Moderators: Polly, Muiz, NadjaNadja, Telpeva, Essie73, ynskek, Ladybird
Citaat:DuoPenotti schreef:
Altijd een uitkering als je ziek bent is geen absolute waarheid. Dat is maar net wat uwv arts bepaald. En heb je een partner mag je vrolijk op 1 loon verder.
Dorine 92 schreef:
Samenwonen op 1 loon is ook een keuze. Als je beter af bent met 2 lonen kun je ook latten.
Dorine92 schreef:Yup maar het is mij ook bekend dat het bedrijf waar ik werk, en vele andere bedrijven, mensen zoeken die morgen al aan de slag kunnen. Verder is het mij bekend dat ze elke idioot aannemen, en het is mij ook bekend dat je met dit salaris prima kunt leven én op vakantie kunt.
Tenzij je dus een “mening” hebt over dit soort werk (als in: ja sorry maar dit ga ik niet doen) of als je teveel “meningen” hebt over waar je precies wilt wonen, wat je precies wilt eten, enz enz.
Maar dan moet je ook niet gaan zeuren als andere mensen dus op een afgelegen plek wonen, zogenaamd stom werk hebben en goedkoop eten, maar wél op vakantie kunnen.
Dorine92 schreef:Oké dus als mensen hun rekeningen niet kunnen betalen, kunnen ze daar niks aan doen. En als mensen wél hun rekeningen kunnen betalen, hebben ze mazzel en moeten ze niet zo zielig doen over 136 euro?
Dorine92 schreef:Maar dan moet je ook niet gaan zeuren als andere mensen dus op een afgelegen plek wonen, zogenaamd stom werk hebben en goedkoop eten, maar wél op vakantie kunnen.
Dorine92 schreef:Samenwonen op 1 loon is ook een keuze. Als je beter af bent met 2 lonen kun je ook latten.
Dorine92 schreef:Als je goed had gelezen.......
Poekkie schreef:Dorine92… wtf echt waar![]()
Kinderen zijn een keuze en de volgende 18 jaar weet je perfect hoe je loon en leven zal zijn? Uhu…
Poekkie schreef:Bedrijven die alles aannemen is fijn maar vaak zijn die lonen vrij gelijkaardig aan het minimumloon. ‘T is krom maar ‘t is hier in belgie momenteel wel zo dat een uitkering + voordelen netto hetzelfde of meer opbrengt dan de laagste lonen. En dan nog kom je daar niet zo zalig mee rond als je beweert… ik ga juist het voorbeeld van mijn broer die fulltime werkt.
Poekkie schreef:Maar op vakantie gaan en dan een kleine tegenvaller (ja sorry, 136 euro is de kost van een ferme taxirit of 1 extra hotelovernachting met eten) niet kunnen betalen en mogelijks de schulden in gaan als je een blutsje in je huurauto zou rijden… nee daar heb ik echt wel een hele klare mening over idd.
DuoPenotti schreef:Precies Monique
Of gewoon getrouwd zijn of al 25 jaar samenwonen en dan als je ziek word in een huizencrisis uit elkaar gaan want dan krijg je bijstand...echt hè. Het idee al om zo te denken.
Echt een keuze ja....
DuoPenotti schreef:Voor mij is op een reis naar Mexico 136 een kleine tegenvaller.
Dorine92 schreef:DuoPenotti schreef:Voor mij is op een reis naar Mexico 136 een kleine tegenvaller.
Voor jou wel, voor mij niet. Je kunt prima voor een paar honderd euro op vakantie naar Mexico als je goed je best doet (incl uitgaven daar) dus 136 euro kan een aanzienlijk deel van je vakantieuitgaven zijn. Maar dat weet je dus niet, het verschilt per persoon wat ze uitgeven op vakantie. Dus niet oordelen.
MoniqueT schreef:DuoPenotti schreef:Precies Monique
Of gewoon getrouwd zijn of al 25 jaar samenwonen en dan als je ziek word in een huizencrisis uit elkaar gaan want dan krijg je bijstand...echt hè. Het idee al om zo te denken.
Echt een keuze ja....
Ja, bizar! Wie zo denkt, staat echt niet met beide benen in de maatschappij.
Kijk, ik kan die 136 euro best missen, maar als ik er recht op zou hebben, ging ik er ook achteraan. In dit geval via International Card Services, want ik vermoed dat die afschrijving en directe correctie een fout zijn geweest, waarvan Germie de dupe is. Dat het gevolg is dat de Rabobank automatisch die koersopslag toepast, is logisch. Maar het gaat dus al eerder fout, bij VISA, dus kan je op hun coulance hopen als je het netjes vraagt.
Bij mij zou het een geval zijn van 'nee heb ik, ja kan ik krijgen', want inderdaad is het een bedrag wat je sowieso achter de hand zou moeten hebben als je je dergelijke reizen kan veroorloven. Overal kan je een tegenvaller hebben en die moet je wel op kunnen vangen, anders kan je beter thuis blijven.
Op je achterste benen emotioneel eisen gaan stellen, werkt meestal averechts. Hoe dan ook, aandacht genoeg voor de kwestie hier. Ik ben er wel klaar mee.
DuoPenotti schreef:Precies Monique
Echt een keuze ja....
Dorine92 schreef:DuoPenotti schreef:Voor mij is op een reis naar Mexico 136 een kleine tegenvaller.
Voor jou wel, voor mij niet. Je kunt prima voor een paar honderd euro op vakantie naar Mexico als je goed je best doet (incl uitgaven daar) dus 136 euro kan een aanzienlijk deel van je vakantieuitgaven zijn. Maar dat weet je dus niet, het verschilt per persoon wat ze uitgeven op vakantie. Dus niet oordelen.
Tiggs schreef:Dorine92 schreef:Yup maar het is mij ook bekend dat het bedrijf waar ik werk, en vele andere bedrijven, mensen zoeken die morgen al aan de slag kunnen. Verder is het mij bekend dat ze elke idioot aannemen, en het is mij ook bekend dat je met dit salaris prima kunt leven én op vakantie kunt.
Tenzij je dus een “mening” hebt over dit soort werk (als in: ja sorry maar dit ga ik niet doen) of als je teveel “meningen” hebt over waar je precies wilt wonen, wat je precies wilt eten, enz enz.
Maar dan moet je ook niet gaan zeuren als andere mensen dus op een afgelegen plek wonen, zogenaamd stom werk hebben en goedkoop eten, maar wél op vakantie kunnen.
Nou, misschien kan Germie dan bij jou komen werken. Probleem opgelost.
Als je zó in paniek raakt, moet huilen en droog brood moet eten vanwege 136 euro dan moet je je echt afvragen of die vakanties wel zo'n goed idee zijn dan wel of je anders moet budgetteren.
Avalanche schreef:Dorine92 schreef:Voor jou wel, voor mij niet. Je kunt prima voor een paar honderd euro op vakantie naar Mexico als je goed je best doet (incl uitgaven daar) dus 136 euro kan een aanzienlijk deel van je vakantieuitgaven zijn. Maar dat weet je dus niet, het verschilt per persoon wat ze uitgeven op vakantie. Dus niet oordelen.
Ik ben echt benieuwd hoe je dat inclusief vlucht en autohuur doet.
Brainless schreef:Dorine92 schreef:En elke idioot kan hier aan het werk.Moderatoropmerking:Dit bericht is leeggehaald omdat het niet voldoet aan de Bokt regels.
Suzanne F. schreef:Volgens mij heeft Germie geen VISA via ICS. Maar een MasterCard via de Rabobank.