Wat heb jij nog nooit gedaan, wat je eigenlijk niet durf toe te geven?

Moderators: Polly, Muiz, NadjaNadja, Telpeva, Essie73, ynskek, Ladybird

Toevoegen aan eigen berichten

Jildau

Re: Wat heb jij nog nooit gedaan, wat je eigenlijk niet durf toe te geven?

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-01-23 17:36

Nee maar ik vind alles met koffiesmaak heel smerig behalve koffie. :D

Suliko

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-01-23 17:39

Zelfs tiramisu?!

Ik vind lichte koffiesmaak wel lekker, een cappuchino drink ik wel eens. Zwart vind ik het na een aantal slokken niet meer lekker. Maar word verder ontzettend neurotisch en gespannen van koffie, dus drink het zelden.

secricible

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-01-23 17:48

Ik heb nog wel tot 10 geteld bij mijn operatie een jaar geleden! Dus het gebeurt nog wel. Ik werd ook welterusten gewenst :+

Padoertje

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-01-23 20:40

Jildau schreef:
Nee maar ik vind alles met koffiesmaak heel smerig behalve koffie. :D

Bij mij dus andersom. Ik lust alles met koffiesmaak, maar krijg koffie dus echt niet weg. Zelfs met een flinke scheut melk, drank of van die halve choco niet.

@suliko, mijn tiramisu smaakt meer naar drank dan koffie hoor haha.

Marije_jiplover

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-01-23 21:48

Mkango schreef:
Ik heb in mijn drie decennia lange bestaan drie keer iets gebroken, maar nooit gips gehad. ;( Zo teleurstellend.

Ik heb een keer een bovenarm gebroken en een keer 5 ribben, maar idd, ook nooit gips :n

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-01-23 02:32

DuoPenotti schreef:
Mkango schreef:
Ik heb in mijn drie decennia lange bestaan drie keer iets gebroken, maar nooit gips gehad. ;( Zo teleurstellend.

Vooral leuk als ze je met 30 graden, lekker bezweet bent, uiteraard in het zand gevallen.
En je dan zonder te wassen in gipsen hand tot stuk boven de elleboog.... -O-
Zal niet hoeven te vertellen hoe de geur was toen het er af ging.....

Ik ben 3 keer onder narcose geweest en ben 3 keer aan het wachten geweest tot ze zeiden tel nu maar terug vanaf 10.... en dan werd ik weer wakker en hadden ze dat weer niet gevraagd. En ik maar denken dat dat de standaard was..... -O-
Wat dat aangaat is geen gips inderdaad wel praktischer, maar ik wil gewoon dat mensen 'get well soon' op mijn knalroze gips schrijven. ;( Het enige wat ik heb gehad, waren een mitella (gebroken sleutelbeen als 4-jarige, ook niet ideaal), tape met een gaasje (gebroken vinger op de middelbare school) en nu met gebroken ribben helemaal niks.

Marije_jiplover schreef:
Mkango schreef:

Ik heb een keer een bovenarm gebroken en een keer 5 ribben, maar idd, ook nooit gips :n
Wat doen ze bij een gebroken bovenarm, ook een mitella?

Suzanne F.

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-01-23 08:15

Ik kreeg van dat hele lichte gips. Had een naam, weet het even niet meer. Maar had net zo goed een brace om kunnen doen. Het gips zat zo los dat ik hem enkele weken afdeed als ik ging douchen of zwemmen. En daarna deed ik hem weer aan/om. Ging om een scheurtje in mijn pols.

Marije_jiplover

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-01-23 08:38

@Mkango: Ja, ik had een dusdanig hoge breuk, of eigenlijk een scheurtje, bot was niet helemaal door, net onder de schouderkop, daar is verder ook geen gips aan te pas gekomen, alleen zo'n sling.
En ik heb dus die sling vol laten schrijven met beterschapswensen :')

Ik was toen 12.

Met de gebroken ribben was het helemaal stom. Had ook een kleine klaplong, doordat de gebroken ribben een gaatje hadden geprikt in m'n borstvlies. Week in het ziekenhuis aan een drain, alles draaide op die klaplong. Toen die ver genoeg hersteld was, mocht ik naar huis en nog een keer op controle terug. Is er weer alleen naar die long gekeken, die was goed, dus ik hoefde niet meer terug te komen.
Dus ik zo (met nog heel veel pijn): "en mijn ribben dan, hoe gaat het daar mee?"

"Oh, dat moet vanzelf helen, paracetamol blijven gebruiken en niet door de pijn heen gaan en dan komt het wel weer goed. Dag!"

-O-

secricible

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-01-23 08:49

Mag ik alle gebroken ribben hier aanraden een fysio te vragen ze te tapen? Wat een verademing was dat, beter dan de sterkste pijnstillers.

Ik heb ondertussen wel gips gehad, maar ik vond het echt de hel -O-

Marije_jiplover

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-01-23 08:56

Mijn ribben waren in 2003 gebroken, dus nu nog laten tapen, heeft niet zoveel zin meer.
En ik heb me voorgenomen ze niet nog eens te breken :')

Maar mocht het toch ooit nog eens gebeuren, dan houd ik het in gedachten.

Tancreda4

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-01-23 09:30

DuoPenotti schreef:
[l
Ik ben 3 keer onder narcose geweest en ben 3 keer aan het wachten geweest tot ze zeiden tel nu maar terug vanaf 10.... en dan werd ik weer wakker en hadden ze dat weer niet gevraagd. En ik maar denken dat dat de standaard was..... -O-

Haha ik raakte soort van in paniek toen ze dat niet vroegen. Ze zeiden alleen ga maar lekker slapen, dus ik ja maar tellen??? En ben ik blijven ratelen want hoe zouden ze anders weten dat ik echt in slaap viel als ik niet aan 't praten was :))

Ik heb nooit iets gebroken. Please, laat me dit ook zo houden

Suliko

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-01-23 11:28

Ik heb alleen mijn neus een keer gebroken. De ambulance zei dat het gekneusd was en gaf alleen een verwijzing voor de noodtandarts. De dagen erna leek het toch wel echt gebroken, als ik mijn wangen naar beneden duwde voelde ik letterlijk mijn neusbotje verschuiven. :') Toch maar naar de huisarts, die dacht dat ik voor een neuscorrectie kwam en nam me niet serieus.
Denk ook niet dat ze er veel aan hadden kunnen doen. Heb nu wel een scheve neusbrug die bovenin naar rechts uitsteekt. Zie je gelukkig niet zoveel van. Is wel altijd gevoelig gebleven.

Maar dus ook nog nooit gips gehad.

Gem

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-01-23 11:42

Heb er nog eentje.
Ik heb nog nooit een podcast geluisterd, twitter of tiktak gebruikt :x

Wél voor het eerst een abo op de online bibliotheek! Maar mennnn .... wat leest dat kl*te op de laptop door de schittering!

Suliko

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-01-23 11:53

E-reader aanschaffen? Is echt een heerlijke toevoeging aan je leven als je van lezen houdt!

Ik heb nog nooit op een datingapp gezeten. Dat vinden mensen ook best verrassend. Ook nooit snapchat of tiktok gebruikt, maar daar voel ik me al te oud voor (ben 25 _O- ).

Fly_high

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-01-23 11:57

Ik ben nog ouder en snapchat was wel een ding toen ik op middelbare school zat :j al heb ik er zelf nooit wat mee gedaan. Tiktok zijn we wel te oud voor ja.

Ook nooit op een datingapp gezeten, zo te zien niet veel gemist behalve een hoop cringe :=

Suliko

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-01-23 12:06

Ja klopt, snapchat werd ook gebruikt toen ik op de middelbare zat (tijd van de blackberry’s enzo). Maar ik had tot mijn 19e een nokia, wilde geen smartphone
Had wel een ipod en was op mijn 14e behoorlijk twitterverslaafd, dat was wel mijn social media dieptepunt denk ik. Toen ook msn en hyves. Vanaf mijn 16e eigenlijk alleen facebook gehad (was ook vet cool alternatief natuurlijk), pas toen ik 21 was kwam daar whatsapp en instagram bij. En laatst linkedin, dat moest van mijn vriend als ik verwacht ooit professioneel te worden. :')

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-01-23 12:22

Suliko schreef:
Ja klopt, snapchat werd ook gebruikt toen ik op de middelbare zat (tijd van de blackberry’s enzo). Maar ik had tot mijn 19e een nokia, wilde geen smartphone
Had wel een ipod en was op mijn 14e behoorlijk twitterverslaafd, dat was wel mijn social media dieptepunt denk ik. Toen ook msn en hyves. Vanaf mijn 16e eigenlijk alleen facebook gehad (was ook vet cool alternatief natuurlijk), pas toen ik 21 was kwam daar whatsapp en instagram bij. En laatst linkedin, dat moest van mijn vriend als ik verwacht ooit professioneel te worden. :')
Lol, ik vind LinkedIn zoooooo overrated. Zeker nu tegenwoordig al die "professionals" ook het hele hebben en houden uit hun gezinsleven erop zetten. Nee, het interesseert me niet dat je kind moet leren lezen op school en niet alleen maar mag kleuren van de juf of dat je gisteren bent uitgegleden over een drol van Fikkie toen je onderweg was naar je lease-Audi. :=

(Waarvan het eerste voorbeeld echt waar is: kind is niet goed in lezen, maar moeders was verontwaardigd dat de school meer aandacht wil besteden aan zijn leesvaardigheid en niet meer aandacht besteedt aan waar het kind wel goed in is, namelijk kleuren en andere kindjes helpen. :') Leuk als Storm straks 20 is en analfabeet.)

secricible schreef:
Mag ik alle gebroken ribben hier aanraden een fysio te vragen ze te tapen? Wat een verademing was dat, beter dan de sterkste pijnstillers.

Ik heb ondertussen wel gips gehad, maar ik vond het echt de hel -O-
Enige probleem is dat er een borst in de weg zit. :')

Fly_high

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-01-23 12:31

Linkedin is inderdaad facebook 2.0 inclusief prive drama, fake news en al.

Ik heb best een actief facebook account gehad toen ik op school zat, waarschijnlijk hangen er nog heel wat feest en zuipfoto's van mij ergens in random groepen en events waar geen hond meer naar omkijkt, want we gooiden er toen ALLES op :')

prompter

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-01-23 12:33

Afbeelding

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-01-23 12:35

Ja, maar... *:・゚✧*:・゚✧ Netwerken ✧・゚:*✧・゚:* :')

Suliko

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-01-23 12:37

_O-

Ik weet dat mijn vriend er wel echt veel wereldwijde connecties uithaalt en alleen werkgerelateerde dingen deelt (engineering).

Ik gebruik het nu vooral om ongegeneerd professoren en docenten van de uni toe te voegen. Dat zou ik op facebook niet gauw doen.

Cer

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-01-23 12:37

Vertel dat maar aan de hippe HR mensen.. 'je linkedin is wel erg summier he?' - serieus, je hebt mn cv toch liggen?
Of bij sollicitaties "vul hier je linkedin link in"
Sorry, off topic :+

Ik heb best wel wat dingen nog nooit gedaan, maar dat durf ik allemaal wel toe te geven... :P

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-01-23 12:45

Suliko schreef:
_O-

Ik weet dat mijn vriend er wel echt veel wereldwijde connecties uithaalt en alleen werkgerelateerde dingen deelt (engineering).

Ik gebruik het nu vooral om ongegeneerd professoren en docenten van de uni toe te voegen. Dat zou ik op facebook niet gauw doen.
Als je wat te vertellen hebt, kan het best nuttig zijn inderdaad, maar zoveel mensen die gewoon mensen toevoegen om het toevoegen. "Dan heb ik een netwerk." Uhuh, en hoe vaak spreek je die mensen?

Cer schreef:
Vertel dat maar aan de hippe HR mensen.. 'je linkedin is wel erg summier he?' - serieus, je hebt mn cv toch liggen?
Of bij sollicitaties "vul hier je linkedin link in"
Sorry, off topic :+

Ik heb best wel wat dingen nog nooit gedaan, maar dat durf ik allemaal wel toe te geven... :P
Je LinkedIn link moeten invullen, naast het formulier met al je ervaring, opleidingen etc. dat je al hebt ingevuld én dat pdf'je met je cv dat je ook al hebt geüpload. :')

Cer

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-01-23 12:54

Plus het connecten van recruiters ineens weer, na een ijzige stilte van 5 jaar ofzo.. "hooihoi hoe gaat het met je? We hebben nu echt een leuke baan voor je! Laten we connecten!"
2 dagen later: "hoi, heb je nog kans gezien mijn berichtje te lezen?"
(alles rond de feestdagen)

dan zeg ik 'nou nu komt het even niet uit, het is wat druk, maar wellicht volgend jaar'.
Dus, nooit meer wat van gehoord en connectie is weg :+ serieus.. (met meerderen)
Jullie hebben de afgelopen 5 jaar geen reet gedaan, en nu moet ik ineens links en rechts overal op reageren omdat jij nu wel geld kan verdienen door mij bij een hopeloze opdrachtgever te plaatsen waar je verder niemand voor kan vinden.. zoek t uit.. :')

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-01-23 12:58

Of wat denk je van: "ik heb dé baan voor je, met jouw ervaring pas je echt top in het team, bij het bedrijf, bij de functie" dat je denkt: ah, oké, ik heb die baan al zo goed als binnen. Ja, nee, je moet wel de gewone sollicitatieprocedure doorlopen, inclusief cv en motivatiebrief, en er zijn nog 25 andere kandidaten die we hetzelfde berichtje gestuurd hebben, dus de kans dat je die baan krijgt is nihil. :))