Passen jullie je uitgavenpatroon al aan?

Moderators: Polly, Muiz, NadjaNadja, Telpeva, Essie73, ynskek, Ladybird

Toevoegen aan eigen berichten

OleJon

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-08-23 15:52

Hoe gaat het met iedereen?
Is het gelukt om het patroon wat aan te houden.?

Suzanne F.

Re: Passen jullie je uitgavenpatroon al aan?

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-08-23 15:57

Nou als de benzine echt nog veel duurder wordt per januari dan ga ik wel wat ondernemen. Je legt er gewoon op toe om naar je werk te gaan dan. Zowel woon-werk als zakelijke kilometers.

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-08-23 16:02

Wij hebben afgelopen maanden ons uitgavenpatroon inderdaad nog flink aangepakt. We tanken in Duitsland, doen zoveel mogelijk de boodschappen in Duitsland, gaan zelden nog uit eten, bestellen nog zelden eten en ik koop alleen wat we echt nodig hebben.

Daarnaast ook de verwarming paar graden kouder en alleen stoken als het echt te koud word. Ook douchen we nu een flink stuk korter.

JudithGigi

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-08-23 17:10

LV19952 schreef:
Wij hebben afgelopen maanden ons uitgavenpatroon inderdaad nog flink aangepakt. We tanken in Duitsland, doen zoveel mogelijk de boodschappen in Duitsland, gaan zelden nog uit eten, bestellen nog zelden eten en ik koop alleen wat we echt nodig hebben.

Daarnaast ook de verwarming paar graden kouder en alleen stoken als het echt te koud word. Ook douchen we nu een flink stuk korter.

Scheelt dat veel ja, boodschappen in Duitsland?

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-08-23 17:27

JudithGigi schreef:
LV19952 schreef:

best wel! Alleen als voorbeeld al de kaas. €2,99 voor 400 gram plakken. In Nederland zit je rond de €5,- of meer. Wij eten vrij veel kaas en maken graag ovenschotels met kaas dus alleen daar scheelt het al flink op. Shampoo, douchegel, vaatwastabletten, waspoeder etc ben je ook een dief van je eigen portemonee als je zo dicht bij de grens woont en het alsnog in Nederland koopt.

Ik ga altijd naar de Lidl in Tuddern. Daar tegen over ligt nog de DM waar je ook even goed kan inslaan.

JudithGigi

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-08-23 17:48

LV19952 schreef:
JudithGigi schreef:
best wel! Alleen als voorbeeld al de kaas. €2,99 voor 400 gram plakken. In Nederland zit je rond de €5,- of meer. Wij eten vrij veel kaas en maken graag ovenschotels met kaas dus alleen daar scheelt het al flink op. Shampoo, douchegel, vaatwastabletten, waspoeder etc ben je ook een dief van je eigen portemonee als je zo dicht bij de grens woont en het alsnog in Nederland koopt.

Ik ga altijd naar de Lidl in Tuddern. Daar tegen over ligt nog de DM waar je ook even goed kan inslaan.

Shampoo e.d. gebruik ik allemaal plasticvrije varianten van dus ben bang dat ik die daar niet vind, maar kaas is wel een goede! Daar zijn we ook altijd een godsvermogen mee kwijt :')

De dm in tuddern vind ik overigens vreselijk, daar is het altijd mega druk en gevuld met tokkies _O-

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-08-23 17:55

JudithGigi schreef:
LV19952 schreef:

Shampoo e.d. gebruik ik allemaal plasticvrije varianten van dus ben bang dat ik die daar niet vind, maar kaas is wel een goede! Daar zijn we ook altijd een godsvermogen mee kwijt :')

De dm in tuddern vind ik overigens vreselijk, daar is het altijd mega druk en gevuld met tokkies _O-

Ja die is ook heel druk. Maar dat is 1 keer in de zoveel tijd even verstand op 0 en inslaan :+

Marije_jiplover

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-08-23 18:13

Voor verse groente en fruit is Duitsland volgens mij niet goedkoper, begreep ik van vrienden die veel over de grens boodschappen doen?

Tango1979

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-08-23 19:26

Ik ben weer gaan tanken in België. Is maar een kwartiertje rijden en neem gewoon iemand mee, gaan we meteen lunchen in Baarle-Nassau :o

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-08-23 19:54

Tango1979 schreef:
Ik ben weer gaan tanken in België. Is maar een kwartiertje rijden en neem gewoon iemand mee, gaan we meteen lunchen in Baarle-Nassau :o

Dus dan eet je al je voordeel van het tanken weer op?
Of de achterbak jerrycans vol?

_San87_
BKB 2024 winnaar 2D

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-08-23 20:14

Nee, anders was ze in NL gaan lunchen :7.

Tango1979

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-08-23 20:14

_San87_ schreef:
Nee, anders was ze in NL gaan lunchen :7.

Precies jij snapt em!

listiglistje

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-08-23 20:46

Ik ga tanken in België (€ 1,78 vandaag) en Boodschappen in Duitsland, scheelt echt heel veel geld!
Ik heb wel het geluk dat ik 2 minuten van België woon en 20 minuten van Duitsland.

Ik ga trouwens in Heinsberg naar de Kaufland, Lidl en DM, daar geen tokkies en minder Nederlanders :D
Kaufland heeft altijd superveel goede aanbiedingen en gigantisch veel keuze, kwaliteit is ook beter *D

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-08-23 21:32

Jaa Kaufland is ook fijn! Maar moet ik even iets verder voor rijden. Mijn paard staat 5 minuutjes van Tuddern vandaan dus het kost mij ook geen extra benzine om daar boodschappen te doen! Net zo als het tankstation in DL. Daar kom ik langs als ik naar stal ga! België is inderdaad nog iets goedkoper qua benzine maar daar moet ik dan weer speciaal naartoe rijden (maaseik) en dan ben ik het geld wat ik bespaard heb met tanken weer kwijt aan het omrijden.

Verse groente is volgens mij net zo duur. Maar die halen we vaak wel hier bij de supermarkt om de hoek omdat we vaak niet weten hoe onze week loopt en wat we wanneer eten.

Tancreda4

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-08-23 23:34

Wat een verschil dan tussen Belgische en nl qua tanken. 1.78 tegen 206.9 hier is nogal wat. En dan gingen ze kijken of het in januari niet teveel verschil met buurlanden geeft ... maar dat verschil is dan nu toch ook al flink?

Cashback deed ik ook veel (scoupy) maar vind t het laatste jaar niet meer zo aantrekkelijk qua producten. Of de nieuwigheid is ee voor mij af, dat mkan ook ;)

Roosje01

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-08-23 04:44

Zelfs ik reed voor de korting naar Baarle om te tanken 50min rijden, maar word tijd om weer te gaan vrees ik. Of antwerpen ook 50min. Gelijk leuk dagje uit ook. En idd jerrycan mee := . Anders is het voor mij niet meer te betalen en moet toch met de auto naar werk helaas snachts rijd geen ov.

8nnemiek

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-08-23 05:48

Ik woon op loopafstand van de Duitse grens, en ga er eigenlijk nauwelijks winkelen :=
Groente en fruit is er kwalitatief minder en niet gauw goedkoper, en ze hebben veel producten niet die ik nodig heb.
Kaufland Heinsberg daar ga ik altijd heen voor mijn sodastream siropen, en voor de Milka repen als ze in de aanbieding zijn, maar meer dan dat neem ik meestal niet mee.

_San87_
BKB 2024 winnaar 2D

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-08-23 06:20

Tancreda4 schreef:
Wat een verschil dan tussen Belgische en nl qua tanken. 1.78 tegen 206.9 hier is nogal wat. En dan gingen ze kijken of het in januari niet teveel verschil met buurlanden geeft ... maar dat verschil is dan nu toch ook al flink?

Cashback deed ik ook veel (scoupy) maar vind t het laatste jaar niet meer zo aantrekkelijk qua producten. Of de nieuwigheid is ee voor mij af, dat mkan ook ;)

Het verschil tussen NL en BE was altijd al groot. Ook voor de oorlog.

boemel

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-08-23 06:36

We wonen 2km van de Duitse grens.
Tanken doen we altijd in Duitsland.
De boodschappen halen we voor 50% in Duitsland.

Kaas, toiletpapier, keukenpapier, kattenvoer, Radler, pasta, paprika, muesli, pizza halen we eigenlijk altijd in Duitsland.

Fruit/groente ook regelmatig. Penny heeft vaak echt goede aanbiedingen.

Kip kopen we bij de winkel van de kipfabriek. Scheelt ook enorm.
Afgelopen week ca 10kg aan producten gehaald (gehakt, worst, saté, vleugels, poten) voor eur 20,00.

Ik heb geen moestuin, maar toch best het een en ander uit eigen tuin. Kruiden, komkommer, tomaat, courgette, sla, fruit. Scheelt toch ook weer in de boodschappen en vaak lekkerder.

simongek

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-08-23 07:19

Marije_jiplover schreef:
Voor verse groente en fruit is Duitsland volgens mij niet goedkoper, begreep ik van vrienden die veel over de grens boodschappen doen?

Wij waren op vakantie in duitsland en ik weet niet het door de regio kwam.maar boodschappen waren daar ook duur.

Enige wat goedkoper was is frisdrank en broodjes etc van de bakkersafdeling.

Knappe groente was bijna niet te vinden.

Wij zeiden toen al als we hiervoor de grens over zouden rijden is het totaal niet de moeite waard.

Brandstof was 8 cent goedkoper bij station in een dorp.

Fitzroy

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 25-08-23 07:41

Nou, benzine scheelt hier echt wel meer. Zeker 25 cent. Ik ga het ook weer combineren met mijn paard, die staat vlakbij de Duitse grens.

Zijn op zaterdag de winkels nu wel of niet open in Duitsland ? Ik dacht dat daar wat mee was.

Ik zat net even naar mijn deo te kijken, 6,15 voor een busje vind ik echt niet normaal.

simongek

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-08-23 07:50

Fitzroy schreef:
Nou, benzine scheelt hier echt wel meer. Zeker 25 cent. Ik ga het ook weer combineren met mijn paard, die staat vlakbij de Duitse grens.

Zijn op zaterdag de winkels nu wel of niet open in Duitsland ? Ik dacht dat daar wat mee was.

Ik zat net even naar mijn deo te kijken, 6,15 voor een busje vind ik echt niet normaal.

Ik haal zeep shampoo altijd in de actie 1 + 1 gratis of 4 voor 10 euro of zo. De kids jagen 1 fles zeep erdoor pw

Zaterdag waren ze open en zondag dicht.

DuoPenotti

Woonplaats: Tussen de Limburgse velden met uitzicht op de Brabantse.

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-08-23 08:10

Wij tanken vandaag in België voor 1,80 Hier is hij 2,03

Duitsland winkelen is te ver.

Marije_jiplover

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-08-23 08:12

Het valt mij in de grensregio op (was laatst een weekend in Winterswijk) dat ik enorm veel Duitse auto's op de parkeerplaatsen van de Nederlandse winkels/supermarkten zie.
Het blijft een interessant fenomeen, de Nederlanders die in Duitsland boodschappen doen, maar evenzoveel Duitsers die dat hier komen doen.

JudithGigi

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-08-23 08:56

Ik sta tegenwoordig met mijn paard over de grens in België, en kom onderweg langs het goedkoopste tankstation in de buurt _/-\o_
1,77 gisteren, dat scheelde wel even (ok ja een paar jaar terug was het nog 1.20 :().

Dat Duitsland niet alle producten heeft die je nodig hebt is hier ook wel herkenbaar. Een tijdje terug daar boodschappen gedaan (weet nieteens meer waarom) en heel veel alsnog in Nederland moeten halen :') dat is de paar km omrijden niet waard zo