Bedrijfsbus in woonwijk

Moderators: Essie73, NadjaNadja, Muiz, Telpeva, ynskek, Ladybird, Polly

Toevoegen aan eigen berichten
 
 
MyWishMax

Berichten: 28222
Geregistreerd: 14-11-05
Woonplaats: Zuid Holland

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-07-22 08:57

Pimaude, dat argument vind ik echt wel een goede. Maar bij ts was dat al niet aan de orde, die bus stond in een compleet andere straat. Volgens mij bij paar andere bokkers ook. Hoewel het weinig zegt, want de bus van een vriend werd niet alleen opengebroken maar compleet gestolen bij hun voor de deur vandaan. Dan heb je meer aan een gillend alarm dan aan voor de deur parkeren

Ik zette vroeger de werkbus dus juist bij huis en de priveauto verder weg. Wordt alleen lastig als je er 2 hebt haha.

mick75

Berichten: 4566
Geregistreerd: 18-04-08
Woonplaats: In Hell

Re: Bedrijfsbus in woonwijk

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-07-22 10:58

Als iedereen die wil dat busjes op bewaakte parkings neergezet worden dan ook bereid is langer te wachten en vooral meer te betalen voor de problemen die mensen met busjes komen oplossen? Prima.

Maar als ik kijk wat ik te horen krijg als ik binnen een uur na een storingsmelding op de stoep sta, over hoe lang ze wel niet hebben moeten wachten, waag ik dat te betwijfelen.

DuoPenotti

Berichten: 40800
Geregistreerd: 14-01-21
Woonplaats: Tussen de Limburgse velden met uitzicht op de Brabantse.

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-07-22 12:14

zoals eerder aangegeven, als elk busje een storingsbusje was en er dan ook daadwerkelijk dienst was, zou er niet zoveel gezeurd worden.
Maar het stikt van de busjes die avonden en weekenden niet van de plek komen.

Petpa

Berichten: 3354
Geregistreerd: 13-07-09

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-07-22 12:27

Achterom schreef:
Vjestagirl schreef:
Ik zou het eigenlijk wel wat vinden als gemeentes ergens aan de rand van een gemeente een bewaakt parkeerterrein maken, waar bedrijven voor een kleine bijdrage hun bedrijfsbusjes neer kunnen zetten (of dat verwerken in de gemeentelijke belasting die bedrijven ongetwijfeld betalen). Of een oude loods oid omtoveren tot bewaakt parkeerterrein voor bedrijfsbusjes en bussen. Waar je dan als medewerker van zo'n bedrijf overdag je personenauto of fiets achter kan laten, en 's nachts de bedrijfsbus kan stallen.

Bij mij in de straat heeft de overbuurman de klusbus van zijn eigen bedrijf vaak op zijn eigen oprit staan, maar de bus van zijn andere baan staat wel op een openbaar vak. Dan staan er zo nog 5 busjes heel dicht in de buurt, van koelinstallaties tot restaurants en kinderdagverblijven; alles heeft een bus. Als dat allemaal aan de rand van de gemeente gestald kan worden dan levert dat extra parkeerplekken op (want er zullen zat mensen zijn die dan even op de fiets hun bus gaan halen), nauwelijks extra reistijd voor deze mensen, en het maakt het straatbeeld een stukje mooier :)

Ik zou het wel wat vinden als mensen die busjes gewoon niet meenamen naar huis :) De eigenaar van de busjes (bedrijf) kan dan ook mooi de bewaking regelen.


Dat zijn hogere kosten voor het bedrijf en dus weer hogere prijzen...

Daarnaast praktisch gezien. Een bedrijf met een hoofdkantoor in Utrecht + 100 monteurs die landelijk werken. Hoe zie je het voor je dat de busjes bij het bedrijf geparkeerd worden?

Achterom
Berichten: 23617
Geregistreerd: 28-09-04

Re: Bedrijfsbus in woonwijk

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-07-22 12:33

Tja, meer parkeerplaatsen in de wijk betalen we met z'n allen voor. Het lijkt mij alleen maar logisch dat de eigenaar van de busjes zorgt voor een plek waar ze terecht kunnen.
Bovendien werken echt niet al die bedrijven in zulke grote regio's, en dan nog: dat mag het bedrijf oplossen. En je schrijft zelf al hoofdkantoor. Dus niet het enige kantoor ;) Bovendien hoeft er van mij niet per se een kantoor bij te staan hoor.

Misschien een bizarre opmerking, maar een buschauffeur neemt de bus toch ook nog mee naar huis? Daarvan vinden we het ook heel normaal dat de busmaatschappij daar een plek voor heeft, dus waarom voor deze busjes niet?

DuoPenotti

Berichten: 40800
Geregistreerd: 14-01-21
Woonplaats: Tussen de Limburgse velden met uitzicht op de Brabantse.

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-07-22 12:36

Ik zie de busjes van bijvoorbeeld Securitas op diverse bedrijven terreinen staan op parkeerplaatsen waar geen kantoor is.
En dat zijn nog kleine busjes.
Zo kan een bedrijf dat regelen dus.

Mijn vriend werkte voorheen bij bedrijf in het noorden van het land, wij wonen in Limburg.
Toch stond de vrachtwagen niet aan huis.
Wel op een plek 45 minuten van ons huis, dat was in de ochtend om 4 uur aanrijden vanuit huis.
Met avonddiensten regelmatig pas om 3 uur in de nacht thuis.
En zo is dat voor wel meer vrachtwagenchauffeurs.
Die zetten hem niet bij de voordeur :D

Telpeva
Moderator Algemeen

Berichten: 18378
Geregistreerd: 26-08-06
Woonplaats: In de hoek

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-07-22 12:42

DuoPenotti schreef:
zoals eerder aangegeven, als elk busje een storingsbusje was en er dan ook daadwerkelijk dienst was, zou er niet zoveel gezeurd worden.
Maar het stikt van de busjes die avonden en weekenden niet van de plek komen.

Precies dit. Hier in de wijk staat welgeteld 1 bus van een timmerman, en 1 bus voor personenvervoer (specifiek voor gehandicapten en ouderen) waarvan je zou kunnen denken: ja! dat is inderdaad wel zo fijn en ook praktisch. De rest zijn echter bedrijfsbussen van hondenuitlaatservices, schoonheidsspecialisten, postnl en dergelijke, schoonmakers, fiets/brommer/motorvervoer, 2ehands winkel/meubelvervoer, hondentrimsalon, woonwinkel/meubelvervoer... en zo door. Bedrijven waarbij spoed gewoon niet van toepassing is :o

Los van dat ik het eyesores vind, vind ik de stijgende hoeveelheid grote bedrijfsbussen persoonlijk ook niet veilig in dicht bevolkte woonwijken. Die dingen belemmeren het zicht als je wilt oversteken, wanneer ze bij kruisingen staan, etc. Van mij mogen ze zeker iets gaan verzinnen om de hoeveelheid (onnodige) grote vervoersmiddelen in woonwijken tegen te gaan.

Petpa

Berichten: 3354
Geregistreerd: 13-07-09

Re: Bedrijfsbus in woonwijk

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-07-22 12:53

Ik zie het probleem niet.
Zolang in de APV niet staat dat bedrijfsbusjes ergens niet mogen parkeren is de weg openbaar en mag een bedrijfsbus er staan

Exitium

Berichten: 8219
Geregistreerd: 03-04-13
Woonplaats: Zuilichem

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-07-22 12:54

DuoPenotti schreef:
zoals eerder aangegeven, als elk busje een storingsbusje was en er dan ook daadwerkelijk dienst was, zou er niet zoveel gezeurd worden.
Maar het stikt van de busjes die avonden en weekenden niet van de plek komen.

Daar zullen er vast genoeg bij zitten die geen storingsdienst hebben, maar dat een bus niet van z'n plaats komt wil niet zeggen dat die niet gebruikt wordt voor storingsdienst. Wij (IT-bedrijf) hebben diverse afdelingen die standby draaien, naast de buitendienst onder meer voor het datacenter, maar beiden rukken ze niet heel veel uit. Buitendienst 5-10 keer per jaar schat ik, datacenter misschien twee keer per jaar. Maar ze zullen op de momenten dat ze standby hebben wel de auto voor de deur hebben staan. In het geval van datacenterbeheer is dat sowieso één keer in de drie weken, en in vakanties en bij ziekte vaker.

Electra63

Berichten: 20085
Geregistreerd: 11-11-08

Re: Bedrijfsbus in woonwijk

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-07-22 13:01

Die bussen worden gebruikt om vanaf huis naar het werk (op locatie) te gaan.
Ik vind het maar gezeik om niets. Nooit hadden mijn man en ik een parkeerplek in onze straat, als we uit het werk thuis kwamen.
En ik heb geen bedrijfsbus.
Parkeerproblemen heeft het gros van de bewoners.

996981
Berichten: 11100
Geregistreerd: 16-02-08

Re: Bedrijfsbus in woonwijk

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-07-22 13:05

Wat is Nederland toch een tolerant land

DuoPenotti

Berichten: 40800
Geregistreerd: 14-01-21
Woonplaats: Tussen de Limburgse velden met uitzicht op de Brabantse.

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-07-22 13:07

Exitium schreef:
DuoPenotti schreef:
zoals eerder aangegeven, als elk busje een storingsbusje was en er dan ook daadwerkelijk dienst was, zou er niet zoveel gezeurd worden.
Maar het stikt van de busjes die avonden en weekenden niet van de plek komen.

Daar zullen er vast genoeg bij zitten die geen storingsdienst hebben, maar dat een bus niet van z'n plaats komt wil niet zeggen dat die niet gebruikt wordt voor storingsdienst. Wij (IT-bedrijf) hebben diverse afdelingen die standby draaien, naast de buitendienst onder meer voor het datacenter, maar beiden rukken ze niet heel veel uit. Buitendienst 5-10 keer per jaar schat ik, datacenter misschien twee keer per jaar. Maar ze zullen op de momenten dat ze standby hebben wel de auto voor de deur hebben staan. In het geval van datacenterbeheer is dat sowieso één keer in de drie weken, en in vakanties en bij ziekte vaker.

ik begrijp dat als er geen storing is hij er staat.
Maar vind het sneu dat sommige mensen dus elk weekend storingsdienst hebben, dus nooit eens lekker een biertje kunnen pakken oid.
Want ja die busjes staan er altijd...echt rot voor die mensen :+

superpony
Berichten: 26713
Geregistreerd: 25-02-05

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-07-22 13:23

Een ander weet helemaal niet waarvoor je de bus nodig hebt.

Als mijn man 24 uurs dienst had, kon hij 6x gebeld worden, maar ook zo 2 dagen niet..........Dan staat de bus te staan.

Zulke busjes moeten ook steeds mee en beschikbaar blijven, want worden overdag ook voor de klanten gebruikt.

Dat er reclame op staat zegt ook niet altijd wat. Soms hebben beide partners een bedrijf en staat de honden trimsalon naam op de bus, terwijl de man de bus mee heeft als loodgieter.

Dat er zoveel bestel auto's en busjes zijn, komt ook door de regels en kosten. Het is vaak voordeliger.

Hier brullen mensen, maar juist paarden mensen kiezen bijv een transporter voor het bedrijf, om deze ook te pakken om er met de trailer op uit te gaan.

Dat een buschauffeur naar de stalling rijdt, zijn bus pakt, dienst draait en weer naar huis gaat is totaal iets anders. Dan ga je naar je rijdende kantoor.
Zoals men hier vaak aangeeft, gaat het om bussen die volledig ingericht zijn en ook duur gereedschap en veel onderdelen bij zich hebben. En dan hebben de grotere bedrijven alsnog ergens opslag ruimte voor de bijzondere artikelen en voorraad.

Maar het is niet alleen ene vervoersmiddel, het is een bedrijf en werkplek op wielen.

Dat het soms onveilig is qua zicht op straat, overstekende kinderen is wel zo. Maar als alle bussen weg zijn, zijn er net zoveel andere problemen weer. Misschien moeten mensen wel accepteren dat ze geen alleenrecht hebben op van alles.
En mensen die zogenaamd last hebben van busjes en buren, parkeren vaak zelf expres zo dat ze die kunnen dwarsbomen. Dan krijg je ook busjes op onhandige plekken ja.......

Elke keer het leegroven kost geld en tijd. En nogmaals; verzekeringen gooien je er echt uit. Wij konden onze pui amper nog verzekeren in een hoofdstraat in Amsterdam na meerdere inbraken. Zelfs met allerlei dure maatregelen.

En als je dat wel doet, kan je dat door rekenen aan de klant? Ik hoor mensen altijd klagen hoe duur het is als ze een monteur bellen, zeker buiten kantoortijden.........
Of het geklaag als mensen er niet snel genoeg zijn.

Busjes voor gehandicapten vervoer krijgen mensen vaak mee naar huis. Ook omdat ze vaak 2x daags een ronde rijden. Moeten die mensen dan maar verhuizen? Of stoppen met werken?

Een centrale parkeerplaats werkt niet. In de duurste, bewaakte parkeer garages in Amsterdam wordt nog ingebroken en gestolen.
Het is echt veel en veel te duur om dat uit te voeren en te beheren. Daarbij moet dan eerst onderzocht worden welke wijk, hoeveel p plaatsen nodig hebben. De 1 komt aan 6 extra plekken te kort en bij een ander staan ze dan leeg. Dat kost veel teveel geld.

Achterom
Berichten: 23617
Geregistreerd: 28-09-04

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-07-22 13:42

superpony schreef:
Zulke busjes moeten ook steeds mee en beschikbaar blijven, want worden overdag ook voor de klanten gebruikt.

Dat hoeft alleen maar als diegene ook daadwerkelijk storingsdienst heeft, maar echt niet altijd.
Citaat:
Dat een buschauffeur naar de stalling rijdt, zijn bus pakt, dienst draait en weer naar huis gaat is totaal iets anders. Dan ga je naar je rijdende kantoor.

Want? Je bent weer eens totaal in tegenspraak met jezelf, zeker als je vervolgens aangeeft dat de busjes voor gehandicapten wel mee naar huis zouden gaan :')
Citaat:
Zoals men hier vaak aangeeft, gaat het om bussen die volledig ingericht zijn en ook duur gereedschap en veel onderdelen bij zich hebben. En dan hebben de grotere bedrijven alsnog ergens opslag ruimte voor de bijzondere artikelen en voorraad.

Waarom neemt het bedrijf dan zijn verantwoordelijkheid niet voor de dure spullen, maar leggen ze dat bij de werknemers neer? Dat is toch vreemd?

Citaat:
Busjes voor gehandicapten vervoer krijgen mensen vaak mee naar huis. Ook omdat ze vaak 2x daags een ronde rijden. Moeten die mensen dan maar verhuizen? Of stoppen met werken?

Goh, laat ik nu in de zorg werken. Eerder gehandicaptenzorg en nu ouderenzorg. Hier in de regio gaan die busjes dus écht niet mee naar huis met de chauffeurs hoor :n Die staan gewoon op de woonlocatie van de cliënten, omdat er meerdere mensen zijn die met die busjes rijden en omdat ze dan altijd dichtbij de cliënten zijn. Bovendien rijden er meerdere chauffeurs in die busjes, voor iedere chauffeur een eigen bus aanschaffen is onnodig.
De chauffeur komt gewoon met eigen vervoer naar de werkplek en stapt dan in de bus.
Wat jij stelt is gewoon niet waar.

Petpa

Berichten: 3354
Geregistreerd: 13-07-09

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-07-22 13:46

Achterom schreef:
superpony schreef:
Zulke busjes moeten ook steeds mee en beschikbaar blijven, want worden overdag ook voor de klanten gebruikt.

Dat hoeft alleen maar als diegene ook daadwerkelijk storingsdienst heeft, maar echt niet altijd.
Citaat:
Dat een buschauffeur naar de stalling rijdt, zijn bus pakt, dienst draait en weer naar huis gaat is totaal iets anders. Dan ga je naar je rijdende kantoor.

Want? Je bent weer eens totaal in tegenspraak met jezelf, zeker als je vervolgens aangeeft dat de busjes voor gehandicapten wel mee naar huis zouden gaan :')
Citaat:
Zoals men hier vaak aangeeft, gaat het om bussen die volledig ingericht zijn en ook duur gereedschap en veel onderdelen bij zich hebben. En dan hebben de grotere bedrijven alsnog ergens opslag ruimte voor de bijzondere artikelen en voorraad.

Waarom neemt het bedrijf dan zijn verantwoordelijkheid niet voor de dure spullen, maar leggen ze dat bij de werknemers neer? Dat is toch vreemd?

Citaat:
Busjes voor gehandicapten vervoer krijgen mensen vaak mee naar huis. Ook omdat ze vaak 2x daags een ronde rijden. Moeten die mensen dan maar verhuizen? Of stoppen met werken?

Goh, laat ik nu in de zorg werken. Eerder gehandicaptenzorg en nu ouderenzorg. Hier in de regio gaan die busjes dus écht niet mee naar huis met de chauffeurs hoor :n Die staan gewoon op de woonlocatie van de cliënten, omdat er meerdere mensen zijn die met die busjes rijden en omdat ze dan altijd dichtbij de cliënten zijn. Bovendien rijden er meerdere chauffeurs in die busjes, voor iedere chauffeur een eigen bus aanschaffen is onnodig.
De chauffeur komt gewoon met eigen vervoer naar de werkplek en stapt dan in de bus.
Wat jij stelt is gewoon niet waar.


Gehandicaptenvervoer waar Superpony op doelt is totaal wat anders dan het gehandcaptenvervoer waar jij op doelt. Je vergelijkt knollen met citroenen ;-)

Achterom
Berichten: 23617
Geregistreerd: 28-09-04

Re: Bedrijfsbus in woonwijk

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-07-22 14:00

Dan bedoel je vast taxivervoer. Maar ook daarvoor geldt dat de chauffeurs de bussen, in ieder geval hier in de omgeving, echt niet mee naar huis krijgen.

Electra63

Berichten: 20085
Geregistreerd: 11-11-08

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-07-22 14:01

De werkbussen die bij ons in de wijk stonden, waren vooral van medewerkers/ZZP-ers in de bouw (mijn buurman van 2 huizen verder), onderhoud in van alles, schilders (mijn buurman), glaszetters/kozijnen (mijn overbuurman), gehandicaptenbus (van om de hoek) enz. Dat heb je in wijken waar veel mensen wonen in dit soort beroepen.
Ik heb daar nog nooit over geklaagd. Voor alle werkenden was het gewoon lastig om een parkeerplek te vinden, na 16 uur.

Petpa

Berichten: 3354
Geregistreerd: 13-07-09

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-07-22 14:13

Achterom schreef:
Dan bedoel je vast taxivervoer. Maar ook daarvoor geldt dat de chauffeurs de bussen, in ieder geval hier in de omgeving, echt niet mee naar huis krijgen.


Hier hebben veel chauffeurs 2 diensten per dag.
Bijvoorbeeld 2x per dag leerlingenvervoer naar speciaal onderwijs.
's ochtends naar school brengen en 's middags naar huis brengen.
Deze chauffeurs hebben hier overdag de keuze om de bus wel / niet meer naar huis te nemen.

Poekkie

Berichten: 7463
Geregistreerd: 29-10-16
Woonplaats: Belgie

Re: Bedrijfsbus in woonwijk

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-07-22 14:36

Heel eerlijk heb ik liever een beetje verpest uitzicht dan dat alle diensten nog duurder worden. ‘T is nu al zo moeilijk.

Miran

Berichten: 4796
Geregistreerd: 10-08-01
Woonplaats: Woubrugge

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-07-22 16:02

pimaude schreef:
Lastige discussie zeg! Ik word ook niet blij van een werkbus voor mijn deur- ook woonkamer aan de voorkant- maar kan er niet van wakker liggen.

Wij hebben zelf 2 werkbussen waarvan 1 bij huis, en omdat het zo diefstalgevoelig is hebben we wel met buren afgesproken dat we hem in eerste instantie op een parkeerplaatsen naast het blok parkeren, en als daar geen plek is voor de deur.

Helaas alsnog een ruit ingeslagen laatst- en toen waren de buren juist mega begaande hebben we hem een aantal weken voor ons huis voor de camera mogen plaatsen. Nu weer terug op het parkeerplaatsje naast de huizen. Vind dit dus een lastige, want een inbraak is echt een duur en stressvol grapje, dan liever een zeurende buur.


Maar dan kun je hem toch beter voor je eigen huis zetten zodat je er zelf zicht op hebt dan bij een ander, die niet weet wie de eigenaar is?

superpony
Berichten: 26713
Geregistreerd: 25-02-05

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-07-22 17:17

Achterom schreef:
superpony schreef:
Zulke busjes moeten ook steeds mee en beschikbaar blijven, want worden overdag ook voor de klanten gebruikt.

Dat hoeft alleen maar als diegene ook daadwerkelijk storingsdienst heeft, maar echt niet altijd.
Citaat:
Dat een buschauffeur naar de stalling rijdt, zijn bus pakt, dienst draait en weer naar huis gaat is totaal iets anders. Dan ga je naar je rijdende kantoor.

Want? Je bent weer eens totaal in tegenspraak met jezelf, zeker als je vervolgens aangeeft dat de busjes voor gehandicapten wel mee naar huis zouden gaan :')
Citaat:
Zoals men hier vaak aangeeft, gaat het om bussen die volledig ingericht zijn en ook duur gereedschap en veel onderdelen bij zich hebben. En dan hebben de grotere bedrijven alsnog ergens opslag ruimte voor de bijzondere artikelen en voorraad.

Waarom neemt het bedrijf dan zijn verantwoordelijkheid niet voor de dure spullen, maar leggen ze dat bij de werknemers neer? Dat is toch vreemd?

Citaat:
Busjes voor gehandicapten vervoer krijgen mensen vaak mee naar huis. Ook omdat ze vaak 2x daags een ronde rijden. Moeten die mensen dan maar verhuizen? Of stoppen met werken?

Goh, laat ik nu in de zorg werken. Eerder gehandicaptenzorg en nu ouderenzorg. Hier in de regio gaan die busjes dus écht niet mee naar huis met de chauffeurs hoor :n Die staan gewoon op de woonlocatie van de cliënten, omdat er meerdere mensen zijn die met die busjes rijden en omdat ze dan altijd dichtbij de cliënten zijn. Bovendien rijden er meerdere chauffeurs in die busjes, voor iedere chauffeur een eigen bus aanschaffen is onnodig.
De chauffeur komt gewoon met eigen vervoer naar de werkplek en stapt dan in de bus.
Wat jij stelt is gewoon niet waar.


Weer eens...............haha

Mijn broer is 39jaar lang elke dag opgehaald en thuis gebracht met rolstoel vervoer. En ik ben ooit gevraagd om te komen rijden en zou ik de bus doordeweeks ook mee naar huis krijgen. Dit is op meer plekken nog steeds zo.

Hij heeft op meerdere instellingen en verschillende gemeentes gezeten en was altijd zelfde.

De busjes van de dagbesteding zijn andere busjes en werden overdag ook gebruikt, maar is niet hetzelfde. Zou je dan toch moeten weten............

Dus het is niet te vergelijken, want dat soort vervoer gaat op vaste tijden, rijden vaste route's en halen vaak dezelfde mensen op. Daarnaast staan die busjes wel stil.

Een OV bus krijgt een nieuwe chauffeur, maar gaat de weg weer op.

En de rest; Mensen zijn ook eigen baas bijvoorbeeld. Dus dan ben je zelf verantwoordelijk voor je gereedschap. Of mensen zijn een klein bedrijf en geven hun werknemers de bus mee, zodat die direct naar de klus kunnen.

Mijn man werkt op lokatie nu, maar heeft wel zijn eigen, vaste gereedschap. Daar zit niemand verder aan.

luuntje

Berichten: 15276
Geregistreerd: 18-08-04
Woonplaats: Nieuw-Vennep

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-07-22 19:41

Ik lees het argument, wonen in Limburg en bedrijf in Friesland dus bus moet mee naar huis ivm werken.
Als er dus een beveiligd parkeerterrein binnen 10 minuten fietsen is, lijkt mij dat dichtbij genoeg.
Bus staat veilig en staat niet iemands uitzicht te belemmeren.
Monteur/werknemer/eigen baas kan met 10 minuten de weg op.

Petpa

Berichten: 3354
Geregistreerd: 13-07-09

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-07-22 19:45

luuntje schreef:
Ik lees het argument, wonen in Limburg en bedrijf in Friesland dus bus moet mee naar huis ivm werken.
Als er dus een beveiligd parkeerterrein binnen 10 minuten fietsen is, lijkt mij dat dichtbij genoeg.
Bus staat veilig en staat niet iemands uitzicht te belemmeren.
Monteur/werknemer/eigen baas kan met 10 minuten de weg op.


Indien er parkeerruimte op 1 minuut afstand is zal dat de voorkeur van de werknemer zijn

Ibbel

Berichten: 51322
Geregistreerd: 01-09-04
Woonplaats: West-Veluwe

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-07-22 19:49

Petpa schreef:
Indien er parkeerruimte op 1 minuut afstand is zal dat de voorkeur van de werknemer zijn


Totdat werknemer aansprakelijk wordt gesteld voor de schade bij inbraak/diefstal }>

996981
Berichten: 11100
Geregistreerd: 16-02-08

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-07-22 19:49

Mensen met dergelijke bussen zijn hele dagen lichamelijk aan het werk en maken lange dagen. Dat besef en respect is er helaas niet meer onder mensen met een kantoorbaan. De arbeiders moeten maar verder reizen zodat zij in hun vrije tijd van hun “uitzicht” (wat in veel gevallen niet meer is dan het huis van de buren aan de overkant) kunnen genieten…

Ga er in je vrije tijd lekker op uit of ga in de tuin zitten als je last hebt van het feit dat je op je bank geen “uitzicht” meer hebt.

Zou goed zijn als iedereen verplicht een periode in zijn leven dergelijk arbeid moest doen. Dan zou er iets meer respect zijn