Moderators: Polly, Muiz, NadjaNadja, Telpeva, Essie73, ynskek, Ladybird
LV19952 schreef:Wij hebben afgelopen maanden ons uitgavenpatroon inderdaad nog flink aangepakt. We tanken in Duitsland, doen zoveel mogelijk de boodschappen in Duitsland, gaan zelden nog uit eten, bestellen nog zelden eten en ik koop alleen wat we echt nodig hebben.
Daarnaast ook de verwarming paar graden kouder en alleen stoken als het echt te koud word. Ook douchen we nu een flink stuk korter.
JudithGigi schreef:best wel! Alleen als voorbeeld al de kaas. €2,99 voor 400 gram plakken. In Nederland zit je rond de €5,- of meer. Wij eten vrij veel kaas en maken graag ovenschotels met kaas dus alleen daar scheelt het al flink op. Shampoo, douchegel, vaatwastabletten, waspoeder etc ben je ook een dief van je eigen portemonee als je zo dicht bij de grens woont en het alsnog in Nederland koopt.LV19952 schreef:Wij hebben afgelopen maanden ons uitgavenpatroon inderdaad nog flink aangepakt. We tanken in Duitsland, doen zoveel mogelijk de boodschappen in Duitsland, gaan zelden nog uit eten, bestellen nog zelden eten en ik koop alleen wat we echt nodig hebben.
Daarnaast ook de verwarming paar graden kouder en alleen stoken als het echt te koud word. Ook douchen we nu een flink stuk korter.
Scheelt dat veel ja, boodschappen in Duitsland?
LV19952 schreef:JudithGigi schreef:best wel! Alleen als voorbeeld al de kaas. €2,99 voor 400 gram plakken. In Nederland zit je rond de €5,- of meer. Wij eten vrij veel kaas en maken graag ovenschotels met kaas dus alleen daar scheelt het al flink op. Shampoo, douchegel, vaatwastabletten, waspoeder etc ben je ook een dief van je eigen portemonee als je zo dicht bij de grens woont en het alsnog in Nederland koopt.Scheelt dat veel ja, boodschappen in Duitsland?
Ik ga altijd naar de Lidl in Tuddern. Daar tegen over ligt nog de DM waar je ook even goed kan inslaan.
JudithGigi schreef:LV19952 schreef:best wel! Alleen als voorbeeld al de kaas. €2,99 voor 400 gram plakken. In Nederland zit je rond de €5,- of meer. Wij eten vrij veel kaas en maken graag ovenschotels met kaas dus alleen daar scheelt het al flink op. Shampoo, douchegel, vaatwastabletten, waspoeder etc ben je ook een dief van je eigen portemonee als je zo dicht bij de grens woont en het alsnog in Nederland koopt.
Ik ga altijd naar de Lidl in Tuddern. Daar tegen over ligt nog de DM waar je ook even goed kan inslaan.
Shampoo e.d. gebruik ik allemaal plasticvrije varianten van dus ben bang dat ik die daar niet vind, maar kaas is wel een goede! Daar zijn we ook altijd een godsvermogen mee kwijt
De dm in tuddern vind ik overigens vreselijk, daar is het altijd mega druk en gevuld met tokkies
Tancreda4 schreef:Wat een verschil dan tussen Belgische en nl qua tanken. 1.78 tegen 206.9 hier is nogal wat. En dan gingen ze kijken of het in januari niet teveel verschil met buurlanden geeft ... maar dat verschil is dan nu toch ook al flink?
Cashback deed ik ook veel (scoupy) maar vind t het laatste jaar niet meer zo aantrekkelijk qua producten. Of de nieuwigheid is ee voor mij af, dat mkan ook
Marije_jiplover schreef:Voor verse groente en fruit is Duitsland volgens mij niet goedkoper, begreep ik van vrienden die veel over de grens boodschappen doen?
Fitzroy schreef:Nou, benzine scheelt hier echt wel meer. Zeker 25 cent. Ik ga het ook weer combineren met mijn paard, die staat vlakbij de Duitse grens.
Zijn op zaterdag de winkels nu wel of niet open in Duitsland ? Ik dacht dat daar wat mee was.
Ik zat net even naar mijn deo te kijken, 6,15 voor een busje vind ik echt niet normaal.