Te veel betaald bij de Bijenkorf

Moderators: Polly, Muiz, NadjaNadja, Telpeva, Essie73, ynskek, Ladybird

Toevoegen aan eigen berichten

Pallatin

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-01-23 19:12

KB12 schreef:
Schuur_ schreef:
TS, ben je ook al bij de winkel zelf geweest om het hierover te hebben? Allicht dat ze dan wel tot een oplossing komen of misschien het verhaal wel willen snappen.

Als het via via en ook nog over de mail gaat kan ik best inkomen dat je overkomt als een stampvoetende zeurklant.

Overigens: je had tijdens het afrekenen de klantendienst aan de telefoon? Wat zei de verkoopster dan van die opmerking dat alle prijzen gelijk moeten zijn?

Er was niet echt een antwoord op, behalve take it or leave it. Dat ik eigenlijk niet moest zeuren want het was maar 70 euro. En dat er nog genoeg andere waren blablabla. Uiteindelijk is de manager nog gebeld en die zei hetzelfde. Er viel niet over te discussiëren. Ik wil wel naar de winkel maar het is dezelfde klantenservice die reageert op mijn mailtjes, en die mijn vriendin hebben gebeld. Ik vrees dat ik er met hun echt niet uit ga komen. Ik zou graag willen dat de algemene klantenservice mij helpt, en niet steeds doorstuurt naar dezelfde mensen die het probleem hebben veroorzaakt.

Nogmaals, ik vind dat je gelijk hebt hoor, maar ik denk dat daar een beetje de kneep zit: als jij m niet neemt wil iemand anders die tas waarschijnlijk wel voor die 70 euro meer. Dat gebruiken ze als een soort pressiemiddel…. De klantenservice van het hoofdkantoor zal blijven verwijzen naar het filiaal, betekent niet dat je ze niet kunt blijven benaderen met je klacht (al zal het misschien tot niks leiden)

verootjoo

Re: Te veel betaald bij de Bijenkorf

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-01-23 19:28

Wel een enorm domme zet. 70€ is niks voor de Bijenkorf, iedereen weet dat ontevreden klanten duurder zijn.
Deze negatieve reclame is echt slecht voor ze.
Als ik de BK was had ik gewoon die 70€ betaald, al dan niet terecht. Tevreden klanten zijn veel waard.

Schuur_

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-01-23 20:37

TS, wat ga je nu doen? Of ga je niks meer doen en wou je gewoon je hart luchten?

KB12

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 25-01-23 20:56

Schuur_ schreef:
TS, wat ga je nu doen? Of ga je niks meer doen en wou je gewoon je hart luchten?

Ik ben nog even aan het denken welke stappen ik ga zetten, en hoe ik de minst frustrerende weg ga bewandelen. Ik ga in ieder geval niet terug naar het filiaal. Hier sta ik bij dezelfde klantenservice, als die wat mij te woord staat via de mail. Ik denk dat ik nog eens de klantenservice ga bellen en zeg dat ik niet meer doorverbonden of doorgezet wil worden met mijn filiaal. Het is dan ook eigenlijk te bizar voor woorden dat het filiaal waar ik een klacht over heb, ook het filiaal is die mijn klacht moet behandelen. Ik ben ook nog aan het kijken naar de klachtencompas van de consumentenbond. Dat werd hier ergens genoemd. De geschillencommissie is geen optie, omdat dit waarschijnlijk meer kost dan dat ik terug wil/moet krijgen.

chevax

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-01-23 21:09

Er is al een paar keer door iemand geopperd om het merk rechtstreeks te benaderen. Dat heeft imo nog de meeste kans van slagen.

prompter

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-01-23 21:16

Ja, ik denk ook dat je daar iets mee kan bereiken. Die zullen niet blij zijn hoe er hier met hun tassen ėn hun klanten wordt omgegaan!

Queijo

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-01-23 22:32

Ik zou ook Chloe zelf benaderen.

KB12

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 25-01-23 22:59

chevax schreef:
Er is al een paar keer door iemand geopperd om het merk rechtstreeks te benaderen. Dat heeft imo nog de meeste kans van slagen.

Klopt, dit was ik vergeten te benoemen net. Dit ga ik inderdaad ook nog doen!

BigOne

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-01-23 23:50

KB12 schreef:
chevax schreef:

Bel eerst de klantenservice nogmaals, willen ze wederom niets oplossen dan vermeld je maar dat je de fabrikant een mailtje stuurt.

pmarena

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-01-23 07:51

Ik ben wel benieuwd hoe het merk zou reageren eigenlijk. Wellicht ook wel met iets in de trant van dat je alsnog wel een héle hoge korting hebt gekregen. Het lijkt me dat zij de berekende prijs niet zo interessant vinden, dat is immers aan de BK en zij beseffen ook wel dat die tassen buitensporig duur zijn voor wat je krijgt := Maar vooral "not amused" zullen zijn dat die tas vies meegegeven werd. En dat is alsnog in de winkel opgelost.

Dus wat moeten zij dan eigenlijk verder met dit probleem / op welke manier zouden zij een oplossing kunnen bieden? Verwacht je dan dat zij je die 70 euro gaan geven...? Of de BK gaan "dwingen" om het te geven?

KB12

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 26-01-23 09:18

pmarena schreef:
Ik ben wel benieuwd hoe het merk zou reageren eigenlijk. Wellicht ook wel met iets in de trant van dat je alsnog wel een héle hoge korting hebt gekregen. Het lijkt me dat zij de berekende prijs niet zo interessant vinden, dat is immers aan de BK en zij beseffen ook wel dat die tassen buitensporig duur zijn voor wat je krijgt := Maar vooral "not amused" zullen zijn dat die tas vies meegegeven werd. En dat is alsnog in de winkel opgelost.

Dus wat moeten zij dan eigenlijk verder met dit probleem / op welke manier zouden zij een oplossing kunnen bieden? Verwacht je dan dat zij je die 70 euro gaan geven...? Of de BK gaan "dwingen" om het te geven?

Ik verwacht van chloe helemaal niets, want ik heb nog nooit zo met dit bedrijf te maken gehad. Veel mensen gaven dit als advies en het klinkt ook als een goed idee. Ik kan mij voorstellen dat ze niet willen dat hun producten of de klantvriendelijkheid rondom hun producten zo negatief in beeld komen.

anjali

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-01-23 09:52

Mij werd indertijd een hele grote fles parfum opgestuurd, misschien sturen ze ts een hele grote tas want die blijken er ook te zijn :+ Sorry ts dat ik er een grapje over maak, ik vind het heel vervelend voor je en voel met je mee. Ik zou echt Chloe zelf benaderen.Jij houdt kennelijk van dat merk en ze zullen vast en zeker iets doen om je weer tevreden te krijgen.

secricible

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-01-23 09:54

pmarena schreef:

Ik denk dar chloe inhoudelijk er wei ig van vindt, maar wel een naam hoog wil houden waar een bepaalde service bij hoort. Dus dat de manier waarop TS is behandeld ze niet blij maakt.
Ik zou in de mail aan hun dan ook daar op focussen, op de slechte service bij een klacht.

Popstra

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-01-23 10:24

Ik was wat jaren geleden eens op zoek naar een LV bumbag. Ik naar de LV winkel in de Amsterdamse Bijenkorf en die hadden hem niet op voorraad. Die verkoopster zei toen doodleuk dat hij mij toch niet zou staan omdat die tas heel groot was. Maar die draag je crossbody en niet om de heup. Ik als trouwe klant van LV was flabbergasted! Maar daar heeft een bijenkorf zelf niks mee te doen. Die merken zijn een winkel in hun winkel net als Gucci, cartier enz
Heb hem uiteindelijk mee laten nemen door een vriendin die in Dubai zat.

Cloe is/gaat volgens mij wel gewoon via de Bijenkorf.

Getup

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-01-23 10:33

KB12 schreef:
chevax schreef:

Zou ik ook doen. Nette mail schrijven met foto's erbij. En kijken, wat er komt.

Alja

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-01-23 10:46

KB12 schreef:
pmarena schreef:

Ik verwacht van chloe helemaal niets, want ik heb nog nooit zo met dit bedrijf te maken gehad. Veel mensen gaven dit als advies en het klinkt ook als een goed idee. Ik kan mij voorstellen dat ze niet willen dat hun producten of de klantvriendelijkheid rondom hun producten zo negatief in beeld komen.

Gaat het jou om de 70 euro of inmiddels hoe de Bijenkorf met je omgaat?

anjali

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-01-23 10:48

Popstra schreef:
Ik was wat jaren geleden eens op zoek naar een LV bumbag. Ik naar de LV winkel in de Amsterdamse Bijenkorf en die hadden hem niet op voorraad. Die verkoopster zei toen doodleuk dat hij mij toch niet zou staan omdat die tas heel groot was. Maar die draag je crossbody en niet om de heup. Ik als trouwe klant van LV was flabbergasted! Maar daar heeft een bijenkorf zelf niks mee te doen. Die merken zijn een winkel in hun winkel net als Gucci, cartier enz
Heb hem uiteindelijk mee laten nemen door een vriendin die in Dubai zat.

Cloe is/gaat volgens mij wel gewoon via de Bijenkorf.

Wat een brutaal personeel. Dat maakt de klant zelf wel uit of de tas hem\haar staat. Er gaat hier wel een (tassen)wereld voor me open .Shoppen met Bokt en dan deze keer geen paardenspullen!

KB12

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 26-01-23 13:22

Alja schreef:

Het gaat mij om beide. Ik heb én te veel betaald, én er wordt zo met mij omgegaan. Daarnaast ben ik ook nog plus member in deze winkel. Hier moet je een bepaald bedrag ieder jaar voor besteden. Hier zit ik zeer ruim overheen. Dit geeft aan dat ik dus al jaren veel geld daar achterlaat. Ik zou in mijn eigen bedrijf mij nooit zo gedragen tegen een (vaste) klant.

purny

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-01-23 13:30

Dus gewoon contact opnemen met de geschillencommissie. Je komt er met het bedrijf niet uit en daar is de commissie voor

Alja

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-01-23 16:16

KB12 schreef:
Alja schreef:

Het gaat mij om beide. Ik heb én te veel betaald, én er wordt zo met mij omgegaan. Daarnaast ben ik ook nog plus member in deze winkel. Hier moet je een bepaald bedrag ieder jaar voor besteden. Hier zit ik zeer ruim overheen. Dit geeft aan dat ik dus al jaren veel geld daar achterlaat. Ik zou in mijn eigen bedrijf mij nooit zo gedragen tegen een (vaste) klant.

Wou zeggen als het alleen om de 70 euro gaat had ik het graag naar je overgemaakt :)

germie

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-01-23 16:45

En we zijn al weer enige dagen verder, is er inmiddels actie ondernomen?

KB12

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 26-01-23 18:46

germie schreef:
En we zijn al weer enige dagen verder, is er inmiddels actie ondernomen?

Ik heb vanaf zaterdag weer tijd om te bellen met de klantenservice. Ik moest de aankomende week heel veel werken, en was alleen op mijn werk. Hierdoor kan ik niet bellen. Er komen de hele dag klanten en dan kan ik niet uitgebreid een telefoongesprek voeren. Je zal altijd zien dat als ik net iemand aan de lijn heb, ik weer moet ophangen. Dus zaterdag ga ik weer een poging wagen. Ondertussen ga ik even bij het klachtencompas een klacht indienen, en chloe even mailen.

KB12

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 26-01-23 18:48

Alja schreef:

Wou zeggen als het alleen om de 70 euro gaat had ik het graag naar je overgemaakt :)[/quote]

Dat is hartstikke lief van je, maar dat is uiteraard niet de bedoeling. Ik wil het graag met de bijenkorf oplossen.

Little_Gift

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-01-23 00:23

Zonnetje81 schreef:
En als ze bij de kassa vol blijven houden dat de komkommer 4 euro kost ipv 10 cent zeg ik: stop het in je reet. Ook als de komkommer beschadigd is. Er was een keuze.

Daarbij is het: naar de nagelstudio en niet na.

En 'em bestaat niet.
Je koopt hem ipv jouw gebruikte 'em

Dovahkiin

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-01-23 10:20

Bij dit topic krijg ik wel een beetje de vibe "De klant is koning....mits het zich koninklijk gedraagt"

Ik begrijp dus dat er bij het aankopen van de tas ook contact is geweest tussen TS en haar vriend en dat er ook fotos zijn gemaakt. Als medewerker van de Bijenkorf zou mijn nekhaar dan al overeind zijn gaan staan. Je wilt die tas of je wilt hem niet. Dat de tas vies was is opgelost en ook daarna is het wat mij betreft zo klaar als een klontje. Jij wil die tas, je hebt hem gekocht en daarmee akkoord gegaan met de prijs.
Hou er wel rekening mee dat, wanneer een klant vaker met de klantenservice belt etc, die klant op den duur wel bekend kan staan als "zeurend" en "lastig".