Hoe doen jullie dit? Kind ziek, werk, corona?

Moderators: Polly, Muiz, NadjaNadja, Telpeva, Essie73, ynskek, Ladybird

Toevoegen aan eigen berichten

verootjoo

Re: Hoe doen jullie dit? Kind ziek, werk, corona?

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-04-22 10:38

Ik ben ook benieuwd hoe het gegaan is.

Bah, een controlerende werksfeer zoals hierboven is idd niet iets wat je zou moeten nastreven. Bovendien begrijp ik niet dat je dat moet controleren? Als er dingen niet gedaan worden merk je dat toch snel genoeg :?
Wat erg dat mensen willen controleren of je wel goed en genoeg werkt.

Femke_Tweety

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-04-22 10:41

verootjoo schreef:
Ik ben ook benieuwd hoe het gegaan is.

Bah, een controlerende werksfeer zoals hierboven is idd niet iets wat je zou moeten nastreven. Bovendien begrijp ik niet dat je dat moet controleren? Als er dingen niet gedaan worden merk je dat toch snel genoeg :?
Wat erg dat mensen willen controleren of je wel goed en genoeg werkt.

Ik denk dat dat heel erg afhankelijk is van type werk, hoeveelheid eigen verantwoordelijkheid die mensen (kunnen) dragen en het type werknemer.

Voor mij werkt zo'n werksfeer ook niet. Eerder averechts.

Maar ik heb echt ook wel gewerkt met mensen waar controle -euhhh- geen overbodige luxe was.

Ineke2

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-04-22 10:55

Thuis ben ik productiever dan op kantoor zelf :') Het is trouwens bewezen dat dat voor het meerendeel van de werknemers geld.
Komt omdat ik thuis meer rust heb dan in zo’n kantoortuin. Op kantoor ben je ook bezig met een stukje sociaal zijn. Mag allemaal, maar als het gaat om een stuk controleren of ik mijn werk wel doe en er genoeg productiviteit uitkomt is het dus juist precies andersom _O-

Het is door de software makkelijk te controleren hoeveel werk er gedaan wordt, dus daar hoef ik niet voor naar kantoor te komen. Ik ben heel blij dat het vertrouwen tussen mijn leidinggevende en mij daar wel goed zit.

Century

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-04-22 14:44

Als mijn werkgever de noodzaak ziet met te controleren dan ga ik daar ook grote vraagtekens bij zetten en misschien maar eens rondkijken naar een andere baan. Ik vind dat vertrouwen belangrijk.
Als ik niet zou werken thuis zie je dat toch ook in dat het werk niet afkomt of dat ik niets oplever? En de ene dag is ook productiever dan de andere, maar ik werkt het beste thuis qua productiviteit. Minder verstoringen en meer focus.

Hoihoi10

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 10-04-22 07:45

Nou, ons gesprek was prima.
Mijn leidinggevende is er niet op uit om te controleren, maar ze zit gewoon erg vast aan het gestelde beleid van 3 dagen per week naar kantoor. Ze heeft nog een keer gezegd dat ik m’n werk gewoon goed doe, mee doe aan overleggen enz buiten mn uren om en dat dat echt niet de kern raakt van het probleem. Het is gewoon een beetje ongelukkig geweest de afgelopen tijd met opvang, oppas etc. Dat begreep zij ook wel. Eigenlijk kan ik niet zeggen dat er perse een conclusie is. Het was meer informatief naar elkaar toe. Ik kan over dit onderwerp ook geen toezeggingen doen, want ik kan nergens een oppas zomaar ad hoc van straat plukken. Heb ik haar ook gezegd.

Mungbean

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-04-22 09:09

Dat is fijn om te horen.
Zij zit dus ook gewoon in de knoop met die ondoordachte nieuwe regel.

Tiggs

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-04-22 13:12

Fijn TS!

Hoihoi10

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 10-04-22 14:41

Jazeker. Alleen irritant dat het geen sluitende conclusie of oplossing heeft. Dan kan in potentie nog een keer eea komen bovendrijven. Maar oké.

gonniee

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-04-22 16:03

Klinkt als een open gesprek. Fijn dat dit lukt en zowel jij als zij geen onnodige conclusies trekken.

verootjoo

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-04-22 16:07

Hoihoi10 schreef:
Jazeker. Alleen irritant dat het geen sluitende conclusie of oplossing heeft. Dan kan in potentie nog een keer eea komen bovendrijven. Maar oké.

Jawel, de conclusie is: van bovenaf willen ze iedereen 3 dagen op kantoor, jij kon dat de afgelopen tijd niet altijd bieden en de komende tijd mogelijk ook niet maar probeert zo goed mogelijk werk te leveren en dat wordt gezien.

Is het aan hun hoe strak ze hun regel willen handhaven, met risico dat ze je kwijt raken of dat ze wat coulanter zijn en blije werknemers hebben. (En blije werknemers leveren meer en beter werk over het algemeen)