Ineens 136 euro van de rekening verdwenen

Moderators: Polly, Muiz, NadjaNadja, Telpeva, Essie73, ynskek, Ladybird

Toevoegen aan eigen berichten

sterregoud

Re: Ineens 136 euro van de rekening verdwenen

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-03-23 10:40

Over tegenvallers gesproken, voor een wortelkanaalbehandeling wel even 600 euro moeten aftikken. En een half jaar later moet de kies getrokken worden. Geen kleine tegenvallers.

DuoPenotti

Woonplaats: Tussen de Limburgse velden met uitzicht op de Brabantse.

Re: Ineens 136 euro van de rekening verdwenen

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-03-23 10:41

letterlijk en figuurlijk auuuw....

MoniqueT

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-03-23 10:44

Citaat:
DuoPenotti schreef:
Altijd een uitkering als je ziek bent is geen absolute waarheid. Dat is maar net wat uwv arts bepaald. En heb je een partner mag je vrolijk op 1 loon verder.

Dorine 92 schreef:
Samenwonen op 1 loon is ook een keuze. Als je beter af bent met 2 lonen kun je ook latten.

Eh .... ik ga niet klagen over onze financiën, is ook absoluut niet nodig.

Maar heb je wel door hoeveel partners ook mantelzorger worden als een van de twee ziek wordt? Ik ben al 8 jaar geen nacht alleen van huis geweest, omdat ik weet dat mijn man heftige pijnaanvallen kan krijgen waar ik hem met massages enigszins verlichting kan geven.

Gisterenavond een verjaardagsfeestje, van 8 tot half elf samen geweest, was supergezellig, maar langer hield hij het niet vol. Ik had graag nog een paar uurtjes gebleven, maar weet dat ik dan én mee moet gaan én klaar moet zijn voor een lastige nacht.

Maar ach ja, samenwonen is een keuze. Gelukkig hoeven we niet te latten! Maar gelukkig is er ook een bron van inkomsten, want die WAO is echt geen vetpot.

BaileyMix

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-03-23 10:47

Armoede is een keuze, dûh :*

DuoPenotti

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-03-23 10:47

Precies Monique
Of gewoon getrouwd zijn of al 25 jaar samenwonen en dan als je ziek word in een huizencrisis uit elkaar gaan want dan krijg je bijstand...echt hè. Het idee al om zo te denken.
Echt een keuze ja....

Tiggs

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-03-23 10:54

Dorine92 schreef:
Yup maar het is mij ook bekend dat het bedrijf waar ik werk, en vele andere bedrijven, mensen zoeken die morgen al aan de slag kunnen. Verder is het mij bekend dat ze elke idioot aannemen, en het is mij ook bekend dat je met dit salaris prima kunt leven én op vakantie kunt.
Tenzij je dus een “mening” hebt over dit soort werk (als in: ja sorry maar dit ga ik niet doen) of als je teveel “meningen” hebt over waar je precies wilt wonen, wat je precies wilt eten, enz enz.
Maar dan moet je ook niet gaan zeuren als andere mensen dus op een afgelegen plek wonen, zogenaamd stom werk hebben en goedkoop eten, maar wél op vakantie kunnen.

Nou, misschien kan Germie dan bij jou komen werken. Probleem opgelost.

Als je zó in paniek raakt, moet huilen en droog brood moet eten vanwege 136 euro dan moet je je echt afvragen of die vakanties wel zo'n goed idee zijn dan wel of je anders moet budgetteren.

Avalanche

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-03-23 10:58

Dorine92 schreef:
Oké dus als mensen hun rekeningen niet kunnen betalen, kunnen ze daar niks aan doen. En als mensen wél hun rekeningen kunnen betalen, hebben ze mazzel en moeten ze niet zo zielig doen over 136 euro?

Dit zegt werkelijk niemand.
Dorine92 schreef:
Maar dan moet je ook niet gaan zeuren als andere mensen dus op een afgelegen plek wonen, zogenaamd stom werk hebben en goedkoop eten, maar wél op vakantie kunnen.

En ook dit heeft niemand gezegd. Ik geloof niet dat er in dit topic ergens besproken is waar TS exact woont, dat is namelijk in strijd met de AVG :+

Dorine92 schreef:
Samenwonen op 1 loon is ook een keuze. Als je beter af bent met 2 lonen kun je ook latten.

Ja want mensen hebben nooit mantelzorg nodig, of zijn al jaren getrouwd :+
Dorine92 schreef:
Als je goed had gelezen.......

Oh, de ironie :')

Het helpt als je idd goed leest (fijn ook dat je die tip geeft, maar dat is niet eenzijdig). Het helpt ook enorm als je ingaat op dingen die mensen wél zeggen, in plaats van er een stroman dan van te maken, die je vervolgens vrij gemakkelijk kunt neersabelen.

Verder helpt het ook als je heel relevante feiten niet voor het gemak even negeert.

Dorine92

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-03-23 11:00

Poekkie schreef:
Dorine92… wtf echt waar :')

Kinderen zijn een keuze en de volgende 18 jaar weet je perfect hoe je loon en leven zal zijn? Uhu…

Nee maar dan moet je ook niet zeuren als het tegenvalt, maar wel de stress van de topicstarter bagatelliseren of zelfs verwijten dat ze zeurt

Poekkie schreef:
Bedrijven die alles aannemen is fijn maar vaak zijn die lonen vrij gelijkaardig aan het minimumloon. ‘T is krom maar ‘t is hier in belgie momenteel wel zo dat een uitkering + voordelen netto hetzelfde of meer opbrengt dan de laagste lonen. En dan nog kom je daar niet zo zalig mee rond als je beweert… ik ga juist het voorbeeld van mijn broer die fulltime werkt.

Dit heet denken in onmogelijkheden. Nogmaals, ik heb het niet over de laagste lonen. Ik werk niet eens fulltime en ik krijg zat. En elke idioot kan hier aan het werk. Dus ja het is een keuze om dat niet te doen (op voorwaarde dat je gezond bent).

Poekkie schreef:
Maar op vakantie gaan en dan een kleine tegenvaller (ja sorry, 136 euro is de kost van een ferme taxirit of 1 extra hotelovernachting met eten) niet kunnen betalen en mogelijks de schulden in gaan als je een blutsje in je huurauto zou rijden… nee daar heb ik echt wel een hele klare mening over idd.

Als jij denkt dat mensen die naar verre landen gaan, 136 euro uitgeven aan een taxi of 1 hotelovernachting met eten... ja dan snap ik je iets beter. Want als je dat doet, heb je gewoon geld teveel. Ik red het daar zeker halve week (in de dure landen) tot een ruime week (in de goedkopere landen) mee

MoniqueT

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-03-23 11:02

DuoPenotti schreef:
Precies Monique
Of gewoon getrouwd zijn of al 25 jaar samenwonen en dan als je ziek word in een huizencrisis uit elkaar gaan want dan krijg je bijstand...echt hè. Het idee al om zo te denken.
Echt een keuze ja....

Ja, bizar! Wie zo denkt, staat echt niet met beide benen in de maatschappij.

Kijk, ik kan die 136 euro best missen, maar als ik er recht op zou hebben, ging ik er ook achteraan. In dit geval via International Card Services, want ik vermoed dat die afschrijving en directe correctie een fout zijn geweest, waarvan Germie de dupe is. Dat het gevolg is dat de Rabobank automatisch die koersopslag toepast, is logisch. Maar het gaat dus al eerder fout, bij VISA, dus kan je op hun coulance hopen als je het netjes vraagt.

Bij mij zou het een geval zijn van 'nee heb ik, ja kan ik krijgen', want inderdaad is het een bedrag wat je sowieso achter de hand zou moeten hebben als je je dergelijke reizen kan veroorloven. Overal kan je een tegenvaller hebben en die moet je wel op kunnen vangen, anders kan je beter thuis blijven.

Op je achterste benen emotioneel eisen gaan stellen, werkt meestal averechts. Hoe dan ook, aandacht genoeg voor de kwestie hier. Ik ben er wel klaar mee.

Dorine92

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-03-23 11:04

DuoPenotti schreef:
Voor mij is op een reis naar Mexico 136 een kleine tegenvaller.

Voor jou wel, voor mij niet. Je kunt prima voor een paar honderd euro op vakantie naar Mexico als je goed je best doet (incl uitgaven daar) dus 136 euro kan een aanzienlijk deel van je vakantieuitgaven zijn. Maar dat weet je dus niet, het verschilt per persoon wat ze uitgeven op vakantie. Dus niet oordelen.

Avalanche

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-03-23 11:07

Dorine92 schreef:
DuoPenotti schreef:

Voor jou wel, voor mij niet. Je kunt prima voor een paar honderd euro op vakantie naar Mexico als je goed je best doet (incl uitgaven daar) dus 136 euro kan een aanzienlijk deel van je vakantieuitgaven zijn. Maar dat weet je dus niet, het verschilt per persoon wat ze uitgeven op vakantie. Dus niet oordelen.

Ik ben echt benieuwd hoe je dat inclusief vlucht en autohuur doet.

DuoPenotti

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-03-23 11:08

MoniqueT schreef:
DuoPenotti schreef:
Precies Monique
Echt een keuze ja....

Ja, bizar! Wie zo denkt, staat echt niet met beide benen in de maatschappij.

Kijk, ik kan die 136 euro best missen, maar als ik er recht op zou hebben, ging ik er ook achteraan. In dit geval via International Card Services, want ik vermoed dat die afschrijving en directe correctie een fout zijn geweest, waarvan Germie de dupe is. Dat het gevolg is dat de Rabobank automatisch die koersopslag toepast, is logisch. Maar het gaat dus al eerder fout, bij VISA, dus kan je op hun coulance hopen als je het netjes vraagt.

Bij mij zou het een geval zijn van 'nee heb ik, ja kan ik krijgen', want inderdaad is het een bedrag wat je sowieso achter de hand zou moeten hebben als je je dergelijke reizen kan veroorloven. Overal kan je een tegenvaller hebben en die moet je wel op kunnen vangen, anders kan je beter thuis blijven.

Op je achterste benen emotioneel eisen gaan stellen, werkt meestal averechts. Hoe dan ook, aandacht genoeg voor de kwestie hier. Ik ben er wel klaar mee.

Voor mij is 136 ook een flink bedrag en ik zou er zeker ook achteraan gaan.
En ik begrijp helemaal dat Germie dat ook doet.
En in alle berichten lees ik ook dat Germie heel veel laat om op vakantie te gaan en is die 136 ook veel geld.
Zelf zou ik andere keuzes maken en bijvoorbeeld pas een jaar later gaan. Want ik ken maar weinig mensen die een grote reis maken en geen enkele tegenvaller hebben.
Daarvan op droog brood moeten leven zou mijn keuze niet zijn, maar ja dat ben ik.

En ik heb Germie ook al verdedigt tegen de mensen die haar afzeiken omdat ze emotioneel een bericht heeft geplaatst.
Omdat ik ook kan begrijpen dat je in je eerste schrik dit zo opschrijft.
Wel hoop ik idd dat ze zo niet aan de telefoon heeft gehangen bij bijvoorbeeld de Rabobank, want dan word je niet snel meer geholpen.
En snij je jezelf in de vingers.

Fabled

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-03-23 11:09

Vergeet je voor het gemak of voor de grap even dat die $5000 voor de borg was en dat er maar iets had hoeven gebeuren dat niet verzekerd was om meer dan die €136 kwijt te raken?

Als ze een deel van de borg niet terug had gekregen was er een net zo groot of groter probleem.

Dorine92

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-03-23 11:10

DuoPenotti schreef:
Precies Monique
Echt een keuze ja....

Volgens mij ben jij degene die niet kunt lezen. Ik zet er toch steeds bij mits gezond. En ja, poedersuiker als je niet gezond bent. Maar dan hoef je toch niet de hele tijd bij iemand die op vakantie kan, te gaan klagen en te gaan benadrukken bevoorrecht diegene wel niet is? Sorry maar daar zit voor mij een soort smaakje van misgunnen of jaloezie aan. Terwijl de topicstarter er waarschijnlijk hard voor heeft gewerkt

Cer

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-03-23 11:12

Totaal off topic .. maar hoe kan het dat veel topics uiteindelijk verzanden in mensen die online “ruziën” over andermans problemen… ? Een discussie, vraag of gesprek kan bijna niet meer zonder gekift..
nou ja goed, dat is een heel ander onderwerp natuurlijk :)

Suzanne F.

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-03-23 11:12

Volgens mij heeft Germie geen VISA via ICS. Maar een MasterCard via de Rabobank.

Jildau

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-03-23 11:13

Dorine92 schreef:
DuoPenotti schreef:

Maar als je vervolgens geen boodschappen meer kunt betalen, en zo in paniek bent omdat je €136 mist, is het nou eenmaal niet handig om regelmatig op vakantie te gaan. Dan zou ik aanraden om eerst wat geld op een spaarrekening te zetten en daarna weer op vakantie te gaan. Zodat als er iets onverwachts gebeurd zoals dit, je wel gewoon boodschappen kunt doen.

Ik zou ook alles op alles zetten om dat geld terug te krijgen maar hoef er ondertussen niet wakker van te liggen, droog brood te eten of in paniek te raken omdat ik altijd wel meer dan €136 op de spaarrekening heb staan wat ik dan kan gebruiken.

Dus ik oordeel wel want ik vind het een prioriteit om eerst wat geld op een spaarrekening te hebben staan en daarna zulke reizen te gaan maken, niet andersom. Dan zou ik nog steeds achter €136 aangaan maar dan kan dat zonder huilen, paniek en leven op droog brood.
Laatst bijgewerkt door Jildau op 25-03-23 11:15, in het totaal 1 keer bewerkt

Dorine92

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-03-23 11:13

Tiggs schreef:
Dorine92 schreef:
Yup maar het is mij ook bekend dat het bedrijf waar ik werk, en vele andere bedrijven, mensen zoeken die morgen al aan de slag kunnen. Verder is het mij bekend dat ze elke idioot aannemen, en het is mij ook bekend dat je met dit salaris prima kunt leven én op vakantie kunt.
Tenzij je dus een “mening” hebt over dit soort werk (als in: ja sorry maar dit ga ik niet doen) of als je teveel “meningen” hebt over waar je precies wilt wonen, wat je precies wilt eten, enz enz.

Nou, misschien kan Germie dan bij jou komen werken. Probleem opgelost.

Als je zó in paniek raakt, moet huilen en droog brood moet eten vanwege 136 euro dan moet je je echt afvragen of die vakanties wel zo'n goed idee zijn dan wel of je anders moet budgetteren.

Dit mag de topicstarter gelukkig helemaal zelf weten. En jij hebt het recht om daar wat van te vinden, maar daar houdt het op. En leuk is het niet om te oordelen over andermans portemonnee. Maar blijkbaar is het eenrichtingsverkeer. Als je niet genoeg geld hebt voor een vakantie naar Mexico mag je mekkeren en hoef je niet kritisch naar je eigen situatie te kijken. En als je wel genoeg geld hebt om op vakantie te gaan naar Mexico, moet je niet zeuren over 136 euro en mag je er ook geen stress van hebben. Wat ik probeer te zeggen is dat ik het hier niet mee eens ben

Brainless

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-03-23 11:17

Moderatoropmerking:
Dit bericht is leeggehaald omdat het niet voldoet aan de Bokt regels.
Laatst bijgewerkt door Giolli op 27-03-23 20:02, in het totaal 1 keer bewerkt
Reden: Voldoet niet aan regels

Avalanche

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-03-23 11:18

Moderatoropmerking:
Laatst bijgewerkt door Giolli op 27-03-23 20:12, in het totaal 1 keer bewerkt
Reden: voldoet niet aan regels

Dorine92

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-03-23 11:18

Avalanche schreef:
Dorine92 schreef:

Je hoeft geen auto te huren. Je KUNT een auto huren.
Van de topicstarter weten we dat ze een auto heeft gehuurd (en de kosten heeft gedeeld dacht ik, dus dat scheelt al enorm). Maar weten niet hoe lang ze daarvoor heeft gespaard, en hoeveel geld ze heeft, hoeveel ze verdient, hoeveel er verplicht uit gaan elke maand, welke tegenvallers ze eventueel nog meer heeft gehad zowel tussen het boeken van de vakantie en het vertrekken, als tijdens de vakantie, als na de vakantie. Dus ja... iets met oordelen over andermans portemonnee...

VuurVleugels

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-03-23 11:19

Dorine92 schreef:
Dus niet oordelen.

Interessante uitspraak van iemand die in al haar berichten laat doorsijpelen hoe ze oordeelt over mensen in armoede en ze keuzes die zij blijkbaar wel of niet maken.

Avalanche

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-03-23 11:20

Dorine92 schreef:
Avalanche schreef:

Je hoeft geen auto te huren. Je KUNT een auto huren.

TS heeft een auto gehuurd, dus relevant.

Bij deze een verzoek om een pro forma berekening hoe jij dat voor een paar honderd euro gaat doen.

Dorine92

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-03-23 11:26

Brainless schreef:
Dorine92 schreef:
En elke idioot kan hier aan het werk.

Moderatoropmerking:

Gezien je boktnaam heb ik het waarschijnlijk meer over mensen zoals jij :P (dit is natuurlijk een grapje)
Ik ben WO opgeleid maar doe dingen wel anders dan anderen (zoals een baan kiezen die elke ongekwalificeerde gek kan doen). Dus in die zin mag je me best een idioot vinden. Ook is mijn mening over dingen 90% van de tijd niet standaard. Ik functioneer er echter bijzonder goed mee. Mag je zelf weten of jij me een idioot vindt. Ik slaap er geen minuut minder om
Laatst bijgewerkt door Giolli op 27-03-23 20:12, in het totaal 1 keer bewerkt
Reden: Quote leeggehaald

MoniqueT

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-03-23 11:29

Suzanne F. schreef:
Volgens mij heeft Germie geen VISA via ICS. Maar een MasterCard via de Rabobank.

Gecheckt, je hebt gelijk. Ik kan me zo niet meer herinneren hoe ik destijds onze zaak bij VISA of MasterCard aanhangig gemaakt heb, maar in elk geval buiten de Rabobank om. Beide kaarten waren wel door de Rabobank uitgegeven.

Het lijkt erop dat het dan toch via de bank zal moeten ...