Moderators: Essie73, NadjaNadja, Muiz, Telpeva, ynskek, Ladybird, Polly
Achterom schreef:Vjestagirl schreef:Ik zou het eigenlijk wel wat vinden als gemeentes ergens aan de rand van een gemeente een bewaakt parkeerterrein maken, waar bedrijven voor een kleine bijdrage hun bedrijfsbusjes neer kunnen zetten (of dat verwerken in de gemeentelijke belasting die bedrijven ongetwijfeld betalen). Of een oude loods oid omtoveren tot bewaakt parkeerterrein voor bedrijfsbusjes en bussen. Waar je dan als medewerker van zo'n bedrijf overdag je personenauto of fiets achter kan laten, en 's nachts de bedrijfsbus kan stallen.
Bij mij in de straat heeft de overbuurman de klusbus van zijn eigen bedrijf vaak op zijn eigen oprit staan, maar de bus van zijn andere baan staat wel op een openbaar vak. Dan staan er zo nog 5 busjes heel dicht in de buurt, van koelinstallaties tot restaurants en kinderdagverblijven; alles heeft een bus. Als dat allemaal aan de rand van de gemeente gestald kan worden dan levert dat extra parkeerplekken op (want er zullen zat mensen zijn die dan even op de fiets hun bus gaan halen), nauwelijks extra reistijd voor deze mensen, en het maakt het straatbeeld een stukje mooier
Ik zou het wel wat vinden als mensen die busjes gewoon niet meenamen naar huisDe eigenaar van de busjes (bedrijf) kan dan ook mooi de bewaking regelen.
DuoPenotti schreef:zoals eerder aangegeven, als elk busje een storingsbusje was en er dan ook daadwerkelijk dienst was, zou er niet zoveel gezeurd worden.
Maar het stikt van de busjes die avonden en weekenden niet van de plek komen.
DuoPenotti schreef:zoals eerder aangegeven, als elk busje een storingsbusje was en er dan ook daadwerkelijk dienst was, zou er niet zoveel gezeurd worden.
Maar het stikt van de busjes die avonden en weekenden niet van de plek komen.
Exitium schreef:DuoPenotti schreef:zoals eerder aangegeven, als elk busje een storingsbusje was en er dan ook daadwerkelijk dienst was, zou er niet zoveel gezeurd worden.
Maar het stikt van de busjes die avonden en weekenden niet van de plek komen.
Daar zullen er vast genoeg bij zitten die geen storingsdienst hebben, maar dat een bus niet van z'n plaats komt wil niet zeggen dat die niet gebruikt wordt voor storingsdienst. Wij (IT-bedrijf) hebben diverse afdelingen die standby draaien, naast de buitendienst onder meer voor het datacenter, maar beiden rukken ze niet heel veel uit. Buitendienst 5-10 keer per jaar schat ik, datacenter misschien twee keer per jaar. Maar ze zullen op de momenten dat ze standby hebben wel de auto voor de deur hebben staan. In het geval van datacenterbeheer is dat sowieso één keer in de drie weken, en in vakanties en bij ziekte vaker.
superpony schreef:Zulke busjes moeten ook steeds mee en beschikbaar blijven, want worden overdag ook voor de klanten gebruikt.
Citaat:Dat een buschauffeur naar de stalling rijdt, zijn bus pakt, dienst draait en weer naar huis gaat is totaal iets anders. Dan ga je naar je rijdende kantoor.
Citaat:Zoals men hier vaak aangeeft, gaat het om bussen die volledig ingericht zijn en ook duur gereedschap en veel onderdelen bij zich hebben. En dan hebben de grotere bedrijven alsnog ergens opslag ruimte voor de bijzondere artikelen en voorraad.
Citaat:Busjes voor gehandicapten vervoer krijgen mensen vaak mee naar huis. Ook omdat ze vaak 2x daags een ronde rijden. Moeten die mensen dan maar verhuizen? Of stoppen met werken?
Achterom schreef:superpony schreef:Zulke busjes moeten ook steeds mee en beschikbaar blijven, want worden overdag ook voor de klanten gebruikt.
Dat hoeft alleen maar als diegene ook daadwerkelijk storingsdienst heeft, maar echt niet altijd.Citaat:Dat een buschauffeur naar de stalling rijdt, zijn bus pakt, dienst draait en weer naar huis gaat is totaal iets anders. Dan ga je naar je rijdende kantoor.
Want? Je bent weer eens totaal in tegenspraak met jezelf, zeker als je vervolgens aangeeft dat de busjes voor gehandicapten wel mee naar huis zouden gaanCitaat:Zoals men hier vaak aangeeft, gaat het om bussen die volledig ingericht zijn en ook duur gereedschap en veel onderdelen bij zich hebben. En dan hebben de grotere bedrijven alsnog ergens opslag ruimte voor de bijzondere artikelen en voorraad.
Waarom neemt het bedrijf dan zijn verantwoordelijkheid niet voor de dure spullen, maar leggen ze dat bij de werknemers neer? Dat is toch vreemd?Citaat:Busjes voor gehandicapten vervoer krijgen mensen vaak mee naar huis. Ook omdat ze vaak 2x daags een ronde rijden. Moeten die mensen dan maar verhuizen? Of stoppen met werken?
Goh, laat ik nu in de zorg werken. Eerder gehandicaptenzorg en nu ouderenzorg. Hier in de regio gaan die busjes dus écht niet mee naar huis met de chauffeurs hoorDie staan gewoon op de woonlocatie van de cliënten, omdat er meerdere mensen zijn die met die busjes rijden en omdat ze dan altijd dichtbij de cliënten zijn. Bovendien rijden er meerdere chauffeurs in die busjes, voor iedere chauffeur een eigen bus aanschaffen is onnodig.
De chauffeur komt gewoon met eigen vervoer naar de werkplek en stapt dan in de bus.
Wat jij stelt is gewoon niet waar.
Achterom schreef:Dan bedoel je vast taxivervoer. Maar ook daarvoor geldt dat de chauffeurs de bussen, in ieder geval hier in de omgeving, echt niet mee naar huis krijgen.
pimaude schreef:Lastige discussie zeg! Ik word ook niet blij van een werkbus voor mijn deur- ook woonkamer aan de voorkant- maar kan er niet van wakker liggen.
Wij hebben zelf 2 werkbussen waarvan 1 bij huis, en omdat het zo diefstalgevoelig is hebben we wel met buren afgesproken dat we hem in eerste instantie op een parkeerplaatsen naast het blok parkeren, en als daar geen plek is voor de deur.
Helaas alsnog een ruit ingeslagen laatst- en toen waren de buren juist mega begaande hebben we hem een aantal weken voor ons huis voor de camera mogen plaatsen. Nu weer terug op het parkeerplaatsje naast de huizen. Vind dit dus een lastige, want een inbraak is echt een duur en stressvol grapje, dan liever een zeurende buur.
Achterom schreef:superpony schreef:Zulke busjes moeten ook steeds mee en beschikbaar blijven, want worden overdag ook voor de klanten gebruikt.
Dat hoeft alleen maar als diegene ook daadwerkelijk storingsdienst heeft, maar echt niet altijd.Citaat:Dat een buschauffeur naar de stalling rijdt, zijn bus pakt, dienst draait en weer naar huis gaat is totaal iets anders. Dan ga je naar je rijdende kantoor.
Want? Je bent weer eens totaal in tegenspraak met jezelf, zeker als je vervolgens aangeeft dat de busjes voor gehandicapten wel mee naar huis zouden gaanCitaat:Zoals men hier vaak aangeeft, gaat het om bussen die volledig ingericht zijn en ook duur gereedschap en veel onderdelen bij zich hebben. En dan hebben de grotere bedrijven alsnog ergens opslag ruimte voor de bijzondere artikelen en voorraad.
Waarom neemt het bedrijf dan zijn verantwoordelijkheid niet voor de dure spullen, maar leggen ze dat bij de werknemers neer? Dat is toch vreemd?Citaat:Busjes voor gehandicapten vervoer krijgen mensen vaak mee naar huis. Ook omdat ze vaak 2x daags een ronde rijden. Moeten die mensen dan maar verhuizen? Of stoppen met werken?
Goh, laat ik nu in de zorg werken. Eerder gehandicaptenzorg en nu ouderenzorg. Hier in de regio gaan die busjes dus écht niet mee naar huis met de chauffeurs hoorDie staan gewoon op de woonlocatie van de cliënten, omdat er meerdere mensen zijn die met die busjes rijden en omdat ze dan altijd dichtbij de cliënten zijn. Bovendien rijden er meerdere chauffeurs in die busjes, voor iedere chauffeur een eigen bus aanschaffen is onnodig.
De chauffeur komt gewoon met eigen vervoer naar de werkplek en stapt dan in de bus.
Wat jij stelt is gewoon niet waar.
luuntje schreef:Ik lees het argument, wonen in Limburg en bedrijf in Friesland dus bus moet mee naar huis ivm werken.
Als er dus een beveiligd parkeerterrein binnen 10 minuten fietsen is, lijkt mij dat dichtbij genoeg.
Bus staat veilig en staat niet iemands uitzicht te belemmeren.
Monteur/werknemer/eigen baas kan met 10 minuten de weg op.