Moderators: Essie73, NadjaNadja, Muiz, Telpeva, ynskek, Ladybird, Polly
liedje89 schreef:Mijn ex was nogal voetbal fanaat Hij vertelde me ooit eens dat ie het uitgemaakt had met een dame voor mij omdat ze op de dag dat 'zijn' club een kampioenswedstrijd zou spelen naar de verjaardag van haar vader gingen. Dat was een rode vlag die ik genegeerd heb denk ik. Tijdens ons eerste en enige romantische weekend weg moesten we 2,5 uur op de hotelkamer zitten om een voetbalwedstrijd te kijken.
Zelf vind ik voetbal echt de meest verpeste sport die er is. Soms gebeurt er gewoon 90 minuten lang helemaal niets en als er iets gebeurt is het meestal allemaal onsportief gedoe met mensen die struikelen over een dwarse grasspriet enzo.
Lugea schreef:Er zijn twee momenten geweest dat ik écht met m’n mond vol tanden stond door acties van mijn ex.
De eerste keer was op de dag dat ik te horen kreeg dat mijn moeder een hersentumor heeft. Mijn moeder was ‘s middags met de ambulance opgehaald nadat ze gevallen was door een epileptische aanval en in het ziekenhuis kwamen ze erachter dat er een hersentumor zat. Na zijn werk belde mijn ex me (dit was rond 19:00 uur) om te vragen wat er precies was en ik vroeg hem of hij misschien naar mij toe wilde komen omdat mijn vader en broertje bij mijn moeder in het ziekenhuis zouden blijven slapen. Zijn reactie was toen al best bijzonder achteraf: “Ja, natuurlijk schat. Ik rijd even naar m’n moeder om m’n was op te halen en kom dan zo snel mogelijk jouw kant op.” Toen hij er om 0:00 uur nog niet was en ook niet meer op m’n appjes reageerde besloot ik hem enigszins geïrriteerd op te bellen met de mededeling dat ik zou gaan slapen en dat hij niet meer hoefde te komen. Tijdens dit gesprek gaf hij aan er direct aan te komen en meneer kwam uiteindelijk om 01:00 uur ‘s nachts bij mij thuis aan. Toen ik hem de volgende dag aansprak op het feit dat dit mij echt heel veel pijn deed was zijn reactie: “Maar ik ben toch gekomen? En je weet hoe belangrijk het voor mij is om schone kleren te hebben en m’n moeder even te kunnen zien. Daarnaast was ik super moe van m’n werk en ben ik toch naar je toe gekomen zo laat, maar dat zie je weer niet. Ik vind dat je echt zeurt om niks”. Ik was zo verbaasd dat ik volgens mij echt minutenlang voor me uit heb gestaard en gedacht heb “Zegt hij dit nu echt?”. Ook toen ik er later nog eens over begon bleef hij bij zijn standpunt dat ik hem niets mocht verwijten en dat ik blij moest zijn dat hij wel geweest was.
Een paar weken later belde ik hem op met de vraag of ik ‘s avonds naar hem toe kon komen omdat ik er een beetje doorheen zat en wel even een knuffel kon gebruiken. Ik had die dag de euthanasieverklaring met mijn moeder opgesteld voor als de situatie onhoudbaar wordt, dus dat was best een emotionele gebeurtenis omdat dat niet echt iets is wat je als 24-jarige voor je moeder van 52 verwacht te moeten doen. Zijn reactie: “Ik snap dat je het vraagt, maar ik heb even geen zin in die negativiteit in m’n leven.”
Laat ik voorop stellen dat ik heel goed begrijp dat het best een lastige situatie is om mee om te gaan, maar iets meer empathisch vermogen was hier wel op z’n plek geweest.
capopjekop schreef:liedje89 schreef:Mijn ex was nogal voetbal fanaat Hij vertelde me ooit eens dat ie het uitgemaakt had met een dame voor mij omdat ze op de dag dat 'zijn' club een kampioenswedstrijd zou spelen naar de verjaardag van haar vader gingen. Dat was een rode vlag die ik genegeerd heb denk ik. Tijdens ons eerste en enige romantische weekend weg moesten we 2,5 uur op de hotelkamer zitten om een voetbalwedstrijd te kijken.
Zelf vind ik voetbal echt de meest verpeste sport die er is. Soms gebeurt er gewoon 90 minuten lang helemaal niets en als er iets gebeurt is het meestal allemaal onsportief gedoe met mensen die struikelen over een dwarse grasspriet enzo.
Als mijn club ooit kampioen kan worden dan is er geen verjaardag die me tegenhoudt. Als dan iemand zegt je moet perse mee naar die verjaardag dan snapt die persoon niet wat dat voor mij betekent. Dat is een rode vlag idd.
Je hoeft elkaars hobby's niet leuk te vinden, maar je gunt elkaar toch wel een passie lijkt me.
thirteenn schreef:Niet het meest vreemde maar mijn ex wilde na het ontbijt zijn tanden niet poetsen (ook niet ervoor zoals sommigen doen) omdat hij de lekkere smaak van zijn ontbijt niet kwijt wilde.
Romy1234 schreef:thirteenn schreef:Niet het meest vreemde maar mijn ex wilde na het ontbijt zijn tanden niet poetsen (ook niet ervoor zoals sommigen doen) omdat hij de lekkere smaak van zijn ontbijt niet kwijt wilde.
Ik snap sowieso niet waarom mensen tanden poetsen en dan ontbijten, dat vind ik zo ranzig![]()
Na de tijd hoort gewoon
verootjoo schreef:Omdat je na het eten minimaal een uur moet wachten met poetsen, anders is het slecht voor je glazuur. Die tijd hebben veel mensen niet, daarom is het beter om ervoor te poetsen, volgens tandartsen