Algemeen Coronatopic #9 - Geen maatregelen meer, wat een zegen

Moderators: Polly, Muiz, NadjaNadja, Telpeva, Essie73, ynskek, Ladybird

Toevoegen aan eigen berichten

Zebrastreep

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-05-22 17:00

DuoPenotti schreef:
waarheen, naar werk dat ik niet heb? Naar werk dat ik niet volhoud?

Ik kan mijn auto niet laten repareren omdat ik geen inkomen heb. Je weet wel zo'n aansteller die thuis zit.

Je hoeft niet zo fel te reageren , ik bood alleen een oplossing aan omdat ik lees dat je auto stuk is. Maar begrijp uit je reactie dat dat dus niet gewaardeerd wordt.

996981

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-05-22 17:01

verootjoo schreef:
Dat lijkt me dan weer een conclusie die mensen zelf bij hun behandelend psycholoog moeten trekken. Want er is natuurlijk een reden waarom de burn-out is ontstaan.
Maar om daar als werkgever over te oordelen is niet juist.

Dat klopt. Maar een werkgever is ook maar een mens hè :)

BigOne

Re: Algemeen Coronatopic #9 - Geen maatregelen meer, wat een zegen

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-05-22 17:07

Ach, vroeger kreeg je het stempel overspannen van je huisarts. Die gaf als advies dat je uit moest rusten, niet te veel hooi op je vork en leuke dingen doen.
De meesten vonden die leuke dingen doen moeilijk want je zag niks aan de buitenkant, een vriendin zei wel eens, je kan beter je arm in het gips hebben .

Popstra

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-05-22 17:07

Bloodymary schreef:
Kan zijn. Wat we me dan wel weer opvalt is dat de mensen die er dan langer last van hebben die ik ken (5 om precies te zijn), ook weer die types zijn waar je het vooraf al had kunnen voorspellen. En die dan niet kunnen werken, maar als er bijvoorbeeld op stal wat te doen is ze gewoon de hele dag overal aan mee kunnen doen.

Waarmee ik niet wil zeggen dat het niet bestaat. Er zijn heus wel mensen die er echt lang last van hebben en wel willen maar niet kunnen en dat is erg genoeg. Maar ik denk ook dat er (zoals met alles) mensen bij zitten die er misbruik van maken.

Net als met een burnout. Mijn klanten zijn werkgevers. Hebben al personeelstekort. Dan zijn er die thuis zitten vanwege een burnout. En zien ze wel allemaal foto's voorbij komen hoe leuk die mensen het hebben op festivals e.d. Tja....

Vroeger had men het gezegde;

,,Ik wens u veel personeel,,

DuoPenotti

Woonplaats: Tussen de Limburgse velden met uitzicht op de Brabantse.

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-05-22 17:10

Zebrastreep schreef:
DuoPenotti schreef:
waarheen, naar werk dat ik niet heb? Naar werk dat ik niet volhoud?

Ik kan mijn auto niet laten repareren omdat ik geen inkomen heb. Je weet wel zo'n aansteller die thuis zit.

Je hoeft niet zo fel te reageren , ik bood alleen een oplossing aan omdat ik lees dat je auto stuk is. Maar begrijp uit je reactie dat dat dus niet gewaardeerd wordt.

sorry als het fel overkwam niet mijn bedoeling.
Maar zit k.t in mijn vel dus zal vast anders overkomen dan dat ik het in mijn hoofd zeg

nee voor mij is dat geen optie, fietsen of ov
ik heb geen werk en in het verlengde van de discussie die hier over gaat dat mensen zo graag thuis zitten reageerde ik. De profiteurs....
Al heb ik dan geen uitkering, hoe vaak ik de laatste tijd al niet heb gehoord, er is toch werk zat nu?
Ja voor een gezonde wel.....

Niet voor iemand die na 2 uur is uitgeteld.....
fietsen is daardoor ook al vaak te veel.
ov kennen ze hier niet en als het er wel is zit ik er ook vlug een uur in...en ook dat trek ik niet

Mungbean

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-05-22 18:24

Nog in reactie op dat artikel. Ik heb me laatst weer verbaast over hoe ver mensen kunnen gaan in hun ontkenning en hun zogenaamde controle over gezondheid. Buur van mijn ouders gelooft niet in inentingen en covid kan je makkelijk voorkomen door een vaag gezegend zalfje. Laatst had haar gezin dus overduidelijk covid gehad maar ze bleef maar omslachtig praten over „de ziekte“ die ze hadden. Toegeven dat het covid was ging niet want ze smeert immers dat gezegende zalfje braaf iedere dag op en daarmee heeft ze er dus controle over.
Alsof sommige mensen totaal buiten de maatschappij geland zijn lijkt het. Vooral voor die kinderen vind ik dat stiekum best zorgelijk die groeien op met waanideen.

996981

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-05-22 18:38

Sizzle schreef:
Nog in reactie op dat artikel. Ik heb me laatst weer verbaast over hoe ver mensen kunnen gaan in hun ontkenning en hun zogenaamde controle over gezondheid. Buur van mijn ouders gelooft niet in inentingen en covid kan je makkelijk voorkomen door een vaag gezegend zalfje. Laatst had haar gezin dus overduidelijk covid gehad maar ze bleef maar omslachtig praten over „de ziekte“ die ze hadden. Toegeven dat het covid was ging niet want ze smeert immers dat gezegende zalfje braaf iedere dag op en daarmee heeft ze er dus controle over.
Alsof sommige mensen totaal buiten de maatschappij geland zijn lijkt het. Vooral voor die kinderen vind ik dat stiekum best zorgelijk die groeien op met waanideen.

Dat soort mensen waren en pre-Corona natuurlijk ook al :j ben benieuwd of het er meer geworden zijn

Mungbean

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-05-22 19:34

Ik weet niet in hoeverre het al weer genormaliseerd is maar ik weet nog dat ik met een bek vol tanden zat toen ik vorig jaar las dat tijdens covid in Frankrijk 1000 (!) nieuwe sektes waren ontstaan.

Needje

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-05-22 19:39

Ik vraag me af hoe ze dat weten.
Ik bedoel, die schrijven zich vast niet in bij de kamer van koophandel ouzo. :D

996981

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-05-22 20:07

Needje schreef:
Ik vraag me af hoe ze dat weten.
Ik bedoel, die schrijven zich vast niet in bij de kamer van koophandel ouzo. :D

Niet? :')

Mungbean

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-05-22 21:05

Geen idee inderdaad.
Sommige waren ronduit gevaarlijk waarbij mensen stopten met normaal eten tegen uithongeren aan.

_Mir

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-05-22 21:53

IMANDRA

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-05-22 22:08

_Mir schreef:
@IMANDRA

https://www.youtube.com/watch?v=leghpLx ... rt_radio=1

Asjeblieft.

Ik kan je ook aanraden als je in de gelegenheid bent, de corona debatten te volgen. Dan snap je wat ik bedoel. Lockdown dit najaar

Sorry, maar als je roept dat we geen zonnebrand nodig hebben ‘want dat hebben we al eeuwenlang niet nodig gehad’ dan ben je wat mij betreft al af. “Zonnebrand is ook helemaal niet nodig”, nou, de wetenschap is het niet met je eens.

En nee ik ga geen uur aan gewauwel kijken, daar heb ik het echt te druk voor.

BigOne

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-05-22 22:10

Flávio Pasquino hoort in het viruswaanzin topic.

Electra63

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-05-22 22:24

bigone schreef:

Precies....... is ook gewoon een verdienmodel voor hem. :D
Hij was een wielrenner, wat maakt hem een deskundige op het gebied van pandemieen of virussen ?.

996981

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-05-22 22:56

bigone schreef:

Wat is het verschil? Het is niet zo dat daar andere mensen reageren :+ het is hetzelfde fanatiek groepje als hier

oomens

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-05-22 23:12

996981 schreef:
bigone schreef:

Wat is het verschil? Het is niet zo dat daar andere mensen reageren :+ het is hetzelfde fanatiek groepje als hier

Het verschil is dat daar de wappies thuishoren en in de serieuzere discussies niet. Dat moet je niet door elkaar laten lopen, anders moet je straks overal gaan nadenken of je moet (uit)lachen of dat je een gesprekspartner toch voor vol moet aanzien.

Electra63

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-05-22 23:22

Inmiddels weet ik wel, welke berichten/bokkers ik serieus moet nemen en om welke ik moet lachen :D

Eigenlijk net als Twitter.
Wat interessante mensen/tweets en heel veel onzin-tweets. ;)

996981

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-05-22 07:50

oomens schreef:
996981 schreef:

Het verschil is dat daar de wappies thuishoren en in de serieuzere discussies niet. Dat moet je niet door elkaar laten lopen, anders moet je straks overal gaan nadenken of je moet (uit)lachen of dat je een gesprekspartner toch voor vol moet aanzien.

Wie bepaald dat? Waarom mag iemand met een afwijkende mening van “de norm” niet mee discussiëren?

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-05-22 08:29

Volgens mij is dat "niet goed voor de sfeer", want iedereen moet het met elkaar eens zijn. :+

secricible

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-05-22 09:08

Hmmm toen er gewoon heel veel coronanieuws was vond ik het persoonlijk wel fijn dat de complottheorieën ed en de discussie in het viruswaanzin topic bleven zodat hier gesproken kon worden over de maatregelen en dat soort dingen.
Dat had niet zoveel te maken met eens zijn, wel met overzicht houden en steeds verschillende discussies door elkaar.

Nu in komkommertijd vind ik dat minder belangrijk. Persoonlijk zou voor mij heel corona nu wel weer in 1 topic mogen ipv een heel subforum.

996981

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-05-22 09:14

Oorspronkelijk heeft een Bokker met vraagtekens zélf het waanzin topic geopend, om daar met gelijkgestemden te kunnen praten. Dat topic wordt vervolgens overgenomen door Bokkers die duidelijk niet gelijkgestemd zijn.

Er is geen waanzin topic omdat andere meningen/ideeën hier niet verkondigd mogen worden. Dat heeft een groepje er hier zelf van gemaakt, inclusief de bepaling wie en wat in het waanzin topic thuishoort. Gewoon hartstikke krom. In het waanzin topic wordt ook niet iedereen die het in grote lijnen eens is met de maatregelen steeds naar dit topic verwezen. Waarom moet dat andersom wel?

rien10

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-05-22 09:23

Het probleem met waanzin is, dat het voor de een waanzin is en voor een ander de waarheid.
Als ik zeg dat het dragen van kleding met drukknopen Covid kan veroorzaken zeg ik dat omdat ik dat echt denk, echt meen. Dus hoort die opmerking in het gewone Covid topic thuis, volgens mijn idee.

Electra63

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-05-22 09:36

Het zal mij een worst wezen waar wat geplaatst wordt.

Soms is het lastig te bepalen of iets fake is, maar veel is natuurlijk gewoon via wetenschappelijk onderzoek bepaald en/of door statistiek bevestigd.

Zoals nu de discussie over zonnebrandcrème.
Alle dermatologen adviseren dat om verbranding te voorkomen en t.z.t. huidkanker.
Dat dit door een paar influencers wordt ontmoedigd en nu weer een nieuwe trend wordt, vind ik echt bizar.
Gelukkig is huidkanker niet besmettelijk en zal dit de zorg en de maatschappij niet ontregelen, maar uiteindelijk kost ons dit allemaal een hoop geld.
En waarom? Omdat ontevreden mensen zich laten beïnvloeden door influencers die er geld aan verdienen.

MyWishMax

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-05-22 09:46

Ik vind dat er sowieso wel erg makkelijk omgegaan wordt met de zon en huidkanker hoor. Hoevaak ik niet hoor dat het overdreven is wat ik doe en dat zij niet snel verbranden dus smeren nergens voor nodig :=
Ik heb dan nog het geluk elk jaar op controle te moeten in ziekenhuis vanwege huidkanker, dus dan ben je redelijk op tijd als je geluk hebt en ik op jonge leeftijd al leerde waar ik op moest letten, maar er is heel veel gebrek en kennis en onwaarheden over de zon en huidkanker. En dan kan je dus zomaar veel later zijn met het ontdekken