Gedoe met de buren

Moderators: Polly, Muiz, NadjaNadja, Telpeva, Essie73, ynskek, Ladybird

Toevoegen aan eigen berichten

Muronia

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 16-05-23 09:06

Als dat nou zo was.. de oprit en de weg zit aan de voorkant van de huizen. Achterlangs loopt een smal laantje voor bestemmingsverkeer waar zij nooit komen. Daar lopen vaak mensen met honden (waar ik regelmatig een praatje mee maak) maar de buren komen niet verder dan hun bosje met hun hond. Ik heb ze er nog nooit mee zien wandelen. Niemand heeft last van mijn container daar, verschillende buren halen er regelmatig mest uit voor hun tuintjes. Hij wordt keurig 1 keer per maand geleegd door de boer en hij staat ook niemand in de weg. Er wonen hier meer mensen met paarden verderop en die hebben de mest gewoon op de grond op een bult liggen en er is geen haan die er naar kraait. Ik doe het netjes en ik heb dit gezeur, puur alleen omdat ze wat te zeuren willen hebben.

Balko

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-05-23 09:11

pmarena schreef:
Wellicht zien ze hem elke keer als ze boodschappen gaan doen ofzo....?
Je moet hem toch regelmatig zien om je er zo aan te storen.

Vervelend probleem blijft het zo voor je :(:)

Als ik alles zou vernielen wat me niet aanstaat onderweg naar de boodschappen dan had ik nog even werk :')

DuoPenotti

Woonplaats: Tussen de Limburgse velden met uitzicht op de Brabantse.

Re: Gedoe met de buren

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-05-23 09:13

Ik zou dus ook zeker aangifte doen van vernieling.
Wel lief dat de andere buren je willen helpen. Dan weet je ook dat het niet aan jou ligt en zij ook geen last ervaren van die container. Daarmee sta je sterk.

:knuffel:

meggiemeg

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-05-23 09:18

Even een kopie maken van de kosten van de vernieling en deze bij ze door de deur doen dat ze gespot zijn met hun vandalisme, hopen dat dat voldoende is om ze te stoppen.

luuntje

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-05-23 09:29

Sneu die mensen.
Net als andere bokkers zouik aangifte doen.

Hopelijk levert je gesprek vandaag iets op.

stitchlover

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-05-23 12:17

Zeker aangifte van doen van vernieling en bij de wijkagent melden. Al is het maar voor dossiervorming. Wat een trieste figuren zeg!

Rivendell

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-05-23 14:06

Had je wel al de vergunning gekregen voor de container?

_San87_
BKB 2024 winnaar 2D

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-05-23 14:33

Rivendell schreef:

Muronia schreef:
De container staat op gemeentegrond (met toestemming), dus daar mag ik sowieso niet filmen. Aangifte van vandalisme dacht ik ook aan, maar ik kan niet bewijzen dat zij het waren.

Suzanne ze hebben er absoluut geen last van. Hij staat op meer dan 100 meter van het huis en vanuit hun tuin kun je er ook absoluut geen last van hebben. Zij hebben een tuin met daarachter een stuk verwilderd bos en daar staat hij nog achter (maar dan achter mijn perceel en niet de hunne natuurlijk).

Sanet

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-05-23 14:38

Rivendell schreef:

En al had je geen vergunning dan is het nog niet een vrijbrief om dan maar met graffiti erop te gaan spuiten of wel?

Rivendell

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-05-23 14:54

Ze zou een vergunning krijgen van de gemeente omdat het niet met mondelinge afspraak mocht. Moet een omgevingsvergunning zijn. Heeft ze zelf gezegd en ze had aanvraag gedaan voor die vergunning eind vorig jaar
Muronia schreef:
Ik heb contact gehad met degene die over deze zaak gaat bij de Gemeente. Zij hebben overleg gehad en er is door hun de fout destijds gemaakt dat ze mij mondeling toestemming hebben gegeven om de container daar te plaatsen, maar er had een omgevingsvergunning voor afgegeven moeten worden. Die aanvraag heb ik nu alsnog moeten doen omdat het dan officieel vast staat en de buren dan helemaal geen poot om op te staan hebben. Mijn contactpersoon heeft alle screenshots van de meldingen die de buren hebben gedaan in het afgelopen half jaar (ongeveer 20) van mij gekregen voor dossieropbouw. In september waren er 3 meldingen, maar de laatste week is het rustig, dus er zal wel snel weer een nieuwe komen. Het is nu dus even wachten tot de vergunning er is (is me al wel toegezegd dat deze er komt, gezien ik de toestemming al had mondeling).

Tja en dan is het afwachten tot ze iets nieuws hebben bedacht om meldingen over te kunnen doen..

capopjekop

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-05-23 14:56

Maar wat maakt dat uit voor dit conflict? Wel of geen vergunning maakt voor de buren toch niks uit? Ze spelen eigen rechter, terwijl ze met hun klacht naar de gemeente kunnen stappen.

Rivendell

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-05-23 15:17

Omdat TS dan nog sterker staat

Muronia

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 16-05-23 17:40

Ze is inmiddels geweest en ik heb online aangifte gedaan. Daar gebeurt waarschijnlijk niks mee maar veel anders kan ik niet.

De omgevingsvergunning heb ik in september aangevraagd. Daarna heb ik een bevestigingsbrief gehad dat hij in behandeling is genomen en daarna niets meer. Bij mijn omgevingsloket staat hij nog steeds op 'in behandeling'. Ik heb mijn contactpersoon daar meerdere keren over gesproken en er blijken daar mensen te werken die elkaar tegenspreken? In ieder geval zou hij bij mijn weten al lang verlopen en dus goedgekeurd moeten zijn. Dit denkt mijn contactpersoon ook, maar ze vertelde nu dat men de vergunning waarschijnlijk wil afkeuren omdat ik in de bebouwde kom woon en je daar max 1 kuub mest mag opslaan.

Dat zou van de zotten zijn aangezien ik eerst modeling toestemming heb gekregen, daarna de boel verbouwd heb en daarna te horen kreeg dat ik een vergunning had moeten hebben. Daarbij staat de container op landbouwgrond EN mag je hier wel 5 paarden aan huis houden.. Mijn contactpersoon heeft alles hier bekeken en ook gezien dat ik met 1 kuub mest nergens kom plus dat ze niet wist dat het bestemmingsplan landbouw was, dus ze neemt dit weer mee in haar overleg komende week. Wordt dus vervolgd..

Inmiddels is er vandaag weeeer een melding gedaan.

Ineke2

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-05-23 17:51

Als er al een besluit zou komen dat het niet zou mogen ts, dan kun je daar tegen in bezwaar gaan.
1 De gemeente mag maar max zoveel dagen doen over het te nemen besluit. Eventueel verlenging is mogelijk, maar dan moet je daar wel schriftelijk van op de hoogte worden gesteld.

2 Het is landbouwgrond, 5 paarden mogen houden en max 1 kuub mest opslaan tja… Die combinatie is onmogelijk.

3 Je hebt mondeling toestemming gekregen. Weet je nog van wie en welke datum misschien?
Allemaal opschrijven voor een eventueel bezwaar.

Muronia

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 16-05-23 17:57

Punt 3 is een beetje het dingetje. Ik weet niet meer hoe die man heette en vanuit de gemeente is er niemand die zegt, dat was ik..

Ik had dus ook gevonden dat er max 6 of 8 weken over een besluit mag worden gedaan en inderdaad schriftelijk verlenging van weer 6 of 8 weken mag worden gevraagd. Dat verschilt per gemeente. Maar er is nooit verlenging gevraagd en het is inmiddels wel al meer dan 30 weken geleden.

Pferdchen

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-05-23 19:29

Aanvragen worden toch door de gemeente openbaar gepubliceerd i.v.m. eventuele bezwaren? Je kan zoeken of de gemeente jouw aanvraag heeft gepubliceerd. Even googlen in combinatie met je adres is soms al genoeg om zoiets te vinden

Kinke

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-05-23 19:36

Muronia

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 16-05-23 19:37

Gevonden. Is op 28 oktober geplaatst. Er staat wel bij dat er geen bezwaar kan worden gemaakt en dat het om een wettelijk verplichte kennisgeving gaat. Wat kan ik daarmee?

Pferdchen

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-05-23 19:48

Geen idee, maar de gemeente weet het vast wel

prompter

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-05-23 19:51

Rivendell

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-05-23 20:44

Muronia schreef:
Gevonden. Is op 28 oktober geplaatst. Er staat wel bij dat er geen bezwaar kan worden gemaakt en dat het om een wettelijk verplichte kennisgeving gaat. Wat kan ik daarmee?

Betekent dat als de gemeente de vergunning verleend, de buren er niets tegen kunnen doen.

Douce

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-05-23 06:26

Muronia schreef:

Vermoedelijk is dit alleen de kennisgeving dat de aanvraag bij de gemeente is binnen gekomen. Daar kan inderdaad geen bezwaar tegen worden gemaakt, immers is op dat punt nog niets beslist.

Vanaf de datum van indienen beginnen de reactietermijnen te lopen. Indien de gemeente niet op tijd reageert (of niet reageert in dit geval), kan het zijn dat je recht hebt op verlening van rechtswege. Nadeel is dat je deze moet afdwingen en ik weet niet hoe bevorderlijk dit is voor de band met de gemeente.

https://www.zwinkelsadvocatenkantoor.nl ... hoe-werkt/

Officieel moet een vergunning van rechtswege ook nog gepubliceerd worden namelijk.

Muronia

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 17-05-23 06:50

Het indienen is gebeurd op 27-09-2022. Zo staat het bij mijn omgevingsloket. Daarna is hij dus in behandeling gezet en is er geen verlenging aangevraagd. Ik heb er niets meer van gehoord sindsdien. Als ik jouw link lees, dan moet het van rechtswege verleend zijn toch? Hoe zou ik dat kunnen aanvragen/eisen?

Mijn band met de gemeente gaat ook niet goed als ik die vergunning niet krijg, dan kan ik wel gaan verhuizen namelijk als ik nergens mest kwijt kan.

Ineke2

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-05-23 07:02

Vraag even ( is gratis) advies aan het juridisch loket wat je het beste kunt doen Muronia.

meggiemeg

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-05-23 08:37

Je hebt een melding waarin in een activiteit/melding is waarvoor geen vergunning nodig is en het melden er van alleen al voldoende, maar er zijn ook activiteiten waarvoor wel een vergunning nodig is, bij de laatste kunnen directe belanghebbenden bezwaar maken binnen een bepaalde periode van publicatie. Je kunt makkelijk nagaan of een melding voldoende is of dat je toch een vergunning nodig hebt op deze site:https://www.omgevingsloket.nl/Particulier/particulier/home/checken?init=true
Wil je mij de melding eens doorsturen van de gemeente dat ze het gepubliceerd hebben? Vaak kan je dan wel zien of het de procedure is voor een vergunning of niet