuvriendelijk en die sponsor ik dan ook niet. Ik heb tulpen op tafel staan, wanneer die uitgebloeid zijn, gaan de bollen de grond in voor volgend jaar.

Sanet

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-04-23 16:00

ikke schreef:
Sanet schreef:
Eens! En bovendien vind ik het stom dat ze eerst “vermoord” moeten worden zodat ze mij op tafel verder kunnen gaan sterven.
Ik vind kleurtjes mooi, maar bloemen vind ik echt dom

Er is niemand die je verbiedt om die tulp met bol en al op tafel te zetten.....

Maar ik krijg altijd bloemen van mijn schoonmoeder -O-

BaileyMix

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-04-23 16:18

Ik ben echt dol, dol, dol op bloemen :') Zijn echt mijn mileuvervuilende zonde. Als het niet milieuvervuilend zou zijn, zou ik denk ik vijf bossen per week kopen, nu beperk ik mezelf tot eens in de maand |( Maar weinig maakt mij zo gelukkig, haha.

Laurora

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-04-23 16:24

Fijn te lezen dat het niet eens zo'n hele unpopular opinion is :D

Hilli

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-04-23 16:40

Fly_high schreef:
Ik vind snijbloemen echt griezelig, iets levends op mijn tafel neerzetten om binnen paar dagen bewust te laten sterven is toch creepy :')

Groenten zijn nog erger! Die worden levend gekookt, soms daarna zelfs ook nog gepureerd en opgegeten... :oo

_San87_
BKB 2024 winnaar 2D

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-04-23 16:46

Hilli schreef:
Fly_high schreef:
Ik vind snijbloemen echt griezelig, iets levends op mijn tafel neerzetten om binnen paar dagen bewust te laten sterven is toch creepy :')

Groenten zijn nog erger! Die worden levend gekookt, soms daarna zelfs ook nog gepureerd en opgegeten... :oo

Levend aan stukjes gesneden en gegeten :oo.

Snadrem

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-04-23 16:46

Ik krijg iedere maand een bosje bloemen van mijn vriend en ik vind het prachtige door hem bedachte traditie die we er vooral in houden :)

Aangezien we het milieu niet verder verzieken door kinderen te nemen, mogen wij best een bosje bloemen op tafel.

Suliko

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-04-23 17:12

Helemaal eens met dat bloemen niet meer van deze tijd zijn! Beter ze in grasvelden en tuinen laten groeien, dan hebben de bijtjes er ook wat aan (al moet je dan wel weer letten op het planten en zaaien van niet met gif doordrenkte bollen enzo).

Ben nog steeds heel blij dat mijn vriend bij onze eerste date voor de deur stond met een kamerplantje. Al heb ik uiteindelijk wel een stop moeten zetten op alle planten die hij meesleept. _O- Gelukkig zorgt hij er ook goed voor, maar er is wel een limiet aan hoeveel kamerplanten leuk zijn om te verzorgen.

UO: hoeveel je ook studeert en leert, uiteindelijk doe je maar wat en bepaald vooral je ego met hoeveel zekerheid je het leven tegemoet gaat.

Fly_high

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-04-23 17:13

Hilli schreef:
Fly_high schreef:

Haha, maar groenten zo gruwelijk vermoorden heeft tenminste nog een doel :j als iemand groenten voor de lol snijdt en kookt puur om direct daarna weg te flikkeren vind ik het ook best creepy :P en vreselijke voedselverspilling, geef het liever aan mij dan

Suliko

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-04-23 17:14

Oftewel, bijna alle show kookprogramma's. Daar wordt zóveel weggeflikkerd.

_San87_
BKB 2024 winnaar 2D

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-04-23 17:17

Fly_high schreef:
Hilli schreef:

Haha, maar groenten zo gruwelijk vermoorden heeft tenminste nog een doel :j als iemand groenten voor de lol snijdt en kookt puur om direct daarna weg te flikkeren vind ik het ook best creepy :P en vreselijke voedselverspilling, geef het liever aan mij dan

Maar de bloemen (uit eigen tuin) op mijn tafel hebben ook een doel. Eerst zijn ze versiering en geuren ze lekker, daarna gaan ze de composthoop op om daarna de tuin weer te bemesten. Cirkeltje rond :D.

denisesilver

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-04-23 17:29

Niobe schreef:
_San87_ schreef:

Wat diepzinnig voor de zondag!

Eigenlijk is dat met kinderen ook zo, je zet ze op de wereld om te sterven. Al is dat over het algemeen niet binnen een paar dagen

Ik ben hier echt veel te moe voor :')

"UO: hoeveel je ook studeert en leert, uiteindelijk doe je maar wat en bepaald vooral je ego met hoeveel zekerheid je het leven tegemoet gaat."
Deze mag van mij wel gewoon in een quote boek.

@Suliko, mijn zus heeft zo'n gruwelijke hekel aan die kitchen4you of hoe dat programma ook heet. Puur omdat ze zo niet logisch met het koken bezig zijn :')

Mungbean

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-04-23 17:37

Niobe schreef:

Heerlijk, precies wat ik nodig had op een koude druilerige zondag :D
Die kan zo op een tegeltje :')

_San87_
BKB 2024 winnaar 2D

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-04-23 17:49

Ik zie nu die foto's van Anne Geddes voor me :').

Afbeelding

Suzanne F.

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-04-23 18:14

_San87_ schreef:
Ik zie nu die foto's van Anne Geddes voor me :').

[ Afbeelding ]

Yep, die gaan ook verleppen en verwelken tot ze uitgezakt en uitgedroogd sterven.

marleen_88

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-04-23 18:32

Suliko schreef:

Of het SBS6-programma "de Alleskunner" echt belachelijk hoeveel er gebruikt en weggeflikkerd wordt voor zo'n stom tv-programma.

ikke

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-04-23 20:29

marleen_88 schreef:
Suliko schreef:

Of het SBS6-programma "de Alleskunner" echt belachelijk hoeveel er gebruikt en weggeflikkerd wordt voor zo'n stom tv-programma.

Alles voor de aandacht en de kijkcijfrs maar dat lijkt ook een UO: Het gaat, met name maar niet uitsluitend, de commerciëlen allen maar om kijkcijfers en daar is alles ondergeschikt aan.....

Niobe

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-04-23 21:20

SBS 6 is dan ook wel het toppunt van waardeloos

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-04-23 22:16

_Denise_ schreef:
Broodjeszaken zijn doorgeslagen met overal rucola op te gooien.

Rucola is heerlijk. Maar fokking niet op een warme tosti.

#terechteklacht dus.

Walkure

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-04-23 22:39

Ik ben ook niet zo van de bloemen. Vind het leuk ze te krijgen, maar idd ontzettend zonde als ze binnen 2 weken weer weg kunnen.

Droogbloemen daarentegen heb ik altijd in huis, maar die gaan ook we wel echt een paar maanden mee.