Kinderen niet welkom bij bruiloft broer

Moderators: Polly, Muiz, NadjaNadja, Telpeva, Essie73, ynskek, Ladybird

Toevoegen aan eigen berichten

Niobe

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-10-22 11:14

smurffie schreef:
Ik vraag me ineens oprecht af..
Beseft broer wel dat je tegen die tijd een baby van 6 weken hebt?
Want ik kan me niet helemaal voorstellen dat hij die wel bij het eten wil, maar ook niet dat hij denkt dat je die met 6 weken alleen gaat laten.

Ja, in de OP staat dat die gewoon kan blijven

Amber_anne

Re: Kinderen niet welkom bij bruiloft broer

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-10-22 11:24

Iedereen doet alsof babys van 6 weken niet 'alleen' gelaten kunnen worden. Zijn zat ouders die nog jongere babys een dagje weg brengen. Is niks mis mee hoor

Het zal ook niet voor iedereen zijn maar om nou te doen alsof het raar is is ook niet nodig

xxCYNNxx

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-10-22 11:24

secricible schreef:
DuoPenotti schreef:
Thuis blijven is zeker ook een keuze :j
Of na de ceremonie met de kinderen te gaan.

En broer komt al tegemoet want kinderen worden niet geheel buiten gesloten. Ze zijn immers bij de ceremonie welkom.
Dat is enkel het gevoel van ts dat ze niet welkom zijn.

brrr, ik zou het verschrikkelijk vinden als mijn (denkbeeldige :+ ) zus dan na de ceremonie vertrekt omdat ze niet kan voldoen aan mijn eerste verzoek, zonder samen te kijken wat er mogelijk is aan alternatief waarbij ik me als bruid(egom :+ ) ook prima kan voelen. Of de hele dag op mijn bruiloft had gezeten met een rotgevoel omdat ze aan mijn verzoek heeft voldaan maar zich daar doodongelukkig bij voelt.
Maar blijkbaar zijn er mensen die er wel zo in staan begrijp ik. My way or the highway.

Nou nee, maar als je als bruidspaar uiteindelijk dan maar toegeeft en de een wel de kinderen mee laat nemen, moet je dat bij de anderen ook doen. Anders krijg je alleen maar heel veel scheve gezichten en loop je het risico dat daar achteraf weer ruzie over komt. Of wie weet dezelfde avond nog omdat een van de gepikeerde gasten uit frustratie ( die wel de kinderen thuis moest laten) net even wat te diep in het glaasje heeft gekeken en ter plekke luidruchtig zijn/haar mening geeft.
Dus dan heb je OF ineens een bruiloft vol met kinderen wat zeer tegen je zin was OF je hebt met een beetje pech een hoop boosaardig geroddel binnen de familie met een misschien wel een echte ruzie tot gevolg.

En ja; dan is het beter om op je strepen te blijven staan en zeggen; geen kinderen, geen enkele uitzondering voor niemand.

Iedere andere optie eindigt anders in een verpeste avond voor het bruidspaar en dat terwijl het hun dag is.

smurffie

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-10-22 11:28

Niobe schreef:
smurffie schreef:
Want ik kan me niet helemaal voorstellen dat hij die wel bij het eten wil, maar ook niet dat hij denkt dat je die met 6 weken alleen gaat laten.

Maar misschien snap ik het niet..die kan toch ook niet op blijven? Die slaapt toch veel meer dan de kids van 3 en 6?
Dan moet toch sws 1 van de ouders met baby ergens anders verblijven?

pmarena

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-10-22 11:30

Er zijn babies die urenlang zoetjes in een draagdoek bij mamma op de borst liggen. Je moet wel geluk hebben om er zo 1 te treffen := Maar TS geeft zelf al aan dat ze toch niet lang zullen kunnen blijven met de baby.

Op zich is het natuurlijk een ceremonie en eten, wellicht is dat wel te doen met een zoete baby :)

secricible

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-10-22 11:30

Citaat:
Iedere andere optie eindigt anders in een verpeste avond voor het bruidspaar en dat terwijl het hun dag is.

nee hoor, een alternatief waarbij TS ergens slaapt waar de kinderen kunnen blijven met oma is totaal geen verpeste avond voor het bruidspaar. Om maar een alternatief te noemen.
Ik zeg niet voor niets dat je zoekt naar een alternatief waar de bruidegom blij mee is, dus niet een verpeste avond.

Amber_anne schreef:
Iedereen doet alsof babys van 6 weken niet 'alleen' gelaten kunnen worden. Zijn zat ouders die nog jongere babys een dagje weg brengen. Is niks mis mee hoor

Het zal ook niet voor iedereen zijn maar om nou te doen alsof het raar is is ook niet nodig

serieus? Je zit dan nog in je bevallingsverlof he?
Ik vind mezelf alles behalve een kleffe moeder, kijk uit naar dagen zonder de kinderen, maar toen ze 6 weken waren hoorden ze toch echt bij mij, medische redenen uitgesloten. Daarnaast vraagt broer ook of TS wil blijven slapen dus we hebben het over een dag en een nacht. Ik denk dat de ouders die daar oke mee zijn echt een uitzondering zijn.

Citaat:
Maar misschien snap ik het niet..die kan toch ook niet op blijven? Die slaapt toch veel meer dan de kids van 3 en 6?

een kind van 6 weken slaapt over het algemeen in een kinderwagen of draagdoek of arm van moeder en neemt dus weinig ruimte in.
Of broer wellicht een beetje onderschat dat ook een baby geluid maakt en aandacht vraagt... misschien wel, who knows. Maar ik denk dat hij wel beseft dat een kind van 6 weken een dag en nacht scheiden van moeder over het algemeen een no go is.

Niwla

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-10-22 11:33

Ik snap beide kanten wel. Wat is het voor een soort diner?
Als het een chic 7-gangendiner is, wil je daar dan überhaupt kinderen bij hebben?

Tijdens de bruiloft van mijn broer hebben wij de kinderen ook na de ceremonie naar de oppas gebracht. Ze mochten er bij blijven, maar wij wilden zelf gewoon ongestoord van een gezellig diner genieten. Blijven slapen zou voor ons geen optie zijn, we hebben geen oppas die 's nachts de verantwoordelijkheid van de kinderen kan en wil dragen.

xxCYNNxx

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-10-22 11:44

secricible schreef:
Citaat:

nee hoor, een alternatief waarbij TS ergens slaapt waar de kinderen kunnen blijven met oma is totaal geen verpeste avond voor het bruidspaar. Om maar een alternatief te noemen.
Ik zeg niet voor niets dat je zoekt naar een alternatief waar de bruidegom blij mee is, dus niet een verpeste avond.

Dat is idd de meest voor de hand liggende oplossing. Naast eventueel de schoonouders op de kinderen laten passen en laat in de avond terug naar huis rijden, als ze bv de nacht niet op zich willen of kunnen nemen.
Maar, juist omdat die 2 zo voor de hand liggen, ga ik er van uit dat die 2 opties zijn uitgezocht, maar helaas niet tot de mogelijkheden behoren; alle andere huisjes kunnen bv ook allemaal verhuurd zijn datzelfde weekend of schoonouders zijn zelf weg of willen niet oppassen.

Oke tenzij ts dr man man zo in de beledigtmodus is geschoten dat ze dat nog helemaal niet uitgezocht hebben.

Maar idd; dat zijn 2 oplossingen waar beide partijen mee zouden moeten kunnen leven.

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-10-22 11:54

smurffie schreef:
Niobe schreef:

Natuurlijk niet, juist die kleintjes kun je makkelijk in een kinderwagen meenemen en met een beetje gelukt slaapt ie het hele diner door en heb je er letterlijk geen kind aan.

secricible

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-10-22 11:58

En praktisch qua huisjes kan een babybedje bij papa en mama in de kamer dus geen extra slaapkamer nodig. Bij 3 en zeker bij 6 wel.
Laatst bijgewerkt door secricible op 17-10-22 11:58, in het totaal 1 keer bewerkt

Urbanus

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-10-22 11:58

Baby's gaan over het algemeen goed op witte ruis. Een stofzuiger, wasmachine, geroezemoes. In de baarmoeder was het ook een luidruchtig spektakel. En baby's van 6 weken slapen vaak nog wel heel veel. Het 4e trimester noemde mijn kraamhulp het.

Amber_anne

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-10-22 12:05

secricible schreef:
Amber_anne schreef:

serieus? Je zit dan nog in je bevallingsverlof he?
Ik vind mezelf alles behalve een kleffe moeder, kijk uit naar dagen zonder de kinderen, maar toen ze 6 weken waren hoorden ze toch echt bij mij, medische redenen uitgesloten. Daarnaast vraagt broer ook of TS wil blijven slapen dus we hebben het over een dag en een nacht. Ik denk dat de ouders die daar oke mee zijn echt een uitzondering zijn.

Ja serieus en ik weet prima dat je dan nog in je verlof zit, heeft er trouwens ook niks mee te maken ;)

Ik rep ook met geen woord over de situatie van ts en zeg niet dat ze haar baby bij een oppas moet brengen.
Mijn post gaat erover dat iedereen roept dat babys niet naar een oppas kunnen op die leeftijd.
Dat je dat zelf niet doet is iets anders maar er zijn zeker wel ouders die dat dus wel doen, ook voor een nachtje.

Urbanus

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-10-22 12:06

Ik kan me dat moeilijk voorstellen maar ik neem grif van je aan dat het gebeurt. Of ik het gezond vind is een 2e.

Niwla

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-10-22 12:16

Mijn baby was geloof ik drie weken oud toen oma twee uurtjes op ging passen en wij uitgebreid gingen lunchen. := Maar dat is geen hele avond.

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-10-22 12:37

In Amerika heb je geen zwangerschapsverlof, en mag je de dag na je bevalling gewoon weer aan het werk hoor := Als je een beetje pech hebt.

Denk alleen niet dat dat een voorbeeld moet zijn :')

secricible

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-10-22 12:44

Niwla schreef:
Mijn baby was geloof ik drie weken oud toen oma twee uurtjes op ging passen en wij uitgebreid gingen lunchen. := Maar dat is geen hele avond.

En nacht want er wordt verwacht dat TS er blijft slapen.
2 uurtjes vind ik ook wel anders, dat doen meer ouders denk ik, zeker bij een derde kindje.

Niobe

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-10-22 13:27

Urbanus schreef:
Baby's gaan over het algemeen goed op witte ruis. Een stofzuiger, wasmachine, geroezemoes. In de baarmoeder was het ook een luidruchtig spektakel. En baby's van 6 weken slapen vaak nog wel heel veel. Het 4e trimester noemde mijn kraamhulp het.

Ik meende heel even witte wijn te lezen :=

secricible

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-10-22 13:35

Dat ruik je. Wodka is beter :j

elnienjo

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-10-22 13:40

smurffie schreef:

Het kwam mij over alsof ze expliciet wel die baby mee mocht nemen. Maar geen kinderen gewenst is al helemaal geen onvoorspelbare baby lijkt me.

Urbanus

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-10-22 13:42

elnienjo schreef:
smurffie schreef:

Het kwam mij over alsof ze expliciet wel die baby mee mocht nemen. Maar geen kinderen gewenst is al helemaal geen onvoorspelbare baby lijkt me.

Noppes schreef:
Onze baby van dan ongeveer 6 weken en wij kunnen dan blijven eten en slapen.

Goed lezen.

elnienjo

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-10-22 13:42

Relaxed schreef:
smurffie schreef:

Natuurlijk niet, juist die kleintjes kun je makkelijk in een kinderwagen meenemen en met een beetje gelukt slaapt ie het hele diner door en heb je er letterlijk geen kind aan.

Of gaat ie om de haverklap krijsen.

Urbanus

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-10-22 13:45

Of misschien zingt ie het volkslied.

Wat een non discussie.

verootjoo

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-10-22 21:06

elnienjo schreef:
Relaxed schreef:

Of gaat ie om de haverklap krijsen.

Of gaat je oom stomdronken schuine moppen vertellen of je tante dronken op tafel dansen, of gaat je schoonmoeder vreemd met de barman. Je weet het niet hè.
Ik zou niemand uitnodigen en geen risico nemen dat er iemand zich niet helemaal zo perfect gedraagt als het hoort.

Fitzroy

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-10-22 21:41

Nou, ik weet niet hoe het er in jouw familie aan toe gaat, maar in mijn familie zou de kans dat een kind gaat krijsen vele malen hoger zijn dan die andere zaken die jij noemt :+

Niobe

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-10-22 22:03

Fitzroy schreef:
Nou, ik weet niet hoe het er in jouw familie aan toe gaat, maar in mijn familie zou de kans dat een kind gaat krijsen vele malen hoger zijn dan die andere zaken die jij noemt :+

Dat zegt elke nette familie