Moderators: Polly, Muiz, NadjaNadja, Telpeva, Essie73, ynskek, Ladybird
pmarena schreef:Tja het is natuurlijk wel jammer dat hij TS niet het "samen er voor gaan en alles delen" gevoel geeft.
Maar het is ook wel een beetje begrijpelijk dat iemand dat net wat te spannend vindt, het risico lopen dat hij daarmee zijn huis kwijtraakt aan vriendin die er bij is komen wonen.
Ik denk dat het sowieso wel fair is om de boodschappen kosten te delen.
En als je daarnaast dan alleen maar 300 euro per maand in het overige kostenpotje hoeft te doen....daar vind je natuurlijk ook geen huurhuis voor met GWL en alle overige lasten. De rest van het geld dat je dan anders aan huur kwijt zou zijn, kan je mooi sparen en zo óók wat voor jezelf opbouwen, toch?
Die auto daar zou ik dan nog wel een beetje mee zitten. Doordat hij die gebruikt heb je meer afschrijving. Als hij er het meeste gebruik van maakt, dan lijkt het fair als hij dan ook de brandstofkosten betaalt.
Maarja voor die 300 euro woon jij wel heel goedkoop....ik snap het idee wel vanuit zijn kant, dat het eigenlijk ook wel eerlijk voelt om maar 300 euro + gebruik van de auto te vragen want daarmee ben je waarschijnlijk nog veel goedkoper uit dan wanneer je zelf een huurhuisje of eigen huisje zou moeten bekostigen.
Het klinkt zakelijk i.m.o. niet als een slechte deal. Alleen tja wat overblijft is dat ik me kan voorstellen dat je een relatie graag wat minder zakelijk zou willen zien...
elmiran schreef:Daan13 schreef:Hou je (nog) wel van hem of is het alles eromheen waardoor je bij hem blijft?
Kind, leeftijd, huisje boompje beestje gevoel.
Denk je dat hij van jou houdt of ben je handig om in de buurt te hebben?
Ja dat denk ik wel. Hij is mee geweest naar een warm land waar hij niks mee heeft. Is amper buiten geweestdus vraag me niet waarom hij dan mee gaat.
Motorritjes maakt hij bijna niet meer sinds ik bij hem woon. In de 3 jaar dat we samen zijn is hij misschien maar een keer of 3 met zijn motor weg geweest omdat hij bij mij wil blijven in het weekend. Alleen deze situatie met het huis is gewoon kl*te. Voor de rest geen problemen gehad.
elmiran schreef:pmarena schreef:Tja het is natuurlijk wel jammer dat hij TS niet het "samen er voor gaan en alles delen" gevoel geeft.
Maar het is ook wel een beetje begrijpelijk dat iemand dat net wat te spannend vindt, het risico lopen dat hij daarmee zijn huis kwijtraakt aan vriendin die er bij is komen wonen.
Ik denk dat het sowieso wel fair is om de boodschappen kosten te delen.
En als je daarnaast dan alleen maar 300 euro per maand in het overige kostenpotje hoeft te doen....daar vind je natuurlijk ook geen huurhuis voor met GWL en alle overige lasten. De rest van het geld dat je dan anders aan huur kwijt zou zijn, kan je mooi sparen en zo óók wat voor jezelf opbouwen, toch?
Die auto daar zou ik dan nog wel een beetje mee zitten. Doordat hij die gebruikt heb je meer afschrijving. Als hij er het meeste gebruik van maakt, dan lijkt het fair als hij dan ook de brandstofkosten betaalt.
Maarja voor die 300 euro woon jij wel heel goedkoop....ik snap het idee wel vanuit zijn kant, dat het eigenlijk ook wel eerlijk voelt om maar 300 euro + gebruik van de auto te vragen want daarmee ben je waarschijnlijk nog veel goedkoper uit dan wanneer je zelf een huurhuisje of eigen huisje zou moeten bekostigen.
Het klinkt zakelijk i.m.o. niet als een slechte deal. Alleen tja wat overblijft is dat ik me kan voorstellen dat je een relatie graag wat minder zakelijk zou willen zien...
Als hij dit 20 maanden eerder had gezegd had ik mijn huur appartement niet opgegeven. Die is maar 100 euro duurder. Het voelt nu een soort van alsof ik bij mijn huisbaas in woon.
Heb vandaag na gedacht. Wil zowizo vast leggen dat hij mij niet zomaar op straat kan zetten. Dat ik er mag blijven wonen totdat ik andere woonruimte heb gevonden.
BigOne schreef:Ik krijg van deze opmerking nog veel meer de kriebels, hij wil bij jou op de bank blijven zitten? Ts, gewetensvraag, doe je nog iets voor jezelf? ga je nog met vriendinnen soms een dagje weg? Krijg je dan ook extra veel berichtjes van hem? Geeft hij je ook complimentjes ?
secricible schreef:Ja heel ouderwets. Wat als TS en haar partner uit elkaar gaan? Of als de partner van TS wat overkomt?
Dan staat ze op straat.
anjali schreef:Iedere relatie is anders.Je kunt niet in iemands hart kijken.Ik persoonlijk zou dit gedoe over wie wat betaalt veel te zakelijk en niet romantisch vinden.Ik ben heel ouderwets en bij mij moet de man alles betalen....uiteraard als hij dat ook kan.Als hij helemaal geen geld heeft dan kan dat niet.Maar de vriend van ts heeft een eigen huis en dat is tegenwoordig heel wat.Als je zelf in de verliefdheidsfase zit dan moet je heel voorzichtig zijn met dingen te ondertekenen bij een notaris waar je later spijt van zou kunnen krijgen.